hubert_tata Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 ktoś to czyta ?Czyta, czyta... mimo, że nie jest w wielosilnikowcach, to kibicuję bo fajny samolot (no i oczywiście model). Edit A tu moje rozwiązanie nieprzewidzianego podwozia do 1,2kg Mosquito - konstrukcyjny z balsy. Podkładka ze sklejeczki 1,5mm na poszyciu gondoli, aby rozłożyć obciążenie i dwie malutkie śrubki z przodu mocujące drut goleni do tej sklejki (w środku gondoli nie ma żadnych wzmocnień). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 18 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 U mnie gondole silników są tylko atrapami w dodatku pustymi w środku a że podwozie to poważna sprawa i są tam spore siły występujące zwłaszcza podczas lądowania niekoniecznie awaryjnego ale choćby w trawie . Dla tego zawsze podwozie mocuje do czegoś co przeniesie energie na większą powierzchnie depronu niż płytka taka jak w balsowym Mosquito Huberta (dla tego zrobiłem wcześniej mocniejsze dźwigary skrzydeł a drut planowałem tak samo wygięty w podwójną goleń ) Model zmontowany i zostało go tylko "osprzęcić" z fotkami na razie będzie gorzej-aparat pojechał na wakacje ale coś się wymyśli . EDIT jeszcze bez lotek i osłony tylko na "sztukę" i nie zamocowane .Mocowanie GUMKOWE skrzydeł na szczęście nie razi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 fotka dla potomności przed lotem i poooooleciał. Wnioski-silnik ma w pełni wystarczająca moc ale albo za mały wykłon zrobiłem albo jest za duże śmigło bo nie chętnie zakręca w prawo (9x4.7 ) a właściwie to cały czas walczyłem z jego lewoskrętem Jest dosyć czuły na stery i chyba środek ciężkości za bardzo w tyle ale poza tymi wadami lata całkiem nieźle i mimo płasko wypukłego profilu (podobnego do tego z WICHERKA:) ) robi pętle-może nie całkiem czysto ale i tak jest dobrze. szybuje co widać na końcu filmu przyzwoicie . Foliowanie modelu zdało egzamin i wytrzymałościowy i estetyczny tylko z kosztów dwója bo dałem ponad 50zł a i pracy więcej o czym pisałem wcześniej. Poniżej film z pierwszego dziewiczego lotu i mimo wiatru i opisanych wyżej wad udało się wrócić cało następnych lotów nie nakręciliśmy a szkoda bo po trymowaniu poszalałem... http-~~-//www.youtube.com/watch?v=EqYbZXGxUYI PS te fałszywe śmigła dały dodatkowo dźwięk prawie silnika spalinowego ,dajcie głośniej to będzie słychać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Gratulacje. Gdy w moim SeaWind załozyłem 9' śmigło to również nie mogłem utrzymać kierunku na wodzie bo zakręcał w lewo ale w locie tego juz nie czułem. Jesli starty z ręki i lądowania w takiej trawie to zdjąłbym podwozie - efekt wizualny będzie lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Starty były i z ziemi -jak najbardziej chyba ze trzy i wystarczyło tylko ze 2m by się wznieść .A po drugie szkoda by było 3 śmigieł gdyby lądowanie było na brzuchu nawet w trawie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Samolot ma się dobrze. Oto filmik z wczorajszego lotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Hmm, dwa lata mineło od ostatniego wpisu. Namierzyłem ją F-18. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi