throd Opublikowano 7 Lipca 2007 Opublikowano 7 Lipca 2007 Witam wczoraj po raz pierwszy odpalilem mojego LA 46 w ktory jest zamontowany w moim trenerku Irvine Tutor 40. Na poczatku bylo troche problemow ale nie zwiazanych z samym silnikiem lecz z osprzetem. Naipierw okazalo sie ze aku 12 v ktory mialem podpiety pod panel jest walniety i daje prad niecale 1,5 A wiec mimo mojego uporu po ponad godzinie machania smiglem poddalem sie. Zakupilem nowy Aku i mialem 2 A na swiecy macham macham i nic. Co sie okazal swieca OS A3 nie chciala za nic dac odpowiedniej temperatury spirala slabo swiecila tylko w polowie. Tak wiec zmienilem swiece na toylora no i.... malo mi palcow nie obcielo bo nie spodziewalem sie ze silnik od pierwszego kopa odpali. Jednak nie dawala mi spokoju ta swieca os zainstalowalem zatem nastepna i to samo czyli nic silniki nie pali. Zwiekszylem prad do 3 Amperow i swieca rozswietlila sie pieknie na pomaranczowo. Czy ktos sie moze orientuje te swiece zeczywiscie wymagaja wiekszego pradu???. Co do samego silnika polecam kazdemu nowicjuszowi takiemu jak ja. Sam silnik pali bezproblemowo. przy rozruchu to czo przepustnica otwarta jest do 1/2 czy do polowy a iglica odkrecona o 1,5 czy 2,5 obrotu nie ma kompletnie znaczenia. silnik pracuje rowno nie gasnie nie ma problemu z temperatura dla pewnosci tylko na pierwszym zbiorniku co jakis czas wzbogacalem mieszanke tak by pracowal czterotaktowo i to wszystko. Odpalilem go jeszce raz dalem troche bogatsza mieszanke i to wszystko. naprawde silnik kompletnie bezproblemowy. Jedyne na co musi miec baczenie niedoswiadczony modelarz to aby palcow w smiglo nie wsadzic. Goraco polecam Pozdrawiam Piotr Bienias
MiQ27 Opublikowano 7 Lipca 2007 Opublikowano 7 Lipca 2007 Pierwszy post możesz przecież wyedytować, a drugi usunąć. Ewentualnie dołączyć jego treść jako PS w pierwszym. Tak będzie estetyczniej i nie będziesz mnożył postów niepotrzebnie
Stefanek0910 Opublikowano 8 Lipca 2007 Opublikowano 8 Lipca 2007 Co sie okazal swieca OS A3 nie chciala za nic dac odpowiedniej temperatury spirala slabo swiecila tylko w polowie. Ja miałem podobny problem przy uruchomieniu mojego coxa... Ładowałem już dosyć wysłużone akku Ni-cd w autku zdalnie sterowanym (można podpiąć ładowareczke) i za pomocą w ten sposób naładowanego akku za nic nie mogłem odpalić silnika.... Na tych samych akku autko jeździło bardzo żwawo. Dlatego szukałem przyczyn w instalacji i ustawieniu iglicy... Jednak gdy naładowałem te same akku ładowarką z delta peak to od pierwszego pociągnięcia śmigłem silnik zagadał :shock:
minimax Opublikowano 8 Lipca 2007 Opublikowano 8 Lipca 2007 Każdą świecę przed wkręceniem do silnika testowałem zasilając ją poprzez dwie połączone równolegle baterie R20 CENTRA. Swiece, których spirale świeciły nadawały się do silnika, świece których spirale zarzyły nadawały się do sprzedaży... Ten prosty test oszczędzał wiele nerwów no i czasu...ale to były trochę inne czasy, modelarze tracili modele, owszem, ale nie przez kretowanie a...modele "uciekały", cokolwiek by to miało znaczyć. Kolego @throd napisałeś wypracownie...a zapomniałeś o najważniejszym, właściwie to ile godzin ten twój "Goraco polecam" przepracował...3 min. 5...czy może 48 godzin. Dawno temu w takiej jednej knajpce, taki jeden kelner polecał...specjalność szefa kuchni. Zamówilem...rzygałem całą noc a srajde to miałem przez tydzień. Od tej pory "polecam" działa na mnie jak...a "gorąco polecam" doprowadza mnie do... Wszystkie teksty z "polecam", "gorąco polecam" omijajcie dużym łukiem. Wrażliwych i obrażalskich przepraszam, przepraszam, przepraszam to się więcej nie powtórzy to było przedostatni raz. -------- minimax Wszystkim userom życze tylko świecących świec a tym od "polecam" tylko zarzących. narQa
tikicaca Opublikowano 8 Lipca 2007 Opublikowano 8 Lipca 2007 Naipierw okazalo sie ze aku 12 v ktory mialem podpiety pod panel jest walniety nie trzeba bylo go jeszcze pod prostowniczek?? jezeli chodzi o osmaxy z serii la, to podchodze do nich troche sceptycznie. O ile jest nowy to jest ok. Znajomi mieli pare tych silnikow, i ich zywotnosc siegala ok 40 godzin, potem silnik chodzi dalej ale juz mial rozne objawy zuzycia. 40 godzin to tyle ile wytrzymuje sredniej jakosci chinski odpowiednik, ktory moze reguluje sie troche ciezej, ale jest mocniejszy i tanszy. Jak spirala sie swieci w polowie, to swieca jest raczej juz do wyrzucenia, silnik nie bedzie chcial na niej poprawnie chodzic.
