awiator Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Witam.Co otym sądzicie.Co mogło być przyczyną :?: [Poprawione linki do zdjęć - używając opcji EDYTUJ przy Twoim poście - podejrzysz jak powinny wyglądać linki do zdjęć - Marcin133]
qba Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 upadek, pełne obroty, urwanie śmigła skrzywienia karbowodu i zatracie na koniec.
Adam P. Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Napewno nie kraksa-to było by zbyt banalne
Robert Holeczek Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Coś wleciało do cylindra/pękł pierścień/wypadło zabezpieczenie sworznia.
Malker Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Pomylenie paliwa i wlanie benzynki z nitro, pełne obroty i korba wyszła bokiem Trzeba wymyślic jakąś teorie spiskową :twisted:
mikon Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Musiał przyziemić, bo wyrwany ma nawet kolektor z cylindra. Ewentualnie jadąc w bagażniku samochodu uczestniczył w dzwonie. Pozdr., Michał
Malker Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Przyziemienie raczej nie, bo jest w takim stanie przykręcony do modelu... Ciekawe ;D
Tomek Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Marsjanie atakują! :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Kwasiu Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Po prostu nie chciał odpalić :twisted: :wink:
DARIUS1 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 A może tak oleju w paliwie nie było? I efekt oczywisty
elmichal Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Co prawda z silnikami modelarskimi niewiele mam wspólnego, natomiast kierując się doświadczeniem z ich odpowiedników w motorowerach i skuterach zgaduję: Kraksa to to nie była raczej, silnik czyściutki, bez jakiś śladów gwałtownego spotkania z matką ziemią. Przegrzanie (czyli także brak oleju), wypadnięcie pierścieni raczej bym odrzucił gładź cylindra jest uszkodzona tylko poniżej kanału, a powyżej wygląda ok. (jak pęknie pierścień porysowana jest całość, sprawdzone na własny koszt :devil: ) Patrząc po rysach na zewnętrznej części cylindra, prawdopodobne wydaje mi się jego wypchnięcia na zewnątrz, w czasie pracy ( te ryzy wyglądają jakby kilka razy cylinder przetarł o kratery). Strzelam, pomyłka paliwa na bardziej energetyczne (może z dużą zawartością nitrometanu?) ewentualnie niewłaściwe zamocowanie, brak śrub? niedokręcenie?
RomanJ4 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Zatarcie ale mechaniczne od ciała między tłokiem a cylindrem. Gdyby było z przegrzania musiałby być odpowiedni kolorek i zatarcie byłoby raczej na całym obwodzie tłoka, a tu są grube jednostronne rysy. Umiejscowienie od okna dolotowego wskazuje, że albo coś z zewnątrz np piasek wpadło do kanału ssącego, ewentualnie pękł pierścień i jego kawałek dostał się pomiędzy tłok a cylinder. Pęknięcie pierścienia mogło być spowodowane za małą szczeliną zamka (rozszerza się od temperatury (a np przy wymianie mało kto pamięta aby to sprawdzić, choć i różne chinolce też mogą być z tym na bakier) Wypadnięcie pierścienia zabezpieczającego sworzeń tłokowy (jeśli był, bo niektóre mają "pływający sworzeń") odpada bo nie porusza się na linii kanałów i rysy były by gdzie indziej.
karlem Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Niewątpliwie to wina POPiSu - niepotrzebne skreślić, w zależności od orientacji... :ble:
awiator Opublikowano 10 Września 2010 Autor Opublikowano 10 Września 2010 Wypadnięcie pierścienia zabezpieczającego sworzeń tłokowy (jeśli był, bo niektóre mają "pływający sworzeń") odpada bo nie porusza się na linii kanałów i rysy były by gdzie indziej.A jednak.Sworzeń znalazłem w cylindrze w dwóch kawałkach,mocno zdeformowanych :?
RomanJ4 Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 A prawda, prawda, otwór pod sworzeń przypada na okna dolotowe i wydechowe. Zasugerowałem się kanałami przelotowymi. Mea Culpa. W takim razie sworzeń oryginalnie powinien mieć pierścienie zabezpieczające, osadzanie "na wcisk" w tej sytuacji było by samobójstwem ze strony konstruktora. Jak wypadł który, to i nie dziwota, że sworzeń ścięło, O ile były, bo chinolce mają różne pomysły. Były?
awiator Opublikowano 10 Września 2010 Autor Opublikowano 10 Września 2010 http://www.crrcpro.com/product_show.asp?id=226 Chodziło mi raczej o zabezpieczenie,na rys poglądowym widnieje pod numerem45060,jakimś cudem wypadło i dostało się między tłok,a okno wlotowe,tłok był w górnym punkcie.
RomanJ4 Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 No i właśnie.. wyglądają na druciane, pewnie okrągłe w przekroju i może dlatego wypadł. http://www.prcmodel.com/modeng/name/onlinestore/category/13 Ja bym dał http://www.stozek.pl/segery.php typu JS lub JB. Mają prostokątny przekrój więc tak łatwo nie wyskoczą, zwłaszcza jak gniazdo jest prostokątne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.