Skocz do zawartości

Dynamic Soaring HD - Uczta dla uszu


rapier

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tylko jestem ciekaw, jakie prędkości tu się udało uzyskać...

Edit:

Hehehe... doczytałem poniżej filmu... 200mph czyli jakieś 320 km/h

Ciekawsze jest jakie jest przeciążenie w tych ciasnych pętla. Policzyłem, że jeżeli promień ciasnej pętli jest 100 m (czyli 200 m średnicy) - to jest chyba realne, a prędkość 300 km/h to przeciążenie sięga 7 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproszę trochę jaśniej, bo dalej nic z tego nie ten...

400 mph to ok 640 km/h, sądzę, ze nawet tak doskonały aerodynamicznie model, jak ten z filmu w pionowym nurkowaniu nie osiągnie takiej prędkości, a te modele latają po okręgu Wydaje mi się, że wykorzystywane jest zjawisko wiatru pozornego tylko jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam i nie bardzo Was panowie rozumiem. Na zawietrznej zawsze dusi i każdy szybownik wie , że na zawietrzną przejść nie można. Moim zdaniem szybowce latają tak szybko bo są specjalnie dociążone i mają odpowiednio wzmocnioną konstrukcję aby ten ciężar wytrzymać. W szybowcu siła ciągu to składowa ciężaru przy locie ślizgowym. Do tego dochodzi jak największa doskonałość aerodynamiczna aby siła oporu była jak najmniejsza i silne noszenia na nawietrznej zbocza od silnego wiatru (na nawietrznej strugi wiatru odginają się do góry więc jest składowa pionowa do góry) i można śmigać. Jeśli pomiar dotyczy prędkości względem ziemi to lecąc z wiatrem jego prędkość jeszcze się dodaje.

 

PS - co to jest wiatr pozorny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam i nie bardzo Was panowie rozumiem. Na zawietrznej zawsze dusi i każdy szybownik wie , że na zawietrzną przejść nie można. Moim zdaniem szybowce latają tak szybko bo są specjalnie dociążone i mają odpowiednio wzmocnioną konstrukcję aby ten ciężar wytrzymać. W szybowcu siła ciągu to składowa ciężaru przy locie ślizgowym. Do tego dochodzi jak największa doskonałość aerodynamiczna aby siła oporu była jak najmniejsza i silne noszenia na nawietrznej zbocza od silnego wiatru (na nawietrznej strugi wiatru odginają się do góry więc jest składowa pionowa do góry) i można śmigać. Jeśli pomiar dotyczy prędkości względem ziemi to lecąc z wiatrem jego prędkość jeszcze się dodaje.

Wystarczy wpisac w google i wszystko jasne. PIerwszy lepszy link

http://www.tuffplanes.com/Flying/Flying_Technics/Dynamic_Soaring.html

 

i kolejny

http://www.tmfc.org.uk/ds/darkside.html

 

 

PS - co to jest wiatr pozorny?

Pojecie na pozadku dziennym w zeglarstwie wystepujace. Dzieki wiatrowi pozornemu zaglowce moga isc pod wietr i plynac kilka razy szybciej od predkosci wiatru.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Nowy rekord : 469 mph (753 km/h):

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=rfoxjNg-eg0

 

Film jest nie za bardzo, bo facet z kamerą na głowie celuje radarem. Pod koniec trochę lepiej widać.

 

Poproszę trochę jaśniej, bo dalej nic z tego nie ten...

400 mph to ok 640 km/h, sądzę, ze nawet tak doskonały aerodynamicznie model, jak ten z filmu w pionowym nurkowaniu nie osiągnie takiej prędkości, a te modele latają po okręgu

Dokładnie. Latają ciągle po tym samym okręgu, ale coraz szybciej. Z grawitacji nie mogą brać tej energii, bo wracają na tą samą wysokość z większą prędkością. Może to pomoże:

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=SVN-oF6tPLc

 

Źródło energii: Jak robisz zakręt o 180 stopni, to przyspieszasz powietrze w przeciwnym kierunku niż po zakręcie lecisz. Czyli ten szybowiec redukuje różnice prędkości miedzy dwoma masami powietrza. Można by to nazwać energią wiatru. Tylko że nie wiatru względem ziemi, a względem drugiej masy powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.