elektronik-adam Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Ok ok już odpowiadam na wszystkie pytania. A więc tak: 1. jak zrobiłem zdjęcie tego statecznika pionowego to też mi się wydawało że coś jest nie tak :? ale wszystko posprawdzałem i jest równo jakieś takie złudzenie zdjęcia wyszło. 2. tego nie rozumiem jak to model stacjonarny ? stacjonarny by był jakbym dał taką balsę jak na planach, a ja dam cieńszą czyli lżejszą czyli powinno latać chyba że mam w ogóle jej nie dawać, ale nie wiem jak wtedy zrobię taki okrągły kadłub 3. na przód modelu dałem takie dziwne coś to się wydaje że to sosna może i tak jest lub to jakaś sosnowa sklejka nie jestem pewien ma słoje ułożone tak że 1 warstwa jest pionowo druga poziomo i trzecia pionowo to wszystko jest sklejone do kupy i sprasowane. Mam tego takie dość pokaźne arkusze było używane jako takie przekładki dystansujące pomiędzy blachami stalowymi. Tata mi to załatwił jest lżejsze od zwykłej i trochę bardziej się łuszczy ale mam nadzieje że będzie spełniać swoją rolę :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Czy miałeś balsę 0,8 mm w ręce?Po pokryciu nie będziesz w stanie wziąć tych rozmiarów modelu do ręki nie uszkadzając poszycia.1,5 mm to mogę się zgodzić. Ta sklejka której użyłeś na przód to pomyłka.Nie ma nic wspólnego z sklejką modelarską o wytrzymałości nie wspomnę.Przypomina mi to plecy od szafy z lat 50.Dwa cienkie arkusze forniru i w środku wypełnienie poprzeczne i całość sprasowana. Dlatego stosują to coś na przekładki,ma tylko zabezpieczyć produkt przed uszkodzeniem. Jak sam napisałeś "łuszczy się" co świadczy że jest to materiał jednorazowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Balsa 0,8 To naprawde za cieniutka na pokrycie kadłuba, ja uzyłem lekkiej 2. A 1,5mm wydaje mi się minimalna grubościa jaka mozna użyć. Na kesony na skrzydłach używałem 1,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Jeżeli są pewne niedokładności na kesonach czy w innym miejscu a jesteśmy tego świadomi to można dać balsę 2mm i wyszlifować na konstrukcji do 1,5mm. Robię tak często ze wzgledu na różnice w grubościach poszczególnych desek. Balsa 0,8 czy 1mm w modelu powiedzmy powyżej 1m to nieporozumienie chyba że ktoś bardzo pilnuje wagi jednak czasem to stwarza problemy ponieważ kurcząca się folia podczas naciągania potrafi powyginać tak cienką balsę. Proponuję garb i kesony wstępnie powyginać z użyciem płynu do szyb z amoniakiem przed przyklejeniem do konstrukcji. Moczymy dany element , jak jest cały mokry to wyginamy co chwila przymierzając na szkielet na którym ma być przyklejony i suszymy suszarką do włosów na przysłowiowy wiór. Tak wysuszona balsa nie powygina sie już bardziej a po przyklejeniu nie pozapada. Żadne tam cudowne sposoby z mokrymi skarpetami na balsie przyłożonej do skrzydła. Ten skarpeciany sposób niemal gwarantuje nam poszycie nazywane potocznie końskimi żebrami. To potrafi wywołać niechęć do dalszej pracy, miałem taki przypadek i zakończyło się to tym że oderwałem poszycie i przykleiłem nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektronik-adam Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Zobaczymy jak się spisze ta pseudo sklejka najwyżej przejadę ją z obu stron żywicą z tkaniną szklaną. Co do pokrycia to w swojej extrze mam na skrzydle od krawędzi natarcia dźwigaru balsę właśnie 1mm nic się z nią nie dzieje pękła jedynie przy krecie lecąc pionowo w dół, a kadłub miałem do odbudowy, ale posłucham was i zastosuje lekką 2mm o ile taką znajdę albo lekką 1,5mm. Pozdrawiam Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Witam, przepraszam że się udzielam, nie obrażając nikogo zapytam, czy kolega elektronik-adam, wie co to jest kąt prosty? przepraszam że posłużyłem się zdjęciem, , dlaczego ,,wręgi garbu wystają? czy tak jest w planach? Następnie, stateczniki, coś mi się wydaje że są krzywo wklejone????