Jump to content

ASP 52


Marcin

Recommended Posts

Poniewaz moj Kabriolin znow lata na starym 2takcie i znow sa z nim jakies problemy dlatego chcialbym zapytac szanownych uzytkownikow modeli :wink: co moze byc przyczyną następującego zachowania się silnika:

 

1. Przy odpaleniu jest ok, ale wystarczy, ze troche na wolnych pochodzi, podjade do pasa, daje pelny gaz i gasnie. Moge mu do polowy gazu bezproblemowo zakręcić ale więcej nie ma szans. Nie dławi się tylko po prostu pada- za malo paliwa na wolnych obrotach?

 

2. W czasie lotu - generalnie ok, jesli nie trzymam za dllugo wolnych obrotów- boje sie, ze zdechnie przy dodaniu gazu. Raz zgasł przy żylecie.

 

3. Ciekawa rzecz przy lądowaniu - ląduje na wolnych obrotach, podjezdzam sobie pod samochod i zdejmując gaz motor sam gaśnie - nie trzeba mu zamykać dopływu powietrza gaźnikiem. Co ciekawe o ile pkt 1 jest w miare regularny, o tyle pkt 3 juz nie ma reguły.

 

Teraz troche danych na temat samego silnika.

Przepalił okolo 7 litrów paliwa 5% nitro, 17% syntetyka, 3% rycyny.

Silnik skierowany cylindrem w dół.

Świeca - OS 8

Przewody paliwowe skrócone do minimum, puszczone najmniej krętym sposobem.

 

Dziś jeszcze lekko skróciłem odcinek przewodu w zbiorniku bo mi ssawka nie latała luźno. Możliwe, że to była przyczyna zgaśnięcia w locie na żyletę - ssawka została u góry.

 

No nic, - czekam na Wasze opinie.

 

I jeszcze moze cos takiego:

Ponieważ powoli mnie silnik denerwuje, i chcialbym cos zrobic w tym temacie zastnanawiam sie, czy w cenie 500zł lepiej wziasc OS Max 55 AX 2takt czy tez zaryzykować z ASP/Magnum 80 4takt?

Link to comment
Share on other sites

Przetestuj silnik na hamowni. Jesli beda problemy, to poszukaj nieszczelnosci w silniku i gazniku, sprawdz w jakim stanie sa lozyska (pomijam sprawdzenie instalacji paliwowej). Jesli wszystko bedzie ok, to silnik wymaga wyregulowania do pozycji odwroconej. Po wypaleniu 7 litrow paliwa silnik powinien byc praktycznie jak nowy.

Link to comment
Share on other sites

Objaw typowy dla błędnej regulacji silnika iglicą wolnych obrotów. Jeśli po dodaniu gazu gaśnie gwałtownie - iglicę wykręcać, jeśli po dodaniu gazu pluje paliwem, prycha, ma problemy z wejściem na obroty - iglicę wkręcać. Iglicę najlepiej jest ruszać o ok 1/4 obrotu i obserwować reakcję silnika pamiętając o tym iż zawsze po zmianie jej położenia silnik przepalić chwilkę na wysokich obrotach.

 

Twój opis pasuje dokładnie do przypadku że ma za mało paliwa na wolnych obrotach.

Link to comment
Share on other sites

Motyl, gdyby był przelany to by pluł i sie dusił. On natomiast płynnie gaśnie.

Ok- to nam sugeruje za malo paliwa na wolnych obrotach. Tylko czemu u licha na podwórku w domu motor potrafi 3 minuty na wolnych chodzić a potem po dodaniu gazu ladnie się zebrać na obroty, a na lotnisku juz tego nie potrafi? Jakiś strach przed lataniem? :)

 

Paweł - świeca jest nówka - mam OS 8kę. Może wrzucić jakąś co będzie mocniej się żarzyła? 3kę?

Link to comment
Share on other sites

Powiem ci szczeże że świeca OS 8 jest najlepsza. Niby OS A3 jest ciepła a 8 średniociepła ale z moich obserwacji wynika że OS 8 lepiej żarzy i jest dłużej żywotna. Dlatego może jest aż tak dużo tańsza od 8.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pierwszy film obrazuje jak sie model zachował przy próbie startu a drugi co zrobił po lądowaniu. Przy starcie nie dałem mu gwałtownie gazu - tak do polowy normalnie się rozpędził, ale jak tylko przekroczyłem połowę gazu na drążku motor zgasł :?

 

W środe po poludniu powinienem znaleźć czas i polecieć znow modelem - pokrece troche przy reg. wolnych obrotów.

