Jacekk1986 Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 Witam. Postanowiłem spróbować swoich sił w modelach RC. Wybór mógł być tylko jeden- górnopłat. Padło na Cessnę 177 Cardinal- wzoruję się na planach stąd: KLIKNIJ Jako że budżet nie jest nieograniczony zakupiłem silnik Turnigy TGY AerodriveXp 25 SK Series 35-42 1000Kv / 605w Do niego zostanie zakupiony regulator Turnigy Plush 60A Co do serw i baterii byłbym bardzo wdzięczny o sugestie- jestem początkujący i proszę o wyrozumiałość. Budowę rozpocząłem od wycięcia piłką włośnicową wręg i płozy prowadzącej i dopasowaniu ich. Wyglądało to tak: i inna perspektywa: . Potem nastąpił etap, który niestety nie uwieczniłem (nie wiedziałem, że tu trafię ) Po wklejeniu wręg i listew wzmacniających przyszedł czas na podwozie i stateczniki pionowy i poziomy: Model tak wygląda na chwilę obecną. Statecznik pionowy na razie jest tylko wsadzony, nie przyklejony. Poziomy jest wyciągany. Co do planów- kadłub będzie pokryty balsą i oklejony folią. Skrzydła myślę, że powstaną w najbliższych dwóch tygodniach i szkielet powinien być gotowy.
Konrad_P Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 Jeśli mogę coś doradzić to wstawiaj zdjęcia w rozdzielczości 640-480 lub nawet 800x600 a nie miniaturki. :!: Jak mam klikać w każdą i czekać aż się ten Fotosik załaduje i wypluje kilka reklam zanim pojawi sie zdjęcie to mi się odechciewa oglądania. :cry: A tak jak będą od razu duże to każdy z przyjemności poogląda i może coś podpowie.
Jacekk1986 Opublikowano 20 Lipca 2010 Autor Opublikowano 20 Lipca 2010 Tak wygląda z przednim zawieszeniem, które jest amortyzowane i skrętne: Na razie przednie zawieszenie stoi obok, ponieważ części zostały sklejone klejem epoksydowym I pionowy ze zmienionym na czop kulowy zaczepem bowdena dla lepszej "ruchliwości"
Supersamiec Opublikowano 22 Lipca 2010 Opublikowano 22 Lipca 2010 całkiem całkiem, czekamy na dalsze postępy, a serwa tg9e? hxt900?
pawel66 Opublikowano 22 Lipca 2010 Opublikowano 22 Lipca 2010 serwa zamawiaj z HobbyCity i bierz corony na metalowych trybach sa dobre i bardzo tanie
Jacekk1986 Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Opublikowano 22 Lipca 2010 Sorry za jakość zdjęć, ale robione telefonem. Zacząłem oklejać kadłub balsą 1,5 mm twardą. Z twardą więcej pracy jest, ale jest ciut wytrzymalsza. Oto efekty: Jutro kontynuacja oklejania kadłuba balsą. Co do serw to na pewno coś na metalowych trybkach. Pewnie z Hobby City. Nidy nie zamawiałem stamtąd niczego, ale myślę, że sobie poradzę
pawel66 Opublikowano 22 Lipca 2010 Opublikowano 22 Lipca 2010 to jakbyś zamawiał to daj znać podłącze się regulator jest mi potrzebny :mrgreen: to będzie naprawdę ładna cessna :wink:
Reptyl Opublikowano 22 Lipca 2010 Opublikowano 22 Lipca 2010 Ładnie to wychodzi. Pierwsze uwagi: - trójkołowe podwozie nie sprawdza się na lotniskach typu "łąka". Często się wyłamuje na wertepach. - pilnuj ciężaru konstrukcji - szczególnie z tyłu za środkiem ciężkości. - wkładasz dużo pracy i zapału w tą Cessnę - jednak na pierwszy model do nauki latania lepiej jest wybrać coś tańszego i mniej pracochłonnego (RWD, Toto etc.). - plany przewidują ciężar modelu ok 2kg przy rozpiętości 140cm. Do dosyć dużo i model będzie szybki... (RWD z depronu powinien ważyć połowę tego, przez co lata wolno i dosyć poprawnie szybuje.) Pozdrawiam, Michał
