Skocz do zawartości

Silnik Saito


piars

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy ktoś wie jak ustawić rozrząd w silniku Saito 72B ?

W jakiej pozycji powinien być znacznik na wale korbowym ?

muszę wymienić cylinder co jest sprawą stosunkowo prostą natomiast nie mam pojęcia jak

ustawić zawory itd ... myślę że jest ro banalnie proste tylko trzeba wiedzieć jak:)

 

Pozdr

piars

Opublikowano

Dzieki ale może trochę jaśniej mi to wytłumaczysz ?

czy ma byc tak że znacznik jest na samym dole ? w jakiej pozycji powinien być tłok

 

pozdr

Opublikowano

w jakiej pozycji powinien być tłok

Przecież napisał.

Wał w pozycji ZZ (GMP)

czyli tłok w gornym martwym punkcie (GMP) lub zewnętrznym zwrotnym punkcie (ZZP).
Opublikowano

Powinieneś zgrać znaki na wale korbowym i wałku rozrządu. Jeśli na wale korbowym Twojego silnika nie ma znacznika "timingu" (co w przypadku Saito nie jest wcale rzadkością), ustaw wał korbowy tak, aby czop wału był skierowany idealnie do góry.

 

Dołączona grafika

 

Natomiast wałek rozrządu ustaw tak jak na zdjęciu poniżej, czyli znacznikiem do dołu.

 

Dołączona grafika

 

Pierwszym testem prawidłowego złożenia jest sprawdzenie czy oba zawory są tak samo otwarte kiedy tłok znajduje się u góry (co drugi obrót oczywiście). Drugim testem jest test podczas pracy silnika: jeśli silnik wykręca ok 1000 rpm mniej niż normalnie, to masz "timing" przesunięty o 1 ząbek.

Twój silnik ma nieco inną pokrywę wałka rozrządu (nową), ale nie zmienia to sposobu jego składania.

  • 3 lata później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.