Skocz do zawartości

Sukhoi SU-26 Relacja z budowy.


Srv40

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, nieźle ci to wychodzi, a jak wagowo, ważyłeś wszystkie elementy, można wiedzieć jakie wyposażenie planujesz wsadzić?

Dzięki :mrgreen: !

Kratownica 40 g, wszystkie stateczniki + kilka zawiasów - kolejne 40g. Nie będzie to najlżejszy model. Chciałem zrobić z niego spalinę 5.5ccm, ale jednak zmieniłem zdanie i jako następny model wybuduję madmana 1.5 - 1.6m. To cudo będzie latało na silniku MEGA 22/20/4 H, regiel jeti 40 A, pakiety 3s 1750mAh Rhino, Serwa 2x Hs-85BB na lotki, na wysokość HS-81 (czy wystarczy owe 2.6 kg?), Na kierunek jakiś standard 6kg chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam dziś udało mi się wydrukować plany tego modelu wyszło 4 arkusze formatu A0 ale przynajmniej nie będę musiał sklejać karteczek A4 jak w poprzednich modelach tak jak na to wszystko patrze to ten kawał sklejki 6.5mm odrazu zamienię na rurę węglową albo tak taką listwę jak na planach tylko zamiast sklejki węgiel powinno lżej wyjść najpierw chyba zabiore się za przygotowanie dużej powiechrzni roboczej do budowy modelu chciałem zapytać czy silnik ASP 46 uciągnie ten model ? wg planów niby tak ale ja mam wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj w klubie budujących!

Jak dowiedziałem się w punkcie ksero, to model ma format większy od A0 ale niewiele. W specyfikacji modelu jest napisane, że prototyp ważył 3.3 kg. Jak będziesz się starał ucinać wagę gdzie się da, to możesz poniżej trzech zejść bez problemu. Na przykład krycie kadłuba tak grubą balsą (2,5 mm) to chyba przesada. Silnik o którym mówisz na pewno uciągnie ten model. Pytanie jak chcesz latać - nie wiem czy zrobisz zawis. To jest wysokoobrotowy silnik z małym śmigłem, a kadłub jest pękaty i je ''zasłania''. Moim zdaniem ma to znaczący wpływ na ciąg - może niech ktoś bardziej doświadczony się wypowie w tej kwestii. Zamieszczaj proszę jakieś fotki z budowy. Chętnie popatrzę na Twoje postępy.

 

Co do mojego modelu, to postanowiłem dwie rzeczy:

- jednak zrobię łączenie skrzydeł na rurce węglowej znalezionej gdzieś za łóżkiem :lol: . W planach znalazłem oznaczenie miejsca na rurkę i je wykorzystam .

- Wersja będzie permanentnie elektryczna, więc odchudzę dziób gdzie się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok pochwale się co dziś rano udało mi się wystrugać a więc tak jeszcze wczoraj powycinałem sobie jeden arkusz planów ten z wręgami na stery kierunku i wysokości.

Dołączona grafika

wycięte elementy przyklejam na balsę za pomocą kleju biurowego

Dołączona grafika

wycinam i opisuje

Dołączona grafika

później sklejam i wyszło mi coś takiego ;D

Dołączona grafika

Dołączona grafika

jak to wg was wygląda jak na razie ? może być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem trochę steru wysokości i wyciąłem 2 wg mnie główne boki kadłuba i tu już moja mała zmiana ponieważ robię ten model nie na listwę a na rurę węglową.

 

Tutaj ster wysokości jeszcze nie skończony

Dołączona grafika

 

I tutaj boczki kadłuba zamiast prostokątnego otworu na dźwigar skrzydła wyciąłem otwór fi12 wkleję tam rurkę z tkaniny szklanej o średnicy zewnętrznej 12 wewnętrznej 10 do niej będzie wkładana rura węglowa o średnicy zewnętrznej 10 wewnętrznej 8 więc ścianka 2mm a na to skrzydła też z kombinacją laminat + rura węglowa do środka mam nadzieje że wytrzyma.

ps. otwór na rurę to ten po lewej (wycięty w środku tego prostokąta co na planach) a ten po prawej na kable wg planów.

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam trochę się zapędziłem z budową kadłuba i zapomniałem porobić więcej zdjęć ale to co jest to chyba wystarczy. :)

 

Tutaj boki kadłuba z wklejonymi dwiema podłużnicami, górną osłonę "domku" na silnik i z wklejonym mocowaniem podwozia, i jeszcze z dwiema wręgami.

Dołączona grafika

 

Widok na wręgę która służy za mocowanie silnika.

Dołączona grafika

 

widok od środka na mocowanie podwozia (jeszcze muszę tam wywiercić otwory na śruby) i dolną osłonę "domku"

 

Dołączona grafika

 

Wręga do której będzie przymocowany silnik swego czasu doczeka się przyklejenia na całym obwodzie żywicą z tkaniną szklaną + prawdopodobnie rowing węglowy.

 

Dołączona grafika

 

Widok od :ass: strony.

Dołączona grafika

 

Ta linijka ma 37cm długości kiedyś miała 40 ale jak to wiadomo linijki lubią się łamać szczególnie tanie plastikowe.

 

Dołączona grafika

 

Się zapatrzałem zamyśliłem i już wygląda tak.

Dołączona grafika

 

Wgląd na kadłub. Dołączona grafika

 

Kratownica.

