Skocz do zawartości

Jaki silnik/przekładnia do HMCS Snowberry ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Mam pewien problem. Na warsztacie u mnie pojawił się nowy model a konkretnie HMCS Snowberry. Jest to model plastikowy do sklejania firmy Revell.

Dołączona grafika

Model jest bardzo Duzy jak na model do składania praktycznie idealnie dostosowany by przerobić go na model pływający RC.

Model jest w skali 1:72 i po złożenie ma 85cm !!! :D

Dołączona grafika

Problem polega na tym, że nie wiem jaki dobrać silnik do tego. Prawdopodobnie Speed 400 ale nie zadawala mnie to zbytnio ze wzgledu na jego prędkość. Kolega ten sam model ma zrobiony i pływa właśnie na Speed 400 ale model przy tym silniku i speedzie z korwety stał się bardziej motorówką :P. Mam takie doświadczenie ,że w tamtym roku skończyłem budować praktycznie od zera model holownika BANCKERT i także mam go napędzany Speed 400. Model jak na kuter jest stabilny ale przy max speedzie nie wygląda to fajnie i model pływa nienaturalnie i zaczyna pluskać wodę na pokład :P. Dodam, ze model ma dł 65cm, szeroki 42 i wysoki na 65 cm i jest zbudowany w skali 1:50 . Model dość ciężki a jednak Speed 400 daje kopa.

Wygląda on tak:

Dołączona grafika

Tu taj moje pytanie jaki silnik, lub jaka przekładnia dać do nowego Snowberrego ? Przekładnia 3/1 wystarczy ? Może zainwestować w bez szczotke ? Tylko tu już w ogóle nie ma pojęcia jaka moc silnik powinien mieć. Z bez szczotkach mam doświadczenie tylko w helikopterach klasy 450 ( mam T-rex V2 450 i HK 450 )

Pozdrawiam i czekam na sugestie i uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo... logowanie...

Chciałem dać speed 400 i przekładnie firmy MP Jet łożyskowaną. Ma ktoś do sprzedania :P ?

Myśle tez nad silnikiem bezszczotkowym ale nie wiem jak dobrac go ? Producenci tych silników podaja predkośc na volt czyli speed - np 3800kv i nie wiem ile to obrotów na min by miec porównanie z takim np speed 400 co ma 16 400obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalka potrzebne logowanie .( zapomniałem :oops: )

 

Skopiowałem posty.

 

modelarstwem zajmuje sie kilka lat ( z haczykiem :lol: ). modelarstwo traktuję jako hoby ( bez pomysłów typu startów w zawodach ) .

 

oto zdjęcia mojej floty oraz modelu nad którym obecnie pracuje

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafikaDołączona grafika

 

na zbiorówce

 

Maiflałer 1;50 , ORP Grom 1;50 , Kormoran 1;25 , ?????? 1;75 ( kupiony na giełdzie samochodowej ) ,OP Dzik 1;50 , ????? 1;25 ? kupiony , Artur ,motorówka RC ,kuter 1;40, O.H.Pery 1;150, U.S.S Saucy 1;72 (zakup Rewel ), motorówka ( góra PT 17 " ELCO 77" ), monitor Udarnyj 1;75

 

W trakcie budowy ,kuter torpedowy MAS 1;15 napęd benzyna 50cmm

:shock:

 

Pozdrawiam Paweł z Kielc

 

 

Witam

dawno mnie Tu nie było co nie znaczy że nic nie robiłem :lol:

Nowy choć jeszcze nie wypuszczony na pełne wody( tylko próby basenowe :lol: rozwiązań napędu i chłodzenia )

 

Włoski kuter torpedowy typu MAS

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

model w skali 1:15 dł 125cm szer. 35cm masa ok 8kG napędzany takim maleństwem

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Jest to benzynowy STHIL 38 cm z dorobionym chłodzeniem wodnym, wydech wyprowadzony burtami jak w oryginale ,ale tylko jedna śruba a nie dwie.

 

Parę detali

Dołączona grafika

Ster kierunku

Dołączona grafika

nieskończone torpedy dł 38cm śred. 3,5 cm

Dołączona grafika

mocowanie serwa kierunku

Dołączona grafika

i porównanie wielkości z płytą kompaktową

model jest nieskończony brakuje sporo detali ,ale ciągle ten brak czasu .

Chciał bym skończyć go do wiosny +Dołączona grafika kuter elektryczny i parę samolotów i szybowców

Pozdrawiam

Paweł N

 

 

silnik 400 jest wystarczający do napędu modelu, poszukaj 12V

przekładnia może też załatwić sprawę .

bez szczotka o kv 3800 zrobi z tego ślizg, przy śrubie fi 35*3 łopaty potrzeba do pływania około 5000-6000 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jak napisał wczesniej koledzy 400 na wyższe napięcie, zasilana z 6 V. Takie silniki stosowane są często w suszarkach do włosów i zamakch centralnych w samochodach. Pozdrawiam

Darek

 

Edit.

Jeszcze na nieco wyższe napięcie w drukarkach atramentowych, przynajmniej w niektorych HP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweln 7 wszystko fajnie flota extra gratuluje modeli :) tylko co to ma do mojego pytania :P Może załóż osobno temat z swoimi modelami bo nie ma się to nic do pytanka mojego :P

Co do bezszcotkowego silnika właśnie się zastanawiam nad tym. Mam heliki 450 tki mam bezszczotki tylko to bardzo mocne ok. 3800-4000kv

Wie może ktoś ile albo jak przeliczyć na obroty w minutach by mieć porównanie z szczotkami ?. wiem ze mój Speer 400 jest 3 razy z szybki ( przynajmniej ) i będę musiał dac przekładnie 3:1 więc potrzebuje silnik o obrotach ok. 4100 obr/min jaki silnik bez szczotkowy ma takie parametry ?

