Marcin Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 A ja tak trochę z innej beczki, ale też o silnikach Co z turbinami napędzanymi silnikami żarowymi? Ostatnio na allegro coś takiego było. Czy to się jeszcze stosuje? Gdzie można takie napędy dostać? Bo z pewnością są to tańsze rozwiązania niż to o czym Wy tu dyskutujecie, a model pod taką turbinę z pewnością da się załatwić
koszkin Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Co z turbinami napędzanymi silnikami żarowymi? o jaki silnik dokładnie Ci chodzi ?
MironRC Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Plus turbinka do tego. Zobacz to: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=rzU3I9zGqnE&playnext=1&list=PLB985B0FF813F3ABA&index=6
koszkin Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 nie powiem ciekawe rozwiązanie. Jestem ciekaw jak długo taki połączenie jest bezawaryjne.
utopia Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Zastanawia mnie dlaczego napęd jest zainstalowany odwrotnie na tym filmie . Silnik co prawda będzie mieć chłodzenie w tunelu wewnatrz modelu ale wszystko będzie unurane od spalinowo olejowego zajzeru . Przyłaczył bym się do pytania o wentylatory pod spalinę . Ktoś to jeszcze produkuje?- mam trochę silników i chętnie zrobił bym jakiś odkurzacz
koszkin Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Może oddzielny temacik:)? jako zbiór ciekawych informacji Wracając do rozmowy, ciekaw jestem co można pod taki napęd najłatwiej zaadoptować
MironRC Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Wracając do rozmowy, ciekaw jestem co można pod taki napęd najłatwiej zaadoptować poszukaj trochę w sieci, każdy jest ciekawy, powoli się nazbiera informacji na nowy temat. :wink:
false Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Zastanawia mnie dlaczego napęd jest zainstalowany odwrotnie na tym filmie . Silnik co prawda będzie mieć chłodzenie w tunelu wewnatrz modelu ale wszystko będzie unurane od spalinowo olejowego zajzeru . Jak widzisz do tego napędu nie stosuje się zwykłych spalin, liczą się jak największe obroty. OsMax produkował taki silnik 77DF to się chyba nazywało. Mają gaźnik z tyłu, dla lepszego dopływu powietrza. Silnik umieszczony za turbiną mógłby zbyt zakłucać strumień wylotowy. Gdzieś kiedyś widziałem jakieś wyniki pomiarów: OsMAX 77DF 14 funtów ciągu, a zwykły OsMAX 91 umieszczony za taką samą turbiną niecałe 13 funtów. . Przyłaczył bym się do pytania o wentylatory pod spalinę . Ktoś to jeszcze produkuje?- mam trochę silników i chętnie zrobił bym jakiś odkurzacz O ile dobrze pamiętam, była kiedyś taka firma Byron Original, robiła zarówno takie wentylatory jak i modele do nich.
utopia Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Co sie stosuje i dlaczego to ja wiem - posiadam sporo silników a umieszczenie gaźnika jest akurat najmniej istotną kwestią bo wymusić można dowolne zasilanie gdy się naprawdę zechce . Tam też występuje pulsacyjna praca jak na wydechu i można nawet to wykorzystać . Wracając jednak do tematu to byłbym zainteresowany aktualną ofertą wentylatorków
alyan Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Wracając jednak do tematu to byłbym zainteresowany aktualną ofertą wentylatorków http://www.kamdax.com/acces2.htm http://www.modelerdirect.com/ http://www.jetmodelproducts.com/dynamax.htm
RobertK Opublikowano 13 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2011 Co z turbinami napędzanymi silnikami żarowymi? Ostatnio na allegro coś takiego było. Czy to się jeszcze stosuje? Gdzie można takie napędy dostać? Bo z pewnością są to tańsze rozwiązania niż to o czym Wy tu dyskutujecie, a model pod taką turbinę z pewnością da się załatwić Marcinie , w dobie silników bezszczotkowych i nowoczesnych źródeł zasilania spalinowe napędy DF nie mają racji bytu. Zęby zjadłem na spalinowych napędach DF i tych pchanych Gleichauf, Byron ,Bauer (uniwersalny) i ciąganych Ramtec, Dynamax , BVM , Silniki OS Max 91 VR DF wytrzymywały średnio jeden sezon...K&B ciut dłużej. Natomiast wodna wersja Webry 61 zadoptowana po zdjęciu płaszcza pracowała aż trzy sezony !!! :rotfl: Mają gaźnik z tyłu, dla lepszego dopływu powietrza. Silnik umieszczony za turbiną mógłby zbyt zakłucać strumień wylotowy false - nie całkiem , silniki do DF są zasilane wałem pomocniczym lub tarczą ... Na przedstawionym przez MironRC filmiku jest właśnie BYRON ORGINALS wszystko będzie unurane od spalinowo olejowego zajzeru utopia, - tylko tunel ,choć z reguły końcówka rury była kierowana na zewnątrz Prosiłbym jednak by nie pisać w tym wątku na temat DF tylko założyć nowy temat
RobertK Opublikowano 20 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2011 Rysiu, zapraszam na forum Pokaż swoje zabawki (zapewniam wszystkich że będzie co oglądać) podziel się doświadczeniem
Boogie Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Tutaj taka ciekawostka- czyli ciut inny model osiagajacy calkiem ladne predkosci, ze wzgledu na to ze jest "czysty" aerodynamicznie:
RobertK Opublikowano 14 Lutego 2011 Autor Opublikowano 14 Lutego 2011 Komora spalania modelarskiej turbiny odrzutowej po 126 godzinach pracy !!!
yoyo Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Cześć. Mam pytanie , jaki jest czas docierania takiego silnika?? I po jakim czasie trzeba robić tzw. przeglądy???
piotr jet Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Nie ma czegoś takiego jak docieranie Trwałość łożysk podaje producent najczęściej jest to 25-30 godzin pracy turbiny. Skąd to wiadomo?,elektronika dostarczana do silnika zlicza czas i w jednym z podmenu jest to dokładnie pokazane.
yoyo Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Aha myślałem że takie silniki też się dociera;)
darek.3333 Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Aha myślałem że takie silniki też się dociera;) Co najwyżej o ziemię... ;D
yoyo Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 haha ;D można i tak xD ale się dotrze ;D
RobertK Opublikowano 17 Lutego 2011 Autor Opublikowano 17 Lutego 2011 piotr jet ta komora ma wypracowane 40 godz !!!
Rekomendowane odpowiedzi