Skocz do zawartości

Lil Ripper


Rekomendowane odpowiedzi

To problem nie tyle profilu co lekkości konstrukcji i wielkości i wychyleń powierzchni sterowych. Mój do lotu waży 284 g co jak na model tej wielkości siłą rzeczy robi go wrażliwym na wiatr. nie piszę tu o zwykłym lataniu, tylko o wygłupach, czyli tym do czego ten model jest stworzony.

Ale za to w warunkach względnie bezwietrznych odwdzięcza się z nawiązką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki wychodzi koszt zrobienia na gotow takiego "Li Rippera" wraz z osprzętem. Jestem początkujący i szczerze NIGDY nie latałem samolotem RC ani żadnym innym i właśnie planuję zbudować coś i ten Ripper wydaje się być najbardziej sensowny. W przypadku rozgruchotania wystarczy przełożyć części do nowego itu pytanie jakie koszty zbudowania samego modelu bez żadnego osprzętu? Macie jakąś Polską instrukcje i plany? Jestem Ciekaw jak to by mi się robiło i jak by to latało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek się całkowicie rozjechał, nie wiem co z tym forum ?!?!?

Zapoczątkowałem ten wątek postem, który teraz nosi numer 29 (strona 2)

Masz tam link do konstruktora i planów, oraz mój setup, który szczerze polecam, wychodzi lekko, a ma znaczny zapas ciągu, do 3d bajka. Oczywiście jeśli ograniczysz wychylenia sterów, model potrafi latać bardzo przewidywalnie i spokojnie, a na maksymalnych wychyleniach prawdziwy wariat.

Szczerze polecam, łatwo zbudować, a z pewnością nie będziesz zawiedziony.

Co do cen komponentów, szczerze nie pamiętam, ale pogoogluj skoro masz podane konkretne podzespoły i będziesz miał cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do mojego rippera używam:

 

MATERIAŁY

- depron 6mm

- rurka węglowa 6x2 na usztwnienie skrzydła

- płaskownik węglowy 1x6mm do usztywnienia SW i lotek

- 4x dźwigienki do lotek, SW i SK

- pręt węglowy 1-2mm jako popychacze

- Balsa 6mm na łoże silnika i półkę pod pakiet (opcjonalnie pod mocowanie podwozia)

- 4x nakrętki kłowe m3-4 do mocowania silnika (opcjonalnie dodatkowe 6 do mocowania podwozia)

- rzep samoprzylepny do mocowania pakietu

- baryłki do mocowania popychaczy szt 4

- piasta prop saver

CHEMIA:

- żywica 2 składniokowa epidian 5minutowy

- klej CA plus aktywator

-farby akrylowe i markery do upiększenia

ELEKTRONIKA:

- silnik (używam emax 2822 1200 kv plus śmigło 10/4,7 sf lub 10/5 Apc)

- serwa sg90 szt 4

- pakiet 1300 mAh 3s

- Odbiornik 6 ch (minimum 4 ch)

 

tak oto wygląda lista zakupów teraz wystarczy sobie tylko wyszukać ceny w necie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po dłuższej przerwie, polatałem dzis Riperkiem, co prawda dmuchało i trochę walczyłem z wiatrem, ale mimo to było fajnie. To niesamowicie udana konstrukcja, wszystkim wahającym się i szukającym dla siebie akrobata z depronu gorąco polecam i ponieważ mam porównanie, bo pierwszą wersję zrobiłem cieżką, coś koło 350 g, a teraz już drugą męczę lekką - 284g, to zdecydowanie wolę lekką.

Ale jeśli ktoś zrobi cięższą to i tak będzie zadowolony, model śmiga super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde a moja Lila już rok czasu chyba czeka na złożenie w jeden latający kawałek :D

Tylko serw mi brakuje w sumie. Zrobiłem juz drugą szt i jakoś skończyć nie mogę :blink: gratuluję modelu >_>:rolleyes: moja pierwsza tez była ciężka chyba. Tzn wnioskuję po skrzydłach które się giełdy przy beczkach,pętlach itp. Dlatego tez polegała. Teraz juz mam rurkę weglową wklejona wiec będzie lepiej :D

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś pogoda wyśmienita na latanie, w tym takim lekkim modelem jak LR. Polatałem, model wyśmienity, pod koniec zaliczyłem niezłego kreta, model pękł na pół, trochę CA i przyspieszacza i za chwilę znów latał i to tak samo dobrze. To kolejny argument za robieniem jak najlżejszego, bez opancerzania, mam wrażenie że modele opancerzone jakoś rozwalają się porządniej i naprawa jest trudniejsza, a w takich lekkich, niby delikatnych naprawa jest błyskawiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli tak to dziękuję :)

Ale tak serio, model jest bardzo wdzięczny, fajnie wygląda, jak widać łatwo naprawialny, a lata super.

