olo Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Zardzewiał przez brak konserwacji nie przez olej
japim Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Na przykład tutaj:For the running in period, a fuel of the following composition may be recommended: 20% castor, 80% methanol (FAI) fuel for the break in period. 20 to 25 % ricin oil and 75 to 80 % methylated spirit is also an acceptable fuel combination.Following the running in, Castor oil or synthetic oil with Castor oil may be used. 3 to 5% nitro methane can also be added after the run in period At no time should your MOKI engine be operated on straight synthetic oil fuel. Doing so will damage the engine and void your warranty. If castor based fuel is not available, then you must add 10 ounces of castor oil to each gallon of fuel. It is always best to use straight castor oil fuel, your second choice is fuel that contains 10% castor oil and synthetic (Klotz KL-200). Jest to fragment instrukcji silnika Moki, a całość jest tutaj: http://www.airmedia.se/Bilder/MOKI/Moki-Manual.htm Moje skromne tłumaczenie: W okresie docierania, paliwo o następującym składzie może być zalecane: paliwo (FAI) 20% oleju castor, 80% metanolu dla docierania. 20 - 25% oleju rycynowego i 75-80% spirytusu metylowego jest także zalecanym składem paliwa. Po okresie docierania może być stosowany olej castor lub olej kastor z olejem syntetycznym. Po okresie docierania do paliwa można dodać 3 - 5% nitrometanu. W żadnym momencie Twój silnik MOKI nie powinien pracować na paliwie z czystym olejem syntetycznym. Czyniąc tak możesz uszkodzić swój silnik i unieważnić gwarancję. Jeżeli paliwo z olejem castor jest niedostępne, należy dodać 10 uncji (280 gramów) oleju na każdy galon (3,8 l) paliwa. Zawsze najlepiej jest używać paliwa z czystym olejem castor, drugim wyborem powinno być paliwo zawierające 10% oleju castor i oleju syntetycznego (Klotz KL-200). I jeszcze jeden przykład, tym razem z instrukcji silnika K&B: BREAK-IN FORMULA: A mixture of 22% Degummed castor oil (or castor/ synthetic oil blend), 5% nitro-methane, and 73% methanol. AFTER BREAK-IN: The nitro-methane percentage may be increased to 15% and oil content may be decreased if desired. However, never use fuel with less than 18% total oil content. NOTE: In spite of certain fuel manufacturer's claims, always be sure that your fuel contains at least some castor oil in it's formulation. Even if as little as 12 to 15% of the the total quantity of oil in your fuel consists of castor, that small amount of castor oil will provide much needed protection for your engine when it is being called upon to provide you with its maximum output. As the manufacturer of this engine, K&B specifies that some castor oil in your fuel is a necessary and essential fuel component and is a requirement for maximum protection of your engine during its life. A całość jest tu: http://www.mecoa.com/kb/88/8801.htm Formuła do docierania: mieszanina 22% odgumionego oleju castor (lub mieszanina oleju castor i syntetycznego), 5% nitrometanu i 73% metanolu. Mieszanina po docieraniu: Zawartość procentowa nitrometanu może być zwiększona do 15% a zawartość oleju może być zmniejszona jeżeli potrzeba. Jednakże nigdy nie powinieneś używać paliwa z zawartością oleju mniejszą od 18%. Uwaga: Pomimo, twierdzeniom niektórych producentów paliw, zawsze upewnij się, że Twoje paliwo zawiera niewielką ilość oleju castor. Nawet jeżeli tylko 12 - 15% całkowitej ilości oleju w Twoim paliwie to olej castor, zapewni on znaczną ochronę przy maksymalnej wydajności. Jako producent niniejszego silnika, firma K&B zaznacza , że minimalna ilość oleju castor w paliwie jest koniecznym i niezbędnym składnikiem paliwa i jest wymaganym warunkiem maksymalnej ochrony Twojego silnika w czasie jego zycia.
radek872 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Zardzewiał przez brak konserwacji nie przez olej To dlaczego na sytnetyku nie rdzewieje ?
olo Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Zardzewiał przez brak konserwacji nie przez olej To dlaczego na sytnetyku nie rdzewieje ? Też rdzewieje jak zostawisz silnik nie umyty i zakonserwowany.
