wapniak Opublikowano 10 Grudnia 2010 Opublikowano 10 Grudnia 2010 Witam. Przedstawiam 32 calowego offshora zakupionego tu: http://cgi.ebay.com/32-deep-v-mono-boat-hull-fast-electric-rc-boat-/300432894365?pt=Radio_Control_Vehicles&hash=item45f332299d Wyposażyłem go w silnik feigao 540, 10 zwojowy, regulator 60 A z HK, akumulator 8 cel A123 po 2 równolegle i 4 szeregowo, śruba X45 Graupnera(czerwona). Pływa to po naładowaniu 4 minuty i kilka sekund, czyli pobiera prąd ok. 60 A. Na śrubie K40 nie wychodzi w ślizg. A tak pływa: I jeszcze pare fotek:
alkraj Opublikowano 10 Grudnia 2010 Opublikowano 10 Grudnia 2010 Witam, do takiego modelu to raczej tylko śruba półzanurzeniowa się nadaje:) Najlepiej metalowa, polerowana. Polecam link do katalogu http://www.modelteam.com.pl/porady_technika/sruby/sruby.html Pozdrawiam
mike217 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 A dlaczego metalowa i polerowana? Wyjaśnij..
avere Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Witam , wydaje mi się że jak na 32 cale , to silnik masz za "szybki " , wg. mnie to 12 zw. Ponieważ ja miałem . kiedyś w znanym kadłubie Hopfa dla M2, silnik tego pana Cobra 10 albo 11 zw. , który wywalał mi prąd z Li-Pol 4s/4500mAh w 240 sek. na K42 Graupnera i z jego oryginalnym, wałem przy ustawieniu śruby na h=3mm , ci co się znają to wiedzą o co chodzi. Po wymianie silnika ( od kolegi z Bydgoszczy ) teraz pływam na metalu K41,5 mm, ale jest ona wyważona na wyważarce i z walem kpl. od B.G z Torunia i jest w miarę dobrze. Nie piszę tu jakiejś teorii a wyłącznie , to co sam sprawdziłem . Na śrubie typu X , nigdy nie pływałem w Mono , tak więc nie nie mogę na ten temat napisać, ponieważ tylko raz otrzymałem taki metal X42, od FSR z modelarni w Tychach , ale mi nie rozpędzał kadłuba do ślizgu. Dla takiego jak moje pływania , to stosuje takie sobie metale , które ostrzę i wyważam , ponieważ nie strzępia się tak szybko jak poliamidowo węglowe , które są bardzo dobre... PS. ostatno za inwestowalem w hybrydę kewlarowo weglową DLG F3K , 1500mm i trochę zaczęło mnie to interesować. Pozdrawiam
wapniak Opublikowano 17 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2010 W tej konfiguracji co jest na fotkach, z wałem giętkim 3,1 mm , osią śruby z gwintem M4 na 2 łożyskach kulkowych 4X9ZZ silnik 540 L, 10 zwojowy 2458 obr/volt wydaje się być dobry. Problem w tym, że nie ma śrub K z gwintem większych od 45 mm w naszych sklepach.Gdyby silnik miał mieć niższe obroty, to śruba musiałaby być jeszcze większa. A w tej konfiguracji jak już pisałem silnik pobiera ok 60 A, i tyle ma być dla tego silnika. Do prób miałem śruby Graupnera k37,5 , K40 oraz metalówki 40 mm ze skokiem 1,4 i 1,6, jednak model na nich nie chciał wyjść z wody... Chętnie bym nabył śruby 45 metalowe z gwintem M4 , ale nie mam gdzie... Jeśli ktoś posiada takowe to proszę o kontakt. Pozdrawiam
mike217 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Wapniak, mam na sprzedaż stalowe sruby 45mm, te z gwintami co prawda juz sprzedałem w tym rozmiarze ale mam DD, otwór jest 4mm, nietypowy, można z powodzeniem tulejowac na M4 co na próbe zrobił mi BogdanG. Sruby mają skok mniejszy od 1.4 ale ja pływam na nich na silniku lehner 1940 o kw 2200. akumulator 5800 4 celowy wystarcza mi na 6 minut bieg na zawodach. Cena sruby 10 euro dostepne rozmiary 42mm DD 45mm DD Sruby to Tenshock steel propeller.
wapniak Opublikowano 19 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2010 Witam, mike217. Czy mogłbyś napisać parę słów o porównaniu tych tenshoków do k graupnera? Coś na temat poboru prądu, czasu pływania , czy może prędkości. Dzięki za ofertę, poszukam jeszcze czegoś z gwintem. A jak się nie uda, to pozostanie przeróbka wału na DD. Srub nie chcę tulejować , bo to mało przyszłościowe rozwiązanie.Nie jestem jednak pewien czy ten silnik tu zostanie. Ta łódeczka ma dużo większy potencjał. Póki co to zamiast wody jest lodowisko, więc jest czas do namysłu. Pozdrowienia z Torunia.
