mr.suchy Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Przemo podzielisz się plikiem pod laser? Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Pewnie że się podziele ale najpierw wytne to sam i zobaczę w rzeczywistości czy będzie to wszystko pasować tak jak na zdjęciach plik oczywiście zamieszczę w formacie pdf więc typowo pod domowy laser jutro wracam z wczasów w poniedziałek mam plan wybrać się po balsę więc coś będę tworzył o czym napiszę na forum i popre to zdjęciami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Wypoczynek i po wypoczynku więc jak tylko wróciłem to zamówiłem materiał i w przyszłym tygodniu czekam na przesyłkę a między czasie poprawiłem jeszcze jedną wręgę za skrzydłem i w sumie przygotowałem sobie już pliki w pdf do druku na kartce A4. Prawie na jednej kartce zmieściły mi się wszystkie prócz półki na odbiornik. Zaraz w poniedziałek muszę jeszcze uzupełnić tusz w drukarce i zakupić papier przylepny do druku i zaczynam walkę laubzegą CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Krotki filmik kolegi Mateusza w czwartek dostał plany w niedziele oblatany "Madman" z Rudy Ślaskiej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Krotki filmik kolegi Mateusza w czwartek dostał plany w niedziele oblatany "Madman" z Rudy Ślaskiej . Gratuluje z powodu udanego oblotu i szybkiej budowy modelu a w moim przypadku niestety ta budowa raczej się rozciągnie w czasie i powodu brakujących funduszy na modelarstwo więc budowa raczej rozciągnie się w czasie Wręgi przeniosłem do pdf i zmieściły mi się na dwóch kartkach A4. Do ich wycięcia kupiłem sobie w sklepie papierniczym kartki do zadruku samoprzylepne (wziąłem całe 4 sztuki jak by przypadkiem coś nie poszło a koszt wyszedł 3.20 PLN za wspomniane 4 sztuki), na którym drukuje wręgi potem wycinam z naddatkiem nożyczkami i przyklejam na sklejkę a potem uruchamiam domowy laser tzw "laubzeger" i jedziemy wzdłuż linii:P i bez emocji i na spokojnie udało mi się wyciąć 3 elementy kadłuba po czym stwierdziłem że na dzisiaj dość nikt mnie nie goni przymiarka wyciętych elementów do prowizorycznych planów rysowanych w sketchupie, oczywiście bez naniesionego profilu ale tego spokojnie naniosę z oryginalnych planów Tak że tym optymistycznym akcentem rozpocząłem moją budowę wersji Madmana z dopiskiem VE , czyli "electric version" czyli z myślą o łatwiejszej wymianie pakietów ... a co z tego wyjdzie się zobaczy CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Super robota ja poczekam na twoje plany , bo kadłub bardziej mi się podoba na razie jadę z wręgami . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Super robota ja poczekam na twoje plany , bo kadłub bardziej mi się podoba na razie jadę z wręgami . dziękuje jak tylko posklejam kadłub do kupy to zamieszczę plik z wręgami a jak na razie wyłapuje błędy ... jak na razie mam jeden to jest kołki mocujące płat wyszły mi nie w osi profilu tylko jakieś 3 mm poniżej jej ale to za duży kłopot nie jest. Obecnie czekam na kuriera z dostawą balsy i sosny ... ze wstępnych wyliczeń materiału powinno mi wystarczyć na cały model a na folię będziem musiał troszeczkę poczekać póki co "laubzeger" znowu w akcji .. dwa kolejne elementy wycięte ... półka na odbiornik z balso sklejki 2.5 mm (dlatego z balso sklejki bo mi się walała po warsztacie i postanowiłem ją wykorzystać oraz wręga za skrzydłem ze sklejki 2 mm i przymiarka CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Przemek, gdybym miał zmieniać to bym bardziej ażurował W1 i W3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Przemek, gdybym miał zmieniać to bym bardziej ażurował W1 i W3. w sumie racja W3 można jeszcze wy ażurować choć do W1 to wręga silnikowa więc raczej szalał nie będę choć powiększyłem już otworu na kable z fi 16 mm na fi 20 mm co poprawi również przepływ powietrza przez kadłub. a co do wręgi W3 to coś już się poprawiło dzięki za sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Przyszedł materiał więc wziąłem się do roboty wpierw z oryginalnych planów wyciąłem kadłub a raczej jego część a konkretnie prostokąt o wymiarach wysokość 78 mm a długość 888 mm z zaznaczonym profilem skrzydła. Potem zrobiłem domową kserokopiarkę z kawałka szyby i latarki w telefonie co by przerysować ażurowanie kadłuba z moich planów na szablon boków kadłuba z zaznaczonym profilem. i sam moment przerysowania i przerysowane ażurowanie i miejsce na serwa. Na szablonie widać dwa miejsca na serwa ... wyciąłem po jednym na bok kadłuba w taki sposób żeby na lewej mam górne a na prawej połówce mam dolne, zamysł taki żeby serwa się mijały ... oczywiście kolejności nie ma znaczenia szybka przymiarka wręg do szablonu kadłuba Wycięte boki kadłuba z balsy 3 mm i wklejone podłużnice z sosny 2x8 mm w między czasie wbiłem nakrętki kłowe do wręgi do mocowania silnika z racji że mój Madman będzie miał podwozie z płaskownika duralu o grubości 2,5 mm więc muszę się brać jeszcze przed wklejeniem wręg w kadłub za przyklejenie do półki na pakiet zlepka sklejki o grubości 10 mm i wbiciu w niego 2 nakrętek kłowych M4 które będą trzymać podwozie. CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Przemo znowu "nadaje"na pfmrc.eu. i mamy kolejną świetną relację krok po kroku. Przemo to taki Adam Słodowy naszego forum. Super, że powróciłeś po przerwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Przemo znowu "nadaje"na pfmrc.eu. i mamy kolejną świetną relację krok po kroku. Przemo to taki Adam Słodowy naszego forum. Super, że powróciłeś po przerwie. dzięki Rafał no już mi coś brakowało tego dłubania a przy okazji pojawił się dodatkowy bodziec w postaci nowego sterownik oświetleniem ale tym razem LED czyli sterowanie światłami z poziomu apki a zasilanie świateł prosto z pakietu ... a zmierzam do tego że to jednak Madman będzie nosił na sobie to oświetlenie bo jednak to duży model (jak dla mnie) i będzie można użyć dłuższej taśmy LED szybka prezentacja oświetlenia http://vimeo.com/102061302 No to idę za ciosem dalej wyciąłem ze sklejki 4 mm dwa prostokąty i jeden ze sklejki 2 mm potem to skleiłem i dało mi bazę na podwozie ... przyszedł czas w końcu żeby połączyć wszystkie elementy w jedną całość więc zacząłem od sklejania ze sobą wręg ... pierwsze zacząłem od wręgi silnikowej, półki na pakiet, wręgi mocowania skrzydła i półki podwozia ... kleje pattexem express więc robota idzie szybko po wklejeniu półki na podwozie przewierciłem powstały klocek łącznie z półką na pakiet i wbiłem nakrętki kłowe M4 ... przy wrędze silnika dokleiłem kawałek listewki sosnowej 4x4 dla jej wzmocnienia i przykleiłem pierwsze wręgi do boku kadłuba potem skleiłem wręgę za skrzydłem z półka na odbiornik i następnie wkleiłem w kadłub i do reszty wręg potem to był moment na przyklejenie drugiej połówki kadłuba okazało się że krucho stoję ze sklejką 2 mm więc resztę wręg będę wycinał z balso-sklejki 2.5 mm bo jej mam jak na razie pod dostatkiem więc idąc dalej wyciąłem jeszcze jedną wręgę mniejszą zaraz za wręgą silnika waga jak na razie 124 g dzisiaj koniec idę na drinka CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Miłego picia :-) Nie mam doświadczenia ale patrząc na Extra 300 od Mirka czy modele z Artexu wydaje mi się że półka na podwozie jest za lekka, która trzyma się na wrędze W3 (tylko). Osobiście ląduje dosyć twardo i to pęknie na 100% chyba że zaleje żywicą. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Miłego picia :-) Nie mam doświadczenia ale patrząc na Extra 300 od Mirka czy modele z Artexu wydaje mi się że półka na podwozie jest za lekka, która trzyma się na wrędze W3 (tylko). Osobiście ląduje dosyć twardo i to pęknie na 100% chyba że zaleje żywicą. Pozdro Przemku przeanalizuje jeszcze raz zdjęcia a zobaczysz że półka podwozia jest przyklejona do wręgi W3, do półki na pakiet oraz do dwóch boków kadłuba. Tutaj za bardzo nie wykazałem się inwencją twórczą tylko skopiowałem to z oryginalnego Madmana gdzie półka na podwozie stanowił klocek drewna który był przyklejony do wręgi mocującej skrzydło ( w moim przypadku W3) i do boków kadłuba i to rozwiązanie zdało egzamin na 5 ... a ja mam jeszcze dodatkowo przyklejoną półkę podwozia do półki na pakiet ... tak że tutaj raczej jestem spokojny ale oczywiście oblot wszystko zweryfikuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Możliwe ale patrząc na zdjęcia to obstawiam że pęknie P1 pomiędzy W1 a W3 - tak na chłopski rozum ale skoro tak się sprawdzam to siedzę cicho. Kadłub wzmocniłeś listewką. Jak z wagą, nie lepiej wkleić tam rurkę węglową ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Przemek wydaje mi się że jesteś zdrowo przewrażliwiony na tym punkcie ... Extrą od Mirka zaliczyłem dwa zdrowe dzwony gdzie poszedł domek silnika razem z maską przy drugim zdrowo pogruchotałem maskę przy mocnym przywaleniu o ziemię a podwozia nie urwałem ani raz. Co do podwozia Madmana to tak wyglądało mocowanie w moim pierwszym czyli klocek sosnowy wklejony między boki kadłuba i przyklejony do wręgi przed skrzydłem (analogicznie wygląda to jak obecne z tą różnicą że klocek sosnowy zastąpiłem o wiele twardszą sklejką) ... na zdjęciu śruby mocujące podwozie są nylonowe ale potem zmieniłem na stalowe i wszystko było w jak najlepszy porządku. Takie mocowanie podwozia jak na zdjęciu nie przyniosło mi żadnych kłopotów. EDIT ... póki co to już chyba 3 dzień budowy jak się nie mylę więc walka trwa ... dzisiaj wyciąłem wręgi ogonowe i wkleiłem je w kadłub Wręga W5 ma być przyklejona pod 60 stopni więc z twardej tektury wykonałem przymiar a dolną krawędź wręgi delikatnie zeszlifowałem pod kątem i samo klejenie wręgi w każdej wrędze ogonowej na środku na samej jej górze zrobiłem rower o szerokości 2 mm żeby zmieścił się w nim pręt węglowy 2 mm dla połączenia wręg górą a do samej półki na odbiornik która jest dość długa i zarazem wiotka osobiście się zastanawiam czy nie zrobić jej szerszej i dokleić jej do boków kadłuba ... oczywiście teraz zostawiam tak jest ale w planach nie wiem czy tego nie zmienię ... ogólnie do tej dokleiłem dwie poprzeczki z sosny 4x4 i półka zrobiła się sztywniejsza biorę się za wzmocnienia serw i będę się skłaniał ku wyklejeniu garba balsą 1,5 mm ... jak ja tego nie lubię ... walczę dalej CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Dobrze wiedzieć. Fajny pomysł z tym kartonem z zaznaczonym pochyleniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Zapomniałem napisać jak z wagą jak na razie to co na zdjęciu waży 134 g więc zabrałem się za garb pierwsze przygotowałem sobie szablon z papieru potem wyciąłem z balsy garb oczywiście z 2-3 mm naddatkiem żeby mieć lepiej się kleiło namoczyłem garb płynem do mycia szyb i teraz schnie i łapie swój kształt CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 I dostawa nowych zdjęć garb wysechł to i się przykleił a jak się przykleił to i zabrałem za kabinkę ... troszeczkę zmieniłem koncepcję ażurowania tylnej ścianki kabinki i jakoś tak mi się bardziej podoba ... kabinka z przodu blokowana na kołek fi 4 mm z tyłu tradycyjnie będzie na neodymach no i pokryta kabina balsą 1.5 mm teraz tylko troszeczkę pod szlifować i można się brać za zamknięcie kadłuba od spodu o tutaj chyba planuje zamknąć go balsą 1.5 mm koniec na dzisiaj tradycyjnie jak to na urlopie przystało idę na drinka jutro wmontuje magnesy do zamknięcia klapki, wykończę kadłub przy ogonie i w zasadzie będę brał się za skrzydło albo za kopyto kabinki ... planowany oblot miesiąc wrzesień bieżącego roku waga obecnego 161g CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Zwróć uwagę na kąty zaklinowania przed wklejeniem SW, mi uciekło 2st i kulawo lata, trzeba poprawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.