Vespa Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 Witam! Nie byłem pewien czy dać to tutaj czy do działu z makietami ale chyba dobrze wybrałem. Chciałbym pokazać etapy i sposób "produkcji" przyszłego pilota półmakiety Fokkera D.VIII (w skali 1/6), nad którą myślę już dobre pół roku. Jako materiał podstawowy posłużyła mi trochę sfatygowana lalka córki. Po delikatnym ażurowaniu i przycięciu nierówności od "włosów" na głowie straciła trochę na wadze i nie powinna być wielkim balastem. Zamiast się rozpisywać pokażę po prostu zdjęcia z obecnego etapu prac. Widać też kabinę pilota ale ona także wymaga jeszcze wykończona. Pilotowi będzie trzeba jakoś przefasonować gębę bo to nie ma być podróbka Aviatora tylko pilot Eskadry Kościuszkowskiej :devil: Może sztuczna broda i wąsy załatwią sprawę. Macie pomysł na co przyklejać kłaczki od pluszaka :roll: ? A tak na marginesie - może ktoś ma jakieś zdjęcia pilotów z tego okresu, na których byłoby dobrze widać ubranie? Czeka mnie jeszcze sporo dziargania :roll: Szacuję, że wszystko razem zmieści się w 200 g ale to tak zupełnie na oko i mogę się mylić. + + =
Irek M Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 A tak na marginesie - może ktoś ma jakieś zdjęcia pilotów z tego okresu, na których byłoby dobrze widać ubranie? No wiesz... możliwości jest wiele :mrgreen: ; http://www.aspeterpan.com/book1/Nieuport%20XI.htm Klikając na którekolwiek nazwisko lub typ samolotu otwierają sie nowe nazwiska i typy - każde ze zdjęciem. Niestety jest tego bezliku...
Vespa Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Opublikowano 20 Listopada 2010 No właśnie problem w tym, że do zdjęć i portretów piloci pozowali w strojach defiladowych a latali w innych. W necie jest bardzo mało takich ujęć a jak są to mało na nich widać. Najlepiej jak by to był pilot Eskadry Kościuszkowskiej ale w sumie nie ma to być 100% makieta więc nie muszę się przy tym upierać. Ale zauważyłem, że zarost nie był raczej zbyt popularny wśród żołnierzy sił powietrznych więc muszę w inny sposób obrzydzić mu gębę
Wojtass_nt Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 Patrzę- skąd wziąłeś kapcia mojego ojca??? lecę dalej- buchnąłem śmiechem bo gapi się na mnie jakiś koleś rodem z wyprawy na safari do afryki Super!! Takich tematów nie ma prawie w cale i każdy jest na wagę złota.
Vespa Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Opublikowano 20 Listopada 2010 Zdecydowałem się jednak na brodę. Jakoś tak - dodała lepszego klimatu Jeszcze będę przybrudzał skórę twarzy - pierwsza warstwa "brudu" już jest ale na zdjęciu z lampą nie za bardzo widać. Hehe, Wojtas, skojarzenie z Afryką nawet trafne - faktycznie facet wygląda jak Henryk Sienkiewicz na wyprawie albo Kazimierz Nowak, który jako pierwszy przemierzył Czarny Ląd z północy na południe
Wojtass_nt Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 Znalazłem nawet zdjęcie jak by wyglądał latając w dzisiejszych czasach Włosów w uszach to mogłeś mu oszczędzić
karlem Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 Brodę raczej odpuść, ale wąsy obowiązkowo muszą być. I biały szalik... Generalnie - pilotka, raczej kominiarka skórzana, skórzany kombinezon, pyszczycho usmarowane sadzami, bo ówczesne silniki kolektorów wydechowych prawie nie posiadały (rotacyjne), a i smarowane rycyną były, więc pilot nie dość, że smród wąchał, to i sadze na pysku mu się osadzały...Trzeba było sporego samozaparcia, żeby się tak poświęcać... :wink: A do E-V koniecznie pikelhaube...
Vespa Opublikowano 27 Listopada 2010 Autor Opublikowano 27 Listopada 2010 Prace posunęły się troszeczkę do przodu. Brody już mi się nie udało zlikwidować więc pilot wygląda jak bezdomny z Głównego. Nie wiem czy nie przesadziłem z zabrudzeniami przez co skojarzenie może być jeszcze wyraźniejsze. No ale tak to teraz wygląda: EDIT: dorzucam fotkę pokazującą wagę tego co już jest zrobione. Na razie waha się między 132 a 133 g ale na pewno jeszcze wzrośnie bo jest kilka gadżetów wyposażenia kabiny do dodania.
RomanJ4 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 He, he, fajny gościówa. Widać od razu, że to pionier. Nawet bródkę ma z epoki. Na tej stonie jest filmik jak ubierał się do lotu Richthofen. Myślę, że inni piloci ubierali się podobnie http://www.flickr.com/photos/redbarongallery/ http://www.iwm.org.uk/searchlight/server.php?show=nav.24354 http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?f=27&t=112451 Poklikaj a znajdziesz niemieckie z IWW http://thevintageaviator.co.nz/uniforms a tu jeszcze różne http://mamacass.ucsd.edu/people/pblanco/ww1_aviation.html http://postcardcollector.org/forum/comments.php?DiscussionID=304&page=1 http://www.pictureqld.slq.qld.gov.au/home/features/aviation http://www.corbisimages.com/Enlargement/HU024890.html http://www.gettyimages.com/detail/55830502/Hulton-Archive http://www.gettyimages.com/detail/3291028/Hulton-Archive http://www.gettyimages.com/detail/3090435/Hulton-Archive
krankor Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Ja spotkałem takiego pilota w 2006 na wystawie Hobby w Poznaniu. Przechadzał się przy atrapie 1:1 chyba Ansaldo A-1 Balilla
GB53 Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 Ja spotkałem takiego pilota w 2006 na wystawie Hobby w Poznaniu. Przechadzał się przy atrapie 1:1 chyba Ansaldo A-1 Balilla Obrazek To nie Ansaldo Balilla tylko Albatros DII
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.