comet Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Witam. Przedstawiam 32 calowego offshora zakupionego tu: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dabdcd278a5cef54]Obrazek[/url] http://images41.fotosik.pl/448/dabdcd278a5cef54m.jpg Cześć. Wg mnie to rozwiązanie jest do bani. Dokładnie kąt natarcia płetwy sterowej. Powoduje zbyt duży opór hydrodynamiczny. Dobry dla kajaka, ale dla tej konstrukcji .......... Płetwa powinna się zwężać i być pochylona. Pewnie że wielki silnik podniesie i płytę chodnikową, ale tu moc masz ograniczoną.
mike217 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Wg mnie to rozwiązanie jest do bani. No właśnie według Ciebie ... Wyjaśnij więc dlaczego wszystkie czołowe konstrukcje na świecie modeli mono i hydro mają takie płetwy a według Ciebie jest to do bani. chętnie podejmę dyskusję. Pozdrawiam Michał Hoffa
comet Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Być może coś sie zmieniło i jestem nieaktualny, ale w konstrukcjach z lat minionych inaczej podchodzono do tego tematu.
wapniak Opublikowano 13 Września 2014 Autor Opublikowano 13 Września 2014 Łódka doczekała się nowego wyposażenia. Silnik KB 45/63/2300 kV, regulator 180 A, dwa pakiety 4S 5800 mAh 30 C, równolegle, serwo hiteca. Przebudowane łoże silnika i wał, tym razem z nierdzewki 4 mm, na prosto. Łożyskowany łożyskiem kulkowym. Po drodze w pochwie dwie wkładki z teflonu. Śruba 54 mm , ciekawe czy nie będzie za duża. Jak dopisze pogoda, to jutro popłynie.
mike217 Opublikowano 13 Września 2014 Opublikowano 13 Września 2014 Buduje podobnego , 47 cali długości. W sumie jest na finishu . Regulator 180 A Yep a motor TP power 1000kv w największym rozmiarze jaki robią. Zasilanie 8S2p 5000.
wapniak Opublikowano 13 Września 2014 Autor Opublikowano 13 Września 2014 Ohoho, to będzie potwór. Wstaw fotki, będziemy podziwiać.
mike217 Opublikowano 13 Września 2014 Opublikowano 13 Września 2014 Proszę bardzo, stosuję dość nietypowe rozwiązanie zawieszenia ciężkiego silnika ale bawię się tym i tak sobie wymyśliłem. Dużo frezowania, toczenia, płyty węglowe pokazane w modelu są mojej produkcji. Zbrojenie kadłuba też wykonałem węglem 160g . Silnik wisi na duralowym łożu, od kadłuba separują go lordy średnicy 20mm. Silnik waży kilogram. Wszystkie detale aluminiowe są wykonane w gatunku 2017, nie oddaje ich do anodowania bo podoba mi się połączenie z węglem surowego alu. Pozdrawiam M.H
wapniak Opublikowano 13 Września 2014 Autor Opublikowano 13 Września 2014 Piękna robota, pozostaje mi tylko pozazdrościć możliwości wykonawczych. Pozdrawiam.
mike217 Opublikowano 13 Września 2014 Opublikowano 13 Września 2014 W drewnie robić nigdy nie lubiłem, nie słuchało mnie.
wapniak Opublikowano 14 Września 2014 Autor Opublikowano 14 Września 2014 Łódka popłynęła , żeby nie powiedzieć , że poleciała... Napęd na tą chwilę aż za mocny, trzeba będzie nad nią trochę popracować. Dałem trochę ujemnego kąta śruby, w nadziei, że ją to przychyli do wody , ale to nie wystarczyło. Filmik:
mike217 Opublikowano 14 Września 2014 Opublikowano 14 Września 2014 może klapy na rufie by ją przykleiły? Silnik ma na ucho ciężko, za duża śruba moim zdaniem.
AndrzejC Opublikowano 14 Września 2014 Opublikowano 14 Września 2014 Michał,zbuduj AJAKSA to drewno w tej łódce wysłucha Ciebie na pewno A robota, jak robota... Znać rękę fachowca Zobaczymy jak popłynie. A że kadłub dobry, to popłynie. A.C.
wapniak Opublikowano 14 Września 2014 Autor Opublikowano 14 Września 2014 może klapy na rufie by ją przykleiły? Silnik ma na ucho ciężko, za duża śruba moim zdaniem. Klapy na pewno, może nawet z serwami i mixem do gazu, i turnfiny chyba też. Silnik na razie nawet nie dostał pełnego gazu, więc o śrubie nic jeszcze nie wiem. Łódka pofrunęła tak gdzieś na 3/4 gazu. No, ale to była zupełnie inna prędkość jak z Feigao. Po wywrotce akumulatory się poprzemieszczały, muszę je porządnie pomocować. Przy takich prędkościach nie ma żartów jak widać. Ten kadłub to Pursuit czy jakoś tak.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.