Marcin Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Mam taką Catalinę: piankowiec, praktycznie RTF z małymi chińskimi serwami I kilka pytań : 1. Jaki jest prawidłowy SC w modelu? 2. Czy oryginalny regulator obsługuje 3s? Niby jest na 7 czy 8 cel NiXX więc podszedłby 2s ewentualnie. 3. Jakie bezszczotki mogłby z powodzeniem zastąpić szczotkowe silniki? Chciałbym wejść w układ 3s i 3łopatowe 9x5 GWS. 4. Czy w przypadku śmigieł lewych i prawych odpadnie problem wykłonu silników i można je będzie dać na wprost? I to tyle na razie
kesto Opublikowano 20 Grudnia 2010 Opublikowano 20 Grudnia 2010 1. 30% 2. Oryginalny regulator ma próg odcięcia prądu dostosowany do akumulatorów NiXX, który jest inny niż dla Li-poli, dlatego odradzam Li-pole do tego regla. 3. http://abc-rc.pl/p/9/842/silnik-c2822-25-kv1000-outrunner-silniki-elektryczne.html lub inny zbliżony parametrami 4. Odpadnie. Musisz pamiętać tylko o jednym - w przypadku zastosowania silników bezszczotkowych trzeba stosować osobny regulator do każdego silnika. Śmigiełka możesz dać 3 łopatowe 8X5, większe są niepotrzebne.
f-150 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Opublikowano 20 Grudnia 2010 2. Oryginalny regulator ma próg odcięcia prądu dostosowany do akumulatorów NiXX, który jest inny niż dla Li-poli, dlatego odradzam Li-pole do tego reglaLatam Thunderbirdem na szczotce i reglu do szczotek z lipolem 3S.Mam założony buzzer Yehracing i działa bez zarzutu.
Marcin Opublikowano 20 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2010 Dzięki 30% to wartość od której chciałem zacząć, myślałem, że może ktoś ma konkretną wartość (mm) Kupiłem dziś regulator Esky 30A obsługujący 3s więc nie powinno być problemu. Pierwsze loty zrobię na oryginalnych śmigłach 10x8 prawych i zobaczymy. Potem może wrzucę mu 10x4.5 prawe/lewe. Wojtek - o regiel pytałem bo nie wiem czy oryginalny po podpięciu 3s nie pójdzie z dymem.
f-150 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Mój oryginalnie obsługiwał 8cel i po kilku lotach żyje.A lot trwa 20 min na pakiecie 2200.Są problemy z płynnością pracy regla ale nie zależy mi na nim.Moc ograniczyłem na nadajniku do 80 %. Gdzie kupiłeś ten regiel.Miałem kiedyś 20 i pochopnie sprzedałem.Teraz jest ciężko go dostać a chętnie założył bym go do tej szczotki.Mam co prawda bezszczotkę 4500 kv ale uważam że osiągi jakie ma na tej 400 turbo są wystarczające i nie ma co przeginać.Standardowao na 8 celach 86 km/h,na 3S jest na pewno ponad 100 i to wystarczy w 60 cm modelu ;D
Marcin Opublikowano 20 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2010 http://www.abc-rc.pl/p/60/804/esc-30a-ek2-0601a-regulator-do-silnikow-szczotkowych--.html Jutro go podepnę i zobaczę jak śmiga.
Marcin Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2010 No i po pierwszych testach. Wrazenia - szczotki na 3s dają radę. Model ściąga dość mocno w prawo - chyba jedno skrzydło cięższe albo coś, jutro sprawdzę. Regulator muszę sprawdzić, bo chyba jest z tych pseudo uniwersalnych, tzn latał dobrze, ale potem podpiąłem rozładowanego trochę lipo jeszcze raz i model nie chciał wystartować bo odcinało gaz. Chyba muszę kupić regiel który obsługuje lipo i są do wyboru zworką.
mirolek Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Model ściąga dość mocno w prawo to raczej moment odśmigłowy ..... jeżeli zmieniłeś parametry pracy silników (większe obroty) to wprowadź korektę poprzez powiększenie wykłonu silnika. ms
tomnow95 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Mam pytanie: Dlaczego każdy silnik 3F muszę wpiąć do oddzielnego regla? Kiedyś miałem model, 2 EDF, ciągły po ponad 30A i wpiąłem je do regla 80A i śmigało. Co może się uszkodzić, jeśli bym tak zrobił?
f-150 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 model nie chciał wystartować bo odcinało gaz. Za każdym razem?A czy przy powolnym dodawaniu gazu też?
Marcin Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2010 model nie chciał wystartować bo odcinało gaz. Za każdym razem?A czy przy powolnym dodawaniu gazu też? Tak, też. Jutro sprawdzę lipola. Moze po prostu juz rozladowany byl
kesto Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 to raczej moment odśmigłowymoment odśmigłowy będzie "znosił" model w lewo, a nie w prawo.
baxter12 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Dlaczego każdy silnik 3F muszę wpiąć do oddzielnego regla? Każdy silnik 3F musi mieć swój regler. Regler mierzy obroty silnika, przy dwóch się pogubi.
f-150 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 A może prawy motor jest deko wolniejszy.
Marcin Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2010 A może prawy motor jest deko wolniejszy. jutro pojdzie pod obrotomierz - porownam z lewym
Marcin Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2010 Pakiet przyjął niecałe 900 mAh więc to wina regulatora - źle wykrył rozładowany w połowie pakiet. Idzie do mnie Jeti 30 z wybieraniem LiXX oraz hamulcem Jak sie obudzę to pójdę testować obroty silników i zerknę na geometrię całego modelu.
chrumdzik Opublikowano 27 Maja 2012 Opublikowano 27 Maja 2012 Dzięki 30% to wartość od której chciałem zacząć, myślałem, że może ktoś ma konkretną wartość (mm) Kupiłem dziś regulator Esky 30A obsługujący 3s więc nie powinno być problemu. Pierwsze loty zrobię na oryginalnych śmigłach 10x8 prawych i zobaczymy. Potem może wrzucę mu 10x4.5 prawe/lewe. Wojtek - o regiel pytałem bo nie wiem czy oryginalny po podpięciu 3s nie pójdzie z dymem. Przy założeniu odwzorowania profilu ( w co nie wierzę ) i dla skali 1:15 położenie ść wynosi 85 mm od krawędzi natarcia a w procentach to 27%. Kąt zaklinowania płata w orginale to 6 deg a gondoli slinika to 3 deg.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.