spad Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 heh jak widać mój ripper jest już po paru mocniejszych kretach ale lata nadal, teraz czeka tylko na nowy oblot z podwoziem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Fajnie to wyszło. Ja póki co robię drugą wersję light (bliźniaczą do pierwszej). Nie będę montował podwozia, do takich lekkich modeli myślę że to nie jest potrzebny gadżet, aczkolwiek to kwestia gustu. Chodzi mi też po głowie, aby zbudować ponownie wersję pancerną i wtedy porównam, który lepiej lata. Pozdrawiam Viper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 wczoraj udało mi się w końcu zrobić oblot zmodyfikowanego lil rippera (dodane podwozie) oblot odbył się na zamarzniętym jeziorku na saskiej kępie odnoszę wrażenie że ripper z podwoziem lepiej się zachowuje w powietrzu niż oryginalna wersja bez podwozia teraz lata naprawdę super, polecam montowanie podwozia do tego modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin314 Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Witam Jak wzmocnić dziób, jest bardzo delikatny. spotkanie z ziemią kończy się wyrwaniem wręgi silnikowej. Może zastosować tkanine szklaną i troche żywicy ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 To musiało być niezłe spotkanie z ziemią. Ja ląduję na niezbyt równej trawce i nie miałem kłopotów (odpukać ), mimo że zbudowałem wersję light bez żadnych wzmocnień. Ewentualnie polecam lądowanie w stylu schodzenie windą, ten model pięknie to wykonuje i wtedy klapie się całym podłożem, a nie dziobem. A co do wzmocnień to oczywiście, cienka tkanina szklana lub węglowa + żywica lub nawet zwykła taśma przylepna z pewnością wzmocnią konstrukcję. Pozdrawiam Viper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 właśnie wróciłem z latania ripprerem i jazdy emaxem na zamarzniętym jeziorku gocławskim warunki super gorzej z lądowaniem (zawsze na nosie) mimo że do lądowania podchodzę powoli i z mocno zadartym nosem do góry to i tak model robi fik w śnieg silnikiem na szczęście odbyło się bez żadnego zwarcia temperatura na zewnątrz wymagała wypicia małego rozgrzewacza w formie cytrynówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Podziwiam determinację. Mi zimno w palce, a jakoś w rękawiczkach nie nauczyłem się latać, czekam do wiosny, a i czasu coś ostatnio coraz mniej, niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Viper masz racje w rękawiczkach ciężko się lata, bez rękawiczek zimno a latać się chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 a tu parę fotek z lotów ripperem nad zamarzniętym jeziorkiem Balaton na Gocławiu https://picasaweb.google.com/klabeda/LilRipperZima Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 niedawno udało mi sie niestety rozbić mojego ripperka ale już powstał drugi i zmodyfikowany a modeyfikacjie jakie zrobiłem to: podwozie główne zamontowane na kawałku sklejki i wkręcone w nakrętki kłowe tylne kółko sterowe jak wyżej na kawałku sklejki wklejone plus podłączone do steru kierunku aby było sterowe model całościowo obklejony taśmą pakową elektronika którą zamontowałem to: silnik: emax 2822 (mógł by by troszkę mocniejszy) zasilanie 3s ray 860mAh reg 30A (akurat taki miałem ) serwa hxt900 waga 510g a tu pare fotek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Witam Przez chwilę chodziło mi po głowie zrobienie wersji pancernej, ale po ostatnich paru lotach odstąpiłem. Wersja light lata super, mimo braku jakichkolwiek wzmocnień i lądowania na niezbyt równej i gładkiej trawie jak na razie bez żadnych strat, poza paroma zadrapaniami na spodzie. Konstrukcja jest odporna, mimo że to cienki depron. Pozdrawiam Viper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Witam wszystkich. Ja również zamierzam zbudować tenże modelik. Mam wydrukowane plany i wycięte stateczniki ze sterami. Model z założenia ma być krótkim epizodem w mojej "karierze" z wyposażeniem do mojego ambitniejszego projektu (super hiper Wicherka ). Kadłub z izoflooru zielonego 6mm rowkowanego, a skrzydła.. No właśnie: Chciałbym zrobić skrzydła jak w funtanie mini ( Niskobudżetowo: bez węgla ) Czy to "będzie działać"? Planowane wyposażenie: silnik TP 1000 KV na 90% ale jeszcze nie kupiłem akumulator dualsky 2s 1300 mAh 20c regulator redox 20A Z góry zakładam, że model z takim wyposażeniem nie będzie kręcił 3D. Nie o to mi chodzi. Po prostu chcę zrobić szybko model, którym polatam na boisku przed domem i pokręcę akrobacje lepiej niż 3 kanałowym motoszybowcem. ( Dodam tu, że chodzi też o szkolny festyn w przyszłą sobotę - obiecałem coś "zaprezentować" ) EDIT: Wyposażenie jakie kupiłem: silnik tower pro 2410-09 Akumulator zippy flightmax 3s 1300 mAh regulator hobby king UBEC 20A Budowa rusza. Dziś wyciąłem boki kadłuba i "uzawiasowałem" stery. Zdjęcia jutro . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 27 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Witam, ostatnio nie zaglądałem za często na forum, stąd opóźnienie w odpowiedzi. Nie jestem przekonany czy brak wzmocnienia na skrzydle ma sens, koszt jednej rurki węglowej, czy z innego tworzywa nie jest znowu tak wielki, a kłopot z wklejeniem żaden. I chyba nie ma tu znaczenia czy model będzie kręcił 3d, czy tylko się unosił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 No cóż, Zdjęć niestety już nie mam, ponieważ model poległ już w czasie testów. Winą tego było klejenie skrzydła klejem polimerowym, który w zamkniętej przestrzeni skrzydeł nie wysechł jak trzeba. Model jednak godny polecenia, lecz trzeba go robić bardzo lekko i posiadać silnik, który ma koniecznie ciąg większy od ciężaru modelu. Mi dobrze wznosił się tylko pionowo, a w poziomym locie zachowywał się dość niepewnie. Podsumowując: Gdyby nie moje fatalne wykonanie i całkowity brak doświadczenia w tego typu modelach mój Lil'Ripper był by naprawdę fajnym modelem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Spróbuj zbudować Ultrona 3D. Bardzo podobna konstrukcja, a sprawdzona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Teraz małymi kroczkami nadchodzi mój elektryczny "akrobacik" z balsy na podstawie Wicherka Relacja w "Modele średniej wielkości" już wkrótce. PS. spalinowy czeka na odpowiednią głowicę do silnika i paliwo. Nie będzie też z resztą akrobacyjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Model jednak godny polecenia, lecz trzeba go robić bardzo lekko i posiadać silnik, który ma koniecznie ciąg większy od ciężaru modelu. Szczera prawda Dlatego pisałem o moich doświadczeniach, wpierw zrobiłem wersję pancerną, a potem leciutką (idealnie tyle co w projekcie i zaleceniach autora), podałem też w pierwszym poście moje wyposażenie, które polecam. Wychodzi lekko, a model ma duży nadmiar ciągu, do 3d w zapasie. Co do klejów, to osobiście nie lubię polimerowych i na ciepło, do wszeliego rodzaju pianek stosuję UHU-POR, rewelacyjny, a do wklejania dźwigni, łoża silnika i innych elementów pracujących kleje dwuskładnikowe. Na forum "lata" już parę Lil Riperków (ja robię trzeci, niestety drugi poległ), nie mówiąc już o wielkim wątku na RC Groups, sugerowanie więc że model jest niesprawdzony, zwłaszcza jeśli ta sugestia pochodzi od kogoś kto nie chwalił się że ma doświadczenie z Lil Ripperem brzmi dziwnie, ale jak obserwuję kolega Madrian wciska swoje trzy grosze do każdego wątku, bez względu na to czy ma doświadczenie w danej sprawie, czy nie. Pozdrawiam Viper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doctoreW Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Mam zamiar zrobić ten model - i kilka pytań: a gdyby wyciąć go ze styroduru (mam trochę odpadów z firmy reklamowej) - może będzie sztywniejszy i bardziej kretoodporny od izofloru? Przy okazji dałoby się zrobić jakiś profil w skrzydle. Opcja druga - skrzydło sklejone z dwu płyt 3 mm z rurką we właściwym miejscu (jakoś miałbym obrzydzenie do rowków na powierzchni skrzydła, a zeszlifowywanie ich gubi ideę modelu mało czaso- i finanochłonnego. Jak to widzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 24 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Witam Skoro chcesz skrzydła profilowane to poszukaj na rcgroups innych planów, jest ich tam mnóstwo. Co do sklejania 2x3mm skrzydeł, jak dla mnie bez sensu, bo waga kleju, bo więcej roboty, bo większa cena (2płyty + klej). Wycięcie czy wydrążenie rowka pod pręt przy pomocy np. dremela nie stanowi kłopotu i z pewnością jest mniej pracochłonne niż podane przez Ciebie sposoby. Co do rodzaju materiału, to generalnie nie ma kreto odpornego deprono podobnego materiału, a jeśli chcesz robić wersję pancerną - laminowaną, wzmacnianą taśmą czy folią, to chyba nie ma specjalnego znaczenia, czy z takiej czy innej wersji depronu zrobisz. A co do szlifowania, ja nie szlifowałem krawędzi skrzydeł, stateczników i lata super. Pozdrawiam i zachęcam do budowania czy w wersji light czy pancernej Viper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Witam, Ukończyłem właśnie budowę Lil Rippera z podkładów panelowych 5mm i 3mm. Okleiłem model taśmą pakową żółtą i czerwoną. Pierwszy raz budowałem model z pianki oraz oklejałem taśmą...(do tej pory balsa i sklejka oraz folia termokurczliwa). Sama budowa jest przyjemna i dosyć prosta, natomiast oklejanie taśmą pakową to jak dla mnie porażka... robią się straszne fałdy wszystko się przykleja do siebie, a nakładając jedną warstwę na kawałek drugiej powstaje ciemniejszy kolor. Po jakimś czasie zauważyłem, że robią się pęcherze powietrzne pod taśmą i trzeba je przekuwać i spuszczać powietrze. No ale to być może brak mojej wprawy przy tej technice oklejania modelu. Wyposażenie: regulator - Red Brick 30A ESC silnik - Turnigy D2822/14 śmigło - 8x6 (dla 2s) Odbiornik - Turnigy 9x Serwa - Turnigy TG9e Pakiet - 2s-1000 mah lub 2s-1200 mah (lub dla testów spróbuję też 3s-1500 mah) Waga: z pakietem 2s - 1000 mah 365g z pakietem 2s - 1200 mah 406g z pakietem 3s - 1500 mah 430g Oblot myślę, że nastąpi dopiero początkiem czerwca na dużej łące. Wypróbuję wszystkie te trzy pakiety i zobaczę z którym lata mi się najlepiej oraz na którym będzie dawało się latać na jak najmniejszej powierzchni, gdyż docelowo model ma latać na niewielkiej powierzchni przed blokiem. Poniżej kilka słabej jakości zdjęć (będę miał dostęp do lepszego aparatu to podmienię zdjęcia) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi