Skocz do zawartości

Madman 1150mm Relacja


cyrax_ojz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 336
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Pewnie że się podziele ale najpierw wytne to sam i zobaczę w rzeczywistości czy będzie to wszystko pasować tak jak na zdjęciach ;) plik oczywiście zamieszczę w formacie pdf więc typowo pod domowy laser ;) jutro wracam z wczasów w poniedziałek mam plan wybrać się po balsę więc coś będę tworzył o czym napiszę na forum i popre to zdjęciami ;)

Opublikowano

Wypoczynek i po wypoczynku więc jak tylko wróciłem to zamówiłem materiał i w przyszłym tygodniu czekam na przesyłkę a między czasie poprawiłem jeszcze jedną wręgę za skrzydłem

post-8897-0-20484500-1407584958_thumb.png

 

i w sumie przygotowałem sobie już pliki w pdf do druku na kartce A4. Prawie na jednej kartce zmieściły mi się wszystkie prócz półki na odbiornik. Zaraz w poniedziałek muszę jeszcze uzupełnić tusz w drukarce i zakupić papier przylepny do druku i zaczynam walkę laubzegą :)

post-8897-0-95794500-1407584962_thumb.png

 

CDN ...

 

 

Opublikowano

Krotki filmik kolegi Mateusza w czwartek dostał plany w niedziele oblatany "Madman" z Rudy Ślaskiej .

 

 

Gratuluje z powodu udanego oblotu i szybkiej budowy modelu a w moim przypadku niestety ta budowa raczej się rozciągnie w czasie i powodu brakujących funduszy na modelarstwo więc budowa raczej rozciągnie się w czasie ;) Wręgi przeniosłem do pdf i zmieściły mi się na dwóch kartkach A4. Do ich wycięcia kupiłem sobie w sklepie papierniczym kartki do zadruku samoprzylepne (wziąłem całe 4 sztuki jak by przypadkiem coś nie poszło a koszt wyszedł 3.20 PLN za wspomniane 4 sztuki), na którym drukuje wręgi potem wycinam z naddatkiem nożyczkami i przyklejam na sklejkę a potem uruchamiam domowy laser tzw "laubzeger" i jedziemy wzdłuż linii:P i bez emocji i na spokojnie udało mi się wyciąć 3 elementy kadłuba po czym stwierdziłem że na dzisiaj dość nikt mnie nie goni ;)

 

post-8897-0-51057300-1407775625_thumb.jpg

 

post-8897-0-20526100-1407775627.jpg

 

przymiarka wyciętych elementów do prowizorycznych planów rysowanych w sketchupie, oczywiście bez naniesionego profilu ale tego spokojnie naniosę z oryginalnych planów :)

post-8897-0-20299200-1407775628.jpg

 

Tak że tym optymistycznym akcentem rozpocząłem moją budowę wersji Madmana z dopiskiem VE , czyli "electric version" czyli z myślą o łatwiejszej wymianie pakietów ... a co z tego wyjdzie się zobaczy ;)

 

CDN ...

Opublikowano

Super robota ja poczekam na twoje plany , bo kadłub bardziej mi się podoba na razie jadę z wręgami .

 

dziękuje :) jak tylko posklejam kadłub do kupy to zamieszczę plik z wręgami a jak na razie wyłapuje błędy ... jak na razie mam jeden to jest kołki mocujące płat wyszły mi nie w osi profilu tylko jakieś 3 mm poniżej jej ale to za duży kłopot nie jest. 

Obecnie czekam na kuriera z dostawą balsy i sosny ... ze wstępnych wyliczeń materiału powinno mi wystarczyć na cały model a na folię będziem musiał troszeczkę poczekać ;) 

póki co "laubzeger" znowu w akcji .. dwa kolejne elementy wycięte ... półka na odbiornik z balso sklejki 2.5 mm (dlatego z balso sklejki bo mi się walała po warsztacie i postanowiłem ją wykorzystać ;) oraz wręga za skrzydłem ze sklejki 2 mm

 

post-8897-0-90529200-1407824883.jpg

 

i przymiarka 

 

post-8897-0-35733900-1407824881.jpg

 

post-8897-0-27402600-1407824882.jpg

 

CDN ...

 

Opublikowano

Przemek, gdybym miał zmieniać to bym bardziej ażurował W1 i W3.

w sumie racja W3 można jeszcze wy ażurować :) choć do W1 to wręga silnikowa więc raczej szalał nie będę choć powiększyłem już otworu na kable z fi 16 mm na fi 20 mm co poprawi również przepływ powietrza przez kadłub.

 

a co do wręgi W3 to coś już się poprawiło ;) 

post-8897-0-92385300-1407829673_thumb.png

 

dzięki za sugestie 

Opublikowano

Przyszedł materiał więc wziąłem się do roboty :) 
wpierw z oryginalnych planów wyciąłem kadłub a raczej jego część a konkretnie prostokąt o wymiarach wysokość 78 mm a długość 888 mm z zaznaczonym profilem skrzydła. Potem zrobiłem domową kserokopiarkę z kawałka szyby i latarki w telefonie co by przerysować ażurowanie kadłuba z moich planów na szablon boków kadłuba z zaznaczonym profilem.
post-8897-0-93271000-1407846476.jpg

 

i sam moment przerysowania 
post-8897-0-13311800-1407846478.jpg

 

i przerysowane ażurowanie i miejsce na serwa. Na szablonie widać dwa miejsca na serwa ... wyciąłem po jednym na bok kadłuba w taki sposób żeby na lewej mam górne a na prawej połówce mam dolne, zamysł taki żeby serwa się mijały ... oczywiście kolejności nie ma znaczenia ;) 
post-8897-0-16084800-1407846479.jpg

 

szybka przymiarka wręg do szablonu kadłuba

post-8897-0-41487900-1407846480.jpg

 

post-8897-0-99889700-1407846482.jpg

 

Wycięte boki kadłuba z balsy 3 mm i wklejone podłużnice z sosny 2x8 mm

post-8897-0-60087100-1407846488.jpg

 

w między czasie wbiłem nakrętki kłowe do wręgi do mocowania silnika

post-8897-0-95069800-1407846486_thumb.jpg

 

post-8897-0-08849800-1407846485.jpg

 

z racji że mój Madman będzie miał podwozie z płaskownika duralu o grubości 2,5 mm więc muszę się brać jeszcze przed wklejeniem wręg w kadłub za przyklejenie do półki na pakiet zlepka sklejki o grubości 10 mm i wbiciu w niego 2 nakrętek kłowych M4 które będą trzymać podwozie.

 

 

CDN ...

Opublikowano

Przemo znowu "nadaje"na pfmrc.eu.  :)  i mamy kolejną świetną relację  krok po kroku.  Przemo to taki Adam Słodowy naszego forum. Super, że powróciłeś po przerwie.

Opublikowano

Przemo znowu "nadaje"na pfmrc.eu.  :)  i mamy kolejną świetną relację  krok po kroku.  Przemo to taki Adam Słodowy naszego forum. Super, że powróciłeś po przerwie.

dzięki Rafał :) no już mi coś brakowało tego dłubania a przy okazji pojawił się dodatkowy bodziec w postaci nowego sterownik oświetleniem ale tym razem LED :) czyli sterowanie światłami z poziomu apki a zasilanie świateł prosto z pakietu ... a zmierzam do tego że to jednak Madman będzie nosił na sobie to oświetlenie bo jednak to duży model (jak dla mnie) i będzie można użyć dłuższej taśmy LED ;)

szybka prezentacja oświetlenia :) 

http://vimeo.com/102061302 

 

