Skocz do zawartości

Yak 55 Haikong


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.Najwyższa pora aby przedstawić swój nowy nabytek ,znany pewnie większości -Yak55

Model nabyłem okazyjnie jako "gotowca" na allegro ,jak się póżniej okazało od forumowego kolegi Jakuban.

Po modelik zrobiłem sobie wycieczkę ok 750 km w obie strony ale warto było :D

Model Haikonga zaskoczył mnie swoim wykonaniem,naprawdę pięknie ,starannie ,lekko,czysto.Dodatkowo złożony przez Jakubana w sposób wzorowy ,model prezentuje się znakomicie.Wyposażenie tego Yaka to

 

1. napęd czyli TGY AerodriveXp 42 SK Series 42-50 650Kv / 1150w,

 

2. regulator Turnigy Super Brain 60A Brushless ESC z loggerem i kością USB,

 

3. 4x serwo TGY 930mg,

 

4. 2x Aku Zippy 5s2450

 

5. śmigło 15x8,14x7

 

Z tymi akcesoriami model waży do lotu ok 2150 g

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Teraz coś o własnościach lotnych.Nie będę pisał co to model nie potrafi bo na pewno wiele,nabyłem go w celach rozpoczęcia poważniejszej przygody z 3D i powoli zaczynam ćwiczyć.Z moich obserwacji i kilku lotów Yaczek to prawdziwy szatan,mocy ma sporo -z zawisu wychodzi bajkowo,żyletę lata bdb,na małym gazie lata jak szybowiec :wink: ,ląduje do "nogi". Z tym pakietem model latał średnio 7 minut z stoperem,zastosowanie kontrolera pakietu ( spadku napięcia na celi poniżej 3v) wydłużyło okres lotu do średnio 10 minut .

Kilka fotek z pierwszego oblotu,filmik niestety kręciła żona i nie bardzo nadążała za modelem dlatego nie zamieszczam bo jest chaotyczny.

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Na wiosnę planuję dokupić z 2-3szt. trochę większe pakiety 2800-3000 pojemności i ćwiczenie i ćwiczenie.... :D

Sorki za nie najlepsze fotki ale robione wieczorkiem ....

  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Bardzo fajny model zastanawiałem się nad nim kiedy Jakub go wystawił jednak decyzja padła na Su 29.Pomyśl może nad pakietem life będzie wagowo ok i bardzo krótki czas ładowania.Można jeszcze wymienić podwozie na węglowe zerwiesz jeszcze wagę prawie 2 serw.

Czas lotu 7min minut na elektryka to nie jest mało wg mnie w sam raz.Programy freestyle i inne loty pokazowe nie są przewidziane na więcej jak 4min , więc masz duży zapas.Teraz tylko ustawić model pod siebie i trenować :D

Opublikowano

Radku o podwoziu już myslę..gdzieś w dziale widziałem nawet linka do tych węglowych.

Co do life to nie mam z tymi pakietami doświadczeń.

Choć moim marzeniem był Yak w barwach czarno zółtych to grzech było nie skorzystać z takiej okazji :D Historie Twojego Su 29 śledzę uważnie ,widziałem takiego w Katowicach na Muchowcu (2 metrowego) i kolega pięknie nim wymiatał-oczywiście elektryk ,więc być może następnym modelem będzie taki Su...

Czas jaki podałem (ok 10 minut) lotu być może ulegnie pewnemu skróceniu jak "zżyję" się bardzo z Yaczkiem,na razie przy kilku zawisach,rożnych "wygibasach" udało mi się kilkukrotnie uzyskać taki czas,potem brzęczyk oznajmiał że czas lądować bo napięcie spadło na celi w okolicach 3,1 V( tak ustawione).

Opublikowano

Wreszcie, Rafał...!:) z wagą można walczyć, choć nie wiem czy ma to sens jeszcze. Wymiana podwozia może skutkować problemami z wyważeniem, choć cięższy pakiet powinien temu zaradzić. Węgiel jest kruchy. Zaletą, ogromną zaletą, podwozia w tym yaku jest to że twarde lądowanie wygina podwozie a nie uszkadza konstrukcji. Obecna waga i tak jest extra i ja bym już nic nie zmieniał.