Dołączona grafika

 

chciałem się zapytać jak zamocować serwa w ogonie szczególnie serwo od steru kierunkui mam jeszcze problem z wręgą F15 nie wiem jak to ma wyglądać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założę się, że będziesz pierwszy na mecie. Chciałbym mieć tyle czasu 8) . Troszkę wolnego teraz znalazłem (złapał mnie jakiś wirusik...) i powstało to.

 

Kratownica z wklejonymi wzmocnieniami:

Dołączona grafika

 

Doszła kolejna wręga:

Dołączona grafika

 

Parę drobnych elementów:

Dołączona grafika

 

 

Jedna połówka skrzynki wklejona, druga tylko dociśnięta. Wstępnie przymierzałem rurkę. Będę musiał kombinować, ponieważ jedna z wręg jest odchylona o 2mm i trochę wpływa na położenie rurki ( nie jest idealnie prostopadła):

Dołączona grafika

 

Owa krzywa wręga jest w centrum kadru:

Dołączona grafika

 

Dokleiłem taki domek:

Dołączona grafika

 

Moim zdaniem F-15 wygląda tak:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

I ser szwajcarski, bo za duża masa na elektryka :mrgreen: :

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No super to wygląda z tym F15 to masz racje ja potrzebowałem obrazkowego zailustrowania tego :D i przypomniałeś mi przy okazji o wzmocnieniach na kratownicy.

Wycinasz wszystkie elementy wg planu tzn. materiałowo, jeśli na planie sklejka 3mm to ty też taką dajesz?

Bo ja zamiast sklejki 3mm dałem 2mm na cały domek silnika.

Wręgi F6B i F10 też u mnie są na sklejce 2mm, a wręgi F3,F2,F7B,F8B,F6A,F4,F7A,F6C i prawdopodobnie cała reszta jeszcze nie wycięta są na balsie 3mm, a to dla zmniejszenia wagi po1, a po 2 trochę z lenistwa bo nie chce mi się wycinać sklejki.

Ale nic się chyba nie powinno stać przynajmniej mam taką nadzieje.

A co do czasu wcale nie mam go aż tak dużo tyle że po nocach robię czasem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny weekend minął. Już wiem co to znaczy model na długie, zimowe wieczory :D .

 

Zabrałem się za skrzydło wykorzystując metodę przyklejania wyciętych szablonów. Efekty zadowalające jak widać:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Się zagalopowałem. Ma ktoś ochotę na żeberka?

Dołączona grafika

 

W międzyczasie przygotowałem kieszeń do klejenia w kadłub. W tym celu owinąłem rurkę folią z woreczka foliowego (ciasno) i skleiłem CA. Dałem tylko jedną warstwę. Następnie przykleiłem taśmą izolacyjną z dwóch stron, posmarowałem wazeliną, dałem 3 warstwy przesączonej tkaniny 80g/dm^2, ugniotłem w rękawiczkach i ciasno owinąłem taśmą. Potem na kaloryfer.

Dołączona grafika

 

Skrzydło w fazie składania:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

I kolejna wręga do kadłuba. Widać zrobioną kieszeń.

Dołączona grafika

 

Przy okazji zważyłem wyażurowane elementy i doszedłem do wniosku, że na skrzydle redukuje to masę o 3 g, a na wrędze f7b o zawrotny gram. Ale zawsze to coś.

 

Trochę zmniejszam grubość sklejki w kadłubie - zazwyczaj o 0,5mm. Zastanów się dobrze które wręgi dajesz z balsy. Np F7A przyjmuje po części pracę podwozia i skrzydeł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ruszyłem trochę z robotą zrobiłem garb na kadłubie, wkleiłem ogon. :)

Wkleiłem nakrętki do przykręcenia tej klapki kadłuba od spodu nakrętki wklejone na żywice z rowingiem węglowym + tkanina szklana muszę powiedzieć że się trzyma. ;D

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

I tutaj szkielet klapki kadłuba z przodu mocowana na kołek z tyłu na 2 śruby M4.

Dołączona grafika

 

Ogon jeszcze przed wklejeniem.

Dołączona grafika

 

Już wklejony widok od przodu kadłub już z "garbem"

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Wyciąłem również żeberka skrzydeł jeszcze muszę wyciąć otwory na rurę do zamocowania skrzydeł i wcięcia na dźwigary skrzydeł.

Dołączona grafika

 

Mam takie pytanie odnośnie umieszczenia serw w kadłubie czy zrobić to tak jak na planie czyli serwo od steru kierunku w samej końcówce ogona a od wysokości za kabinką?

Czy mógłbym dać 2 serwa pod kabinkę i puścić od nich węglowe popychacze do sterów chciałbym je mieć pod kabinką gdyż będzie ona ściągana i w razie czego będzie do nich dostęp inaczej bym musiał zrobić ściągane łoże podwozia tylnego a to osłabi jego konstrukcje.

Nie wiem jak będzie z wyważeniem jeśli przesunę te serwa do przodu więc pytam choć myślę że nie powinno być aż tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś powinno się udać model sam w sobie nie jest wybitnie drogi w budowie. Ja na mój wydałem jak na razie nieco ponad 40 zł. gdyż sklejkę miałem z zapasów więc kupowałem jak na razie tylko deski balsowe i listewki. Trochę kasy pochłonie pokrycie modelu wg. planów na całym modelu ma być położona balsa 2,5mm ja dam 1mm, a jak będzie w modelarskim to nawet 0,8mm i na to folia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.