No to idę za ciosem dalej :) 

wyciąłem ze sklejki 4 mm dwa prostokąty i jeden ze sklejki 2 mm potem to skleiłem i dało mi bazę na podwozie ... przyszedł czas w końcu żeby połączyć wszystkie elementy w jedną całość więc zacząłem od sklejania ze sobą wręg ... pierwsze zacząłem od wręgi silnikowej, półki na pakiet, wręgi mocowania skrzydła i półki podwozia ... kleje pattexem express więc robota idzie szybko ;) 

post-8897-0-51556800-1407860265.jpg

 

po wklejeniu półki na podwozie przewierciłem powstały klocek łącznie z półką na pakiet i wbiłem nakrętki kłowe M4 ... przy wrędze silnika dokleiłem kawałek listewki sosnowej 4x4 dla jej wzmocnienia 

post-8897-0-51556800-1407860265.jpg

 

post-8897-0-21166700-1407860267.jpg

 

i przykleiłem pierwsze wręgi do boku kadłuba

post-8897-0-90892900-1407860268.jpg

 

potem skleiłem wręgę za skrzydłem z półka na odbiornik

post-8897-0-10103800-1407860270_thumb.jpg

 

i następnie wkleiłem w kadłub i do reszty wręg

post-8897-0-74642100-1407860271.jpg

 

potem to był moment na przyklejenie drugiej połówki kadłuba 

post-8897-0-41572400-1407860274.jpg

 

okazało się że krucho stoję ze sklejką 2 mm więc resztę wręg będę wycinał z balso-sklejki 2.5 mm bo jej mam jak na razie pod dostatkiem więc idąc dalej wyciąłem jeszcze jedną wręgę mniejszą zaraz za wręgą silnika 

post-8897-0-75140700-1407860275.jpg

 

post-8897-0-29396500-1407860277_thumb.jpg

 

waga jak na razie 124 g

 

dzisiaj koniec idę na drinka ;) 

 

CDN ...

Opublikowano

Miłego picia :-) Nie mam doświadczenia ale patrząc na Extra 300 od Mirka czy modele z Artexu wydaje mi się że półka na podwozie jest za lekka, która trzyma się na wrędze W3 (tylko). Osobiście ląduje dosyć twardo i to pęknie na 100% chyba że zaleje żywicą.

 

Pozdro

Opublikowano

Miłego picia :-) Nie mam doświadczenia ale patrząc na Extra 300 od Mirka czy modele z Artexu wydaje mi się że półka na podwozie jest za lekka, która trzyma się na wrędze W3 (tylko). Osobiście ląduje dosyć twardo i to pęknie na 100% chyba że zaleje żywicą.

 

Pozdro

Przemku przeanalizuje jeszcze raz zdjęcia a zobaczysz że półka podwozia jest przyklejona do wręgi W3, do półki na pakiet oraz do dwóch boków kadłuba. Tutaj za bardzo nie wykazałem się inwencją twórczą tylko skopiowałem to z oryginalnego Madmana gdzie półka na podwozie stanowił klocek drewna który był przyklejony do wręgi mocującej skrzydło ( w moim przypadku W3) i do boków kadłuba i to rozwiązanie zdało egzamin na 5 ... a ja mam jeszcze dodatkowo przyklejoną półkę podwozia do półki na pakiet ... tak że tutaj raczej jestem spokojny ale oczywiście oblot wszystko zweryfikuje ;) 

Opublikowano

Możliwe ale patrząc na zdjęcia to obstawiam że pęknie P1 pomiędzy W1 a W3 - tak na chłopski rozum ale skoro tak się sprawdzam to siedzę cicho. Kadłub wzmocniłeś listewką. Jak z wagą, nie lepiej wkleić tam rurkę węglową ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Przemek wydaje mi się że jesteś zdrowo przewrażliwiony na tym punkcie ... Extrą od Mirka zaliczyłem dwa zdrowe dzwony gdzie poszedł domek silnika razem z maską przy drugim zdrowo pogruchotałem maskę przy mocnym przywaleniu o ziemię a podwozia nie urwałem ani raz. Co do podwozia Madmana to tak wyglądało mocowanie w moim pierwszym 
post-8897-0-77260900-1407917826.jpg

 

czyli klocek sosnowy wklejony między boki kadłuba i przyklejony do wręgi przed skrzydłem (analogicznie wygląda to jak obecne z tą różnicą że klocek sosnowy zastąpiłem o wiele twardszą sklejką) ... na zdjęciu śruby mocujące podwozie są nylonowe ale potem zmieniłem na stalowe i wszystko było w jak najlepszy porządku. Takie mocowanie podwozia jak na zdjęciu nie przyniosło mi żadnych kłopotów. 

