Skocz do zawartości

AcroMaster multiplex -budowa


kierowca

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Witam

Przyłączam się do pytań!

Jestem przed składaniem Acromastera.

Panowie co ze wzmocnieniem kałuba przy mocowaniu silnika i co z podwoziem? Na zdjęciach nie dostrzegłem żadnych "patentów".

Pozdrawiam AK

Opublikowano

Jary14

Może i Himaxy są drogie, ale jeżeli ich nie używałeś to skąd wiesz, że są za drogie ???

 

Ja używam trzech Himaxów, a właściwie zestawów napędowych MPX-a od trzech lat i jakoś nic mi się nie spaliło...silniki i regulatory pracują rewelacyjnie i są optymalnie dobrane.

Witam

 

Używałem co prawda dedykowanego zestawu napędowego Multipleksa tylko w Gemini, ale o ile do regulatora nie mam zastrzeżeń, to silnik, Himax, był słaby, ciężki i mało wydajny, szczęśliwe spotkanie z ziemią i złamanie oski zakończyło moje z nim boje. Zamiast niego wsadziłem dualsky`a z tym samym regulatorem i przy mniejszej wadze silnika model nagle ożył.

Uważam że taniej można dobrać nie gorszy a często lepszy napęd i przede wszystkim tańszy, aczkolwiek dla kogoś mniej doświadczonego możliwość zakupu całego zestawu jest wygodna.

 

Pozdrawiam

 

Viper

Opublikowano

Piotr w końcu jaki napęd zastosowałeś ?

Ja zamówiłem ten http://hobby-model.pl/multiplex-acromaster-gemini-zestaw-napedowy-do-modeli-acromaster-i-ge.html

miałem kiedyś Acro Mastera właśnie z tym napędem i było OK .Jakie włożyłeś serwa na wysokośc i kierunek no i lotki? Czy kółka zostawiłeś orginalne czy zastosowałeś większe ?

 

 

 

Serwa- hitec hs-81 -4sz

Śmigło 12x6

Silnik Turning - dużo za mocny :D

koła - na razie zdemontowałem i ląduje na wysokiej trawie - chwilowo nie mam miejsca gdzie można gładko wylądować - to podpowiedzieli mi doświadczeni modelarze.

Model oblatany - rakieta :D

Opublikowano

Panowie co ze wzmocnieniem kałuba przy mocowaniu silnika i co z podwoziem?

No widziałem że jeden z kolegów na forum wzmacniał to balsą .Pierwsza moja myśl to że zrobię tak samo ,ale zrezygnowałem myślę że jak producent tak go skonstruował to musi to działac zresztą w pierwszym acromasterze wszystko było ok .Jak zaliczysz kreta to żadne wzmocnienie nie pomoże .Co do podwozia to fakt jest liche tzn. słabe mocowanie ,wymaga lądowania na drobniutkiej trawce ,ale jest na to sposób -wywalic podwozie +składane śmigło
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

A co z rezonansem silnika - a w zasadzie całego przodu. Podobno potrafił wpadać w rezonans u jendych na średnich obrotach, u innych na maksymalnych. Mówiąc o wzmocnieniu nie mam na myśli klatki sklejkowej w stylu tej zapronowanej na rcgroups, a raczej zastanawiam się nad wręgą ze sklejki, która nie tyle by wzmacniała co usztywniła i tłumiła drgania - są zdjęcia albo na rcgroups albo na jakimś niemieckim forum. Zastanawiam się też nad zalaminowaniem przodu od wewnątrz.

Na tym forum nie pojawił się problem z drganiami silnika w Acromastrze - stąd moje pytanie. Wyważanie śmigła, kołpaka itp. nie pomagało.

Pozdrawiam AK

Opublikowano

Andrzej z tymi drganiami to prawda. Jak to napisałeś to mnie oświeciło bo w poprzednim acromasterze miałem właśnie takie drgania przy max obrotach , ale myślałem ze to od kreta bo pękł mi na pół cały przód i od tego momentu się pojawiły wcześniej tego nie było .

Może faktycznie dobrze było by to wzmocnic , u mnie już po zawodach bo model prawie gotowy.

A co ze skrzydłami wklejacie je w kadłub?

Opublikowano

A to mnie trochę zdziwiło. Wydawało mi się, że nawet niewielka ingerencja w przód spowoduje, że rezonans się nie pojawi. Ciekawe, że wyraźnie drgania pojawiły się dopiero po naprawie - a może były to drgania wywołane niewyważeniem piasty/śmigła. Wychodzi na to, że nadmierne usztywnianie niekoniecznie musi pomóc.

Pozdrawiam AK

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Koledzy minelo trochę czasu w tym temacie , Acromaster wykonał kilka lotów ,ale dokładnie kilka no i te cholerne drgania na wysokich obrotach

są tak duże że wyrwało mi wzmocnienie [ rozpurka , taki plastikowy ceownik ] co rozpiera się między dwoma polówkami kadluba mam nadzieję ,że wiecie o co mi chodzi .Zamontowałem to spowrotem zalałem żywicą i boję się rozkręcić na maxa żeby znowu nie wyrwało .

Widziałem kiedyś na sąsiednim lotnisku jak jeden pilot miał w acromasterze składane smigło co o tym myślicie , może to by zmniejszyło drgania ?