darek.3333 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Dzięki Japim za tłumaczenie. Często za zaleceniem używam przycisku "szukaj" i trafiam na takie przerwane wątki. A co do mycia i konserwowania to wystarczy użycie oleju "after run" czy to jeszcze inny proces? W sklepie internetowym rzucił mi się w oczy środek do mycia silników...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Ciekawe rozważania, w mojej kategorii (F2A) nie mam takich dylematów ponieważ paliwo dostarcza organizator zawodów i zawsze ma ono skład 20% rycyny i 80% metanolu żeby nie było kombinacji z dodatkami to przed każdym lotem komisyjnie płucze się zbiorniki. Po każdym locie również przemywam sobie silniczek i go konserwuję, nie mam problemów ze rdzą czy też zaklejaniem się motorka. Jest to pracochłonne, ale cóż taki urok rycyny. Dopóki FAI nie zmieni regulaminu to dalej będę się tak bawił.....
marcel_Kaszëbë Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Mi przez rycyne zardzewiał silnik może to smieszne ale jak na wiosne spojrzałem przez odkręcona swiece na tłok to była na nim rdza to samo było widać przez wlot z gaznika A na pytanie dlaczego mysle, że z przyzwyczajenia robiono tak w latach 80 90 to i wiekszosc mysli po co stosowac nowe oleje rycyna dobra. oO takie konserwatywny tok myslenie rycyna i basta Aluminiowy tłok Ci zardzewiał???
darek.3333 Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Po każdym locie również przemywam sobie silniczek i go konserwuję, nie mam problemów ze rdzą czy też zaklejaniem się motorka. Jest to pracochłonne, ale cóż taki urok rycyny. Dopóki FAI nie zmieni regulaminu to dalej będę się tak bawił..... Czym przemywasz i konserwujesz ten silniczek? No i chyba go nie rozbierasz za każdym razem. A jak danego dnia wykonujesz kilka lotów to też po każdym locie?
Ada- Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Witam Slyszalem ze olej rycynowy zakleja pierscien uszczelniajacy i silnik traci kompresje, czy to prawda? Latam na palowku 59%metanolu, 21% oleju (w tym 40% rycyny) i 20% nitra. Pozdrawiam
japim Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Slyszalem ze olej rycynowy zakleja pierscien uszczelniajacy i silnik traci kompresje, czy to prawda?Latam na palowku 59%metanolu, 21% oleju (w tym 40% rycyny) i 20% nitra. Silnik może tracić kompresję w przypadku pojawienia się głębokich rys na powierzchni cylindra lub mechanicznego zużycia się powierzchni tłoka lub pierścienia (pierścień w silnikach pierścieniowych). Jeżeli rycyna zakleja to właśnie uszczelnia i nawet stare silniki z mocno zdezelowanym układem cylinder/tłok na zalepiającej rycynie mogą jeszcze pochodzić. To całkiem jak w silnikach samochodowych: zaczynamy z syntetykiem, ale w miarę nabierania przebiegu z czasem zmieniamy na półsyntetyk a na końcu już raczej tylko olej mineralny. Chodzi właśnie o "zalepienie" wszelkich nieszczelności... Jeżeli do starego silnika, którym latałeś głównie na rycynie zaczniesz wlewać syntetyk, to on wymyje wszelkie nagary i silnik owszem będzie czyściutki - ale straci dodatkowe uszczelnienie spowodowane nagarem. Czasami się zdarza, że nadmiar nagaru powoduje nieprawidłową pracę silnika: potrafi się zbierać w kanałach wylotowych, na górnej powierzchni silnika powodując jego puchnięcie i przedwczesne przegrzewanie się itd. Dobrze jest zatem stosować mieszankę rycyny i syntetyka, co daje smarowanie i utrzymuje silnik w dobrej kondycji.
radek872 Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Mi przez rycyne zardzewiał silnik może to smieszne ale jak na wiosne spojrzałem przez odkręcona swiece na tłok to była na nim rdza to samo było widać przez wlot z gaznika A na pytanie dlaczego mysle, że z przyzwyczajenia robiono tak w latach 80 90 to i wiekszosc mysli po co stosowac nowe oleje rycyna dobra. oO takie konserwatywny tok myslenie rycyna i basta Aluminiowy tłok Ci zardzewiał??? Nie pamietam jaki ale olej after run stosuje po każdych lotach i wtedy też stosowałem.teraz latam na silnikach Saito i nie mam tych problemów paliwo model technics i do przodu
Paweł Rzedzicki Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Ale co z tą rdzą na aluminiowym tłoku???