 

ps.

Ostatnio robiąc porządki znalazłem ucięty domek silnika, zrobiło mi się szkoda, że nie mam Yaczka...

Opublikowano

Właśnie Jakub,miałem dopisać iż obiegowa opinia o tym iż podwozia w Yakach z reguły przy lądowaniach lubią się wyłamywać nie zawsze się sprawdza... :D

W tym yaku podwozie jest dość solidnie zamocowane,sklejka to nie "rzepa" i nic nie trzeba wzmacniać,laminować,choć może to świadczyć też o w miarę opanowanej umiejętnośći ladowania :lol:

Dodatkowo pod wpływem dyskusji w pewnym temacie,zamontuję żaluzję zasłaniającą wlot powietrza w kadłub.Zobaczę czy będzie miało to jakiś wpływ na lot jak opisują koledzy.

P.S. smigło doszło całe :D

Opublikowano

Jakub, hm wolę Kuba :wink: Moja wskazówka: żaluzję zamontuj tak by jeden z otworów wyciętch w żaluzji znajdował się naprzeciwko "daszku wentylacyjnego" zamontowanego na łożu silnika.

Opublikowano

OK Kuba :wink: .Postaram się tak zamontować aby wloty powietrza były ustawione naprzeciwko tych "łapaczy" skierowanych na silnik czyli w sumie tak jak radzisz :)

Opublikowano

Model jest rewelacyjny, kupiłem swój bo polatałem modelem Kuby którym teraz latasz Rafale :) U mnie niestety podwozie poszło bo model padł mi na ziemię z zawisu z wysokości ok. metra (błąd pilota - za bardzo przyświrowałem). Co do własności lotnych - mam identyczne wyposażenie, poza reglem - Tz85A i pakietami 5s3000 i model to taka mała petarda na baterie, idzie w pionie w górę szybciej niż w dół :)

 

Swoją drogą - próbowaliśmy kiedyś innego takiego Yaka (dość mocno już sfatygowanego) złożyć w locie. Beczki na pełnym gazie w dół i ostre przejście do blendera.

 

Nie udało się :) Te modele są ŚWIETNE.

 

Jeśli kiedyś ktoś mnie zaatakuje i wciśnie do ręki trochę kasy, kupię Su-29. Też Haikonga :)

Opublikowano

Nie kupię, bo nie mam takiej potrzeby. latam jak latam, mistrzem nie jestem. Swoją drogą - piszesz że go nie kupiłeś, bo kupiłeś Su-29, pytanie więc czy masz porównanie :D (dżołk) Jak dla mnie, osoby której nie zależy na osiągach lepszych o 10% kosztem wzrostu ceny o 30%, model jest świetny. I już. Bruckmann jest fajny i w ogóle, o wiele bardziej podoba mi się 55M a nie SP55 ale cena 1000zł w porównaniu do 700 za Haikonga... Sam rozumiesz.

 

Co ciekawe - z moich obserwacji wynikałoby, że Haikong jako taki na 99% produkuje modele dla Extreme Flight - konstrukcja skrzydła i niektórych podzespołów jest IDENTYCZNA.

Opublikowano

Nie kupię, bo nie mam takiej potrzeby. latam jak latam, mistrzem nie jestem. Swoją drogą - piszesz że go nie kupiłeś, bo kupiłeś Su-29, pytanie więc czy masz porównanie :D (dżołk) Jak dla mnie, osoby której nie zależy na osiągach lepszych o 10% kosztem wzrostu ceny o 30%, model jest świetny. I już. Bruckmann jest fajny i w ogóle, o wiele bardziej podoba mi się 55M a nie SP55 ale cena 1000zł w porównaniu do 700 za Haikonga... Sam rozumiesz.

 

Co ciekawe - z moich obserwacji wynikałoby, że Haikong jako taki na 99% produkuje modele dla Extreme Flight - konstrukcja skrzydła i niektórych podzespołów jest IDENTYCZNA.

Właśnie też zastanawiałem się nad tym co napisałeś Paweł.