Jacekk1986 Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Opublikowano 22 Lipca 2010 Ładnie to wychodzi. Pierwsze uwagi: - trójkołowe podwozie nie sprawdza się na lotniskach typu "łąka". Często się wyłamuje na wertepach. - pilnuj ciężaru konstrukcji - szczególnie z tyłu za środkiem ciężkości. - wkładasz dużo pracy i zapału w tą Cessnę - jednak na pierwszy model do nauki latania lepiej jest wybrać coś tańszego i mniej pracochłonnego (RWD, Toto etc.). - plany przewidują ciężar modelu ok 2kg przy rozpiętości 140cm. Do dosyć dużo i model będzie szybki... (RWD z depronu powinien ważyć połowę tego, przez co lata wolno i dosyć poprawnie szybuje.) Pozdrawiam, Michał Dziękuję za uwagi. Co do podwozia przód będzie skrętny i amortyzowany. Jest to samoróbka więc wiadomo wszytko się może zdarzyć. Jest dość miękkie. Na razie się tym nie martwię- dostęp do przedniego i tylnego zawieszenia będzie dość łatwy- w razie kłopotów coś się wymyśli. Co do ciężaru z tyłu- model na dzisiejszych zdjęciach stał na kołach- z przodu tylko były dołożone deseczki aby to zrównoważyć. Dojdzie jeszcze pierwsza wręga + silnik + regulator + baterie więc kłopotów nie powinno być by stał stabilnie. Może i powinienem wybrać coś tańszego, ale dużo ten model na razie mnie nie kosztuje- koszty na razie to sklejki 0.8 mm, 1.5 mm i 3mm, orczyki i bowdeny. Resztę materiałów mam za free A poza tym lubię takie konstrukcje. Rozbiję to zrobię nowy Co do wagi- myślę, że zrobię go lżejszego- chodzi mi o sam szkielet bez osprzętu. Jutro zważę to co mam na razie- zobaczymy ile waży. Co do zamówienia z HB- w najbliższym czasie niestety nic nie będę zamawiał- brak $$. ale jeśli tylko gotówka zasili mój portfel to coś zamówię. Bo też mam kilka rzeczy do zakupienia.
f-150 Opublikowano 22 Lipca 2010 Opublikowano 22 Lipca 2010 Nie będzie ciężko.Mam ten model w oryginale.Nie wiem czy znacie oryginalne plany.Tam usterzenie i boki kadłuba były z deski 5 +klocki w miejscach szyb.Tu jest zrobione naprawdę lekko. Sądząc po jakości i sposobie przeróbek to nie jest twój pierwszy model.Jedyne do czego bym miał wątpliwości to okolice ylnego podwozia.Brak powiązania wręgi z kadłubem.Trzy listwy i boczek z balsy 1,5 to może być za słabo.
Jacekk1986 Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Opublikowano 22 Lipca 2010 Nie będzie ciężko.Mam ten model w oryginale.Nie wiem czy znacie oryginalne plany.Tam usterzenie i boki kadłuba były z deski 5 +klocki w miejscach szyb.Tu jest zrobione naprawdę lekko. Sądząc po jakości i sposobie przeróbek to nie jest twój pierwszy model.Jedyne do czego bym miał wątpliwości to okolice ylnego podwozia.Brak powiązania wręgi z kadłubem.Trzy listwy i boczek z balsy 1,5 to może być za słabo. Jako model typowo budowany pod RC to moja pierwsza konstrukcja. Poprzednie modele to szybowce i gumówki różnego rodzaju. Tylne podwozie jest na razie wklejone tak jak widać na zdjęciach. Ale będę to miejsce wzmacniał. Musze się tylko zastanowić jak, ponieważ chce mieć to podwozie wyjmowane. Ale to nie jest nic trudnego tak że dam sobie radę. W tych miejscach myślę, że wstawię wzmocnienia + jakieś od spodu i zaleję to klejem epoksydowym. Do tego dojdzie jeszcze podłoga, ale to jak będę miał baterię i serwa.
f-150 Opublikowano 22 Lipca 2010 Opublikowano 22 Lipca 2010 Jeżeli całość będzie trzymać podłoga to powinno być ok.Drugim słabym punktem ,przynajmniej na tym etapie budowy jest u Ciebie łączenie krawędzi przedniej szyby i listwy pod skrzydłami.Na tym elemencie wisi cała waga kadłuba z zawartością podczas lotu.Mogłeś pozostawić tak ja jest w oryginale dubler sklejkowy na boku kadłuba.Trzymało by to całość razem łącznie z podwoziem.Można go było zrobić z 1 lub 0,8.