Macie jakieś tanie regle dwukierunkowe na zbyciu lub wiecie gdzie je kupić

 

p.s Wesołych Świat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki o to mi chodziło :) o przeliczenie :). Tak 4000kv to silniki wysoko obrotowe dla heli ( w moim wypadku T-rex 450 i HK 450 )

To teraz poszukam silnik o małym kv ... nie oznacza to , ze jest on słaby ?.

Jakie regle dwukierunkowe trzeba zastosować? Nie mam na mysli jednokierunkowych bo takie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeleciałem allegro i oferty sklepu i znalazłem tylko taki niedrogi regiel do bezszczotkowych silników i to z fajnymi parametrami ( szczególnie max prąd ;) )

Regulator Turnigy Marine 35A Boat ESC

Regulator posiada chłodzenie wodne.

Programowalne ustawienia;

Niskie napięcie (none/2.6v/2.8v/3v/3.2v/3.4v)

Hamulec: (brak / miękkie / twarde)

Timing (0.00/3.75/7.50/11.25/15.00/18.75/22.50/26.25)

Prąd ciągły: 35A

Prąd chwilowy: 190A

Rezystancja:0.0015 ohm

Zasilanie: 2-3S Lipoly

BEC: 6V / 1,5 A

Typ silnika: Bezczujnikowe bezszczotkowy

Rozmiar: 31.5 x 27.5 x 16mm

Waga: 32g

Naprawde super :)

Teraz z obliczeń wychodzi mi, ze potrzebuje silnika ok 800-1100 kv czyli obroty na poziomie 3600- 6600 obr/min. Tutaj pytanko dla modelarzy szkutniczych. Czy dla owej korwety nie będzie to zbyt wolno ? Ile powinien mieć silnik obrotów by nie był zbyt szybki ale tez nie wlokł się ? Ma ktos jakieś doświadczenie z tym ?

Kolejne pytanko i najważniejsze mając silnik np. Turnigy 2209/28 1050kV

O parametrach Dane techniczne:

masa – 46g.

średnica rotora – 28mm.

długość – 28mm.

średnica osi – 3,17mm.

napięcie zasilania – 11,1V (3S)

obroty – 1050rpm/V

prąd maksymalny – 15A

zalecane śmigło – 8x4/9x5

ciąg - 800g.+

bedzie on pasował do tego regla ? Czy regiel jaki napisałem wyżej pasuje do wszystkich bezszczotkowców ( oczywiście ograniczenie prądowe ) ? Czasem producent podaje wymagania a raczej zakres napięciowy np. 6-12V silnik i regiel może pracować oraz ile cell dla LiPo np. 2-3 cell. Ja w moim modelu chce korzystać jak to wcześniej robiłem z akumulatorów żelowych lub bezobsługowych ołowiowych które sa bardzo tanie maja bardzo duże pojemności dają napięcie 6 lub 12 V a co najlepsze dociążają model ( balast ) czy ma to znaczenie dla regulatorów i silników 3fazowych ??? W Poprzednim modelu mam także żelowe 6V i regiel z Hitec ale dla silników szczotkowych oraz silnik Speed 400 działa wszystko super. Czy tak samo będzie z bezszczotkami gdzie producent w danych podaje napięcie nie tyle w woltach co w cell'ach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator, który znalazleś, chyba jednak nie ma "wstecznego". Proponuję poszukać wśród regulatorów samochodowych, np. ten:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11742

 

Silnik może być ten który wybrałeś sam.

 

Generalnie regulatory działają ze wszystkimi silnikami.Nie powinno być problemu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma się o tyle, że aku Pb ma zależnie od stanu naładowania od 10,5 do 13,8 V i tyle regulator musi wytrzymać. Na pewno nie nada się posiadający obsługę tylko Lipoli.

Żeby się nie wyłączał wystarczy ustawić w regulatorze aku NiMh. Trzeba też pamiętać o odpowiednim kv silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wapniak. Problem w tym że w sklepach internetowych sa nieścisłe info. Czasem podają ze regiel obsługuje Ileś tam cell LiPo oraz NiMh a czasem poda ze tylko lipo ;/. Wapniak rozwiń te zdanie, ze potrzebny silnik o odpowiednim kv tzn ? Co ma kv do rodzaju akusia?. Ja ma akusie 6V maja ok. 7,2V wystarczy na reglu ustawic na NiMh i tyle ?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. potrzebujesz silnik 6000 obr/min:

Aku 6V Pb kv=1000,

Aku Lipo 2s 7,4 V kv=800,

Aku Lipo3s 11,1 V kv=540,

Aku Pb 12 V kv =500 itd...

 

Dla obsługi aku Pb 6V potrzebujesz regulatora od 4 cel NiMh. I taki będzie działał prawidłowo.

Regulator Lipo 2s po prostu po dodaniu gazu będzie się wyłączał ze względu na zbyt małe napięcie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) Tak właśnie zrobiłem ilość obrotów na volt ( kv) wyliczyłem właśnie z obrotów ( przy zasilaniu z akusia 6V ). Chciałem mieć ok 3600-6000 obr/min więc silnik musze mieć 1000-600 kv :)

Dzięki za info co do akusi. Bałem sie ze regle i silniki bezszczotkowe nie pójdą jakimś cudem bo nie wiem dlaczego by nie działały .

Pozdro i wesołych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.