marek rokowski Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 sezon już niedługo trzeba więc zbudować coś przyjemnego do latania:) postanowiłem zmierzyć się z Balilą - strasznie podoba mi się sylwetka tej maszyny wożenie zbędnego materiału w kadłubie -zwłaszcza w ogonie- jest bez sensu i powoduje trudności w wyważeniu dwupłatków postanowiłem wiec podejść do tematu w sposób bardziej konstrukcyjny:) kadłub został zrobiony z płyt o grubości 10mm -przy założeniu że pracują i tak tylko warstwy skrajne - wytrzymałościowo jest więcej niż ok przód został wzmocniony dwoma dodatkowymi płytami takiej samej grubości piękna linia kadłuba okazała się dziecinnie prosta do wykonania dzięki zastosowaniu dwóch wyciętych kształtek -bez dłubania nożykiem i zaokrąglania klocka a tak prezentuje się zestawiona wstępnie w całość: jak wiecie, lubie detale będzie więc i odpowiedni grill: no i kpt. George M. "Buck" Crawford -jeszcze pozieleniały -po podróży w czasie i wyłonieniu się z bryły modeliny hehehe -jutro zabieram się za zrobienie formy do jegomościa;) link do fotogalerii z większą ilością zdjęć z budowy: https://picasaweb.google.com/1marekR/Ansaldo?feat=directlink link do malowania modelu które chcę zrobić: http://www.aircraftresourcecenter.com/Gal5/4101-4200/gal4147_Balilla_Gronczewski/00.shtm parametry lotne są bardzo podobne do mojego Spada - a ten lata super powstało wiec od razu kilka sztuk pre-zestawów jeśli ktoś ma ochotę się pobawić zimową porą - ostatnie dwie sztuki czekają na swoich pilotów
Wojtek Sz Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Witam Marku! oglądam i kibicuję :wink:
radeon Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Podobno rzeźbiarz jak robi portret to zawsze, mimowoli portretuje troszkę siebie :mrgreen:
pelikan1500 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Marku Ansaldo posiada piękną linię kadłuba z resztą ogólnie cała jego POSTURA prezentuje się bardzo LOTNIE . Zrobiłem zestaw i jeden model ale w wersji SVA 5 . Nauczyłem GO latać i poszedł do klienta . Podoba mi się pomysł z konstrukcją kadłuba w Twoim Ansaldo bo ciągle myślę o DR.I w nowej wersji. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
mirolek Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Wiosna blisko i uznałem, że należy nieco powiększyć arsenał przed szykującymi się bitwami w tym sezonie. w kategorii WWI wybór padł na Balillę - takie samoloty stacjonowały na lotnisku Rakowice w Krakowie czyli tuż obok miejsca gdzie aktualnie mieszkam i postanowiłem wykonać taki model w malowaniu z okresu wojny z bolszewikami. Ten model to nieco inne podejście do konstrukcji modeli ESA ... właściwie bliższe konstrukcyjnie EPA ale nie o nazwę tu chodzi a o całkiem ładnie prezentującą się makietę która ma być modelem do walki. Kadłub skrzynkowy, ładne oprofilowanie górnej części kadłuba i bardzo przemyślany montaż pakietu i silnika to przemówiło za tym zestawem..... brak konieczności gładzenia żelazkiem był dodatkową atrakcją :-) http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6262 Przód modelu jeszcze nie wykończony osłona silnika ale do testów w locie taki wariant wydaje się bardziej racjonalny.... maska silnika będzie na deser :-) Budowa była mniej skomplikowana niż się pierwotnie spodziewałem a to za sprawą dobrze przygotowanych części i kompletności zestawu we wszystkie potrzebne dodatki. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6263 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6264 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6265 Montaż serw wewnątrz kadłuba jest zdecydowanie łatwiejszy niż w tradycyjnej blokowej konstrukcji http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6267 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6268 Mocowanie pakietu od dołu rozwiązałem na gumkę, wręga silnikowa tworzy bardzo mocne mocowanie podwozia i chroni pakiet. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6269 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6270 Zdecydowałem się na jedno serwo do sterowania lotek, chciałem zbudować lekki model i to się udało - waga uzbrojonego modelu na zdjęciu to 490g Maska i oprofilowanie silnika to jeszcze dodatkowe kilka gramów ale na "nosku" nie powinno być z tym problemu. ms
marek rokowski Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 No proszę! i mnie wyprzedziłeś! ładna modelarska robota! jednym słowem zasłużyłes na nr boczny "1" ))) ja muszę dociąć parę detali na laserku (klapki, rury wydechowe, etc) wiesz że mam chopla na tym punkcie no i mój będzie malowany w stanie rozłożonym - łatwiej używa się wtedy aerografu... PS. podpowiedź dla wszystkich których frapuje z czego zrobiony jest grill chłodnicy: siatk ado szlifowania regipsu:))) dzisiaj zabieram sie o południu za formę do pilota. Ni godzi się żeby taki modle latał "pusty":)) i jeśli ktoś ma ochotę- dwie Balile leniuchują w kartonach , u mnie na półce...
mirolek Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 dwie Balile leniuchują w kartonach , u mnie na półce...Pewnie długo tam miejsca nie zagrzeją - wczoraj wieczorem udało się model oblatać mimo lodowatego wiatru i muszę stwierdzić, że model lata bardzo dobrze Mała korekta skłonu silinika (na początku zadzierał) i kolejny lot juz bardzo poprawny. Model ładnie kładzie się na bok i dość ciasno wchodzi w zakręt. Nie ma żadnych poroblemów z "podwieszaniem" czy odwrotną reakcją na lotki .... w zasadzie to nie ma żadnego problemu z lotem. Muszę jedynie nieco doważyć przód gdyż dość nerwowo reagował na SW (może to wpływ mocnego wiatru) ale to juz po dokończeniu budowy i malowaniu. klapki, rury wydechowe, etc)Zamierzam dopieścić nieco wygląd modelu, zrobię trochę detalu przy silniku i zamierzam obłożyć epp i zamalować na kolor drewna słupki przy kadłubie. Z prętów weglowych podobnie jak a Albatrosie i Fokkerze zamierzam zrobić imitację naciągu - to rozwiązanie rodem z modeli halowych wzmacnia skrzydła i podnosi atrakcyjność modelu. ms
TooM Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 amierzam obłożyć epp i zamalować na kolor drewna słupki przy kadłubieA może zrobić z bambusa .W tej skali równie wytrzymałego jak węgiel.
mirolek Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 pręt alu jest wygiety w podkowę czyli z jednego pręta są dwa słupki - z bambusa tego tak nie zrobię :-) Oczywiście można naciąć bambus i nasunąć na istniejące pręty ale zobeczę jak wyjdzie oklejenie - mam sporo ścinków epp ms
marek rokowski Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 klatka ma zwiazac skrzydła z kadłubem zastosowałem profil alu wygiety (czesc klatki schowana jest w kadłubie) i samo to juz fajnie usztywnia konstrukcje Mirecki trochę uprościł rozwiązanie w swojej wersji-ale jak doda krzyżowe wsporniki - będzie ok -może nawet tak będzie prościej bambu fajnie by może i wyglądał-ale nei było by go jak połaczyc z kadłubem te pręciki fajnie pracuja jako amortyzatory drgań przy konstrukcjach styrodurowych ale z epp to troche gorzej.. jednak sa kruche...
mirolek Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 Wykończyłem słupki i przód modelu który moim zdaniem z "grilem" bardzo ładnie się prezentuje. Teraz model nadaje się już do malowania. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6291 Musiałem nieco nadłożyć od przodu epp gdyż pochylenie silnika sprawiło, że lekko opierał się o "siatkę chłodnicy". Niestety chłodnica utrudnia zakładanie śmigła na prop saver, dlatego pozostanie tylko jako statyczna dekoracja. ms
ECO400 Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 jakiej wielkości koła dajecie do takich modeli?
