eze Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Jestem początkującym modelarzem i mam zamiar złożyc model mustanga w wersji arf Mam zamiar włożyć do niego 4 suw. Aparatura do obsługi modelu to hitec eclipse + standardowe serva zawarte w zestawie aparatury. Niestety nie wiem jaki silnik wstawic i o jakiej mocy. Z tego co sie zdążylem zorientowac to silnik 90 bedzie min. do tego modelu. Prosze jeszcze o informacje ile będzie palil taki silnik i jaki bedzie przyblizony koszt paliwa dop tego modelu. Prosze jeszcze raz o pomoc . Z gory dziekuje. Pozdrawiam. Edit: Aha zapomnialem dodac :Parametry modelu # rozpiętość skrzydeł: 1664mm # powierzchnia skrzydeł: 48.1 dm2 # długość: 1420mm # waga do lotu: 3540g # zalecane silniki: 2-t 0.60-0.70, 4-t 0.91 # nadajnik, serwa: 5 kanałów, 6 serw Link do zestawu; http://nastik.pl/p51d-mustang-brak-p-61.html
Tomek Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Hm.... Początkujący modelarz i ta maszyna . Już wiem = wielka kraksa ! Dobry ze mnie matematyk ?? A poważnie to model jak najbardziej latający i przy 15cm3 silniku 4-takcie będzie latać aż miło. Pewnie 18 czy 12 cm3 2-takt tez by go ładnie pogonił. 5 litrowy zbiornik paliwa za 60zł starczy na około 20 -25 lotów. Jednak na pewno nie jest to model na 1 czy 2 lot.
MarekJ Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Jednak na pewno nie jest to model na 1 czy 2 lot.Mylisz się Tomku. Dla początkującego modelarza jest to idealny model właśnie na 1 lot (zwykle bardzo krótki) Zacznij Kolego od czegoś łatwiejszego i wolniejszego. Masz w Nastiku jakieś trenerki w układzie górnopłata, którymi będziesz miał szansę się nauczyć latać.
eze Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Opublikowano 6 Lipca 2007 Z tego co widzialem to model bardzo ladnie sie prowadzi .Jest stabilny dzieki dlugim skrzydłom.Ale nadal nie wiem czy serva zawarte w zestawie hitec eclipse dadzą rade z tym modelem. Myslalem tez nad miejszym odpowiednikiem tego modelu o rozpietosci skrzydel 1340mm Co za tym idzie rowniez zastosowanie mniejszego 4 suwu. No i oczywiscie mniejsza cena!!
Tomek Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Mylisz się Tomku. Dla początkującego modelarza jest to idealny model właśnie na 1 lot (zwykle bardzo krótki) Marku Nawet nie zamierzam się z Tobą o to spierać. Jeśli ma to być model na 1 lot ,to masz absolutnie rację. :devil: A co do trenerka spalinowego to uważam ,że wybór bardzo dobry ,ale podparty jednak kolegą modelarzem co trochę ma już wylatane spalinami.
gregwait Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Witam Jestem posiadaczem tego modelu. Stanowczo nie polecam go jako pierwszy model. Powód to podwozie. Jest zamontowane za bardzo pod skrzydłem, przez co trudno startować i wylądować nie uszkadzając owiewki silnika i śmigła. Wyjście to montaż podwozia stałego, lub przebudowa wnęk podwozia tak, aby otwierało się bardziej do przodu. Poza tym model lata pięknie. Mój został wyposażony w 4-takt OS-MAX FS70. Mocy spokojnie wystarczyło. Serwa standart HS-325
karlem Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 eze, a myślałem, że wszystko wyjaśniłem i dałeś się przekonać Mnie też podoba się Mustang (ogólnie myśliwce), ale bądź realistą :?
eze Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Opublikowano 6 Lipca 2007 Czy zastosowanie silnik asp 4 takt ASP FS 80 AR .Bedzie dobrym rozwiązaniem akurat,takowy mam pojemnosc 13 cm3 przywieziony przez znajomego z Niemiec. Czy jednak bedzie za duzy??
Tomek Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 A.... No cóż wszystko zostało powiedziane , rób jak uważasz ,ale nie lepiej tą kasę oddać biednym dzieciom ,zamiast wyrzucać w błoto?
hubert_tata Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Gregwait, w którym miejscu masz SC ? Mam ten modelik i właśnie go wyposażam.
gregwait Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Gregwait, w którym miejscu masz SC ?Mam ten modelik i właśnie go wyposażam. Ok. 140 mm
hubert_tata Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Dzięki. To tak jak przewiduje instrukcja - też tak zrobię Później pokażę moją wersję wyposażenia 8)
Gość Qbix Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Niestety nie wiem jaki silnik wstawic i o jakiej mocy. Z tego co sie zdążylem zorientowac to silnik 90 bedzie min. do tego modelu. Prosze jeszcze o informacje ile będzie palil taki silnik i jaki bedzie przyblizony koszt paliwa dop tego modelu. Polecam silnik Saito .91. Niestety optymalne paliwo to 20% nitro wiec 100zl/ 5l. Spalanie 350ml- 20min spokojnego latania, lub 8min akrobacji. Z osobistego doswiadczenia moge powiedziec, ze poczatkowy model powinien miec "normalne" proporcje i MOCNE podwozie. Podwozie bylo jedynym problemem ktory sprwial mi na poczatku problem, a nie rodzaj modelu. Nawyki mozna opanowac na symulatorze lotu, choc mi pomoglo doswiadczenie w lataniu modelami smiglowcow. Jesli chodzi o serwa to do tej wielkosci modelu polecam Hitec HS635HB. Najlepsza jakosc w tej cenie (100zl/szt).
Marcin Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Jesli chodzi o serwa to do tej wielkosci modelu polecam Hitec HS635HB. Najlepsza jakosc w tej cenie (100zl/szt). na 422kach tez poleci a taniej
Irek M Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Eze - to , że model lata pięknie i stabilnie to zapewne nie tyle jego właściwości lotne co umiejętności pilota. Mimo odpowiedzi na twoje pytania co do trudności pilotażu dalej brniesz w szczegóły silnika i rozwiązań konstrukcyjnych. Ale w końcu to Twój model będzie no i Twpja ewentualna strata w razie ....ale odpukuję na wszelki wypadek :!: Chociaż niekonieczne jest to tylko Twoja sprawa - taki model może dużo złego narobić...Ale skoro pytasz to mój OS Max FS 91 w modelu makietowym po ok 12 min pracy wypalił jakieś 1/3 z 400ml zbiornika.
Ja-Jacek Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 No coz mamy nastepnego Kamikadze!!!! Komentaz chyba zbedny :rotfl:
Kretobójca Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Drogi eze. Gdybym znalazł to forum pół roku temu, nie popełnił bym tego błędu, który ty masz zamiar świadomie już popełnić. Kupiłem AT-6 TEXAN. Naprawdę piękny model. Miałem świadomość, że nie potrafię latać i nawet nie umiem go poskładać do kupy. Ale byłem tak przekonany, że mi się uda, że nawet nie słuchałem swego sumienia, które mówiło: "weź Robercie kup trenerka, będzie taniej i łatwiej nauczysz się nim latać" No bo "co to nie ja". Teraz jestem naprawdę niezłą kasę w plecy i szczęśliwie latam sobie fajnym dużym trenerkiem, który robi naprawdę duuuże wrażenie. A kombata strugam sobie powolutku w warsztaciku i gdy będziemy gotowi, to wtedy dopiero polatamy.
mammuth Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 edit W protescie przeciw durnemu zachowaniu Marcina133
Marcin Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 To ja tu troche namieszam - znajomy uczył się latać własnie od spalin. Ale typowo trenerek PLUS OBOWIĄZKOWO kabel trenera.
Kretobójca Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Ja nie mówię, że mój trenerek jest elektryczny. Jak najbardziej spalinka 7,5ccm 154cm rozp. Jak się nauczę latać, to przesiadam się na małe modele 2ccm do 100cm rozp. Ale to off topic, więc już będę cicho.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.