Jacekk1986 Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Opublikowano 22 Lipca 2010 Jeżeli całość będzie trzymać podłoga to powinno być ok.Drugim słabym punktem ,przynajmniej na tym etapie budowy jest u Ciebie łączenie krawędzi przedniej szyby i listwy pod skrzydłami.Na tym elemencie wisi cała waga kadłuba z zawartością podczas lotu.Mogłeś pozostawić tak ja jest w oryginale dubler sklejkowy na boku kadłuba.Trzymało by to całość razem łącznie z podwoziem.Można go było zrobić z 1 lub 0,8. Wiem. Nad tym też myślałem. Jak widać posuwam się od tyłu ku przodowi. Na łączeniu przedniej szyby z listwą pod skrzydłami będą trójkąty z sklejki 3mm. Na razie jest to złączone na styk. Trójkąty będą tak wyprofilowane żeby nie było widać ich przez szybę. Do tego listwy na których będą "leżeć" skrzydła będą przykryte sklejką 1,5 mm z wyciętymi otworami, ażeby dostać się do baterii serw i regulatora. Tą sklejkę przykleję dopiero, gdy będę miał gotowy łącznik skrzydeł. Taki szybki rys w paincie wzmocnień, które będą: Edit: I kolejny dzień oklejania balsą. Spód kadłuba i okna: I ważenie modelu- waży na razie 432 gramy- w środku podwozie + stateczniki:
daniello Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 podoba mi się ten model, chyba go zbuduję w formie takej półmakietki
Jacekk1986 Opublikowano 25 Lipca 2010 Autor Opublikowano 25 Lipca 2010 Mam pytanie odnośnie regulatora i pakietu. Jaki byście polecili do mojego silnika: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7125&Product_Name=TGY_AerodriveXp_25_SK_Series_35-42_1000Kv_/_605w bo muszę ustalić budżet Regulator chyba ten: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2166&Product_Name=TURNIGY_Plush_60amp_Speed_Controller tylko jaki pakiet? Bo w dziedzinie doboru osprzętu jestem kompletnie zielony. Proszę o sugestie.
pawel66 Opublikowano 25 Lipca 2010 Opublikowano 25 Lipca 2010 Turnigy Plush 40A używam go od przedwczoraj z podobnym silnikiem i jestem zadowolony silnik zapewnia wystarczający nadmiar mocy na 4s ponad 2kg ciągu powinien mieć Pakiet jakiś 3-4S zależny od wagi jaką przewidujesz do lotu np. http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9270 http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9274 do normalnego polatania 3s wystarczy kurcze wyposażenie ma być do górnopłata a ty kupiłeś silnik z nadmiarem mocy jak do akrobata 3d :wink: super by były gdybyś nie przekroczył kg wagi ale to chyba niewykonalne słabsze podwozie = wyłamanie przy twardym lądowaniu mocniejsze może wyrwać pół kadłuba przy "pacnięciu" wiec uważaj przy wzmacnianiu, najlepiej przykręć je śrubami nylonowymi
Maciej Ritmann Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 czegoś nie kumam, na ostatnim zdjęciu ważyłeś model, który nie miał przodu, a wcześniej na zdjęciach widać było mordkę.
