kwi@tek Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Witam mam pytanko czy ktoś posiada lub posiadał ten modelik chciałbym się coś dowiedzieć o tym modelu czekam na wasze sugestie i opinie pozdrawiam Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Fajny model, 2takt 7.5ccm wystarcza. Wredny przy starcie - krótki ogon sprawia, że model przed startem potrafi myszkować po pasie i nastraszyć pilota. Poza tym fajne latadło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 zwieksz kąt natarcia skrzydła nie bedzie taki szybki przy lądowaniu -podkładka 3mm pod natarcie -sprawdzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwi@tek Opublikowano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 a może inaczej posiadam silnik 10 ccm co koledzy by polecili do spokojnego latania za rozsądne pieniążki :rotfl: :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Trainera 60 :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwi@tek Opublikowano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 ok ale dokładniej którego wolałbym sprawdzony model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARIUS1 Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Ja właśnie nabyłem tego trainer dziś przyszedł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 W giełdzie masz świetny model do relaksacyjnego latania - SIG Fourstar 60 w wersji ARTF. Polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Ja właśnie nabyłem tego trainer dziś przyszedłTo jest bardzo fajny trener. Super bezpieczny w pilotażu, idealny do nauki. Przelatałem nim cały sezon a kolega na lotnisku dwa sezony bez absolutnie żadnej kraksy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Witam.Ja Decathlonem latam już drugi sezon ,z tym że od tego roku przerobiłem go na dolnopłata Model trudniejszy w pilotażu od trenerka . Latałem na 46 AX ,potem na 55 AX i kilka lotów na OS 91 FS Tu są zdjęcia i filmy z naszego latania http://www.pfmrc.eu/viewtopic.php?t=25319 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kminek Opublikowano 3 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 heja Odswiezam kotleta. Czy ktos jeszcze ma taką Bellance ? (spalina) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Ja mam Jakie info potrzebujesz w temacie? U mnie śmiga na ASP FS .61 I jak były właściciel tego modelu powiedział, model na tym silniku lata wolniej i dostojniej niż na poprzednio zamontowanym OS .46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kminek Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Model który chce nabyć ma Jba52. Zależy mi nas informacji jak wykonany hest model. Jakość ? Jak zachowuje się w locie i czy są jakieś wskazówki i których powinienem wiedzieć przed zakupem i przed samym startem :-) z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Przed zakupem Zadnych rad. Ale przed lotem Hmm chyba tylko gaz do dechy i w górę! Pozwól mu sie rozpędzić na pasie. Potrzebuje troche prędkości do startu. Jak za szybko go poderwiesz to bedzie bardzo nerwowy. Mocno ogonem rzuca. Ale przy większej prędkości na starcie idzie jak po sznurku. Dobrze na plecach lata, nawet żyletke zrobi. Pętlę, beczki to nie problem. Tak ze bedziesz zadowolony z modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kminek Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 No własnie tak słyszałem że model "lubi" kręcić ogonem w czasie startu. Ale jak piszesz - jest do opanowania Jak z wytrzymałością płata w czasie akrobacji ? Jaki dźwigar jest tam zamontowany ? Latasz z zamontowanymi zastrzałami/podpórkami skrzydeł ? Jeśli możesz wkleić tutaj jakieś zdjęcia to byłoby super Z góry dzięki za wszystkie informacje. Przed zakupem Zadnych rad. Ale przed lotem Hmm chyba tylko gaz do dechy i w górę! Pozwól mu sie rozpędzić na pasie. Potrzebuje troche prędkości do startu. Jak za szybko go poderwiesz to bedzie bardzo nerwowy. Mocno ogonem rzuca. Ale przy większej prędkości na starcie idzie jak po sznurku. Dobrze na plecach lata, nawet żyletke zrobi. Pętlę, beczki to nie problem. Tak ze bedziesz zadowolony z modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Moj aktualnie