Skocz do zawartości

WWS-1 Salamandra


krys1

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witaj! były dwie wersje salamandry według planów pana M.Gibasa wersja 49 miała stery zaokrąglone a 53 bardziej prostokątne. Mam jeszcze jedno pytanie nie wiesz czasem jaki profil jest zastosowany w skrzydle?

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Niestety nie wiem jaki profil, trzeba by sie zglosic do konstruktora ktory zrobil projekt w 3d. Mam plany orginalnej salamandry, mozna sie pokusic i rozrysowac profil skrzydla ale czy jest identyczny jak w modelu tego nie sprawdzalem.

Pozdrowienia

Opublikowano

Oklejam dwie strony jednoczesnie (metoda prasowania). Sklejka 0,4 mm na stateczniki i skrzydla, a kadlub 0,6 mm.

Opublikowano
krys1, z przyjemnością oglądam Twoją relację z budowy. Mam prośbę, czy mógłbyś pisać z jakich materiałów wykonujesz poszczególne elementy? To dla mnie jest ważna informacja w relacji z budowy modelu. Z góry dziękuję i czekam na kolejne zdjęcia z powstawania modelu :-)
Opublikowano

Konstrukcja skrzydel prawie gotowa, zeberka wyciete ze sklejki po skrzynkach 3mm a listwy sosnowe 3x5, 3x3 i 5x10.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous
Opublikowano

Jak idą prace nad modelem?

 

Pozdrawiam Damian :wink:

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Brawo!!! Ta salamandra jest jak żywa. Miałem to szczęście, że na niej trochę latałem na kursie szybowcowym i później. WWS-1 Salamandra konstrukcji inż. W. Czerwińskiego skostruowana w latach 30-tych (1936?), był wykorzystana jako szybowiec przejściowy do szkolenia. Jeden egzemplarz zachował się do czasów powojennych (ukryty). W 1946 r. Instytut Szybownictwa wyremonował ten szybowiec który oblatano, nadając mu znaki SP-139. Model przedwojenny został zrekonstruowany i w 1947 roku było już 5 sztuk z rejestracją SP-320 do 324. W 1948 budową seryjna zajęły się warsztaty w Jeżowie Sudeckim gdzie zbudowano 75 sztuk ulepszonej (wzmocnionej wersji Salamandra 48. Następnie wyposażono szybowiec w hamulce aerodynamiczne i powstała "Salamandra 49".B yły one cięższe od przedwojennej i dopuszczone do startu za wyciągarką. Poniewaz stwierdzono niestateczność podłużną szybowca w 1953 roku powiększono powierzchnię statecznika pozimego i stąd ten kanciasty kształt (dodano tez odciążenie aerodynamiczne).Wersja przedwojenna ważła 110 kG a wersja "53" 140kG. Jeśli chodzi o profil skrzydła to był to G-387 (Gettingen- nie wiem czy prawidłowo napisałem) o kształcie wklęsło wypukłym. Pierwsze Salamandry były malowane n a kolor kremowy z czarnymi znakami rejestracyjnymi. "49" malowano na pomarańczowo i czarne znaki a Salamandry 53 m.in. na jasnozielono. To z grubsza na tyle co wiem. Życzę udanych lotów. :)

PS. Była jeszcze wersja "53A" eksportowa do Chin gdzie budowano ją na polskiej licencji.

Opublikowano

Nie mam pojęcie dla czego umknął mi ten temat.

Model fantastyczny i robota również.

To będzie naprawdę piękny model.

Też bym chciał być już na takim etapie. :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.