Opublikowano

Drgania na 99% są wynikiem niewyważenia zespołu napędowego - sprawdź wyważenie śmigła, kołpaka, czy nie masz skrzywionego wału, ostatecznie czy masz wyważony silnik.

 

Pozdrawiam

Tomasz

Opublikowano

Panowie bez smigła nie ma drgań , smigło wyważone , wał prosty -bynajmniej bez smigła na pelnym gazie idzie idealnie ,kołpak jest ze styro zresztą go nie zakładałem ostatnio .

A jak sie wyważa silnik?

Ech no i jeszcze jedno myślę nad założeniem śmigła składanego może to coś pomoże co wy na to ?

Pozdrawiam Jaroo

Opublikowano

Jeszcze wyważ razem śmigło i piastę. Śmigło samo w sobie może być wyważone a z piastą powoduje drgania. Może też piasta nie być w osi.

Opublikowano

Pytanie dodatkowe jak wyważałeś śmigło? Czy tylko łopatki, czy również w osi prostopadłej do nich (element obsady na piaście).

 

Skoro przy samym silniku nie ma wibracji to oznacza że albo śmigło, albo piasta są źle wyważone lub nieosiowo zamontowane - tak jak pisał robertus.

 

Jeżeli oba elementy były by dobrze wyważone to jest mało prawdopodobne że zespół byłby nie wyważony, ale taka opcja w najgorszej konfiguracji jest możliwa.

 

Pytałeś o wyważanie silnika - też pierwszy raz z taką propozycją się spotkałem w wątku tutaj a dokładniej ten post .

 

Ja nie pchałbym się w śmigło składane, jeżeli nie możesz sobie dać rady ze stałym, zawsze to klika elementów ruchomych więcej.

 

Spróbuj wymienić krok po kroku: śmigło, piastę, oba elementy i zobacz co się będzie działo.

 

Pozdrawiam

Tomasz

Opublikowano

Wklej poprawnie łoże silnika, popraw śruby, bo może się rusza gdzieś- miałem taki problem w modelach halowych, że niby wszystko było ok, ale jednak coś z łożem było, albo silnik się odkręcił.

Opublikowano

Witam

Jeżeli jest to silnik turnigy to radzę w pierwszej kolejności sprawdzić bicie promieniowe wału silnika - najlepiej przystawiając paznokieć do wirującego wału (po zdjęciu piasty śmigła). Już wymieniełem 3 ośki w trzech silnikach turnigy, przy czym w jednym wał się zgiał bez żadnego kontaktu śmigła z ziemią (czy zgiął się od niewyważonego śmigła czy od sił powstających na śmigle podczas lotu podczas lotu - nie mam pojęcia). Te "oryginalne" wały turnigy są niestety bardzo miękkie. Można też przeczytać, że pomagają drewniane śmigła - ale tu trzeba trafić na dobrze wyważone lub mieć dużo cierpliwości do ich wyważenia. Można też wymienić wręgę silnika na metalową - to pomaga o tyle, że nie powstają luzy na gwintach. Jednak decydujący jest tu prosty wał silnika i wyważone śmigło.

Pozdrawiam AK

Opublikowano

witam

tutaj jest link do mojego watku o budowie acromastera z uwzglednieniem wzmocnien http://pfmrc.eu/index.php?/topic/14567-multiplex-acromaster/page__hl__acromaster__fromsearch__1, powiem tak o ile podwozie rzeczywiscie sie sprawdzilo o tyle do wzmacniania dzoba mam mieszane uczucia, przy powazniejszym dzwonie i tak pol przodu sie oberwalo, cienka sklejka paskudnie sie lamie i deformuje w takim wypadku. Jezeli juz naprawde wzmacniac to mysle ze wylaminowanie od wewnatrz warstwy/dwoch cienkiej tkaniny byloby lepszym pomyslem. trzeba to zrobic przed sklejeniem polowek kadluba!

Opublikowano

AcroMaster - Hacker A30L V2 - CC Phoenix 45 - 2 x Hitec HS65MG - 2 X Hitec 85MG - APC 11X7 - Turnigy 2650 20/30C

Na takim setupie latam drugi sezon i jest rewelacja, kadłub wzmacniany 0,8mm sklejką zdaje egzamin nawet przy pionowym krecie, jeśli chodzi o wibrację to jeśli wał silnika jest prosty, wyważenie śmigła prawidłowe, piasta prosta, otwór w śmigle równo rozwiercony to nie mam mowy o żadnych wibracjach gwarantuje.

Podwozie fabryczne kiepskie mało wybacza polecam zrobienie a raczej wtopienie w żywicę wraz z matą szklaną. Może jutro wkleję zdjęcia jak to u mnie wygląda.

Sprawdza się świetnie prostuję się tylko i w górę.

Polecam koła takie jak ma jaroo mam podobne może trochę większej średnicy dobre rozwiązanie.

Czas lotu ok 6-7,30min w zależności od kondycji pakietu oraz sposobie latania.

Pakiety Turnigy pasują idealnie rozkładają dobrze swoją masę nie ma problemu z wyważaniem modelu wkładasz i latasz.

Pzd.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.