Pacza Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Właśnie zbieram szczękę z podłogi... WOW!
f-150 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Wygląda bosko, dbałośc o detale mistrzowska, wykonanie pierwsza klasa. Ale obawiam się, że jest ciężki jak cholera i pierwszy lot może byc jego ostatnim... A ciężkie modele nie latają?
widar123 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2014 Właśnie o tą wagę się trochę obawiam, oczywiście ciężkie modele też latają. Ale tak to jest niestety, modele makiet mają to do siebie, że wypadają z reguły dość ciężko i pilotaż nie jest łatwy w tym przypadku. Podjąłem to wyzwanie i zważyłem model z pełnym wyposażeniem wraz z pilotem - wyszło 6,04 kg przy rozpiętości 175 cm, cięciwa przy kadłubie 33 cm i końcówka 23 cm. Wychodzi na to że powierzchnia to ok 0,5 m2 to daje jakieś 120g/dm2. Nie jest to mało, ale chyba mieści się w granicach wielu makiet, które jednak latają. Mam nadzieję, że znajdzie się tu ktoś kto będzie w stanie utwierdzić mnie w tym przekonaniu. Faktem jest, że nie latałem jeszcze modelem o tak dużym obciążeniu, dlatego uwagi doświadczonych modelarzy mile widziane
f-150 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Latam Cessną CMPro o rozpiętości 160 na silniku OS max 46 AX.Lata makietowo i przy lądowaniu nie używam klap.Obciążenie ma 105.Latałem Lancair CMPro o rozpiętości 140 i obciążeniu ok.120.Żadnych problemów w locie i lądowaniu choć było raczej szybkie.Problem pojawił się dopiero jak zastosowałem zalecane do silnika śmigło 12x6.Model stracił na prędkości i zaczął przepadać w końcowej fazie lądowania.Wcześniej latałem na 13x8. Tutaj dwa filmy pierwszy 13x8 drugi 12x6 Generalnie wolę cięższe i szybsze modele.Lepiej się prowadzą,bardziej naturalnie idą za ręką. Na dokładkę dwa filmy z Kataną o obciążeniu ok 123
widar123 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2014 Czyli jest światełko w tunelu, oglądając te filmy aż nie do wiary, że te modele mają takie obciążenie powierzchni. Mógłbyś podać ich wagę i powierzchnię i co tam tyle waży skoro to nie w pełni makiety? Nawiasem mówiąc, już mi trochę lepiej, bo to jest dowód na to, że ma to prawo polecieć i co najważniejsze wylądować .
f-150 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Cessna rozpiętość 165 36dm waga 3780g,lancair rozpiętość 150 25 dm waga 2900g,Katana rozpiętość 135 podają że ma 30 a w rzeczywistości 26dm waga 3200g Nie masz się czym martwić.Modele 3D o twojej rozpiętości pod silnik 20-26 ważą do lotu 3900- 4200g. W makietach,półmakietach przy tej rozpiętości wynik 120 to dobry wynik.Mam jeszcze Spitfire z CMPro rozpiętość 182 powierzchnia 61 waga do lotu wyszła 4800g ale jak będę chciał go umakietowić to pewnie też dobiję do 6
kesto Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Właśnie o tą wagę się trochę obawiam, to daje jakieś 120g/dm2. Nie masz się czego obawiać. To przyzwoity wynik w dużym modelu.
Paweł Rzedzicki Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Ale problem w tym, że to nie jest duzy model...
f-150 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Jak by nie było to skala 1:4.9 a więc spory jak na tak mały samolot w oryginale.
Paweł Rzedzicki Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 A co ma skala do oryginału do wielkości modelu? Ja tylko mówię, że szkoda by było tfu tfu jakby coś nie tak poszło.
widar123 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2014 To prawda, że większe skale lepiej znoszą większe obciążenie powierzchni niż mniejsze, ale skoro na powyższych filmach widać, że mniejsze też jeszcze sobie radzą, to mam nadzieję z moim modelem nie będzie aż tak tragicznie.
Paweł Rzedzicki Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 3mam wszystkie kciuki. A oblot na kiedy planujesz?
widar123 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2014 Oczywiście w przyszłym sezonie, muszę jeszcze przeprowadzić testy z silnikiem, zaprogramować wszystkie funkcje (a jest ich nie mało) w nowej aparaturze. Oblot mam zamiar przeprowadzić w warunkach raczej bezwietrznych i na twardej nawierzchni. Jako że w mojej okolicy brak stosownego lądowiska (wszystko to trawiaste nawierzchnie) muszę poszukać czegoś co sprosta tym wymaganiom poza Bydgoszczą. Myślę że nastąpi to nie wcześniej jak w okolicach maja lub czerwca.
Johny88 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Mój Fw 190 waży 7200g i ma 180cm. Lata się nim trudno ale znowu bez przesady.
Johny88 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Jest w miare ok ale drzewa blisko ...
Johny88 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Nie to lotnisko Kotówka niedaleko Grudziądza
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.