Skocz do zawartości

Moj okręt flagowy SU-31


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

No i 1 skrzydło gotowe w 80%.

Zostało wkleić papierową rurę prowadzącą bagnet oraz 10 cm2 kesonu ale to już kosmetyka.

Potem odcięcie lotki i wyszlifowanie w trójkąt krawędzi.

Trochę zabawy będzie jeszcze ze szlifowaniem na okrągło natarcia ale to zrobię ale , jak już oba będą gotowe.

Zdjęcia jutro (kłopoty techniczne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
wkleić papierową rurę prowadzącą bagnet

 

pewny tego jesteś ?? Może wcale nie wklejać bo papier i tak nic nie wnosi

 

Moze nie przenosi obciazen ale powoduje ze bagnet wsunie sie gladko i nie zahaczy o zebra i ich nie "rozrobi" w dluzszym okresie czasu. IMHO bardzo dobre rozwiazanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin ,skrzydło jest pieruńsko sztywne samo z siebie.

A rura z papieru nie przenosi żadnych obciążeń tylko balsowo-sklejkowe żebro.

Po za tym sklejony paper jest niemal nie ściśliwy wiec żadnych luz w do układu nie wprowadzi.

Skoro robią tak inni i to sie sprawdza to przy tak w sumie niewielkiej rozpiętości tu też będzie o.k.

Oczywiście zrobiony z laminatu tez by był dobry , ale nie będę sie w to bawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego drogi, obciążenie będzie przenosić dźwigar a nie żebro, Rozwiązanie z papierową rurą to ja widział ale jako prowadzenie przewodu od serwa a nie pochwy na bagnet. Oczywiście to moje zdanie.

 

A swoją droga czy wypełnienie między dźwigarami nie jest słojami wzdłuż ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie ty widzisz wypełnienia w tym płacie :? :shock:

To jest jedna deska balsowa robiącą za cały dźwigar.

 

A co do przenoszenia obciążeń to skrzydło założone na duralową rurę będzie przenosić obciążenia właśnie przez to żebro i nic na to nie poradzisz.

Papierowa rura ma służyć tylko do bezpiecznego wkładania skrzydła na duralową rurę wystającą z kadłuba.

1mm sklejonego papieru jest twardy jak kamień i jeśli z jednej strony będzie rura duralowa a dookoła sklejka i pomiędzy nimi ten nieszczęsny papier to niby jak on ma sie poddać jakimś naciskom czy obciążeniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpiętość ok.1800mm

Waga do lotu ok.3,5 kg

silnik Saito 125 lub 100.

 

Tak się cofnąłem chwile, ale jednak dobrze kombinuje myślałem że to jakiś elektryk.

 

Jak rozumiem rura ma przechodzić tylko przez 3 żebra, i to za tym wypełnieniem. W takiej sytuacji rzeczywiście papier wystarczy, ale samo rozwiązanie mocowania płata przyprawia mnie o dreszcze. Waga, rozpiętość i 4t z takim mocowaniem hmmmm.......do tego prędkość i mocne wychylenia sterów...........nie pozostaje mi nic innego jak czekać na oblot i odważniejsze akrobacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin ,ja nie robię prototypu tylko odstani model z serii. :D

Skoro inne do tej pory jeszcze latają z takim rozwiązaniem mocowania płata , to może i mój sie nie rozleci :mrgreen:

Płaty będą dodatkowo spięte na gumę (w kadłubie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.