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektronik-adam Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Zgadzam się wręgi garbu wystają na zewnątrz poza podłużnice dlatego że tak jest na planach wg. mnie przynajmniej nie ma to znaczenia bo i tak na nich będzie pokrycie balsowe za to jak pomierzyłem wszystko to wzdłużnie środkowa wręga garbu jest nieco niżej i powstaje taki dołek, ale wszystko jest wycięte na wymiar więc chyba tak ma być. co to kątu prostego ogona to chyba jest ok tylko zdjęcie się nie obróciło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektronik-adam Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Jak tam z wagą mój kadłub częściowo okryty już balsą waży sobie 380g czy to dużo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fischer8 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Na oko to widać że nie ma kąta prostego, nie masz kątownika lub chociaż ekierki? :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektronik-adam Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Nie no teraz to już jest tylko te zdjęcia tak wychodzą dziwnie może to przez to że aparat nie jest idealnie równo w stosunku do modelu i występuje błąd paralaksy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 elektronik-adam,Spływ statecznika poziomego ( listwa w którą wkłada się zawiaski steru wysokości) zrobiłeś z oddzielnych kawałów balsy? (od żebra do żebra :shock: ) Przecież to element wytrzymałościowy i powinien być wykonany z jednego kawałka materiału ja zapewne zastosowałbym ten element wykonany z twardej balsy 2,5-3mm lub sklejki lipowo blasowej 2-2,6mm ażurowanej. W kwestii kąta prostego pomiędzy statecznikami to narysuj linię symetri na statecznikach i jeżeli pomiędzy tymi liniami nie będzie 90st no to niestety, musisz poprawić. Pamiętaj również że po zmianie skali (zmniejszeniu) i napędu samą konstrukcję można uprościć i odciążyć bez wpływu na jej kształt zewnętrzny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektronik-adam Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Witam na spływ statecznika poziomego będzie jeszcze prawdopodobnie naklejona balsa 2mm. Ja nie zmniejszałem skali robię model według planów tylko niektóre materiały są inne np. podłużnice balsowe zamiast 6,5mm x 6,5mm są 6mm x 8mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektronik-adam Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Temat coś stoi więc wymagało by go troszkę ruszyć poczyniłem lekkie postępy z kadłubem. Szpachlówka wygląda okropnie na szczęście pod folią nie będzie jej widać. "garb" jest z 3 kawałków balsy wygląda całkiem przyzwoicie wyginam balsę za pomocą płynu do okien szybo odparowuje i fajnie pachnie. Przód też już trochę oklejony część przy skrzydłowa chyba najgorsza w całym modelu Tutaj ta część jeszcze trochę szpachli szlifowania aż do zadowalającego mnie efektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Szpachlówka będzie widoczna pod folią, co gorsze to podczas oklejania mogą zrobić się pęcherze. Absolutnie nie polecam Ci szpachli samochodowej, ciężka i kiepsko się szlifuje. Ja robię szpachlę z distalu i talku dla niemowląt, pięknie się szlifuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Srv40 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Witajcie po dłuższej przerwie! Idą święta, więc może coś niedługo podłubię. Na razie odsypiam . Nie podoba mi się parę rzeczy w Twoim modelu. Przede wszystkim ta balsowa półokrągła wręga, która planowo była ze sklejki. Ciekawe, czy wytrzyma - może powinieneś ją sklejką trochę wzmocnić? Widzę, że tak jak ja ze względu na przeróbkę na rurę przesunąłeś jedną z wręg (fcośtamB - chyba 6) o parę mm do przodu. Jako, że zbudowałem już skrzydło zauważyłem, że taka drobna przeróbka powoduje zmianę kąta tych żeber przy kadłubie i są problemy z dopasowaniem skrzydełka. Nie widzę wyjścia z tej sytuacji, bo już wszystko powklejałeś. Sklejka z której zrobiłeś kadłub - skąd ona jest? Wygląda podejrzanie na jakąś skrzynkową. [EDIT] Nie doczytałem - wziąłeś ją z jakichś przekładek. To tyle na szybko :wink: . Ja zainwestowałem w szpachlę Hobbico białą i jestem zadowolony - szybko schnie, pięknie się szlifuje, a folia przylega super. Zrób proszę jakąś fotografię mocowania statecznika tylnego. Ja nie wiem jeszcze jak mój zamocować. Oraz jeszcze jedno - powiedz proszę z czego zrobiłeś kołki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektronik-adam Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Witam te wręgi F7B które są od razu przed otworem na rurę są w swoim miejscu lekko wzmocnione rowingiem węglowym i tkaniną szklaną więc problemu z dopasowaniem skrzydła nie mam szpachle mam modelarską choć zastanowię się nad jakąś łatwiejszą w szlifowaniu. Kołki to nic innego jak pręty drewniane fi 4 przycinam i mam kołeczki u mnie dostępne w sklepie modelarskim http://www.bocianmix.pl/36,181,sklep,modele.html Statecznik poziomy jest zamocowany na kołeczku z przodu i po wyprostowaniu wszystkiego przyklejony z tyłu do kadłuba. Tutaj spasowane skrzydło. Mocowanie kołeczka. Statecznik poziomy przyklejony z tyłu do kadłuba jeszcze muszę zakleić jego krawędź spływu balsą dla wzmocnienia. widok na natarcie od wewnątrz widoczny kołeczek. Tutaj jeszcze to co udało mi się zrobić czyli okleiłem ster kierunku balsą, zamocowałem zawiasy. W tle widoczna moja pierwsza maska którą robiłem z włókna szklanego + żywica na to szpachla samochodowa i lakier. Niestety extra szukała jak widać kreta na lotnisku lądując a w zasadzie spadając prawie pionowo, ale ją naprawiłem i lata tyle że bez maski, a nad maską widać toto które czeka tylko na popychacze tak dla frajdy sobie go zrobiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reinus Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Temat upadl? zostal ten samolocit skonczony wogole? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Srv40 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Nie upadł - ja swojego robię, jednak nie mam czasu i nie będę miał do końca miesiąca co najmniej. Olimpiada :/. Mam już parę fotek może jutro je wkleję - skończyłem jedno skrzydło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektronik-adam Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 oczywiście że nie upadł ja zbieram na folie. Za niedługo planuje okleić kadłub. Skrzydła jeszcze do skończenia nie wiem jeszcze jak rozwiąże mocowanie 2 połówek steru wysokości jak na chwile obecną na "stół operacyjny" trafiły części z mojego samochodu czyli: maska, nadkola, przedni zderzak i tylna klapa. Usuwałem rdze i lakierowałem wszystko po kolei za niedługo powrót su 26 na stół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Srv40 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Przez ten dość długi okres nazbierało się mało efektów, ale żeby nie było że porzuciłem projekt Przekładki i mocowanie serwa: Zrobiłem półkę na serwo i wkleiłem połowę pokrycia: Klejenie pokrycia z drugiej strony: Wkleiłem górę skrzynki na silnik: I sklejone stateczniki z ekierką żeby nie byłe, że nie wiem co to kąt prosty XD: Wyfrezowałem od środka krawędź natarcia i oszczędziłem 2g! Pierwsze próby z folią: Prawie kompletne skrzydło: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.