elektron Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Teotetycznie masz racje mowiac ze technika maskuje bledy pilotow.... ale... Lece sobie noca ostatnio C-150,pogoda zdycha, zaczyna sie robic mgielka, a tu mi nagle przestaja pracowac przyzady - wario,wysokosciomierz,predkosciomierz.... poprostu SZOK. przez 2-3 min stres taki ze bania mala. Gdy widzisz pozycje horyzontu i gdy mozesz realnie ocenic wysokosc (A noca jest to zdecydowanie trudniejsze) to jest ok... ale gdy pogoda plata figla przyzady sa niezbedne ! Na szczescie odblokowaly sie po pewnym czasie ( prawdopodobnie jakis robal strzelil w rurke pitota), ale gdyby nie to byly by problemy z ladowaniem. Przyzady sa po to by pomagac pilotowi. Fakt faktem, dalo by sie wyladowac ale bezpieczenstwo bylo by zagrozone Co to termiki - dzisiaj bede mial wiecej czasu to usiade i postaram sie jakos strescic.
robintom Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Wiem ze f3f to modele zboczowe. Moze nie napisalem wczesniej dokladnie ale czy komar jak lata na zboczu to juz f3f? Chodzilo mi o modele czysto sportowych z serii f3 o elektrykach nie wspominam I modele inne ktorymi akurat latamy w danej chwili na zboczu Jak Fox, Komar . Mucha I inne przyjemnosci skalopodobne lub w skali oraz wynalazki wlasne.
buwi777 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 ... Kiedyś nie było żyro , nie było wario były aparatury nieproporcjonalne i ludzie latali , ... Podobnie jak w samochodach - tera to ino same komputry i takie tam ... a Kamyczek jako hardcorowiec dalej jeżdzi PF125p bo w nowych to tylko elektronika i nie czuje się tego zapachu spalin - echhhhh ....
Patryk Sokol Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Niestety to ograniczanie zmysłów przez vario to lipa... Jestem zdania, ze częste latanie zamiennie z vario/bez varia powoduje znaczące rozwnięcie zdolności szukania termiki. Takie coś stosuję ostatnio w lataniu DLG i naprawdę przynosi świetne rezultaty (po pewnym czasie lepiej się wzrokowo kominy centruje, naprawdę) Co więcej vario niesamowicie zwiększa bezpieczeństwo lotów! Co do żyroskopów to stosunek mam ambiwalentny. Zwróćcie uwagę, że mogą maskować również termikę. Inną sprawą jest, że i tak najlepszy sprzęt nie zastąpi dobrego pilota.
Czaro Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Patryk, z jakimi ustawieniami vario latasz (rozumiem że też masz SkyAsistanta)? Ja po pierwszych doświadczeniach trochę się zniechęciłem. Duża czułość powoduje, że vario sygnalizuje nawet termikę drążkową. Natomiast po zmniejszeniu czułości przestaje pokazywać mniejsze noszenia. Doszedłem do wniosku, że i tak pierwszy widzę po modelu noszenie, zanim vario to jeszcze zasygnalizuje
Patryk Sokol Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 No mam właśnie bardzo dużą czułość i małą stałą czasową noszenia do DLG ustawioną. Wprawdzie sygnalizuję ruchy drągiem, ale jak się przyzwyczaić to każde pierdnięcie sygnalizuje, a i pomaga też w eliminowaniu zbędnego machania drągiem. Tylko trzeba się do tego przyzwyczaić mimo wszystko.
robintom Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Latanie na zboczu szybkim szybowcem z vario ustawionym na dużą czułość- wrażenia słuchowe - bezcenne :jupi: taki żarcik :roll:
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Jasne u mnie by wyło bez przerwy zamiast wario wystarczy mi brzęczyk na stałe podpięty do aku
janegab Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Ha...termika to fajna sztuka..jest sporo materiałów o termice na forum ,ktore analizuję bo zawsze cos się "wyskrobie" z tekstu i zastosuje w swoich doświadczeniach. Ja jadac na loty -obserwuję jakie jest ciśnienie atm-oraz dymy walace z kominów elektrowni. Najłatwiej kominy / nie te z elektr/ zlapać przy bezwietrznej pogodzie...super po burzy. Dym walacy z kominów prosciutko w niebo wskazuje ,że będzie dobra termka i nie będzie sie przesuwała poziomo. Można to wszystko opisywać fachowo...ze specjalistycznymi okresleniami itp-itd ale liczy się "NOS"-do termiki...ustawienie modelu artykuł Jurka Markitona...i otwarte oczy obserwujac zachowanie ptakow...przyrody. Ja najczęsiej latam w termice zimą przy minusowych temperarurach w pełnym słońcu-Pozdrawiam janek Ps. dodam ,że motoszybowce i szybowce - na zbocze doskonale nadaja się do lotów w termice-
instruktor Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 że motoszybowce i szybowce - na zbocze doskonale nadaja się do lotów w termice- Janku to polataj potężną "cegłą" zboczowa na "cieniutkiej " termice
young Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 no i "trochę" inna technika latania i te przeciążenia w ostrym skręcie
janegab Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Szczepan-ziomalu kochany..na pewno masz rację ale najważniejsze , że jak jest efekt i sprawia przyjemność- ja nie jestem szpecem i nie biore udziału w mistrzostwach świata...Pozdrawiam.
instruktor Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 "że jak jest efekt i sprawia przyjemność" I tego się Janku trzymajmy
janegab Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Kolego a gdzie latasz w swojej "plebanii" na zboczu...za Kaliszem widzialem kilka ładnych górek jak jedziesz na Turek...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.