czeka na remont, silnik zgasł i dość mocno wylądował a'la winda... Nie wiem jaki jest dźwigar ale skrzydło znosi wszystko. Latam z zastrzalami bo lepiej wyglada. I tak sa tylko do dekoracji bo mizernie wygladaja. Na stronie osl-obornik.info jest mala relacja z pikniku i film. Tam troche widac jak model lata. Wiatr byl dość spory, ale model zachowywał sie w powietrzu jak by latał w hali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz M Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Latam tym modelem kilka sezonów na silniku MVVS 8cm i śmigle 11x6. Silnik ten szczególnie polecam do tego modelu ponieważ w całości wraz z tłumikiem idealnie mieści się pod owiewką bez potrzeby wycinania w niej otworów technologicznych . (koniecznie należy zastosować deflektor) Kolejnymi zaletami takiego zestawu jest duża moc i niska masa. Starty z murawy niestety są problematyczne na tyle że trudno określić kierunek w którym model zechce wystartować ( ja rozpędzam go etapami , przepustnica na max dopiero po oderwaniu ogona od murawy i bardzo delikatne operowanie wysokością w pierwszej fazie lotu) W locie jest bardzo realistyczny jeśli mowa o reakcji na stery . Idealnie lata na plecach , wykonuje poprawnie lot nożowy , beczki czy pętle. Idealnie reaguje również na ster kierunku ( w locie po okręgu nie przechyla się na skrzydło tym samym nie wymaga korekty lotkami). Częstymi problemami w tych modelach jest uzyskanie zalecanego SC (często stosowany patent to spora ilość ołowiu na ogonie) U mnie rozwiązałem problem stosując lekki wymieniony wyżej napęd , serwa umieściłem na tylnej półce ( są dwie ) i przeniesieniem zbiornika do tyłu w osi SC. Warto przed oblotem sprawdzić również kont zaklinowania płata bo bywa niestety z tym różnie. U mnie wynosił -1.5 stopnia co owocowało tym że model poprawnie latał tylko na plecach (wszystkie stery w neutrum i bez oddawania SW) Oczywiście skorygowałem kont do +1 stopnia przenosząc niżej kołki środkujące płat. Ze środkiem ciężkości i wychyleniami podanymi w instrukcji Decathlon lata poprawnie pod warunkiem prawidłowo ustawionego konta zaklinowania płata. Pomimo iż to górnopłat to ze względu na zerowy wznios , profil zbliżony do symetrycznego , i duże powierzchnie sterowe w locie bliżej mu do akrobata niż trenerka ( trzeba go pilnować cały czas gdyż nie stabilizuje jak trenerek toru lotu). Myślę iż można traktować ten model jako „przejściówkę” pomiędzy lataniem trenerem a modelami akrobacyjnymi. Łącznik skrzydeł to solidna aluminiowa rura , nie wymaga łączenia na stałe połówek płatów , ponieważ lotki posiadają odrębne serwa. Konstrukcyjnie jak i w pilotażu Decathlon zbliżony jest do modelu Piper Cub Clipped Wing. Jest to moja subiektywna opinia o modelu i mam nadzieję iż większość użytkowników się z nią zgodzi. Zatem „ilu startów – tylu lądowań” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Zgadzam sie! I tutaj trzeba podkreślić ze model jest po trenerze a nie jako trener! Co do silników. Kolega w nim mial os 46, ja mialem asp46, obecnie mam asp 61fs. Silniki idealnie pasują pod morde. Trzeba tylko zrobic otwór na zarnik a no i przy 4 takcie musialem wyciąć otwór na zawory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kminek Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Wow ! Dzięki wielkie koledzy za pełną informacje. Wydaje się że jest to bardzo przyjemny model po trenerku. A czy ktoś próbował zwiększyć podwozie w celu uzyskania lepszych warunków startów z murawy ? Uspokoiliście mnie troche jeśli chodzi o łącznik skrzydeł. Skoro model potrafi dobrze kręcić podstawową akrobację to wiadomość o łączniku w tym modelu jest bardzo dobra. Marcin K .- widziałem zdjęcia w sieci. Dzięki za info. Model prezentuje sie świetnie Podoba mi się w tym modelu to narazie że wygląda makietowo :-) W moim przypadku model będzie napędzał silnik JBA 52 bodajże 8 cm. Dam znać na forum jak się szczęsliwie sfinalizuje sprawa. Pozdrawiam wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Zadnych przeróbek podwozia. Ja mam koła 65mm i daje rade. Łąka typu mniej zadbane boisko:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.