Ja poza wersją pierwszą pancerną, wszystkie kolejne robię lekkie, z setupem który podałem, skrzydła wzmacniałem zgodnie z projektem rurką weglową i nigdy nic mi się nie gięło, nawet w blenderze, gdzie przeciążenia sa znaczne, model nie ma tendecji do odkształcania, co świadczy dobrze o konstrukcji i tym bardziej udowadnia że nie ma sensu modelu dodatkowo wzmacniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kolejny argument za robieniem jak najlżejszego, bez opancerzania, mam wrażenie że modele opancerzone jakoś rozwalają się porządniej i naprawa jest trudniejsza, a w takich lekkich, niby delikatnych naprawa jest błyskawiczna.

To nie wrażenie, tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To i ja pochwalę się moim Ripperkiem.

Depron  6 mm oklejony taśma pakowa.

Silnik Emax 2822

Aku 1000Ah

Waga 420 g

Lata wspaniale ,sama radość. 

                                     Pozdrowienia

post-3595-0-95579500-1402159380_thumb.jpg

post-3595-0-27277700-1402159410_thumb.jpg

post-3595-0-08770300-1402159465_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To ja również pochwalę się swoim ripperem. Na razie złożony na sucho, żeby sprawdzić czy dobrze wyciąłem :)

post-13314-0-93426900-1403011599_thumb.jpg

post-13314-0-06603700-1403011611_thumb.jpg

Skrzydło jeszcze nie gotowe, bo dopiero będę zamawiał całe wyposażenie. i tu pojawia się moje pytanie: czy ten silnik http://abc-rc.pl/EMAX-XA2212-980KV będzie dobry do latania wraz z nauką podstawowej akrobacji? Mam lipolka 2s 1300mah, ale planuję kupić 3s około 1000mah. Który lipo wybrać?. Mam również spory zapas śmigiełek 10x4,7 które powinny zapewnić odpowiedni ciąg. Czy może inny silnik zastosować? . Co do reszty wyposażenia to planuję: regiel 18a albo 20a budżetowy, serwa TP sg90, na skrzydło rurka węgiel 5x4 mm. całość klejona uhu porem, zawiasy na taśmie, do tego podwozie z drutu. I jeszcze pytanko co do popychaczy-czy wystarczą standardowe 0,8mm drut + bowdeny? Czy jakieś mocniejsze? Może pręty węglowe?

Przepraszam za nadmiar pytań, lecz to mój pierwszy model budowany od podstaw, więc wolę być wszystkiego pewny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymaj się planów, są podane rodzaje i średnice rurek węglowych ( w tej chwili nie pamiętam), ten model naprawdę jest dobrze pomyślany i nie wymaga własnych modyfikacji, chyba że ktoś lubi. Jesli waga wyjdzie Ci podobnie do mojej to proponuję wyposażenie jakie zastosowałem (opis na 2 stronie, pozycja 29 - forum się rozjechało), będziesz mógł polatać spokojnie i w sposób nieograniczony pofikać, a wychodzi lekko. Co do podwozia to myślę że to tylko dodatkowa niepotrzebna waga, model ląduje w miejscu w trawie o różnej długości, ale niektórzy Koledzy montowali, więc do Twojego uznania. Aczkolwiek jak chcesz się tym modelem powygłupiać to staraj się aby był jak najlżejszy. UHU Por do klejenia jak najbardziej fajny, natomiast elementy pracujące typu zawiasy, orczyki ja osobiście kleję na UHU Plus - super klej dwuskładnikowy, nie używaj do tego Ca, szybko łapie, ale z czasem potrafi pękać, natomiast klejenie depronu Ca tylko Ca odpowiednim do depronu (może być Ca multiplexa) niektóre inne potrafią przetopić depron. Co do popychaczy to ja stosuję patent podpatrzony w modelach PA, cienki węgiel i na końcach krótkie wygięte druciki przymocowane do węgla poprzez nawiniętą nić nasączoną CA i na to koszulka termokurczliwa, super lekka i sztywna konstrukcja, jeden feler że trzeba wykonać dokładnie na odpowiednią długość, ale przy odrobinie wprawy nie stanowi to problemu.

Model buduje się prosto, więc po prostu kombinuj i sprawdż jakie rozwiązania Ci najbardziej odpowiadają. Jedna uwaga skoro jesteś początkującym, koniecznie na początku ustaw low rates`y, czyli ogranicz wychylenia powierzchni sterowych, przy maksymalnych ten model to prawdziwy 3d wariat :), co oczywiście ma swoje uroki, ale wymaga wprawy. 

Co do silnika to wychodzi trochę ciężkawo, mój waży 23 g (konfiguracja do lotu całości 284 g) i spokojnie robię zawis, z którego idę pionowo do góry bez żadnego problemu i ograniczeń. Przemyśl czy nie lepiej jednak dać lżejsze wyposażenie, co nie znaczy że z cięzkim Ci nie poleci, ale ja preferuję osobiście modele lekkie.

Ale jak głosi stare powiedzenie "praktyka czyni mistrza", więc buduj, lataj, wprowadzaj zmiany i lataj znowu, powodzenia.

 

I pochwal się na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.