marek rokowski Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Opublikowano 18 Lutego 2011 o ile sie nie myle: 65-70
mirolek Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 Dzis rano polatałem trochę tym modelem choć malowanie jeszcze nie dokończone. Dwa bardzo przyjemne i bezproblemowe loty. Zmieniłem silnik TP 2408/21T na Emax-a 2210 i chciałem sprawdzić jak sobie poradzi. Ze śmigłem 8/3,8 i pakietem 1100 mAh model lata spokojnie około 5 minut ale trochę brakuje mocy. Kolejna próba ze śmigłem 8/4 dopiero po skończonym malowaniu. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6307 ms
Janek Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 Załóż jakiś sensowny silnik o Kv<=1000 i śmigło 10x6. Wtedy będzie to przyjemne i bezproblemowe latanie.
Janek Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Dobre pytanie, ja używam ST 400, mam dwa takie. Lata się bardzo dobrze, błyskawicznie oddawany spory moment, niskie obroty z zachowaniem sensownego ciągu. Przy modelu który ma spore opory duże śmigło się sprawdza. No i 4 cale średnicy więcej Ale UWAGA, nie ma róży bez ognia , przy mocnym glebowaniu wygina się NIE ośka (bardzo krótka) a dość miękki przód rotora. Co prawda można to wyprostować (już przećwiczyłem) ale jest to pewien mankament. Oprawa ośki w rotorze też jest dość dziadowsko zrobiona, musiałem po prostowaniu to zabijać przy pomocy rurki. Ośkę w razie konieczności wybijamy OD ŚRODKA. W przeciwnym przypadku pognie się jeszcze bardziej. Warto usunąć zawleczkę i wówczas można łatwo odwijać upolowaną taśmę (silnik nie odfrunie, pole magnetyczne trzyma go wystarczająco. Do zauważonych mankamentów należy jeszcze dodać wyprowadzenie drutów uzwojenia które przy nieumiejętnym montażu zostaną przepiłowane przez obracający się silnik. Aha i jeszcze jedno, silnik daje pokusę montowania dużych śmigieł, kolega spalił swój silnik przez zamontowanie 10x7 (?) apc-elektro i upolowanie taśmy. Gdy łapiemy taśmę w śmigło - obowiązkowo należy ją szybko usunąć (bez zdjętej zawleczki czasem uciążliwe w boju).
pelikan1500 Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Ale chyba Janku to śmigło 4 cale większe to przy zasilaniu silnika akumulatorem typu Li-pol 2s czyli 7,4V , bo nie sądzę że by ten silnik długo pociągnął na 11,1V przy tak dużym śmigle :twisted: . Nie mówiąc już o złapaniu tasiemki i jej nawinięciu na oś silnika :mrgreen: .
Janek Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 O czterech calach więcej miałem na myśli - porównując z 10x6 z 8x4 Na gws-ie 10x6 spokojnie działa, pakiet 3s oczywiście. Na taśmę trzeba mieć baczenie.
mirolek Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Spróbuję z wolnoobrotowym silnikiem z Albatrosa tj. Emax 2822 i śmigłem 9x5 - też uważam że dwupłaty lepiej latają z mniejszym kV i większymi śmigłami. Problemem jest tylko wysokość podwozia. Z uwagi na nisko osadzony silnik może być problem ze startem z ziemi przy większym śmigle. We wczorajszych walkach z Bergiem zaliczyłem pierwsze cięcie :-) http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6327 EDIT 22.02. Posiedziałem trochę wieczorem i skończyłem malowanie, małe dekoracje foliopisem i doklejone rury wydechowe z czarnego epp dopełniły wyglądu. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6350 ms
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.