Link to comment
Share on other sites

Silnik jest bardzo fajny, mocny itd ale jest jedno ale. Silnik ten nie ma przejscia z obrotow srednich na wysokie. Jest to spowodowane dwiema rzeczami. Jedna to zle dobrana iglica w gazniku ktora powinna byc dluzsza i lagodniej stozkowa. Niestety jest jaka jest i silnik pracujac z nie do konca otwarta przepustnica troche sie przylewa co skutkuje calkowitym zalaniem swiecy i zgasnieciem podczas gwaltownego dodania gazu. Wada gaznika nie bylaby tak odczuwalna gdyby nie druga rzecz- dokladnie nie napisze, ale konstrukcja kanalu dolotowego jest zbyt "agresywna" i mieszanka wali prosto na swiece. Te dwa szczegoly powoduja ze silnik nadaje sie do modeli w ktorych podczas lotu malo uzywa sie zmian predkosci obrotowej silnika.

 

To fragment mojej wypowiedzi z innego forum. Ogolnie rzecz biorac silnik nie nadaje sie do latanie 3D. Idealnie do trenerkow i innych modeli gdzie gazem malo sie operuje.

Link to comment
Share on other sites

Paweł ma racje to nie silnik do fun flaja mysle, ze 4 takt ASP lub Magnum bedzie idealny bo

1 spali duzo mniej niz 2 takt

1 zakręci większym smigłem

3 natychmiast zareaguje na otwarcie przepustnicy

4 oszczedzi Ci nerwów podczac regulacji

5 Da sporo frajdy w powietrzu całkiem inne latanie niz na 2 suwie

6 I chyba najbardziej instotne w modelu tego typu duzy moment obrotowy super sprawa przy zawisie i innych akrobacjach 3D. :D

Link to comment
Share on other sites

No ja kupując Kabriolina liczyłem się z tym, że 2takt nie będzie do tego modelu najlepszy ale względy finansowe zadecydowaly i niestety 2takt został. Mimo wszystko na tym 2takcie da się latać tylko trzeba troche bardziej planować :)

 

Na pewno zmienię. Myslałem o ASP 80tce lub OS 70tce. Jutro pojade na lotnisko chyba popatrzeć jak motor da się wyregulować :)

 

A tak skoro mówicie, ze ten motor do FF sie nie nadaje, to czy może taki : http://nastik.pl/tm-artist-arc-p-1369.html pod ten silnik się nada?

Link to comment
Share on other sites

Za uboga mieszanka na wolnych obrotach miałem to samo z moim ASP 28, niby wszystko w porządku, a czasem przy ostrym dodaniu gazu gasł. Wykręcaj iglice wolnych obrotów bardzo niedużo dosłownie 1/5 obrotu potrafi juz robić różnice, sporo czasu mi zajęło ustawienie tego ale teraz mogę zmieniać obroty gwałtownie w każdej pozycji.

Link to comment
Share on other sites

Do tego Artista spokojnie ASP 91 4 suw model juz ma niezłe wymiary wiec ten silnik spokojne mozna tam zapakowac producent podaje , ze 12ccm max ale z Funtana jest identycznie 90tka 4 suw zalecany a nawet 150tki ludzie w nich maja. Cena tego ASP jest niska i wagowo dobrze wypada jest lzejszy o 60g od OS maxa FS90 :D:D a chodzi wspaniale :rotfl:

Link to comment
Share on other sites

Zamowilem OS 70 FS Surpass II,

 

natomiast ASP zostal wyregulowany przy pomocy znajomego modelarza - mial za malo mieszanki zarowno na wolnych jak i na iglicy. Teraz jest ok. Potrafi pyrkac sobie na ziemi przez kilka minut a nastepnie lekko pokaslac przed dodaniem full gazu. Jak tylko chwile na wolnych pochodzi to w ogole nie ma tego problemu.

 

Na swiecy OS8 jest ok. Jak wrzucilem OS3kę to po dodaniu ponad pol gazu gasł - za bardzo sie przegrzewał chyba. Wrocilem do OS8-ki :)

Link to comment
Share on other sites

Kufa, ja to mam pecha :)

 

Musze motor rozebrac. Dzis niefortunnie wylądowałem w placku suchej ziemi, motor chyba coś zaciągnął do srodka bo 2 nastepne loty byly ok, ale przy probie startu do kolejnego motor gasł i nie chcial odpalic a nie dalo sie go dotknąć palcem.

 

Pech :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.