hubert_tata Opublikowano 9 Lipca 2007 Opublikowano 9 Lipca 2007 Swiece, których spirale świeciły nadawały się do silnika, świece których spirale zarzyły nadawały się do sprzedaży... Bardzo praktyczne podejście, czy tak samo patrzeć na Twoje oferty w Giełdzie: co się nadaje do latania zostawiam, co się już nie nadaje do niczego - na giełdę
Doman Opublikowano 9 Lipca 2007 Opublikowano 9 Lipca 2007 U mnie z pomiarów wynika że w momencie machnięcia śmigłem(czyli wychładzania się świecy) może taka spokojnie pociągnąć ponad 6A. Ja zasilam NiMH 1.2V 8Ah, nie mam problemu z zasilaniem nawet w zimie :-P
Stefanek0910 Opublikowano 9 Lipca 2007 Opublikowano 9 Lipca 2007 Ja zasilam NiMH 1.2V 8Ah Można wiedzieć co to za akku?? :shock:
Marcin Opublikowano 9 Lipca 2007 Opublikowano 9 Lipca 2007 On ma 4 celki połączone ze sobą o ile pamietam.
modelmaniak Opublikowano 9 Lipca 2007 Opublikowano 9 Lipca 2007 Każdą świecę przed wkręceniem do silnika testowałem zasilając ją poprzez dwie połączone równolegle baterie R20 CENTRA. Swiece, których spirale świeciły nadawały się do silnika, świece których spirale zarzyły nadawały się do sprzedaży... Cholera.... To wszystkie moje zimne swiece np. Rossi 7 i 8 muszę :crazy: .... sprzedać... Ale bzdura...
Doman Opublikowano 9 Lipca 2007 Opublikowano 9 Lipca 2007 Można wiedzieć co to za akku?? :shock: 4 pojedyncze koszyczki na aku AA. 4 ogniwa NiMH 2100mAh. Połączenie równoległe. I mam 8.4Ah 8) Zaletą rozwiązania jest... wyjście do kiosku po baterie jeśli w aku prąd sie skończy(co jest tylko teoretycznie możliwe :-D ).
MASK Opublikowano 9 Lipca 2007 Opublikowano 9 Lipca 2007 No i prosze, czlowiek uczy sie przez cale zycie. Wszystkie dwuwoltowe tez trzeba sprzedac. Co za pech.
throd Opublikowano 10 Lipca 2007 Autor Opublikowano 10 Lipca 2007 Czyli od kolegi minimaxa nic nie nabywamy bo sprzedaje to co jest wadliwe ciekawe podejscie. A piszac polecam mam na mysli latwosc regulacji w dziedzinie silnikow mam troche doswiadczenia bo posiadam rowniez silniki made in china a nascie lat temu mordowalem sie z paroma rodzajami DDRowskich i CCPowskich wynalazkow zarowno z samozaplonowymi jak i ze swieca wiec powtarzam mowiac polecam mam na mysli fenomenalna prostote regulacji.
karlem Opublikowano 10 Lipca 2007 Opublikowano 10 Lipca 2007 ...osobiście na Zeiss'y nie miałem powodów do narzekań, z radzieckimi różnie, zależało od egzemplarza :wink:
throd Opublikowano 10 Lipca 2007 Autor Opublikowano 10 Lipca 2007 Co do zeissow to zgadzam sie z przedmowca mam jeszce dwa egzemplarze tak na pamiatke pisalem ten ostatni post tylko aby unaocznic ze wiem co nieco o silnika i piszac iz os serii la jest fenomenalnie prosty w obsludze wiem co mowie.
marcin133 Opublikowano 11 Lipca 2007 Opublikowano 11 Lipca 2007 .... A piszac polecam mam na mysli latwosc regulacji w dziedzinie silnikow mam troche doswiadczenia bo posiadam rowniez silniki made in china ..... Ouuu... to napis "made in china" ma coś wspólnego z łatwością regulacji?
throd Opublikowano 11 Lipca 2007 Autor Opublikowano 11 Lipca 2007 Czasami ma czasami nie z silnikami bywa rozmiaicie, podalem tylko przyklad aby pokazac ze to nie pierwszy silnik jaki odpalalem docieralem i regulowalem. W kazdym badz razie chodzil o to i tylko o to ze seria la odpala i reguluje sie swietnie.
czhomik Opublikowano 18 Lipca 2007 Opublikowano 18 Lipca 2007 OS Max 46LA jest super w regulacji i chodzi rzeczywiście bez problemów ( nie należy do grupy kapryśnych silników )
throd Opublikowano 18 Lipca 2007 Autor Opublikowano 18 Lipca 2007 No i wreszcie ktos zrozumial o czym mowie ;D
marcin133 Opublikowano 18 Lipca 2007 Opublikowano 18 Lipca 2007 No i wreszcie ktos zrozumial o czym mowie ;D No i każdy wiedział o czym mówisz Jednakże polecasz silnik który tak naprawdę posiada tylko tą jedną zaletę - łatwość regulacji, notabene ważna zaleta jak diabli - a reszta to już same wady o których też co nie co można było wspomnieć w miejscu zachwalania motorka, byłoby jasno
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.