Jacekk1986 Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Opublikowano 26 Lipca 2010 Paweł czyli 40 A regielek wystarczy mówisz? Model na razie waży 432. Do tego dojdzie silnik, który waży jakieś 180-190g. Bateria też swoje waży. Też koło 200g. Już się robi 800 g.Do tego serwa- 3 sztuki. A jeszcze będą skrzydła. Koło 1300g powinien ważyć. Co do zawieszenia- będzie wzmocnione jeszcze podłogą Wiem, że silnik trochę za duży jak do tego modelu, ale można założyć mniejsze śmigło przeznaczone do tego silnika i osiągnąć najmniejszy możliwy ciąg- przecież nie muszę latać z gazem wciśniętym w podłogę - jeśli to w ogóle oderwie się od ziemi czegoś nie kumam, na ostatnim zdjęciu ważyłeś model, który nie miał przodu, a wcześniej na zdjęciach widać było mordkę. Na żadnym ze zdjęć nie mam pierwszej ( a czasami nawet drugiej) wręgi. Przód nie jest jeszcze wykończony. Na sześciu pierwszych moich zdjęciach kiedy wyciąłem wręgi i je spasowałem i kolejne zdjęcia brakuje 2 pierwszych wręg. Na zdjęciach umieszczonych w dniu Wto 20 Lip, 10 15:02 widać 2 wręgę w kolejności od przodu, do której przymocowane jest przednie zawieszenie- nadal brakuje pierwszej wręgi. Na zdjęciu podczas ważenia jest tak samo- brak pierwszej wręgi.
f-150 Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Moja rada to wstrzymaj się z zakupami do ukończenia modelu a przynajmniej całej konstrukcji.Przewidujesz wagę 1300 do lotu.Słabo to widzę ,1600 to będzie dobry wynik.Jak zważysz całość to wtedy dopiero dobierz silnik i pakiet. Co do regulatora 40A to zdecydowanie za słaby do tego silnika.605 W uzyskasz z tego silnika przy zasilaniu 4S ,przy 3S w porywach 450-460 W przy prądach przekraczających 40A.Jest to moc wystarczająca do napędu górnopłata o wadze do 2kg.Mam założony w swojej 152 silnik o tej samej mocy znamionowe j TP 2915 i regulator 70A i zasilanie 3S i śmigło 10x5 i mocy jest aż za dużo.Zalecana 40 poszła z dymem po paru sekundach i to przy zasilaniu 4S,a pobierana moc na śmigle 11x5,5 948 W więc sobie policzcie .Paweł 66 elementarna matematyka ,nie wspomnę o pomiarach rzeczywistych a nie to co "na płocie napisano"
Jacekk1986 Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Opublikowano 26 Lipca 2010 Moja rada to wstrzymaj się z zakupami do ukończenia modelu a przynajmniej całej konstrukcji.Przewidujesz wagę 1300 do lotu.Słabo to widzę ,1600 to będzie dobry wynik.Jak zważysz całość to wtedy dopiero dobierz silnik i pakiet. Co do regulatora 40A to zdecydowanie za słaby do tego silnika.605 W uzyskasz z tego silnika przy zasilaniu 4S ,przy 3S w porywach 450-460 W przy prądach przekraczających 40A.Jest to moc wystarczająca do napędu górnopłata o wadze do 2kg.Mam założony w swojej 152 silnik o tej samej mocy znamionowe j TP 2915 i regulator 70A i zasilanie 3S i śmigło 10x5 i mocy jest aż za dużo.Zalecana 40 poszła z dymem po paru sekundach i to przy zasilaniu 4S,a pobierana moc na śmigle 11x5,5 948 W więc sobie policzcie .Paweł 66 elementarna matematyka ,nie wspomnę o pomiarach rzeczywistych a nie to co "na płocie napisano" Problem w tym, że mam już silnik, ale chyba nie aż taki straszny . Czyli regulator 60 A- tak jak pisałem. Zapewne będzie to Turnigy Plush 60A. Ale zakupy zapewne zrobię jak będę miał gotowy model. Dzięki za rady. Dziś doszły drzwi- coby można było wyłączać pakiet bez zdejmowania skrzydeł. Edit: Jednak zmiana planów. Drzwi jutro zostaną zlikwidowane i nie będą otwierane. Edit: Panowie mam pytanko odnośnie lotek na skrzydłach. Czy takie lotki jak na zdjęciu wystarczą? Szerokość lotki 3- 3,5 cm. Jej długość ok. 25 cm. Jedna część skrzydła ma 60 cm. Proszę o poradę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.