Damiano11 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 witaj! były dwie wersje salamandry według planów pana M.Gibasa wersja 49 miała stery zaokrąglone a 53 bardziej prostokątne. Mam jeszcze jedno pytanie nie wiesz czasem jaki profil jest zastosowany w skrzydle?
krys1 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2010 Niestety nie wiem jaki profil, trzeba by sie zglosic do konstruktora ktory zrobil projekt w 3d. Mam plany orginalnej salamandry, mozna sie pokusic i rozrysowac profil skrzydla ale czy jest identyczny jak w modelu tego nie sprawdzalem. Pozdrowienia
krys1 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2010 Formowanie na mokro sklejki, fajna zabawa bo promien natarcia bardzo maly
Pawel_W Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Oklejasz dookoła jednym kawałkiem? Wiem że tak właśnie robią np. Francuzi na Retroplanes.net Sklejką 0,4 czy 0,6?
krys1 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2010 Oklejam dwie strony jednoczesnie (metoda prasowania). Sklejka 0,4 mm na stateczniki i skrzydla, a kadlub 0,6 mm.
krys1 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2010 Sterowanie wysokosci juz gotowe
Rafal B. Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Przyjemnie się ogląda taką pracę, aż mam natchnienie by swoją kaczkę robić
Callab Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 krys1, z przyjemnością oglądam Twoją relację z budowy. Mam prośbę, czy mógłbyś pisać z jakich materiałów wykonujesz poszczególne elementy? To dla mnie jest ważna informacja w relacji z budowy modelu. Z góry dziękuję i czekam na kolejne zdjęcia z powstawania modelu :-)
krys1 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2010 Konstrukcja skrzydel prawie gotowa, zeberka wyciete ze sklejki po skrzynkach 3mm a listwy sosnowe 3x5, 3x3 i 5x10.
krys1 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2010 Teraz to widac jakie to bedzie duze.
Gość Anonymous Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Jak idą prace nad modelem? Pozdrawiam Damian :wink:
krys1 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2011 Prace wstrzymane, bo musze skonczyc holownik do szybowcow (Piper 2,80m)
Tabul Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Brawo!!! Ta salamandra jest jak żywa. Miałem to szczęście, że na niej trochę latałem na kursie szybowcowym i później. WWS-1 Salamandra konstrukcji inż. W. Czerwińskiego skostruowana w latach 30-tych (1936?), był wykorzystana jako szybowiec przejściowy do szkolenia. Jeden egzemplarz zachował się do czasów powojennych (ukryty). W 1946 r. Instytut Szybownictwa wyremonował ten szybowiec który oblatano, nadając mu znaki SP-139. Model przedwojenny został zrekonstruowany i w 1947 roku było już 5 sztuk z rejestracją SP-320 do 324. W 1948 budową seryjna zajęły się warsztaty w Jeżowie Sudeckim gdzie zbudowano 75 sztuk ulepszonej (wzmocnionej wersji Salamandra 48. Następnie wyposażono szybowiec w hamulce aerodynamiczne i powstała "Salamandra 49".B yły one cięższe od przedwojennej i dopuszczone do startu za wyciągarką. Poniewaz stwierdzono niestateczność podłużną szybowca w 1953 roku powiększono powierzchnię statecznika pozimego i stąd ten kanciasty kształt (dodano tez odciążenie aerodynamiczne).Wersja przedwojenna ważła 110 kG a wersja "53" 140kG. Jeśli chodzi o profil skrzydła to był to G-387 (Gettingen- nie wiem czy prawidłowo napisałem) o kształcie wklęsło wypukłym. Pierwsze Salamandry były malowane n a kolor kremowy z czarnymi znakami rejestracyjnymi. "49" malowano na pomarańczowo i czarne znaki a Salamandry 53 m.in. na jasnozielono. To z grubsza na tyle co wiem. Życzę udanych lotów. PS. Była jeszcze wersja "53A" eksportowa do Chin gdzie budowano ją na polskiej licencji.
Konrad_P Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Nie mam pojęcie dla czego umknął mi ten temat. Model fantastyczny i robota również. To będzie naprawdę piękny model. Też bym chciał być już na takim etapie.
krys1 Opublikowano 10 Lutego 2011 Autor Opublikowano 10 Lutego 2011 Mocowanie skrzydla wklejone ( rurka dural fi 18mm w oslonie gfk. )
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.