awiator Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Witam.Co otym sądzicie.Co mogło być przyczyną :?: [Poprawione linki do zdjęć - używając opcji EDYTUJ przy Twoim poście - podejrzysz jak powinny wyglądać linki do zdjęć - Marcin133] Link to comment Share on other sites More sharing options...
qba Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 upadek, pełne obroty, urwanie śmigła skrzywienia karbowodu i zatracie na koniec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam P. Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Napewno nie kraksa-to było by zbyt banalne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Holeczek Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Coś wleciało do cylindra/pękł pierścień/wypadło zabezpieczenie sworznia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malker Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Pomylenie paliwa i wlanie benzynki z nitro, pełne obroty i korba wyszła bokiem Trzeba wymyślic jakąś teorie spiskową :twisted: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikon Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Musiał przyziemić, bo wyrwany ma nawet kolektor z cylindra. Ewentualnie jadąc w bagażniku samochodu uczestniczył w dzwonie. Pozdr., Michał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malker Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Przyziemienie raczej nie, bo jest w takim stanie przykręcony do modelu... Ciekawe ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Marsjanie atakują! :rotfl: :rotfl: :rotfl: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwasiu Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Po prostu nie chciał odpalić :twisted: :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
DARIUS1 Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 A może tak oleju w paliwie nie było? I efekt oczywisty Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmichal Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Co prawda z silnikami modelarskimi niewiele mam wspólnego, natomiast kierując się doświadczeniem z ich odpowiedników w motorowerach i skuterach zgaduję: Kraksa to to nie była raczej, silnik czyściutki, bez jakiś śladów gwałtownego spotkania z matką ziemią. Przegrzanie (czyli także brak oleju), wypadnięcie pierścieni raczej bym odrzucił gładź cylindra jest uszkodzona tylko poniżej kanału, a powyżej wygląda ok. (jak pęknie pierścień porysowana jest całość, sprawdzone na własny koszt :devil: ) Patrząc po rysach na zewnętrznej części cylindra, prawdopodobne wydaje mi się jego wypchnięcia na zewnątrz, w czasie pracy ( te ryzy wyglądają jakby kilka razy cylinder przetarł o kratery). Strzelam, pomyłka paliwa na bardziej energetyczne (może z dużą zawartością nitrometanu?) ewentualnie niewłaściwe zamocowanie, brak śrub? niedokręcenie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malker Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Dobra, stawiam na zatarcie Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Zatarcie ale mechaniczne od ciała między tłokiem a cylindrem. Gdyby było z przegrzania musiałby być odpowiedni kolorek i zatarcie byłoby raczej na całym obwodzie tłoka, a tu są grube jednostronne rysy. Umiejscowienie od okna dolotowego wskazuje, że albo coś z zewnątrz np piasek wpadło do kanału ssącego, ewentualnie pękł pierścień i jego kawałek dostał się pomiędzy tłok a cylinder. Pęknięcie pierścienia mogło być spowodowane za małą szczeliną zamka (rozszerza się od temperatury (a np przy wymianie mało kto pamięta aby to sprawdzić, choć i różne chinolce też mogą być z tym na bakier) Wypadnięcie pierścienia zabezpieczającego sworzeń tłokowy (jeśli był, bo niektóre mają "pływający sworzeń") odpada bo nie porusza się na linii kanałów i rysy były by gdzie indziej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlem Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Niewątpliwie to wina POPiSu - niepotrzebne skreślić, w zależności od orientacji... :ble: Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 ...albo cyklistów... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Rzydokomuny? :rotfl: Link to comment Share on other sites More sharing options...
awiator Posted September 10, 2010 Author Share Posted September 10, 2010 Wypadnięcie pierścienia zabezpieczającego sworzeń tłokowy (jeśli był, bo niektóre mają "pływający sworzeń") odpada bo nie porusza się na linii kanałów i rysy były by gdzie indziej.A jednak.Sworzeń znalazłem w cylindrze w dwóch kawałkach,mocno zdeformowanych :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 A prawda, prawda, otwór pod sworzeń przypada na okna dolotowe i wydechowe. Zasugerowałem się kanałami przelotowymi. Mea Culpa. W takim razie sworzeń oryginalnie powinien mieć pierścienie zabezpieczające, osadzanie "na wcisk" w tej sytuacji było by samobójstwem ze strony konstruktora. Jak wypadł który, to i nie dziwota, że sworzeń ścięło, O ile były, bo chinolce mają różne pomysły. Były? Link to comment Share on other sites More sharing options...
awiator Posted September 10, 2010 Author Share Posted September 10, 2010 http://www.crrcpro.com/product_show.asp?id=226 Chodziło mi raczej o zabezpieczenie,na rys poglądowym widnieje pod numerem45060,jakimś cudem wypadło i dostało się między tłok,a okno wlotowe,tłok był w górnym punkcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 No i właśnie.. wyglądają na druciane, pewnie okrągłe w przekroju i może dlatego wypadł. http://www.prcmodel.com/modeng/name/onlinestore/category/13 Ja bym dał http://www.stozek.pl/segery.php typu JS lub JB. Mają prostokątny przekrój więc tak łatwo nie wyskoczą, zwłaszcza jak gniazdo jest prostokątne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.