przemo Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Skleiłem w końcu SW ... pozostały tylko lotki między czasie odebrałem sterownik oświetleniem i tutaj miejsca na niego akurat mam od groma w sam raz schowa się pod kabinką więc nie będzie widoczny no i udało mi się śmignąć podwozie z duralu ... śruby oczywiście do skrócenia (to tylko przymiarka i ogólnie czym najlepiej pomalować duralu ? Czy zwykły podkład i farba w spray wystarczy ? EDIT ... a jeszcze mam jedno pytanie o powoli ale bardzo powoli rozglądam się za folią i wymyśliłem sobie że Madmana zrobię w dwóch kolorach czyli biało czerwony ... i tak z pewnością będzie to folia oracover i tak znalazłem oracover standard i nieco tańsza oracover easycoat ... może mi ktoś nakreślić różnicę w tych foliach ? Jestem w tej kwestii zdrowo zielony ... bardzo proszę o pomoc CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 I ja w końcu dorobiłem się Ręcznego Deszyfranta Nierówności Kątowych by Motylasty jest wycięty ze sklejki brzozowej 3 mm DSCN7065.JPG .................... Mój kątomierz w powijakach, ale Przemku na dniach będzie taki jak Twój . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 No ja myślę i korzystając z okazji powtórzę raz jeszcze swoje pytanie odnośnie folii "(...) powoli ale bardzo powoli rozglądam się za folią i wymyśliłem sobie że Madmana zrobię w dwóch kolorach czyli biało czerwony ... i tak z pewnością będzie to folia oracover i tak znalazłem oracover standard i nieco tańsza oracover easycoat ... może mi ktoś nakreślić różnicę w tych foliach ? Jestem w tej kwestii zdrowo zielony ... bardzo proszę o pomoc ;)" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 kiedyś miałem easycoat czerwoną. powiem krótko była tragiczna. a i mój znajomy na jakiś inny kolor narzekał (coś niebieskiego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Dzięki Marcinie czyli wszystko jasne pozostaje przy sprawdzony oracover standart. A teraz jak przygotować kopyto z balsy pod tłoczenie na stole próżniowym? Owiewkę kabiny zrobię sobie sam ale maska silnika już raczej spod opalarki nie wyjdzie. Czym takie kopyto zaimpregnować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piterro Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Mogę się mylić, ale piszę to z własnego doświadczenia.. Oracover standard jest "fabrycznie" kolorową folią z nałożonym klejem, a easycoat jest tańszy ale jest to przezroczysta folia, na którą nałożony jest kolor razem z klejem. Jeżeli źle dobierzesz temperaturę oklejania zaczną Ci się robić pęcherze. Raz oklejałem tym model i więcej razy tego nie zrobię Lepiej dać troszeczkę więcej i kupić Oracover standard Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Dzięki Piotrku za wyjaśnienie Miałem brać się za owiewkę kabiny ale jakoś wzięło mnie na element którego jeszcze nigdy nie robiłem ... więc przyszedł czas na owiewki kół pierwsze powstał projket w Sketchupie ... coraz bardziej zaczyna mi się ten program podobać ale w połączeniu z adobe acrobat 9 pro bo tworzenie planów z tym programem jest dużo łatwiejsze potem rozłożyłem elementy owiewki koła na składowe no i szabla w dłoń wycinamy ... boczki owiewek są wykonane ze sklejki 2 mm od strony podwozia i sklejki 1,5 mm od strony zewnętrznej (2 mm się skończyła a za to 1,5 mm było pod dostatkiem więc robiłem z czego miałem) rdzeń to balsa (w moim przypadku na jedną owiewkę weszła potrójna kanapka z balsy 10 mm czyli rdzeń liczy 30 mm potem do wyrównania sklejki do owiewki wyciąłem analogicznie boczki z balsy 1,5 i 2 mm i nakleiłem na owiewkę Oczywiście nie zważajcie na wygląd obecny owiewek bo czeka ich szlifowanie obecnie pattex schnie ... Mocowanie owiewki do koła ... w podwoziu jak i w boczku owiewki ze sklejki 2 mm mam wywiercone dwa otwory fi 4mm ... dolny jest na oś a górny na kołek bukowy 4 mm który będzie klinował i ustalał pozycję owiewki po montażu no i przymiarka ze skrzydłem Plan na wykończenie owiewek jest następujący ... celonowanie, szlifowanie, celonowanie, papier japoński, szlifowanie, celon z talkiem, szlifowanie, celon z talkiem, szlifowanie, podkład, szlifowanie, kolor właściwy obecnie jedna owiewka waży 19 g ... zobaczymy ile będzie ważyć po oszlifowaniu CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 hehehe. Dzięki. Poprawiłeś mi humor :-) Owiewki wyglądają spoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 hehehe. Dzięki. Poprawiłeś mi humor :-) Owiewki wyglądają spoko. A niby czym poprawiłem Twój humor ? Co do owiewek dzięki ... a póki co wyszlifowałem pierwszą owiewkę na gotowo ... teraz pod szpachlować mogłem w zasadzie dorzucić troszeczkę więcej mięsa górą ale jak na pierwszy bardzo mi się osobiście podoba i nic nie będę zmieniał ... może strzele sobie takie buciki do Extry od Pana Mirka waga z 19 g zeszła do 15 g ... jutro spróbuje pomalować podkładem podwozie z duralu zobaczymy co mi z tego wyjdzie ... CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Świetny pomysł. Ładne te chodaki (żarcik). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Dzisiaj cały wolny dzień pod znakiem podwozia ... udało mi się pomalować ramę podwozia na czarno ... a dobyło się tak że najpierw zmatowiłem papierem wodnym 800 na mokro podwozie a potem był przegląd szafy czyli resztka podkładu z motipa, przeczyszczenie papierem 800 i aerograf z dodatkiem czarnego połysku z humbrola który został po Mustangu ... z efektu jestem zadowolony póki co lakier się trzyma zobaczymy jak długo a drugie pół dnia spędziłem na głaskaniu butów i powiem mam dość tego głaskania ... jak się pomaluje tak się pomaluje buty będą w kolorze czerwonym a dokładnie red ferrari z humbrola ... czerwona folia z oracover ma też być o tej samej nazwie więc może zgra się kolorami ale pewnie znając życie tak nie będzie póki co tak wygląda podwozie teraz ... buty z 15 g przytyły s powrotem do 19 g (efekt jo-jo ) CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Panowie teraz liczę na waszą pomoc ... mianowicie chce wykonać maskę silnika i w pierwszej kolejności chciałem zrobić kopyto pod wytłoczkę ale w sumie prościej i szybciej i z pewnością taniej wyjdzie zrobienie jej metodą traconego styropianu ... troszeczkę poczytałem odnośnie tej metody ale nigdzie nie znalazłem : 1. Jakiej żywicy użyć ? Czy taka będzie dobra Epidian 53 ? http://allegro.pl/klej-zywica-epoksydowa-epidian-53-200g-utwardzacz-i4483580796.html2. Jaka tkanina ? Czy 150g/m2 może być ? http://allegro.pl/tkanina-z-wlokna-szklanego-150g-m2-0-5m2-i4470238182.html 3. Ile warstw tkaniny kłaść ? Bardzo proszę o wypowiedź kogoś kto już coś takiego przerabiał ... w tym kierunku jestem totalnym laikiem EDIT ... a póki co ze styroduru zrobiłem kopyto maski silnika i wyszło mi coś takiego ... w masce przewidziałem kołnierz na kołpak o średnicy 45 mm i otwór wentylacyjny powyżej kołpaka i oczywiście ponad 10 mm kołnierz który będzie nachodził na kadłub ... a przy okazji buty dostały pierwszy raz farbą ... dostaną i drugi raz bardzo proszę o pomoc przy tworzeniu maski za pomocą traconego styropianu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Przytrzesz maską przy lądowaniu i będziesz musiał robić nowe kopyto. Może lepiej oklej je taśmą i połóż 3-4 warstwy cienkiej tkaniny max. 48g. jeśli Ci się spieszy to możesz użyć żywicy poliestrowej, a jeśli nie, to epoksydowa L-285 lub epidian 53 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 No w końcu jakaś odpowiedź ... mówisz trzy warstwy tak 48 g ... to będzie bardziej wytrzymalsze jak jedna warstwa tej 150 ? ... nie znam się na tym dlatego wolę się dopytać ... jutro będę w Krakowie więc może zahaczę o jakiś modelarski i uda mi się to kupić ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Cienką tkaninę łatwiej jest ułożyć na takich niedużych okrągłych elementach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Dzięki Marcinie o taką odpowiedź mi chodziło a jeszcze jedno ... w jakich odstępach czasu mam nakładać kolejne warstwy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Ależ proszę bardzo .Możesz kłaść wszystkie warstwy jedna po drugiej. Jeśli nigdy tego nie robiłeś, to użyj żywicy epoksydowej, ma dłuższy czas otwarcia i nie będziesz musiał się spieszyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Czyli epidian będzie odpowiedni ... dzięki ... jutro będę się zbroił i może jutro coś okleję o ile wszystko kupie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 To ja czekam na instrukcję krok po kroku by Przemo... :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Coś naskrobie w tym temacie o ile coś z tego wyjdzie Przemku a póki co podwozie wyjechało z lakierni ... za jakiś tydzień jak się lakier dobrze utwardzi to jeszcze prze poleruje buty ... jak tak patrzę na nie teraz to wychodzę z założenia że te 3 dni które poświęciłem na głaskanie obuwia nie poszły w las może się komuś przyda może nie plik z szablonami z których korzystałem przy robieniu "obuwia" dla kół o średnicy 68 mmMadman v2 osłony na koła.pdf CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.