Piotr_O. Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Pewnie to widzieliście, ale może nie wszyscy. Montaż JetCata w programie "Jak to jest zrobione"
Olecki75 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Piękny, ale krótki lot A-10. Na pewno pełen emocji.
Chriss Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Ci ludzie z gaśnicami powinni stać trochę dalej, gdzieś w 3/4 długości pasa startowego, a nie od razu koło pilota i potem biec jak opętani. Ale akcja niezła
armand Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Tiaaaaa, nie lataj jeszcze gigantami przypadkiem proszę. Wylądujesz awaryjnie gigantem jak masz ludzi obok pasa - zastanów sie trochę. Po to są strefy bezpieczeństa i zrowy rozsądek aby tracić tylko model.
Ramzex Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Jaki może być koszt turbiny+sprzętu potrzebnego do uruchomienia jej i exploatowania? I gdzie to można kupić? Bo raczej w Polsce nie... Pytam z ciekawości bo podobno tani interes to nie jest.
Chriss Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Oj chłopie ponad 3000 wydasz chyba spokojnie na wszystko. armand, ale nie chodziło mi by oni stali przy tym pasie, ale na przykład na końcówce pasa ale w oddaleniu od niego o te 20 metrów. Żeby poprostu na tym samym końcu pasa byli.
Ramzex Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 3000 zł? Wg mnie to nie jest tak dużo..Gorzej pewnie by było z paliwem.
Chriss Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Ponad 3000zł za sam silnik turbinowy to mało :shock: No chyba że cię stać na taki odkurzacz ;P Dobra koniec dyskusji, bo offtop zaraz tutaj będzie
vader Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Pilot zachował zimną krew do końca. Posadził model idealnie co w takich okolicznościach może być bardzo trudne ( stres , adrenalina ), wszystko chcesz zrobić szybciej. Chriss, chyba pomyliłeś waluty, zamiast PLN powinno być EU. :devil:
Olecki75 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Ci ludzie z gaśnicami powinni stać trochę dalej, gdzieś w 3/4 długości pasa startowegoDobrze stali, kontrolowali sytuacje i szybko przeprowadzili akcję. Model uratowali. Pilot spisał się znakomicie.
Tomasz_K Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Witajcie po długiej przerwie. Nie wiem, czy to już było, ale ci panowie mieli również problem z ogniem i trochę mniej szczęścia.
engelbert Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 :jupi: Już tu było. Po znalem po tej gaśnicy pod stołem. Śmierć samolotu w zwolnionym tempie. :devil:
Olecki75 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Nie wiem, czy to już było, ale ci panowie mieli również problem z ogniembyło http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=31739&start=0
RobertK Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Opublikowano 1 Lutego 2012 Dziś mój kolega w rozmowie telefonicznej poruszył temat turbin niemieckiej firmy BF. Wg mnie te turbiny warte są zainteresowania. Sama firma znajduje się w pobliżu Frankfurtu. Jej właścicielami są Thomas Berthold ( B ) i Christian Frey ( F ). Chociaż Thomas jest również właścicielem Behotec,a , turbiny BF są wykonane w nieco innej technologii. Zaprojektowane praktycznie od podstaw przez Christiana ,który wykorzystał programy CAD oraz CFD. Większość elementów wykonywana jest na zaawansowanych maszynach CNC
krzysiek.riese Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Panowie że się tak zapytam... na jakim paliwie Pracują te silniki? kurcze szukałem ale nie za bardzo znalazłem...
Olecki75 Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Na takim samym jak prawdziwe - nafta lotnicza Jet A.
krzysiek.riese Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Na takim samym jak prawdziwe - nafta lotnicza Jet A. aha dzięki za odpowiedź...
Piotr_O. Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Na takim samym jak prawdziwe - nafta lotnicza Jet A. Do modelarskich zastosowań do Jet A1 dodaje się jeszcze ok. 5% oleju np. BP Turbo 2380, Mobil Jet Oil II, Mobil Jet Oil 254, lub wysokiej jakości oleju syntetycznego do dwusuwów. W prawdziwych samolotach kiedyś też stosowano taką mieszankę, np w MIG-ach 15.
RobertK Opublikowano 15 Lipca 2012 Autor Opublikowano 15 Lipca 2012 Coś się tutaj nic nie dzieje... http://www.youtube.com/watch?v=4D_1hC5AvJg&feature=related
Rekomendowane odpowiedzi