Jump to content

Silnik Saito


piars

Recommended Posts

Posted

Witam

Czy ktoś wie jak ustawić rozrząd w silniku Saito 72B ?

W jakiej pozycji powinien być znacznik na wale korbowym ?

muszę wymienić cylinder co jest sprawą stosunkowo prostą natomiast nie mam pojęcia jak

ustawić zawory itd ... myślę że jest ro banalnie proste tylko trzeba wiedzieć jak:)

 

Pozdr

piars

Posted

Wał w pozycji ZZ (GMP), znak na wałku rozrządu na godzinie 6, czyli dokładnie w kierunku wału korbowego.

Posted

Dzieki ale może trochę jaśniej mi to wytłumaczysz ?

czy ma byc tak że znacznik jest na samym dole ? w jakiej pozycji powinien być tłok

 

pozdr

Posted

w jakiej pozycji powinien być tłok

Przecież napisał.

Wał w pozycji ZZ (GMP)

czyli tłok w gornym martwym punkcie (GMP) lub zewnętrznym zwrotnym punkcie (ZZP).
Posted

Powinieneś zgrać znaki na wale korbowym i wałku rozrządu. Jeśli na wale korbowym Twojego silnika nie ma znacznika "timingu" (co w przypadku Saito nie jest wcale rzadkością), ustaw wał korbowy tak, aby czop wału był skierowany idealnie do góry.

 

Dołączona grafika

 

Natomiast wałek rozrządu ustaw tak jak na zdjęciu poniżej, czyli znacznikiem do dołu.

 

Dołączona grafika

 

Pierwszym testem prawidłowego złożenia jest sprawdzenie czy oba zawory są tak samo otwarte kiedy tłok znajduje się u góry (co drugi obrót oczywiście). Drugim testem jest test podczas pracy silnika: jeśli silnik wykręca ok 1000 rpm mniej niż normalnie, to masz "timing" przesunięty o 1 ząbek.

Twój silnik ma nieco inną pokrywę wałka rozrządu (nową), ale nie zmienia to sposobu jego składania.

  • 3 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.