Skocz do zawartości

Modelarskie turbiny odrzutowe


RobertK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ja tak trochę z innej beczki, ale też o silnikach ;)

 

Co z turbinami napędzanymi silnikami żarowymi? Ostatnio na allegro coś takiego było.

 

Czy to się jeszcze stosuje? Gdzie można takie napędy dostać? Bo z pewnością są to tańsze rozwiązania niż to o czym Wy tu dyskutujecie, a model pod taką turbinę z pewnością da się załatwić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie dlaczego napęd jest zainstalowany odwrotnie na tym filmie . Silnik co prawda będzie mieć chłodzenie w tunelu wewnatrz modelu ale wszystko będzie unurane od spalinowo olejowego zajzeru .

Przyłaczył bym się do pytania o wentylatory pod spalinę . Ktoś to jeszcze produkuje?- mam trochę silników i chętnie zrobił bym jakiś odkurzacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie dlaczego napęd jest zainstalowany odwrotnie na tym filmie . Silnik co prawda będzie mieć chłodzenie w tunelu wewnatrz modelu ale wszystko będzie unurane od spalinowo olejowego zajzeru .

 

Jak widzisz do tego napędu nie stosuje się zwykłych spalin, liczą się jak największe obroty. OsMax produkował taki silnik 77DF to się chyba nazywało. Mają gaźnik z tyłu, dla lepszego dopływu powietrza. Silnik umieszczony za turbiną mógłby zbyt zakłucać strumień wylotowy. Gdzieś kiedyś widziałem jakieś wyniki pomiarów: OsMAX 77DF 14 funtów ciągu, a zwykły OsMAX 91 umieszczony za taką samą turbiną niecałe 13 funtów.

 

.

Przyłaczył bym się do pytania o wentylatory pod spalinę . Ktoś to jeszcze produkuje?- mam trochę silników i chętnie zrobił bym jakiś odkurzacz

O ile dobrze pamiętam, była kiedyś taka firma Byron Original, robiła zarówno takie wentylatory jak i modele do nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sie stosuje i dlaczego to ja wiem - posiadam sporo silników a umieszczenie gaźnika jest akurat najmniej istotną kwestią bo wymusić można dowolne zasilanie gdy się naprawdę zechce . Tam też występuje pulsacyjna praca jak na wydechu i można nawet to wykorzystać . Wracając jednak do tematu to byłbym zainteresowany aktualną ofertą wentylatorków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z turbinami napędzanymi silnikami żarowymi? Ostatnio na allegro coś takiego było.

Czy to się jeszcze stosuje? Gdzie można takie napędy dostać? Bo z pewnością są to tańsze rozwiązania niż to o czym Wy tu dyskutujecie, a model pod taką turbinę z pewnością da się załatwić ;)

Marcinie , w dobie silników bezszczotkowych i nowoczesnych źródeł zasilania spalinowe napędy DF nie mają racji bytu.

Zęby zjadłem na spalinowych napędach DF i tych pchanych Gleichauf, Byron ,Bauer (uniwersalny) i ciąganych Ramtec, Dynamax , BVM , Silniki OS Max 91 VR DF wytrzymywały średnio jeden sezon...K&B ciut dłużej. Natomiast wodna wersja Webry 61 zadoptowana po zdjęciu płaszcza pracowała aż trzy sezony !!! :rotfl:

Mają gaźnik z tyłu, dla lepszego dopływu powietrza. Silnik umieszczony za turbiną mógłby zbyt zakłucać strumień wylotowy

false - nie całkiem , silniki do DF są zasilane wałem pomocniczym lub tarczą ...

Na przedstawionym przez MironRC filmiku jest właśnie BYRON ORGINALS

wszystko będzie unurane od spalinowo olejowego zajzeru

utopia, - tylko tunel ,choć z reguły końcówka rury była kierowana na zewnątrz

 

Prosiłbym jednak by nie pisać w tym wątku na temat DF tylko założyć nowy temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.