 

 

EDIT ...

póki co to już chyba 3 dzień budowy jak się nie mylę więc walka trwa ... dzisiaj wyciąłem wręgi ogonowe i wkleiłem je w kadłub

post-8897-0-48222000-1407922459.jpg

 

Wręga W5 ma być przyklejona pod 60 stopni więc z twardej tektury wykonałem przymiar 
post-8897-0-69223500-1407922460.jpg

 

a dolną krawędź wręgi delikatnie zeszlifowałem pod kątem 

post-8897-0-74922200-1407922461.jpg

 

i samo klejenie wręgi 
post-8897-0-77667700-1407922462.jpg

 

w każdej wrędze ogonowej na środku na samej jej górze zrobiłem rower o szerokości 2 mm żeby zmieścił się w nim pręt węglowy 2 mm dla połączenia wręg górą 

post-8897-0-89079100-1407922463.jpg

 

post-8897-0-50929600-1407922465.jpg

 

a do samej półki na odbiornik która jest dość długa i zarazem wiotka osobiście się zastanawiam czy nie zrobić jej szerszej i dokleić jej do boków kadłuba ... oczywiście teraz zostawiam tak jest ale w planach nie wiem czy tego nie zmienię ... ogólnie do tej dokleiłem dwie poprzeczki z sosny 4x4 i półka zrobiła się sztywniejsza 

post-8897-0-84710300-1407922466.jpg

 

biorę się za wzmocnienia serw i będę się skłaniał ku wyklejeniu garba balsą 1,5 mm ... jak ja tego nie lubię :( ... walczę dalej 

CDN ...

Opublikowano

Zapomniałem napisać jak z wagą jak na razie to co na zdjęciu waży 134 g 

więc zabrałem się za garb 

pierwsze przygotowałem sobie szablon z papieru

post-8897-0-11375300-1407927593.jpg

 

potem wyciąłem z balsy garb oczywiście z 2-3 mm naddatkiem żeby mieć lepiej się kleiło 

post-8897-0-32804400-1407927594.jpg

 

namoczyłem garb płynem do mycia szyb i teraz schnie i łapie swój kształt ;) 
post-8897-0-04524200-1407927596.jpg

 

CDN ...

Opublikowano

I dostawa nowych zdjęć :) 

garb wysechł to i się przykleił a jak się przykleił to i zabrałem za kabinkę ... troszeczkę zmieniłem koncepcję ażurowania tylnej ścianki kabinki i jakoś tak mi się bardziej podoba ;) ... 
post-8897-0-91968400-1407942883.jpg

 

post-8897-0-68533600-1407942885.jpg

 

kabinka z przodu blokowana na kołek fi 4 mm z tyłu tradycyjnie będzie na neodymach 

post-8897-0-17166100-1407942887.jpg

 

no i pokryta kabina balsą 1.5 mm teraz tylko troszeczkę pod szlifować i można się brać za zamknięcie kadłuba od spodu o tutaj chyba planuje zamknąć go balsą 1.5 mm 

post-8897-0-85397600-1407942888.jpg

 

post-8897-0-23215800-1407942890.jpg

 

koniec na dzisiaj tradycyjnie jak to na urlopie przystało idę na drinka :P jutro wmontuje magnesy do zamknięcia klapki, wykończę kadłub przy ogonie i w zasadzie będę brał się za skrzydło albo za kopyto kabinki ... planowany oblot miesiąc wrzesień bieżącego roku :)

 

waga obecnego 161g

 

CDN ...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.