rapier Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Polecam ustawic na HD, obraz na maxa i glosniczki na full i rozkoszowac sie...
marcin_cbr Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 To co napisałeś,nic dodać nic ująć :shock: :faja:
Malker Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 :shock: Nie przepadam szczególnie za szybowcami, moim jedynym e. szybowcem jest EGP ale na takim zboczu chciałbym polatac za wszelką cenę :shock: :shock: Piękne...
-==PEGAZ==- Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Ja tylko jestem ciekaw, jakie prędkości tu się udało uzyskać... Edit: Hehehe... doczytałem poniżej filmu... 200mph czyli jakieś 320 km/h
dertgh Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Ja tylko jestem ciekaw, jakie prędkości tu się udało uzyskać... Edit: Hehehe... doczytałem poniżej filmu... 200mph czyli jakieś 320 km/h Ciekawsze jest jakie jest przeciążenie w tych ciasnych pętla. Policzyłem, że jeżeli promień ciasnej pętli jest 100 m (czyli 200 m średnicy) - to jest chyba realne, a prędkość 300 km/h to przeciążenie sięga 7 g
KRI100F Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Może widzieliście ale prędkość troszkę większa jak na pierwszym filmiku :shock:
dobiecki Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Może mi ktoś wyjawi, na jakiej zasadzie można rozpędzić model do takiej prędkości ?
robraf Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 coś mi sie zdaje ze chodzi tu o zachowanie pędu modelu i sporawy wiatr ( no i o margines wysokosci)
rapier Opublikowano 2 Września 2010 Autor Opublikowano 2 Września 2010 latasz na zawietrznej gdzie robi sie wir
dobiecki Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Poproszę trochę jaśniej, bo dalej nic z tego nie ten... 400 mph to ok 640 km/h, sądzę, ze nawet tak doskonały aerodynamicznie model, jak ten z filmu w pionowym nurkowaniu nie osiągnie takiej prędkości, a te modele latają po okręgu Wydaje mi się, że wykorzystywane jest zjawisko wiatru pozornego tylko jak?
Marcin81 Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Rapier dobrze "gada"... to jest trochę jak na rampie, ale wiatr robi za "dodatkową" grawitację ("z impetem w głąb") :twisted: a tu jest 400 mph: szybciej :devil:
darek.3333 Opublikowano 3 Września 2010 Opublikowano 3 Września 2010 Tak sobie czytam i nie bardzo Was panowie rozumiem. Na zawietrznej zawsze dusi i każdy szybownik wie , że na zawietrzną przejść nie można. Moim zdaniem szybowce latają tak szybko bo są specjalnie dociążone i mają odpowiednio wzmocnioną konstrukcję aby ten ciężar wytrzymać. W szybowcu siła ciągu to składowa ciężaru przy locie ślizgowym. Do tego dochodzi jak największa doskonałość aerodynamiczna aby siła oporu była jak najmniejsza i silne noszenia na nawietrznej zbocza od silnego wiatru (na nawietrznej strugi wiatru odginają się do góry więc jest składowa pionowa do góry) i można śmigać. Jeśli pomiar dotyczy prędkości względem ziemi to lecąc z wiatrem jego prędkość jeszcze się dodaje. PS - co to jest wiatr pozorny?
rapier Opublikowano 3 Września 2010 Autor Opublikowano 3 Września 2010 Tak sobie czytam i nie bardzo Was panowie rozumiem. Na zawietrznej zawsze dusi i każdy szybownik wie , że na zawietrzną przejść nie można. Moim zdaniem szybowce latają tak szybko bo są specjalnie dociążone i mają odpowiednio wzmocnioną konstrukcję aby ten ciężar wytrzymać. W szybowcu siła ciągu to składowa ciężaru przy locie ślizgowym. Do tego dochodzi jak największa doskonałość aerodynamiczna aby siła oporu była jak najmniejsza i silne noszenia na nawietrznej zbocza od silnego wiatru (na nawietrznej strugi wiatru odginają się do góry więc jest składowa pionowa do góry) i można śmigać. Jeśli pomiar dotyczy prędkości względem ziemi to lecąc z wiatrem jego prędkość jeszcze się dodaje. Wystarczy wpisac w google i wszystko jasne. PIerwszy lepszy link http://www.tuffplanes.com/Flying/Flying_Technics/Dynamic_Soaring.html i kolejny http://www.tmfc.org.uk/ds/darkside.html PS - co to jest wiatr pozorny?Pojecie na pozadku dziennym w zeglarstwie wystepujace. Dzieki wiatrowi pozornemu zaglowce moga isc pod wietr i plynac kilka razy szybciej od predkosci wiatru.
Gość Anonymous Opublikowano 3 Września 2010 Opublikowano 3 Września 2010 Kurcze, dobre serwa siedzą na wysokości w tych modelach.
kuba r. Opublikowano 3 Września 2010 Opublikowano 3 Września 2010 Wysokość to pikuś, klapy i lotki przy tej prędkości muszą siedzieć nieruchomo nawet przy dużo mniejszych prędkościach łatwo o flatter, HS-125 wiedzą jak to się "robi", flatter oczywiście 8)
A.T. Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Nowy rekord : 469 mph (753 km/h): http-~~-//www.youtube.com/watch?v=rfoxjNg-eg0 Film jest nie za bardzo, bo facet z kamerą na głowie celuje radarem. Pod koniec trochę lepiej widać. Poproszę trochę jaśniej, bo dalej nic z tego nie ten... 400 mph to ok 640 km/h, sądzę, ze nawet tak doskonały aerodynamicznie model, jak ten z filmu w pionowym nurkowaniu nie osiągnie takiej prędkości, a te modele latają po okręgu Dokładnie. Latają ciągle po tym samym okręgu, ale coraz szybciej. Z grawitacji nie mogą brać tej energii, bo wracają na tą samą wysokość z większą prędkością. Może to pomoże: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=SVN-oF6tPLc Źródło energii: Jak robisz zakręt o 180 stopni, to przyspieszasz powietrze w przeciwnym kierunku niż po zakręcie lecisz. Czyli ten szybowiec redukuje różnice prędkości miedzy dwoma masami powietrza. Można by to nazwać energią wiatru. Tylko że nie wiatru względem ziemi, a względem drugiej masy powietrza.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.