Rado Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Dzięki, też chyba tak zrobię, nie będę szedł na skróty. I jeszcze pytanie o wznios - czy tylko taki żeby góra skrzydła tworzyła linię prostą, czy trochę (ile?) podnieść?
wojt1125 Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Opublikowano 9 Lutego 2012 Niestety nie pomogę. Modelu już nie mam a wzniosu nie pamiętam
majula7 Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 W 2010 również popełniłem moto S1- Swift, ale okazał się latającym betonem. Wyglądał tak: Zachęcony fotkami i filmem na forum postanowiłem powalczyć. Obecnie dostał trzeci komplet skrzydeł, co z tego wyniknie relacja wkrótce.
Wojtass_nt Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Jeśli był by ktoś zainteresowany takim Swifcikiem w wersji bez silnika (z zaczepem do holowania) to info jest w giełdzie. Ja się swoim już nalatałem do bólu
sebBo21 Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 Witam. Czy mógłby mi ktoś objaśnić jak wykonać takie skrzydła? Linki przeczytałem gdzie było opisane jak naklejać balsę na rdzeń itp., ale nie wiem jak wykonać sam rdzeń, by miał on profil, bo kompletni nie wiem jak się za to zabrać. Kilka modeli wykonałem od podstaw, ale nigdy taką metodą. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
majula7 Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 Ja robię tak: rdzenie zamawiam w Krakowie, są wycinane metodą CNC. Następnie wklejam wzmocnienia w rdzenie i całość pokrywam balsą lub fornirem na klej soudal D4. Wykonanie rdzenia ręcznie jest dość problematyczne. Trzeba wykonać formatki prowadzenia gorącego drutu, a same przeciąganie ramki w pojedynke dość trudne.
Wojtass_nt Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 Do skrzydeł tej długości nie są wymagane żadne wzmocnienia w postaci listew. Moje- wyłącznie styropian kryte balsą 1mm na kleju polimerowym. W miejscu wklejenia kieszeni na bagnet obustronnie na rdzeniach naklejone kwadraty z cienkiej tkaniny szklanej. Natarcie z twardej balsy i tyle Wytrzymają każde akrobacyjne przeciążenie.
utopia Opublikowano 8 Maja 2012 Opublikowano 8 Maja 2012 jeśli ktoś posiada prosił bym o namiary na producenta kadłuba
sebBo21 Opublikowano 8 Maja 2012 Opublikowano 8 Maja 2012 Wojtass_ntdziękuje za pomoc, ale jak tworzysz profil tegoż rdzenia? Pozdrawiam.
majula7 Opublikowano 8 Maja 2012 Opublikowano 8 Maja 2012 Profil pobierasz z neta lub programu profili dzielisz profil na dwie części górną i dolną, trasujesz na twardym odpornym na temp. materiale i wycinasz prowadzenia dla ramki z gorącym drutem Mając dwie pary(profil przyskrzydłowy i profil końcówki) prowadzeń gorącego druta, przykładasz do bloków styropianowych i wycinasz dany kształt. Jak będę w modelarni i mam jeszcze ramkę i prowadzenia to zrobię fotkę.
sebBo21 Opublikowano 8 Maja 2012 Opublikowano 8 Maja 2012 Pisałem do producenta i na razie kadłubów nie wykonuje. Możliwe będzie to dopiero w wrześniu.
majula7 Opublikowano 8 Maja 2012 Opublikowano 8 Maja 2012 A tak to latało: http://www.youtube.com/watch?v=s1myM3saoes&feature=channel&list=UL
ali1983 Opublikowano 30 Maja 2012 Opublikowano 30 Maja 2012 model uważam za prawie skończony. prawie, bo został tylko oblot. a tak wygląda mój 1010 gramowy Swift: na wyposażeniu : silnik emp 2830 1300kV + śmigło 9x5, serwa 4x tp mg90, li-pol 3S 2200mAh, odbiornik hitec hfd-08r0. li-pol raczej do zmiany na mniejszy (ok 120-140gram), bo wyważenie (bez ołowiu) mam za bardzo z przodu. przeraża mnie obciążenie powierzchni: 46 g/dm2. zobaczymy jak to będzie latać.
majula7 Opublikowano 30 Maja 2012 Opublikowano 30 Maja 2012 Lipolek tak 1000 3S wystarczy, trochę odchudzi to model i powinien fajnie i szybko latać.
ali1983 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 dziś odbył się ponowny oblot. pierwszy niestety zakończył się wyrwaniem wręgi silnika. aby już nie dokładać wagi do i tak ciężkiego modelu (1,1kg RTF) przy pakiecie 2200mAh cofnąłem odbiornik maksymalnie jak mogłem do tyłu. gaz na 70% i w górę. i co??? idzie, idzie aż miło!!! na silniku 2830/1300, śmigło 9x5. beczki w pionie to nie problem, są tak szybkie, że aż trudno mi to opisać. po pierwszych lotach chciałem go sprzedać, ale teraz nie, nie ma takiej opcji. prędkość + akrobacja = :D
ali1983 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Silnik + akrobacja = :( milo tez mnie próbował namówić, żebym nie pchał silnika. niestety są pewne względy dla których silnik w tym modelu jest.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.