kamil9912 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Zapomniałem dodać, że mój ripper powstał z depronu 6mm, dlatego myślę nad nieco mocniejszym napędem. Co do emaxów serii gf mam niestety złe doświadczenia - po kilkunastu lotach pojawiają się luzy na mocowaniu do łoża. Jeden silnik już mi odleciał w locie, mimo że przed był sprawdzany i wszystko dobrze trzymało. A zamówienie kompletuję w sklepie abc-rc więc jestem nieco ograniczony jeżeli chodzi o elektronikę. Popychacze zrobię jednak z pręta węglowego. Za rady dot. kleju dziękuję, na pewno się przydadzą Jak budowa dobiegnie końca, zdjęcia na pewno się pojawią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Każdy ma swoje doświadczenia, ja np nie lubię zwykłych emaxów, ośka silnika jest bardzo łatwo wyginająca się, łożyska też mam wrażenie że jakies niezbyt trwałe, ale może to tylko ja trafiałem na takie egzemplarze.. Ale czego byś nie wsadził, buduj, testuj i lataj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadziurski Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Też się pochwalę swoim LIl Riepperem (wersja niskobudrzetowa - montuje z tego co znalazłem) Podkład pod panele, trochę styropianu na kadłub, trochę sklejki na mocowanie silnika i llistewka sosnowa zamiast carbonowej rurki. Może poleci : D Silnik EMax BL2205/22 Regulator Redox 25A Pakiet maxpower 7.4 1300mAh Serwa 2x Tower pro 9g i 2x Tower pro 5g (nie wiem czy wystarczy na pociągnięcie lotek) Po 3 dniach klejenia wszystko wygląda tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Na pewno poleci Pochwal się jak już ulotnisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadziurski Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Jeszcze długo zanim go ulotnie. Jak na razie mam za słaby silnik jak na taki model. Problemem może też być mój brak umiejętności jeśli chodzi o latanie tymi modelami. Ktoś poleci jakieś ustawienia na początek? (Zmniejszenie wychylenia sterów, czy cuś w ten deseń) Poza tym, moja artystyczna dusza nie pozwoli mi puścić go w takim stanie. Namaluje jakieś płomienie i będzie cacy. Dopóki go nie rozbije... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Na początek zdecydowanie niewielkie wychylenia, w miarę oswajania modelu wychylenia w górę. Znalazłem tabelkę z podanym ciągiem Twojego silnika na różnych śmigłach (dobierz odpowiednie) http://www.flybrushless.com/motor/view/160 Jedna uwaga, do takich modeli lepiej silnik o małym kV A z tym malowaniem to nie przesadzaj, szkoda czasu, lepiej latać, rozbijać, naprawiać, latać, a jak już będziesz fikał pewnie, wtedy zrób sobie wersję kolorystyczną. Z mojego doświadczenia w modelach do fikania ważne jest wyraźne odróżnienie góry i dołu modelu (kontrastowe kolory, szachownice lub pasy z jednej, jednolity kolor z drugiej). Nie zawsze to co ładnie wygląda na ziemi, sprawdza się w powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadziurski Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Niiby wszystko fajnie, Ale.. Do tego modelu zalecana waga modelu wynosi 220-320g. Niestety, Mój model z elektroniką waży około 368g. Myślę że skończy się na 380g, ale to i tak za dużo jak na ten silnik. Zamówiłem już silniejszego Emax-a http://www.modelmotor.pl/silnik-39g-kv1200-emax-cf2822.html Znalazłem też tabelkę z zalecanymi śmigłami http://www.headsuphobby.com/Emax-CF2822-1300kv-Outrunner-Brushless-Motor-E-510.htm?categoryId=-1 Ze śmigłem 9x5 wyciągnie jakieś 453g ciągu (Nice.) Ewentualnie mogę spróbować z tym silnikiem co mam. A z malowaniem problemu nie będzie. Dół na czarno, na górze jakiś jasny kamuflaż malowany aerografem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grubyzzz Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 ja też postanowiłem zrobić swojego ripperka, szablony juz powycinane całe wyposażenie juz mam, jutro będę wycinał zdecydowalem sie na depron 6mm zobaczymy co z tego wyjdzie tylko mam jedno pytanie czy robił ktoś z was skrzydło demontowalne tzn z dwóch części zeby mu transport ułatwić i ewentualnie przechowywanie. Chciałbym coś takiego u siebie zrobić tylko nie wiem czy to zda egzamin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wakul Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Też się przymierzam do takiego rozwiązania w moim kolejnym ripperku (pierwszy zawisł na drzewie i nie udało się odzyskać ). Chętnie usłyszę o pomysłach innych na demontowalne skrzydełko w tym modelu. Wstępnie myślałem o kieszeni z rurki węglowej (lub zrobionej z laminatu) w kadłubie i skrzydłach i bagnecie węglowym przechodzącym przez wspomniane kieszenie. Mój poprzedni ripper latał znakomicie, myślę że między innymi dzięki niskiej wadze (ok 260g do lotu) - wg mnie ważne jest żeby rozwiązanie demontowalnych skrzydeł też było lekkie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Parę pomysłów. 1. Całe skrzydło wsuwane w dziurę w kadłubie. 2. Odejmowane skrzydło razem z kawałkiem kadłuba poniżej skrzydła, lub powyżej. 3. Odejmowany ogon zamiast skrzydła. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grubyzzz Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 też myślałem o kieszeni z rurki tylko jak to w środku połączyć? no cóż złożę zobaczę jak to tam wygląda i ile jest miejsca w środku i będę kombinował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Tak jak pisze Roberts. Zróbcie skrzydło w całości tylko żeby je przekręcić na dwóch plastikowych srubach. Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grubyzzz Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 A jak je bede wkladal jak z gory bedzie wystawac servo a z dolu popychacze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Zrób tak aby wystawały mało, np bowdenami po skrzydle. Popychacze np w kadlubie Do tego jakaś maskująca pułeczka. dziura na skrzydło nie musi byc taka jak profil skrzydła, może być taka jak skrzydło z maskowaniem na serwo i popychacze. Kombinuj. Robienie rurki jak w drewnianych, większych akrobatach, jest nieopłacalne, zrobisz cegłę z niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grubyzzz Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Obawiam sie ze bez wycinania w kadlubie sie nie obejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Trochę trzeba wyciąć. Naszkicowałem na szybko mój pomysł. W skrócie to tak. Serwo na lotki centralne i napęd zawiasów zabudowany w takiej jakby skrzyneczce i taki sam kształt wycięcia w kadłubie. A jak chcesz po serwie na lotki to nawet jeszce lepiej, bo serwo położysz na płasko, popychacz bedzie nisko nad skrzydłem. W centralnym miejscu będzie podwyższenie, ta skrzyneczka aby otwór był odpowiedni na przeciągnięcie skrzydła z wystającymi serwami i popychaczami. Zrozumiałe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grubyzzz Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Tak ja rozumie oco chodzi i wiem jak to zrobic tylko obawiam sie ze kadlubsporo straci na wytrzymalosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Myslę, że dodatkowa warstwa depronu w okolicach skrzydła wystarczy. Ten model jest taki fajjny bo jest lekki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grubyzzz Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 No moj jakk dobrze wyliczylem to bedzie wazyl blisko 400g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xeo Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Może usztywnić płaskownikami węglowymi od góry i dołu? Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi