Skocz do zawartości

Dynamic Soaring HD - Uczta dla uszu


rapier

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:shock: Nie przepadam szczególnie za szybowcami, moim jedynym e. szybowcem jest EGP ale na takim zboczu chciałbym polatac za wszelką cenę :shock: :shock:

Piękne...

Opublikowano

Ja tylko jestem ciekaw, jakie prędkości tu się udało uzyskać...

Edit:

Hehehe... doczytałem poniżej filmu... 200mph czyli jakieś 320 km/h

Ciekawsze jest jakie jest przeciążenie w tych ciasnych pętla. Policzyłem, że jeżeli promień ciasnej pętli jest 100 m (czyli 200 m średnicy) - to jest chyba realne, a prędkość 300 km/h to przeciążenie sięga 7 g

Opublikowano

Poproszę trochę jaśniej, bo dalej nic z tego nie ten...

400 mph to ok 640 km/h, sądzę, ze nawet tak doskonały aerodynamicznie model, jak ten z filmu w pionowym nurkowaniu nie osiągnie takiej prędkości, a te modele latają po okręgu Wydaje mi się, że wykorzystywane jest zjawisko wiatru pozornego tylko jak?

Opublikowano

Rapier dobrze "gada"... to jest trochę jak na rampie, ale wiatr robi za "dodatkową" grawitację ("z impetem w głąb") :twisted:

 

a tu jest 400 mph:

 

szybciej :devil:

Opublikowano

Tak sobie czytam i nie bardzo Was panowie rozumiem. Na zawietrznej zawsze dusi i każdy szybownik wie , że na zawietrzną przejść nie można. Moim zdaniem szybowce latają tak szybko bo są specjalnie dociążone i mają odpowiednio wzmocnioną konstrukcję aby ten ciężar wytrzymać. W szybowcu siła ciągu to składowa ciężaru przy locie ślizgowym. Do tego dochodzi jak największa doskonałość aerodynamiczna aby siła oporu była jak najmniejsza i silne noszenia na nawietrznej zbocza od silnego wiatru (na nawietrznej strugi wiatru odginają się do góry więc jest składowa pionowa do góry) i można śmigać. Jeśli pomiar dotyczy prędkości względem ziemi to lecąc z wiatrem jego prędkość jeszcze się dodaje.

 

PS - co to jest wiatr pozorny?

Opublikowano

Tak sobie czytam i nie bardzo Was panowie rozumiem. Na zawietrznej zawsze dusi i każdy szybownik wie , że na zawietrzną przejść nie można. Moim zdaniem szybowce latają tak szybko bo są specjalnie dociążone i mają odpowiednio wzmocnioną konstrukcję aby ten ciężar wytrzymać. W szybowcu siła ciągu to składowa ciężaru przy locie ślizgowym. Do tego dochodzi jak największa doskonałość aerodynamiczna aby siła oporu była jak najmniejsza i silne noszenia na nawietrznej zbocza od silnego wiatru (na nawietrznej strugi wiatru odginają się do góry więc jest składowa pionowa do góry) i można śmigać. Jeśli pomiar dotyczy prędkości względem ziemi to lecąc z wiatrem jego prędkość jeszcze się dodaje.

Wystarczy wpisac w google i wszystko jasne. PIerwszy lepszy link

http://www.tuffplanes.com/Flying/Flying_Technics/Dynamic_Soaring.html

 

i kolejny

http://www.tmfc.org.uk/ds/darkside.html

 

 

PS - co to jest wiatr pozorny?

Pojecie na pozadku dziennym w zeglarstwie wystepujace. Dzieki wiatrowi pozornemu zaglowce moga isc pod wietr i plynac kilka razy szybciej od predkosci wiatru.
Opublikowano

Kurcze, dobre serwa siedzą na wysokości w tych modelach.

Opublikowano

Wysokość to pikuś, klapy i lotki przy tej prędkości muszą siedzieć nieruchomo :P nawet przy dużo mniejszych prędkościach łatwo o flatter, HS-125 wiedzą jak to się "robi", flatter oczywiście 8)

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Nowy rekord : 469 mph (753 km/h):

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=rfoxjNg-eg0

 

Film jest nie za bardzo, bo facet z kamerą na głowie celuje radarem. Pod koniec trochę lepiej widać.

 

Poproszę trochę jaśniej, bo dalej nic z tego nie ten...

400 mph to ok 640 km/h, sądzę, ze nawet tak doskonały aerodynamicznie model, jak ten z filmu w pionowym nurkowaniu nie osiągnie takiej prędkości, a te modele latają po okręgu

Dokładnie. Latają ciągle po tym samym okręgu, ale coraz szybciej. Z grawitacji nie mogą brać tej energii, bo wracają na tą samą wysokość z większą prędkością. Może to pomoże:

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=SVN-oF6tPLc

 

Źródło energii: Jak robisz zakręt o 180 stopni, to przyspieszasz powietrze w przeciwnym kierunku niż po zakręcie lecisz. Czyli ten szybowiec redukuje różnice prędkości miedzy dwoma masami powietrza. Można by to nazwać energią wiatru. Tylko że nie wiatru względem ziemi, a względem drugiej masy powietrza.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.