Skocz do zawartości

PHOENIX MODEL - DECATHLON 40


kwi@tek

Rekomendowane odpowiedzi

Ja właśnie nabyłem tego trainer dziś przyszedł

To jest bardzo fajny trener. Super bezpieczny w pilotażu, idealny do nauki. Przelatałem nim cały sezon a kolega na lotnisku dwa sezony bez absolutnie żadnej kraksy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja Decathlonem latam już drugi sezon ,z tym że od tego roku przerobiłem go na dolnopłata :) Model trudniejszy w pilotażu od trenerka . :) Latałem na 46 AX ,potem na 55 AX i kilka lotów na OS 91 FS :lol: Tu są zdjęcia i filmy z naszego latania http://www.pfmrc.eu/viewtopic.php?t=25319

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Przed zakupem Zadnych rad. Ale przed lotem Hmm chyba tylko gaz do dechy i w górę! Pozwól mu sie rozpędzić na pasie. Potrzebuje troche prędkości do startu. Jak za szybko go poderwiesz to bedzie bardzo nerwowy. Mocno ogonem rzuca. Ale przy większej prędkości na starcie idzie jak po sznurku. Dobrze na plecach lata, nawet żyletke zrobi. Pętlę, beczki to nie problem. Tak ze bedziesz zadowolony z modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie tak słyszałem że model "lubi" kręcić ogonem w czasie startu. Ale jak piszesz - jest do opanowania :) Jak z wytrzymałością płata w czasie akrobacji ? Jaki dźwigar jest tam zamontowany ? Latasz z zamontowanymi zastrzałami/podpórkami skrzydeł ? Jeśli możesz wkleić tutaj jakieś zdjęcia to byłoby super :)

 

Z góry dzięki za wszystkie informacje.

 

Przed zakupem Zadnych rad. Ale przed lotem Hmm chyba tylko gaz do dechy i w górę! Pozwól mu sie rozpędzić na pasie. Potrzebuje troche prędkości do startu. Jak za szybko go poderwiesz to bedzie bardzo nerwowy. Mocno ogonem rzuca. Ale przy większej prędkości na starcie idzie jak po sznurku. Dobrze na plecach lata, nawet żyletke zrobi. Pętlę, beczki to nie problem. Tak ze bedziesz zadowolony z modelu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj aktualnie czeka na remont, silnik zgasł i dość mocno wylądował a'la winda... Nie wiem jaki jest dźwigar ale skrzydło znosi wszystko. Latam z zastrzalami bo lepiej wyglada. I tak sa tylko do dekoracji bo mizernie wygladaja. Na stronie osl-obornik.info jest mala relacja z pikniku i film. Tam troche widac jak model lata. Wiatr byl dość spory, ale model zachowywał sie w powietrzu jak by latał w hali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Latam tym modelem kilka sezonów na silniku MVVS 8cm i śmigle 11x6.

Silnik ten szczególnie polecam do tego modelu ponieważ w całości wraz z tłumikiem idealnie mieści się pod owiewką bez potrzeby wycinania w niej otworów technologicznych .

(koniecznie należy zastosować deflektor)

Kolejnymi zaletami takiego zestawu jest duża moc i niska masa.

Starty z murawy niestety są problematyczne na tyle że trudno określić kierunek w którym model zechce wystartować :) ( ja rozpędzam go etapami , przepustnica na max dopiero po oderwaniu ogona od murawy i bardzo delikatne operowanie wysokością w pierwszej fazie lotu) W locie jest bardzo realistyczny jeśli mowa o reakcji na stery .

Idealnie lata na plecach , wykonuje poprawnie lot nożowy , beczki czy pętle.

Idealnie reaguje również na ster kierunku ( w locie po okręgu nie przechyla się na skrzydło tym samym nie wymaga korekty lotkami).

Częstymi problemami w tych modelach jest uzyskanie zalecanego SC (często stosowany patent to spora ilość ołowiu na ogonie)

U mnie rozwiązałem problem stosując lekki wymieniony wyżej napęd , serwa umieściłem na tylnej półce ( są dwie ) i przeniesieniem zbiornika do tyłu w osi SC.

Warto przed oblotem sprawdzić również kont zaklinowania płata bo bywa niestety z tym różnie.

U mnie wynosił -1.5 stopnia co owocowało tym że model poprawnie latał tylko na plecach (wszystkie stery w neutrum i bez oddawania SW)

Oczywiście skorygowałem kont do +1 stopnia przenosząc niżej kołki środkujące płat.

Ze środkiem ciężkości i wychyleniami podanymi w instrukcji Decathlon lata poprawnie pod warunkiem prawidłowo ustawionego konta zaklinowania płata.

Pomimo iż to górnopłat to ze względu na zerowy wznios , profil zbliżony do symetrycznego , i duże powierzchnie sterowe w locie bliżej mu do akrobata niż trenerka ( trzeba go pilnować cały czas gdyż nie stabilizuje jak trenerek toru lotu).

Myślę iż można traktować ten model jako „przejściówkę” pomiędzy lataniem trenerem a modelami akrobacyjnymi.

Łącznik skrzydeł to solidna aluminiowa rura , nie wymaga łączenia na stałe połówek płatów , ponieważ lotki posiadają odrębne serwa.

Konstrukcyjnie jak i w pilotażu Decathlon zbliżony jest do modelu Piper Cub Clipped Wing.

Jest to moja subiektywna opinia o modelu i mam nadzieję iż większość użytkowników się z nią zgodzi.

Zatem „ilu startów – tylu lądowań” :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie! I tutaj trzeba podkreślić ze model jest po trenerze a nie jako trener! Co do silników. Kolega w nim mial os 46, ja mialem asp46, obecnie mam asp 61fs. Silniki idealnie pasują pod morde. Trzeba tylko zrobic otwór na zarnik a no i przy 4 takcie musialem wyciąć otwór na zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow ! Dzięki wielkie koledzy za pełną informacje. Wydaje się że jest to bardzo przyjemny model po trenerku. A czy ktoś próbował zwiększyć podwozie w celu uzyskania lepszych warunków startów z murawy ? Uspokoiliście mnie troche jeśli chodzi o łącznik skrzydeł. Skoro model potrafi dobrze kręcić podstawową akrobację to wiadomość o łączniku w tym modelu jest bardzo dobra.

 

Marcin K .- widziałem zdjęcia w sieci. Dzięki za info. Model prezentuje sie świetnie :)

 

Podoba mi się w tym modelu to narazie że wygląda makietowo :-)

 

W moim przypadku model będzie napędzał silnik JBA 52 bodajże 8 cm. Dam znać na forum jak się szczęsliwie sfinalizuje sprawa.

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.