Jump to content

o.s. max 61FX


freekamil

Recommended Posts

Posiadam silnik jak w temacie i problem polega na tym że coś w silniku zaczęło ocierać. Zaznaczam że silnik ma przepalony niecały litr. Początkowo pomyślałem że to może łożysko lecz po odkręceniu tylnej pokrywy okazało się że łożyska są wporządku za to pokrywa jest porysowana. Wnioskuje że to ociera wał lub korbowód tylko dlaczego? Coś się przesuwa do tyłu?

Link to comment
Share on other sites

Zimny silnik będzie "skrzypiał" przy obracaniu śmigłem podczas przechodzenia przez GZP, a wynika to z technologii ABL (Advanced Bi-Metallic Liner) i stożkowemu cylindrowi, który po rozgrzaniu nabiera własciwe wymiary.

Link to comment
Share on other sites

Nie odpalaj tego silnika w tym stanie. Musisz koniecznie znaleźć przyczynę. Sprawdź bardzo dokładnie jeszcze raz łożyska. W jednym z moich silników (OS46) rozsypała się kulka, miał on jednak znacznie więcej przelatane od twojego.

Link to comment
Share on other sites

Mogles puknac w wal od przodu, mogl sie troszke do tylu przesunac i wecuje o dekiel. Na to wskazywalyby rysy na deklu. Oprzyj motorek nosem (nie walem tylko nosem karteru) o jakis kawal twardego drewna (wywierc w klocku dziura na wal), przyloz kawalek twardego drewna do walu od drugiego konca i przywal mlotkiem. Z czuciem.

Link to comment
Share on other sites

To sie dzieje zwykle gdy przywalisz rozrusznikiem w kolpak a piasta smigla nie jest prawidlowo zamocowana. Nie pamietam jak to jest w 61FX - jezeli to jest klin - sama piasta musi dochodzic do lozyska, na sztywno. Ma sie oprzec o srodkowy pierscien lozyska. Jezeli to stozek - stozek ma sie oprzec o srodek lozyska. Jezeli tak to zamocujesz - wal nie ma mozliwosci by sie cofnac. Proste?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.