Skocz do zawartości

S-1 Swift 1,84m


wojt1125

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki, też chyba tak zrobię, nie będę szedł na skróty.

I jeszcze pytanie o wznios - czy tylko taki żeby góra skrzydła tworzyła linię prostą, czy trochę (ile?) podnieść?

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

W 2010 również popełniłem moto S1- Swift, ale okazał się latającym betonem.

Wyglądał tak:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Zachęcony fotkami i filmem na forum postanowiłem powalczyć.

Obecnie dostał trzeci komplet skrzydeł, co z tego wyniknie relacja wkrótce.

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Czy mógłby mi ktoś objaśnić jak wykonać takie skrzydła? Linki przeczytałem gdzie było opisane jak naklejać balsę na rdzeń itp., ale nie wiem jak wykonać sam rdzeń, by miał on profil, bo kompletni nie wiem jak się za to zabrać. Kilka modeli wykonałem od podstaw, ale nigdy taką metodą. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

Opublikowano

Ja robię tak: rdzenie zamawiam w Krakowie, są wycinane metodą CNC.

Następnie wklejam wzmocnienia w rdzenie i całość pokrywam balsą lub fornirem na klej soudal D4.

Wykonanie rdzenia ręcznie jest dość problematyczne.

Trzeba wykonać formatki prowadzenia gorącego drutu, a same przeciąganie ramki w pojedynke dość trudne.

Opublikowano

Do skrzydeł tej długości nie są wymagane żadne wzmocnienia w postaci listew.

Moje- wyłącznie styropian kryte balsą 1mm na kleju polimerowym. W miejscu wklejenia kieszeni na bagnet obustronnie na rdzeniach naklejone kwadraty z cienkiej tkaniny szklanej. Natarcie z twardej balsy i tyle :) Wytrzymają każde akrobacyjne przeciążenie.

Opublikowano

Profil pobierasz z neta lub programu profili

dzielisz profil na dwie części górną i dolną, trasujesz na twardym odpornym na temp. materiale i wycinasz prowadzenia dla ramki z gorącym drutem

Mając dwie pary(profil przyskrzydłowy i profil końcówki) prowadzeń gorącego druta, przykładasz do bloków styropianowych i wycinasz dany kształt.

Jak będę w modelarni i mam jeszcze ramkę i prowadzenia to zrobię fotkę.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

model uważam za prawie skończony. prawie, bo został tylko oblot.

a tak wygląda mój 1010 gramowy Swift:

Dołączona grafika

na wyposażeniu : silnik emp 2830 1300kV + śmigło 9x5, serwa 4x tp mg90, li-pol 3S 2200mAh, odbiornik hitec hfd-08r0. li-pol raczej do zmiany na mniejszy (ok 120-140gram), bo wyważenie (bez ołowiu) mam za bardzo z przodu.

 

przeraża mnie obciążenie powierzchni: 46 g/dm2. zobaczymy jak to będzie latać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

dziś odbył się ponowny oblot. pierwszy niestety zakończył się wyrwaniem wręgi silnika.

aby już nie dokładać wagi do i tak ciężkiego modelu (1,1kg RTF) przy pakiecie 2200mAh cofnąłem odbiornik maksymalnie jak mogłem do tyłu. gaz na 70% i w górę.

i co???

idzie, idzie aż miło!!! na silniku 2830/1300, śmigło 9x5. beczki w pionie to nie problem, są tak szybkie, że aż trudno mi to opisać. po pierwszych lotach chciałem go sprzedać, ale teraz nie, nie ma takiej opcji.

 

prędkość + akrobacja = :D :D :D

Opublikowano

Silnik + akrobacja = :( :( :(

 

milo tez mnie próbował namówić, żebym nie pchał silnika. niestety są pewne względy dla których silnik w tym modelu jest.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.