Marcin K. Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Wiem, znam to... Kompromis musi byc.
Johny88 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2011 zakladam centralnie w P51 w ogole tego nie odczowam żeby byl moment skrecajacy . Tutaj tez tak sprobuje pzdr
mikon Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 zakladam centralnie w P51 w ogole tego nie odczowam żeby byl moment skrecajacy . Tutaj tez tak sprobuje pzdr A czy firewall jest prostopadły do podłużnej osi modelu? Jeżeli nie to oś silnika wyjdzie Ci poza środkiem maski.... Michał
Johny88 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2011 A co to jest firewall ? Nie za bardzo wiem o co chodzi ? Powiedz dokłądniej to bede wiedzial ... PZDR
Kwazio Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 To czołowa ściana modelu. A nazwę bierze stąd, że jeśli w locie do przodu silnik się zapali, to ogień nie zajmie od razu zbiornika i odbiornika... :devil:
Callab Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Poprawna nazwa to: wręga silnikowa.
f-150 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Tak czytam i oczom nie wierzę.Jak polecisz nim na 46LA to stawiam piwo włącznie z przesyłką. Na 46 AX była by szansa ,ale cały czas na pełnej fai.Zaaplikuj mu ten 10 centymetrowy który masz.Mam 46LA w trenerze o wadze 2200 i szału nie ma,a AX w katanie CmPro o tej samej wadze co twoje Zero.
radga Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Witam Popieram przedmówcę daj tą 10'tkę na 46LA pewnie model wystartuje ale latać będzie ciężko żadnej akrobacji. I tak będziesz musiał dać sporo ołowiu na przód to lepiej daj cięższy i mocniejszy silnik. Z mojego doświadczenia z chińskimi modelami wynika iż właśnie wymagają one dużo ołowiu w celu prawidłowego wyważenia i to jest w zsadzie główna różnica pomiędzy Greate Planes czy Top Fly w których jak dasz dedykowany napęd t SC jest ok. Jeszcze jedna rada w stosunku do instrukcji przesuń SC do przodu praktycznie wszystkie chińskie zestawy jakie miałem okazję zbudować przy SC zgodnym z instrukcją były w locie ciężkie na ogon i oblot to była walka o życie. Pozdrawiam Radek
Kwazio Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Jemu z dwusuwów to aż się prosi ASP .52
Johny88 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Witam z pierwszych pomiarów sc wyszło ,że samolot waży za bardzo na tył więc decyduje sie na zastosowanie os. max 60FP bo taki silnik posiadam jednak silnik ten jest po krecie jak latalem f4u Corsair ... silnik zgubil gaznik tzn. to pokrętło do wzbogacania mieszanki (iglice) wie ktos może gdzie takie cos mogę kupic? bo generalnie silnik jest jak nowy moze przepalil z 2L paliwa i wszystko jest jak nowe - szkoda by bylo go nie wykorzysac :/ PZDR i dziekuje za pomoc .
Johny88 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Witam z pierwszych pomiarów sc wyszło ,że samolot waży za bardzo na tył więc decyduje sie na zastosowanie os. max 60FP bo taki silnik posiadam jednak silnik ten jest po krecie jak latalem f4u Corsair ... silnik zgubil gaznik tzn. to pokrętło do wzbogacania mieszanki (iglice) wie ktos może gdzie takie cos mogę kupic? bo generalnie silnik jest jak nowy moze przepalil z 2L paliwa i wszystko jest jak nowe - szkoda by bylo go nie wykorzysac :/ PZDR i dziekuje za pomoc .
radga Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Witam tutaj jest duży wybór części do os-maxa http://www.modelarski.com/modelarstwo-Os_Max_cz%C4%99%C5%9Bci_zamienne_i_akcesoria,73.html pozdrawiam Radek
Johny88 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2011 ciezko bedzie :/ zamowilem iglice podobna z www.riku.pl ale nie wiem czy bedzie pasowac :/
Johny88 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Nie mooge dostac iglicy do os maxa wiec zakupiłem takie cos : http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4795&osCsid=03fe43b0f61f801bf6302ac328e7593e Silnik odpaliłem i ładnie ustawiłem , bardzo dobrze wkreca sie na obroty chodz myslałem ,że beda z nim problemy (tani chinski silnik) a i z wolnymi obrotami tez nie ma problemu , zero jest gotowy wiec w poniedzialek planuje jego oblot jedyne czego sie obawiam to ,to ze moze byc za mocny ,ale masowo silnik pasuje bo sc wyszedl z nim tak jak powinno byc A prawda tez taka ,że nie zawsze trzeba latac na full gazie .Po oblocie bedzie filmik : PZDR
Irek M Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 A prawda tez taka ,że nie zawsze trzeba latac na full gazie Tyle razy była juz o tym mowa...Każdy silnik rozwija swoją max. sprawność na danym smigle i przy odpowiednich obrotach. Więc to nie jest tak do końca, że na małych obrotach. Może lepiej ciut większe śmigło by trochę zdławić obroty? ja np z OS Max 46LA latałem tylko na śmigle 12,25x3,75 chociaż zalecant to max 11'.
Capriman Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Fokker - a czy nie jest tak że zbyt duże obciążenie dla jakiegokolwiek silnika jest szkodliwe??
Johny88 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Fakt można smigłem dławic obroty ,ale to głownie prze skok smigła a nie jego srednice , srednica jest mało znacząca ,zreszta ja lubie jak model ma duzy power PZDR
Irek M Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Fokker - a czy nie jest tak że zbyt duże obciążenie dla jakiegokolwiek silnika jest szkodliwe?? Z pewnością jest ale ja ani słowa nie powiedziałem o zbytnim obciążeniu. Ale oczywiście to Twój model i Twoja sprawa jak i co zrobisz przed lotem...i obyś miał ten sam dylemat po kolejnym locie. :!: Byśmy się dobrze zrozumieli - nie ma modelu nie ma dylematów :mrgreen: :idea: Pomyliłem autorów tematu... srednica jest mało znacząca Skoro wiesz lepiej (a głupstwa opowiadasz) to OK. Tym bardziej, że lubisz "power" Mam nawet film nagrany jak z takim samym podejściem do silnika i mocy kolega rozbija swego P-40 nie mogąc go opanować.
mikon Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 A prawda tez taka ,że nie zawsze trzeba latac na full gazie Tyle razy była juz o tym mowa...Każdy silnik rozwija swoją max. sprawność na danym smigle i przy odpowiednich obrotach. Więc to nie jest tak do końca, że na małych obrotach. Może lepiej ciut większe śmigło by trochę zdławić obroty? ja np z OS Max 46LA latałem tylko na śmigle 12,25x3,75 chociaż zalecant to max 11'. Tyle że sprawność (jako skuteczność przerabiana paliwa na moc napędu) ma dla nas (modelarzy) drugorzędne znaczenie, bo nie bawimy się w loty długodystansowe. Jeżeli zaś właściciel modelu boi się prędkości ("nie zawsze trzeba latać na full gazie") proponuję śmigło o mniejszym skoku. Do tego najlepiej dać maksymalną średnicę jaką silnik bez przeciążenia "ukręci" (zapas ciągu statycznego na ratowanie się z opresji) - przy silniku .61 zacząłbym poszukiwania od ok. 13x4..13x5 Michał
Johny88 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2011 A prawda tez taka ,że nie zawsze trzeba latac na full gazie Tyle razy była juz o tym mowa...Każdy silnik rozwija swoją max. sprawność na danym smigle i przy odpowiednich obrotach. Więc to nie jest tak do końca, że na małych obrotach. Może lepiej ciut większe śmigło by trochę zdławić obroty? ja np z OS Max 46LA latałem tylko na śmigle 12,25x3,75 chociaż zalecant to max 11'. Tyle że sprawność (jako skuteczność przerabiana paliwa na moc napędu) ma dla nas (modelarzy) drugorzędne znaczenie, bo nie bawimy się w loty długodystansowe. Jeżeli zaś właściciel modelu boi się prędkości ("nie zawsze trzeba latać na full gazie") proponuję śmigło o mniejszym skoku. Do tego najlepiej dać maksymalną średnicę jaką silnik bez przeciążenia "ukręci" (zapas ciągu statycznego na ratowanie się z opresji) - przy silniku .61 zacząłbym poszukiwania od ok. 13x4..13x5 Nie gadam głupstw Fokker to po pierwsze, po drugie nie boje sie szybkiego modelu ,po trzecie uważam jak napisałem... uproszczając moje stwierdzenie : Srednica- im większa tym szybszy start ,ale mniejszy V max, a im większy skok tym większy V max ale gorsze przyspieszenie ... Czy coś mówie nie tak ?? Wydaje mi sie, że nie. A to ,że lubie szybkie modele (power) to chyba nie jest nic złego wiec nie wiem skąd to oburzenie ? A śmigło jakie ząłożyłem to 12x7 ,czyli model bedzie latał szybko. Po prostu model jest przystosowany do silnika 46 a wstawiłem 61 bo tak wyszedł SC a poza tym uwazam ,że lepiej miec zapas mocy niz bez sensu ładowac ołów ,nie boje sie jego predkosci tylko to ,że np. nie wytrzyma płat bądz stateczniki np wpadnie we floater. Prosta sprawa.... PZDR
Rekomendowane odpowiedzi