Irek M Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Gdziej już chyba pisałem o niej ale nie mogę trafić na ów temat więc przypomnę; zestaw z allegro - Admiral zacząłem przerabiać na wersję spalinową taką własnie jak Lamborghini cat-1. Napędzana będzie silnikiem ASP 46M; oryginalna lambo napedzana jest silnikiem 28. Ponieważ silnik trochę mocny niż powinien być więc prace rozpocząłem od wzmocnienia wnętrza kadłuba; cały przedział został wylaminowany, dodatkowo dno pokryte sklejką i znowu wylaminowany. Teraz to już w rękach czuć sztywność; Mocowanie silnika do wręgi i dna - tu akurat na gum lordach, do wręgi moze też zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Ta łajba z tego co kojarzę jest dosyć wysoka. Nie obawiasz się ze przy takiej mocy i szybkim wejściu w zakręt model przekoziołkuje :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Ta łajba z tego co kojarzę jest dosyć wysoka. Nie obawiasz się ze przy takiej mocy i szybkim wejściu w zakręt model przekoziołkuje Wysoka to ile w/g ciebie? Oglądałeś filmy na youtube, raczej prowadzi się łatwiej niż "jednokadłubowce". Z elektryczną wersją nie było problemu - oczywiście wszystko zależeć będzie od pilota, twu - sternika :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Kurde sorry Irek ale pomyliłem modele. Miałem na myśli Atlantic'a :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 W sumie to sie będę trochę obawiał bo oryginał miał silnik .28, a u mnie aż .46 dlatego te wszystkie wzmocnienia. Do przodu chę jeszcze nalać pianki montazowej by wypełniła całe wnętrze ale z tym jeszcze poczekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 No, pianka montażowa zapobiegnie utonięciu w razie czego. Trzeba dać w miare każde wolne miejsce w modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Dziś nastąpiła próba zanurzenia modelu. Praktycznie jest już całkowicie wyposażony - czytaj obciążony - dojdzie jeszcze tylko wylaminowanie wręgi mocowania silnika oraz tu i ówdzie :mrgreen: Pytanie dotyczy głębokości zanurzenia - tak jak na fotce śruba wystaje z wody końcem łopaty ustawionej pionowo. Czy kategorycznie musi być całkowicie zanurzona mimo swej nazwy półzanurzeniowa :mrgreen: Model będzie jeszcze dociązony paliwem 2x 250ml więc pewnie i ten koniuszek znajdzie sie pod wodą - dziś wodujac zapomniałem o tym szczególe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Najlepiej jak cała śruba będzie zanurzona , możliwe jak byś "latał" teraz po wodzie ,to będzie tylko pryskać Lepiej dmuchać na zimne Ale łajba piękna! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Dziś sprawdze zanurzenie z paliwem, może będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozi27 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witam,ale tak moi drodzy sie nie sprawdza ustawienia walu.... odkrecasz ster i srube stawiasz model na stole,koniec dlawicy walu od stolu od 2-4mm i wtedy sruba chodzi w polzanurzeniu. Za nisko bedzie silnik sie nie wkreci na obroty model wtedy nie wejdzie w pelny slizg,bedzie za wysoko,silnik bedzie jazgotal, sruba nie osiagnie maksimum sprawnosci. Tak to jest z napedem zarufowym,trzeba znalesc kompromis,ale w mono i offshore jest to proste,gorzej z riggerami bywa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Fajna maszynka Gdzie można dostać sam kadłub do takiego lub podobnego modelu :?: Na jakie czas wystarczy te 500ml? W modelu lotniczym to około 20-25min a tutaj :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Ozi - wiem , że tego tak sie nie sprawdza ale od jakiegoś ustawienia trzeba zacząć. Cały wa.ł jest oczywiście pod pewnym kątem bo inaczej nie dałoby się zamocować. Mam mały zapas regulacji - nazwijmy samego pędnika - czyli pochylenia śruby. Tak jak na pierwszej fotce było przy wczorajszej i dzisiejszej próbie; widać, że śruba jest lekko skierowana ku dołowi. Jakoś tak intuicyjnie wydaje mi się, że powinna ona być raczej równilegla do osi długiej modelu (?). Druga fotka pokazuje ile maxymalnie mogę ją podniesc do góry; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Gdzie można dostać sam kadłub do takiego lub podobnego modeluNa przykład u mnie RTR elektryk za jedyne 270zł.Została ostatnia sztuka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Na jakie czas wystarczy te 500ml? W modelu lotniczym to około 20-25min a tutaj Ja zabieram aż tyle paliwa by mieć balast użyteczny, a nie na długie dystanse :mrgreen: Pali to pewnie tyle samo co lotniczy z tym że chyba dłużej pływa sie na max. prędkości niż w modelach latających. Odpalimy - zobaczymy, teraz mo0gę tylko gdybać. Na allegro trafiają się kadłuby katamaranów ale lepszych jakościowo od mojego bo laminatowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
btg Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 widać, że śruba jest lekko skierowana ku dołowi. Jakoś tak intuicyjnie wydaje mi się, że powinna ona być raczej równoległa do osi długiej modelu (?) Fokker, to wszystko zależy od mocy silnika, i kąta trymu przy jakim ma być osiągana maksymalna prędkość (zwykle ,,atakuje" się na 3,5-4 stopnie trymu, dla katamarana może być 3). Rzecz w tym, żeby suma momentów (hydrodynamicznego, indukowanego sołą silnika oraz momentu oporu kadłuba), które składają się na moment trymujący dziób do dołu. W praktyce jest z tym trochę zabawy i dłubaniny, żeby się wyzerowało... . Można to oczywiście wszystko policzyć, jednak Tobie pozostaje raczej tylko próby na wodzie i zgranie tego wszystkiego ,,do kupy". pozdrawiam, Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Btg mówiąc o trymowaniu miałeś na myśli te dodatkowe stabilizatory przy rufie? Chyba inaczej nie da sietrymować? Moje wykonałem z płytki ebonitowej niestety obustronnie pokrytej miedzią; Czy "kil" tych stabilizatorów jest konieczny, a jesli tak to w jakich proporcjach? Wzorowałem się na fotce modelu Lamborghini. To jeszcze tylko wzornik "kilu" z kartonu, jest tej samej wielkości co ster poniżej wału śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Miedź można usunąć za pomocą tego: wytrawiacz. Niekłopotliwe w użyciu, dostępne w każdym elektronicznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Miedź można usunąć za pomocą tego: wytrawiacz. Niekłopotliwe w użyciu, dostępne w każdym elektronicznym. Wiem, że można wytrawić, nawet zastanawiałem się nad tym z tym, że z jednej strony chciałem zostawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Pomaluj stronę, na której ma zostać, lakierem do paznokci i wytrawiaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Można też zamazać markerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.