rapier Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Polecam ustawic na HD, obraz na maxa i glosniczki na full i rozkoszowac sie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_cbr Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 To co napisałeś,nic dodać nic ująć :shock: :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 :shock: Nie przepadam szczególnie za szybowcami, moim jedynym e. szybowcem jest EGP ale na takim zboczu chciałbym polatac za wszelką cenę :shock: :shock: Piękne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepen02 Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 :shock: :shock: :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Ja tylko jestem ciekaw, jakie prędkości tu się udało uzyskać... Edit: Hehehe... doczytałem poniżej filmu... 200mph czyli jakieś 320 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dertgh Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Ja tylko jestem ciekaw, jakie prędkości tu się udało uzyskać... Edit: Hehehe... doczytałem poniżej filmu... 200mph czyli jakieś 320 km/h Ciekawsze jest jakie jest przeciążenie w tych ciasnych pętla. Policzyłem, że jeżeli promień ciasnej pętli jest 100 m (czyli 200 m średnicy) - to jest chyba realne, a prędkość 300 km/h to przeciążenie sięga 7 g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRI100F Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Może widzieliście ale prędkość troszkę większa jak na pierwszym filmiku :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobiecki Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Może mi ktoś wyjawi, na jakiej zasadzie można rozpędzić model do takiej prędkości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 coś mi sie zdaje ze chodzi tu o zachowanie pędu modelu i sporawy wiatr ( no i o margines wysokosci) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 2 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 latasz na zawietrznej gdzie robi sie wir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobiecki Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Poproszę trochę jaśniej, bo dalej nic z tego nie ten... 400 mph to ok 640 km/h, sądzę, ze nawet tak doskonały aerodynamicznie model, jak ten z filmu w pionowym nurkowaniu nie osiągnie takiej prędkości, a te modele latają po okręgu Wydaje mi się, że wykorzystywane jest zjawisko wiatru pozornego tylko jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin81 Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Rapier dobrze "gada"... to jest trochę jak na rampie, ale wiatr robi za "dodatkową" grawitację ("z impetem w głąb") :twisted: a tu jest 400 mph: szybciej :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Tak sobie czytam i nie bardzo Was panowie rozumiem. Na zawietrznej zawsze dusi i każdy szybownik wie , że na zawietrzną przejść nie można. Moim zdaniem szybowce latają tak szybko bo są specjalnie dociążone i mają odpowiednio wzmocnioną konstrukcję aby ten ciężar wytrzymać. W szybowcu siła ciągu to składowa ciężaru przy locie ślizgowym. Do tego dochodzi jak największa doskonałość aerodynamiczna aby siła oporu była jak najmniejsza i silne noszenia na nawietrznej zbocza od silnego wiatru (na nawietrznej strugi wiatru odginają się do góry więc jest składowa pionowa do góry) i można śmigać. Jeśli pomiar dotyczy prędkości względem ziemi to lecąc z wiatrem jego prędkość jeszcze się dodaje. PS - co to jest wiatr pozorny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 3 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Tak sobie czytam i nie bardzo Was panowie rozumiem. Na zawietrznej zawsze dusi i każdy szybownik wie , że na zawietrzną przejść nie można. Moim zdaniem szybowce latają tak szybko bo są specjalnie dociążone i mają odpowiednio wzmocnioną konstrukcję aby ten ciężar wytrzymać. W szybowcu siła ciągu to składowa ciężaru przy locie ślizgowym. Do tego dochodzi jak największa doskonałość aerodynamiczna aby siła oporu była jak najmniejsza i silne noszenia na nawietrznej zbocza od silnego wiatru (na nawietrznej strugi wiatru odginają się do góry więc jest składowa pionowa do góry) i można śmigać. Jeśli pomiar dotyczy prędkości względem ziemi to lecąc z wiatrem jego prędkość jeszcze się dodaje. Wystarczy wpisac w google i wszystko jasne. PIerwszy lepszy link http://www.tuffplanes.com/Flying/Flying_Technics/Dynamic_Soaring.html i kolejny http://www.tmfc.org.uk/ds/darkside.html PS - co to jest wiatr pozorny?Pojecie na pozadku dziennym w zeglarstwie wystepujace. Dzieki wiatrowi pozornemu zaglowce moga isc pod wietr i plynac kilka razy szybciej od predkosci wiatru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Kurcze, dobre serwa siedzą na wysokości w tych modelach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Wysokość to pikuś, klapy i lotki przy tej prędkości muszą siedzieć nieruchomo nawet przy dużo mniejszych prędkościach łatwo o flatter, HS-125 wiedzą jak to się "robi", flatter oczywiście 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A.T. Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 Nowy rekord : 469 mph (753 km/h): http-~~-//www.youtube.com/watch?v=rfoxjNg-eg0 Film jest nie za bardzo, bo facet z kamerą na głowie celuje radarem. Pod koniec trochę lepiej widać. Poproszę trochę jaśniej, bo dalej nic z tego nie ten... 400 mph to ok 640 km/h, sądzę, ze nawet tak doskonały aerodynamicznie model, jak ten z filmu w pionowym nurkowaniu nie osiągnie takiej prędkości, a te modele latają po okręgu Dokładnie. Latają ciągle po tym samym okręgu, ale coraz szybciej. Z grawitacji nie mogą brać tej energii, bo wracają na tą samą wysokość z większą prędkością. Może to pomoże: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=SVN-oF6tPLc Źródło energii: Jak robisz zakręt o 180 stopni, to przyspieszasz powietrze w przeciwnym kierunku niż po zakręcie lecisz. Czyli ten szybowiec redukuje różnice prędkości miedzy dwoma masami powietrza. Można by to nazwać energią wiatru. Tylko że nie wiatru względem ziemi, a względem drugiej masy powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Ten film też ciekawy: pełen gwizdek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.