Skocz do zawartości

Model mustanga FH - P51D Mustang 60 ARF!!!


eze

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującym modelarzem i mam zamiar złożyc model mustanga w wersji arf

Mam zamiar włożyć do niego 4 suw.

 

Aparatura do obsługi modelu to hitec eclipse + standardowe serva zawarte w zestawie aparatury.

 

Niestety nie wiem jaki silnik wstawic i o jakiej mocy.

 

Z tego co sie zdążylem zorientowac to silnik 90 bedzie min. do tego modelu.

 

Prosze jeszcze o informacje ile będzie palil taki silnik i jaki bedzie przyblizony koszt paliwa dop tego modelu.

 

Prosze jeszcze raz o pomoc .

 

Z gory dziekuje.

Pozdrawiam.

 

Edit:

 

Aha zapomnialem dodac :Parametry modelu

# rozpiętość skrzydeł: 1664mm

# powierzchnia skrzydeł: 48.1 dm2

# długość: 1420mm

# waga do lotu: 3540g

# zalecane silniki: 2-t 0.60-0.70, 4-t 0.91

# nadajnik, serwa: 5 kanałów, 6 serw

 

Link do zestawu;

http://nastik.pl/p51d-mustang-brak-p-61.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm....

Początkujący modelarz i ta maszyna .

Już wiem = wielka kraksa ! :P

 

Dobry ze mnie matematyk ??

 

A poważnie to model jak najbardziej latający i przy 15cm3 silniku 4-takcie będzie latać aż miło.

Pewnie 18 czy 12 cm3 2-takt tez by go ładnie pogonił.

 

5 litrowy zbiornik paliwa za 60zł starczy na około 20 -25 lotów.

Jednak na pewno nie jest to model na 1 czy 2 lot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak na pewno nie jest to model na 1 czy 2 lot.
Mylisz się Tomku. Dla początkującego modelarza jest to idealny model właśnie na 1 lot (zwykle bardzo krótki) :lol:

 

Zacznij Kolego od czegoś łatwiejszego i wolniejszego. Masz w Nastiku jakieś trenerki w układzie górnopłata, którymi będziesz miał szansę się nauczyć latać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzialem to model bardzo ladnie sie prowadzi .Jest stabilny dzieki dlugim skrzydłom.Ale nadal nie wiem czy serva zawarte w zestawie hitec eclipse dadzą rade z tym modelem.

 

Myslalem tez nad miejszym odpowiednikiem tego modelu o rozpietosci skrzydel 1340mm

 

Co za tym idzie rowniez zastosowanie mniejszego 4 suwu.

 

No i oczywiscie mniejsza cena!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się Tomku. Dla początkującego modelarza jest to idealny model właśnie na 1 lot (zwykle bardzo krótki) :lol:

 

Marku

Nawet nie zamierzam się z Tobą o to spierać.

Jeśli ma to być model na 1 lot ,to masz absolutnie rację.

:devil:

 

A co do trenerka spalinowego to uważam ,że wybór bardzo dobry ,ale podparty jednak

kolegą modelarzem co trochę ma już wylatane spalinami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem posiadaczem tego modelu.

Stanowczo nie polecam go jako pierwszy model.

Powód to podwozie. Jest zamontowane za bardzo pod skrzydłem,

przez co trudno startować i wylądować nie uszkadzając owiewki silnika i śmigła.

Wyjście to montaż podwozia stałego, lub przebudowa wnęk podwozia tak,

aby otwierało się bardziej do przodu.

Poza tym model lata pięknie.

Mój został wyposażony w 4-takt OS-MAX FS70. Mocy spokojnie wystarczyło.

Serwa standart HS-325

 

003a.jpg

007a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem jaki silnik wstawic i o jakiej mocy.

 

Z tego co sie zdążylem zorientowac to silnik 90 bedzie min. do tego modelu.

 

Prosze jeszcze o informacje ile będzie palil taki silnik i jaki bedzie przyblizony koszt paliwa dop tego modelu.

 

Polecam silnik Saito .91. Niestety optymalne paliwo to 20% nitro wiec 100zl/ 5l. Spalanie 350ml- 20min spokojnego latania, lub 8min akrobacji.

 

Z osobistego doswiadczenia moge powiedziec, ze poczatkowy model powinien miec "normalne" proporcje i MOCNE podwozie. Podwozie bylo jedynym problemem ktory sprwial mi na poczatku problem, a nie rodzaj modelu. Nawyki mozna opanowac na symulatorze lotu, choc mi pomoglo doswiadczenie w lataniu modelami smiglowcow.

 

Jesli chodzi o serwa to do tej wielkosci modelu polecam Hitec HS635HB. Najlepsza jakosc w tej cenie (100zl/szt).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eze - to , że model lata pięknie i stabilnie to zapewne nie tyle jego właściwości lotne co umiejętności pilota. Mimo odpowiedzi na twoje pytania co do trudności pilotażu dalej brniesz w szczegóły silnika i rozwiązań konstrukcyjnych. Ale w końcu to Twój model będzie no i Twpja ewentualna strata w razie ....ale odpukuję na wszelki wypadek :!: Chociaż niekonieczne jest to tylko Twoja sprawa - taki model może dużo złego narobić...Ale skoro pytasz to mój OS Max FS 91 w modelu makietowym po ok 12 min pracy wypalił jakieś 1/3 z 400ml zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi eze.

Gdybym znalazł to forum pół roku temu, nie popełnił bym tego błędu, który ty masz zamiar świadomie już popełnić.

Kupiłem AT-6 TEXAN. Naprawdę piękny model. Miałem świadomość, że nie potrafię latać i nawet nie umiem go poskładać do kupy.

Ale byłem tak przekonany, że mi się uda, że nawet nie słuchałem swego sumienia, które mówiło: "weź Robercie kup trenerka, będzie taniej i łatwiej nauczysz się nim latać"

No bo "co to nie ja".

Teraz jestem naprawdę niezłą kasę w plecy i szczęśliwie latam sobie fajnym dużym trenerkiem, który robi naprawdę duuuże wrażenie.

A kombata strugam sobie powolutku w warsztaciku i gdy będziemy gotowi, to wtedy dopiero polatamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.