Jump to content

Model mustanga FH - P51D Mustang 60 ARF!!!


eze

Recommended Posts

Jestem początkującym modelarzem i mam zamiar złożyc model mustanga w wersji arf

Mam zamiar włożyć do niego 4 suw.

 

Aparatura do obsługi modelu to hitec eclipse + standardowe serva zawarte w zestawie aparatury.

 

Niestety nie wiem jaki silnik wstawic i o jakiej mocy.

 

Z tego co sie zdążylem zorientowac to silnik 90 bedzie min. do tego modelu.

 

Prosze jeszcze o informacje ile będzie palil taki silnik i jaki bedzie przyblizony koszt paliwa dop tego modelu.

 

Prosze jeszcze raz o pomoc .

 

Z gory dziekuje.

Pozdrawiam.

 

Edit:

 

Aha zapomnialem dodac :Parametry modelu

# rozpiętość skrzydeł: 1664mm

# powierzchnia skrzydeł: 48.1 dm2

# długość: 1420mm

# waga do lotu: 3540g

# zalecane silniki: 2-t 0.60-0.70, 4-t 0.91

# nadajnik, serwa: 5 kanałów, 6 serw

 

Link do zestawu;

http://nastik.pl/p51d-mustang-brak-p-61.html

Link to comment
Share on other sites

Hm....

Początkujący modelarz i ta maszyna .

Już wiem = wielka kraksa ! :P

 

Dobry ze mnie matematyk ??

 

A poważnie to model jak najbardziej latający i przy 15cm3 silniku 4-takcie będzie latać aż miło.

Pewnie 18 czy 12 cm3 2-takt tez by go ładnie pogonił.

 

5 litrowy zbiornik paliwa za 60zł starczy na około 20 -25 lotów.

Jednak na pewno nie jest to model na 1 czy 2 lot.

Link to comment
Share on other sites

Jednak na pewno nie jest to model na 1 czy 2 lot.
Mylisz się Tomku. Dla początkującego modelarza jest to idealny model właśnie na 1 lot (zwykle bardzo krótki) :lol:

 

Zacznij Kolego od czegoś łatwiejszego i wolniejszego. Masz w Nastiku jakieś trenerki w układzie górnopłata, którymi będziesz miał szansę się nauczyć latać.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co widzialem to model bardzo ladnie sie prowadzi .Jest stabilny dzieki dlugim skrzydłom.Ale nadal nie wiem czy serva zawarte w zestawie hitec eclipse dadzą rade z tym modelem.

 

Myslalem tez nad miejszym odpowiednikiem tego modelu o rozpietosci skrzydel 1340mm

 

Co za tym idzie rowniez zastosowanie mniejszego 4 suwu.

 

No i oczywiscie mniejsza cena!!

Link to comment
Share on other sites

Mylisz się Tomku. Dla początkującego modelarza jest to idealny model właśnie na 1 lot (zwykle bardzo krótki) :lol:

 

Marku

Nawet nie zamierzam się z Tobą o to spierać.

Jeśli ma to być model na 1 lot ,to masz absolutnie rację.

:devil:

 

A co do trenerka spalinowego to uważam ,że wybór bardzo dobry ,ale podparty jednak

kolegą modelarzem co trochę ma już wylatane spalinami.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jestem posiadaczem tego modelu.

Stanowczo nie polecam go jako pierwszy model.

Powód to podwozie. Jest zamontowane za bardzo pod skrzydłem,

przez co trudno startować i wylądować nie uszkadzając owiewki silnika i śmigła.

Wyjście to montaż podwozia stałego, lub przebudowa wnęk podwozia tak,

aby otwierało się bardziej do przodu.

Poza tym model lata pięknie.

Mój został wyposażony w 4-takt OS-MAX FS70. Mocy spokojnie wystarczyło.

Serwa standart HS-325

 

003a.jpg

007a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Czy zastosowanie silnik asp 4 takt ASP FS 80 AR .Bedzie dobrym rozwiązaniem akurat,takowy mam pojemnosc 13 cm3 przywieziony przez znajomego z Niemiec.

Czy jednak bedzie za duzy??

Link to comment
Share on other sites

Guest Qbix

Niestety nie wiem jaki silnik wstawic i o jakiej mocy.

 

Z tego co sie zdążylem zorientowac to silnik 90 bedzie min. do tego modelu.

 

Prosze jeszcze o informacje ile będzie palil taki silnik i jaki bedzie przyblizony koszt paliwa dop tego modelu.

 

Polecam silnik Saito .91. Niestety optymalne paliwo to 20% nitro wiec 100zl/ 5l. Spalanie 350ml- 20min spokojnego latania, lub 8min akrobacji.

 

Z osobistego doswiadczenia moge powiedziec, ze poczatkowy model powinien miec "normalne" proporcje i MOCNE podwozie. Podwozie bylo jedynym problemem ktory sprwial mi na poczatku problem, a nie rodzaj modelu. Nawyki mozna opanowac na symulatorze lotu, choc mi pomoglo doswiadczenie w lataniu modelami smiglowcow.

 

Jesli chodzi o serwa to do tej wielkosci modelu polecam Hitec HS635HB. Najlepsza jakosc w tej cenie (100zl/szt).

Link to comment
Share on other sites

Eze - to , że model lata pięknie i stabilnie to zapewne nie tyle jego właściwości lotne co umiejętności pilota. Mimo odpowiedzi na twoje pytania co do trudności pilotażu dalej brniesz w szczegóły silnika i rozwiązań konstrukcyjnych. Ale w końcu to Twój model będzie no i Twpja ewentualna strata w razie ....ale odpukuję na wszelki wypadek :!: Chociaż niekonieczne jest to tylko Twoja sprawa - taki model może dużo złego narobić...Ale skoro pytasz to mój OS Max FS 91 w modelu makietowym po ok 12 min pracy wypalił jakieś 1/3 z 400ml zbiornika.

Link to comment
Share on other sites

Drogi eze.

Gdybym znalazł to forum pół roku temu, nie popełnił bym tego błędu, który ty masz zamiar świadomie już popełnić.

Kupiłem AT-6 TEXAN. Naprawdę piękny model. Miałem świadomość, że nie potrafię latać i nawet nie umiem go poskładać do kupy.

Ale byłem tak przekonany, że mi się uda, że nawet nie słuchałem swego sumienia, które mówiło: "weź Robercie kup trenerka, będzie taniej i łatwiej nauczysz się nim latać"

No bo "co to nie ja".

Teraz jestem naprawdę niezłą kasę w plecy i szczęśliwie latam sobie fajnym dużym trenerkiem, który robi naprawdę duuuże wrażenie.

A kombata strugam sobie powolutku w warsztaciku i gdy będziemy gotowi, to wtedy dopiero polatamy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.