radek872 Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Wiem, że rdza i aluminium kupy się nie trzyma pewnie wiekszość z was wyobraziła sobie stare stojące na złomowiskach Amerykanskie krążowniki wyglądające jak puszki po konserwach na dnie oceanu jednak tłok tak nie wyglądał były niewielkie kropki krótko mówiąc silnik zlekka "zarusciał" i czesciowo moja wina, że nie przemyłem go dokładnie a i pewnie w rycynie też cos było co spowodowało takie obrażenia (przerzuty) wg mnie tradycyjny olej rycynowy nie zawiera żadnych środków anty korozyjnych, które są w olejach syntetcznych np Model Technics
olo Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Wiem, że rdza i aluminium kupy się nie trzyma pewnie wiekszość z was wyobraziła sobie stare stojące na złomowiskach Amerykanskie krążowniki wyglądające jak puszki po konserwach na dnie oceanu jednak tłok tak nie wyglądał były niewielkie kropki krótko mówiąc silnik zlekka "zarusciał" i czesciowo moja wina, że nie przemyłem go dokładnie a i pewnie w rycynie też cos było co spowodowało takie obrażenia wg mnie tradycyjny olej rycynowy nie zawiera żadnych środków anty korozyjnych, które są w olejach klotz Dziwne żeby rdza na aluminiu, ale tak to wyglądało był to MVVS wiec sie tym nie martwiłem po prostu latałem. Z rdzą czy bez i tak chodził do Wiem, że rdza i aluminium kupy sie nie trzyma, ale tak to wyglądało był to stary MVVS jeszcze ze całą srebrną głowicą wiec sie tym nie martwiłem po prostu latałem. I jak tu sensownie odpowiedzieć? Może się w końcu zdecydujesz? ps. Jeszcze jedna poprawka? które są w olejach syntetcznych np Model Technics
MASK Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 może to smieszne ale jak na wiosne spojrzałem przez odkręcona swiece na tłok to była na nim rdza To rzeczywiscie zabawna historia. Słyszałem już o nagarze na łożyskach i innych ciekawych właściwościach rycyny :mrgreen: wg mnie tradycyjny olej rycynowy nie zawiera żadnych środków anty korozyjnych, które są w olejach syntetcznych np Model Technics Model technics korzysta z wielu olejów roznych producentów. Miesza rownież paliwa na rycynie. Sama nazwa Model Technics nic nie mówi o tym co lejesz do swoich silników. Ty na jakim latasz?
darek.3333 Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 Najbardziej mnie ciekawi czy trzeba często demontować elementy silników do czyszczenia.
radek872 Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 może to smieszne ale jak na wiosne spojrzałem przez odkręcona swiece na tłok to była na nim rdza To rzeczywiscie zabawna historia. Słyszałem już o nagarze na łożyskach i innych ciekawych właściwościach rycyny :mrgreen: wg mnie tradycyjny olej rycynowy nie zawiera żadnych środków anty korozyjnych, które są w olejach syntetcznych np Model Technics Model technics korzysta z wielu olejów roznych producentów. Miesza rownież paliwa na rycynie. Sama nazwa Model Technics nic nie mówi o tym co lejesz do swoich silników. Ty na jakim latasz? Yamada 20 contest 10 w tych paliwach jest olej syntetyczny z domieszką rycyny chyba 2% + dodatki anty korozyjne mimo to zawsze po lotach wlewam troche oleku after run bo podobno przy dużej ilosci nitra trzeba to wypłukac aby nie zjadało łozysk i tu kolejny temat rzeka :| tak czy siak szanuje teraz te silniki bo sporo mnie kosztowały Olo chodziło mi o kolor głowicy tak jak robi np webra czarne to MVVS miał niebiesie czerwone i zielone ja miałem starocia gdzie jeszcze tego nie robili była to wersja 4.6ccm ze starym gaznikiem Olo o to mi chodziło zobacz w linkach http://www.davisdieseldevelopment.com/gallery/Davis1.jpg http://www.keithrenecle.co.za/MVVS%20Glow%20engines_files/image007.jpg
olo Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 A mi chodzi o to dlaczego i po co tak ciągle edytujesz swoje odpowiedzi? Trzeba było od razu napisać,nie dbałem o swojego MVVS-a ps. Tak się składa że też miałem takiego MVVS-a i nie bardzo rozumiem co wspólnego ma kolor głowicy z ,,rdzewieniem" tych silników?
radek872 Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 Nic tylko napisałem zeby było wiadomo że to był bardzo stary motorek jak wiadomo małe pojemnosci teraz maja niebieskie głowice a te srebrne były produkowane w latach 80tych i wh mnie chodziły lepiej od tych nowych, ale to juz nie w tym temacie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.