Przed zakupem Yaka mialem spory dylemat czym tak naprawdę różni się ten yak

http://www.nastik.pl/tm-yak-55-50e-arf-p-2110.html

od tego http://www.modelmotor.pl/haikong-model-yak-55-149-cm.html

Zwróćcie uwagę iż fotki się pokrywają więc kto "okłamuje" TopModel czy haikong lub może to ten sam model w różnych cenach...

Co do modeli z Sebartu to jak pisałem widziałem pięknego su -29 w katowicach..Hmm model latał "idealnie" (choć to pewnie zasługa pilota).Samo wykonanie jakoś nie było super szczególne na tle np mojego yaka,niemniej może własności lotne są lepsze.

Ja również nie latam mistrzowsko i yak z haikongu jest dla mnie rewelacyjny,co nie odznacza że kiedyś nie nabędę coś z Sebartu

np . coś takiego (takiego widziałem ) ale cena... http://mixmodel.pl/s1-akrobat-bsukhoi-29s-b140e-194m-zoltoczarny-p-20.html

Opublikowano

Wygląda identycznie jak Haikong ale jest chyba mniejszy

Chciałeś powiedzieć, że ma identyczny schemat oklejenia :) Bo poza tym to kompletnie inny model - ok 130cm rozpiętości, to wersja 55M a nie SP55, i ponoć wcale fajny nie jest bo ciężko wychodzi.

 

TopModel i Haikong to to samo. Składałem jednego TapMadl i jednego Haikonga, pewność jest stuprocentowa.

Opublikowano

Nie tak do końca 55M. Z ema ma tylko kabinkę, kadłub i ster kierunku. Reszta 55SP- jakąś hybryde wymyślili

No właśnie to jest to M. Yak 55 miał szerokie i mało zbieżne skrzydła, potem zrobili wersję 55M z większą zbieżnością i tam innymi jakimiś zmianami, szczegółów nie pamiętam. Większe lotki jeszcze na pewno. Porównaj:

 

55m: http://www.russianaeros.com/images/Yak55%20profile.jpg

 

55 bez m :)http://richard.ferriere.free.fr/3vues/yak55_3v.jpg

 

Tak czy kwak, to nie temat o modelach 55M tylko o Yaku 55SP z Haikonga :) Więc wracajmy do sedna :)

Opublikowano

He,he sedno w tym że zima na całego i ni jak polatać..

Niby miałem mieć tego yaczka na zimę do roboty a tu gotowy się trafił i zaczynam powoli rozglądać sie za czymś nowym.

W f3M jest fajny model http://www.ef3m.pl/1026,-b-extra-300-58-147cm-extreme-flight-czerwona-biala-b-.html

Cena srednio artakcyjna,ale ładna :D ,podejrzewam iż wykonanie,masa, jest na wysokim poziomie. Teoretycznie zakładałbym wyposażenie identyczne jak w yaku.

Co o tym sadzicie tzn.skopiowaniu wyposaz. do Extry ?

Opublikowano

He,he sedno w tym że zima na całego i ni jak polatać..

Niby miałem mieć tego yaczka na zimę do roboty a tu gotowy się trafił i zaczynam powoli rozglądać sie za czymś nowym.

W f3M jest fajny model http://www.ef3m.pl/1026,-b-extra-300-58-147cm-extreme-flight-czerwona-biala-b-.html

Cena srednio artakcyjna,ale ładna :D ,podejrzewam iż wykonanie,masa, jest na wysokim poziomie. Teoretycznie zakładałbym wyposażenie identyczne jak w yaku.

Co o tym sadzicie tzn.skopiowaniu wyposaz. do Extry ?

Szkoda kasy, oba modele latają bardzo podobnie ( ten sam profil, cięciwy, itp... jedyna różnica jest taka że yak ma minimalnie większa odległość między spływem skrzydła a natarciem statecznika poziomego ). Poza tym Yak ma lepszą cenę i bardziej przemyślany kadłub ( więcej balsy = mocniejszy a przez mniejszą szybkę z plexi lżejszy ). Jedyne uzasadnienie zakupu extry mając yaka to wygląd zewnętrzny i "marka".

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.