Skocz do zawartości

Zlin 50L


widar123

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 278
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Wygląda bosko, dbałośc o detale mistrzowska, wykonanie pierwsza klasa. Ale obawiam się, że jest ciężki jak cholera i pierwszy lot może byc jego ostatnim...

A ciężkie modele nie latają?

Opublikowano

Właśnie o tą wagę się trochę obawiam, oczywiście ciężkie modele też latają. Ale tak to jest niestety, modele makiet mają to do siebie, że wypadają z reguły dość ciężko i pilotaż nie jest łatwy w tym przypadku. Podjąłem to wyzwanie i zważyłem model z pełnym wyposażeniem wraz z pilotem - wyszło 6,04 kg przy rozpiętości 175 cm, cięciwa przy kadłubie 33 cm i końcówka 23 cm. Wychodzi na to że powierzchnia to ok 0,5 m to daje jakieś 120g/dm2. Nie jest to mało, ale chyba mieści się w granicach wielu makiet, które jednak latają. Mam nadzieję, że znajdzie się tu ktoś kto będzie w stanie utwierdzić mnie w tym przekonaniu. Faktem jest, że nie latałem jeszcze modelem o tak dużym obciążeniu, dlatego uwagi doświadczonych modelarzy mile widziane  :)

Opublikowano

Latam Cessną CMPro o rozpiętości 160 na silniku OS max 46 AX.Lata makietowo i przy lądowaniu nie używam klap.Obciążenie ma 105.Latałem Lancair CMPro o rozpiętości 140 i obciążeniu ok.120.Żadnych problemów w locie  i lądowaniu choć było raczej szybkie.Problem pojawił się dopiero jak zastosowałem zalecane do silnika śmigło 12x6.Model stracił na prędkości i zaczął przepadać w końcowej fazie lądowania.Wcześniej latałem na 13x8.

Tutaj dwa filmy pierwszy 13x8 drugi 12x6

Generalnie wolę cięższe i szybsze modele.Lepiej się prowadzą,bardziej naturalnie idą za ręką.

Na dokładkę dwa filmy z Kataną o obciążeniu ok 123

Opublikowano

Czyli jest światełko w tunelu, oglądając te filmy aż nie do wiary, że te modele mają takie obciążenie powierzchni. Mógłbyś podać ich wagę i powierzchnię i co tam tyle waży skoro to nie w pełni makiety? Nawiasem mówiąc, już mi trochę lepiej, bo to jest dowód na to, że ma to prawo polecieć i co najważniejsze wylądować  :D .

Opublikowano

Cessna rozpiętość 165  36dm waga 3780g,lancair rozpiętość 150 25 dm waga 2900g,Katana rozpiętość 135 podają że ma 30 a w rzeczywistości 26dm waga 3200g

Nie masz się czym martwić.Modele 3D o twojej rozpiętości pod silnik 20-26 ważą do lotu 3900- 4200g.

W makietach,półmakietach przy tej rozpiętości wynik 120 to dobry wynik.Mam jeszcze Spitfire z CMPro rozpiętość 182 powierzchnia 61 waga do lotu wyszła 4800g ale jak będę chciał go umakietowić to pewnie też dobiję do 6

Opublikowano

Właśnie o tą wagę się trochę obawiam, to daje jakieś 120g/dm2.

Nie masz się czego obawiać. To przyzwoity wynik w dużym modelu.

Opublikowano

To prawda, że większe skale lepiej znoszą większe obciążenie powierzchni niż mniejsze, ale skoro na powyższych filmach widać, że mniejsze też jeszcze sobie radzą, to mam nadzieję z moim modelem nie będzie aż tak tragicznie. 

Opublikowano

Oczywiście w przyszłym sezonie, muszę jeszcze przeprowadzić testy z silnikiem, zaprogramować wszystkie funkcje (a jest ich nie mało) w nowej aparaturze. Oblot mam zamiar przeprowadzić w warunkach raczej bezwietrznych i na twardej nawierzchni. Jako że w mojej okolicy brak stosownego lądowiska (wszystko to trawiaste nawierzchnie) muszę poszukać czegoś co sprosta tym wymaganiom poza Bydgoszczą. Myślę że nastąpi to nie wcześniej jak w okolicach maja lub czerwca.

  • 1 rok później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.