Skocz do zawartości

ASP FS61AR zbyt wysokie niskie obroty


mayo

Rekomendowane odpowiedzi

Tu najwyraźniej po rozgrzaniu nie domyka się któryś zawór.

Widzę jeszcze jedną możliwość - zwłaszcza po rozgrzaniu, któraś dźwigienka o coś zawadza, na przykład o pokrywę zaworów.

Kwazio, czy chcesz powiedzieć, że fabrycznie nowy silnik jest źle poskładany, albo coś tam zaczepia o coś?

Obstawiałbym też, że przestawię wałek o ząb do przodu albo do tyłu i w obu przypadkach wyreguluję na trwałe 2000.

Powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kwazio, czy chcesz powiedzieć, że fabrycznie nowy silnik jest źle poskładany, albo coś tam zaczepia o coś?

Jeśli producent wypuszcza silnik, w którym szczeliny na zaworach przekraczają parokrotnie normę zalecaną przez tegoż producenta - a ja tak miałem - to śmiem twierdzić, że nowy silnik jest żle poskładany :mrgreen: Ale rozumiem MASK, że tobie nie chodziło o regulację co w sumie też jest poskładaniem... Ale krzywki też bym za żadne skarby nie zmieniał :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale obowiązki zawodowe skutecznie uniemożliwiają mi przeprowadzenie jakichkolwiek zmian i testów :/ Dobrze że jutro dzień wolny więc w końcu będę mógł stanąć w szranki z silnikiem i mam nadzieję wygrać tę nierówną wojnę :) Wszystkie uwagi wziąłem sobie do serca i będę je uskuteczniał w kolejności jak poniżej (bez jakichkolwiek sympatii i antypatii do osób, które owe zmiany zaproponowały):

1. Dam mniejsze śmigło (11x7 lub 12x8, mniejszego skoku akurat nie mam od ręki)

2. Wypalę jeszcze z dobry litr paliwa na mocnym przelaniu

3. Jeżeli nie zobaczę jakichkolwiek zmian po tych operacjach zwiększę luzy na zaworach (aktualnie ustawione na 0,07)

4. Kolejna regulacja i mam nadzieję ostatnia

 

Kolejna porcja informacji mam nadzieję już jutro po próbach :) Tymczasem cieszmy się z ładnej pogody i wolnego czasu na loty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... /o ile nie sa zerowe/ ...

... i o ile nie zerowieją w trakcie pracy... :devil:

Mayo, to nic nie kosztuje - upewnij się, że żadna z dźwigienek nie zawadza o ścianę pokrywy zaworów. W moim FS120 tak właśnie jest. Pokrywę trzeba dokręcać naciskając/przesuwając ją palcem w stronę śmigła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Dam mniejsze śmigło (11x7 lub 12x8, mniejszego skoku akurat nie mam od ręki)

2. Wypalę jeszcze z dobry litr paliwa na mocnym przelaniu

To strata czasu - jak już napisano. Przeprawadź próby w tych samych warunkach co te nieudane czyli na tym samym śmigle. Mój docierał sie , a potem latał na tym samym śmigle 13x6 APC. Zakładam, że śmigło masz fabryczne znaczy nie skracane przez ciebie? Gdy takie załozyłem do ASP FS 80 to w ogóle nie mogłem go wyregulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigło mam fabryczne 13x6 APC . Gaźnik regulowałem już kilkakrotnie z takim samym rezultatem, prze wzbogaceniu mieszanki na wolnych, nie chce wkręcać się na obroty i strasznie kopci... Jutro przysiądę do tego silnika i będę kombinował dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyslij mi ten silnik ze śmigłem, grzałką i pół litrem paliwa a odeśle tego samego dnia chodzący jak zegarek. Miałem kilka asp/magnum 4t i kilka saito. Regulacja taka sama. Spytaj Fokkera jak mu lsn wyregulowałem, to brakowało mu serwa żeby zgasić silnik ;) Masz rozregulowany gaźnik i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc o docieraniu miałem na myśli lekko wzbogaconą mieszankę od ustawienia optymalnego, a nie mocne przelanie. Sprawdź jeszcze raz regulację silnika, jak pisze Paweł i Bynek. Powodem Twoich problemów może być też zbyt wysoko usytuowany zbiornik paliwa i świeca - sprawdź czy spirala świecy nie jest zniekształcona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

informacji ciąg dalszy :) silnik przepalił dzisiaj prawie 1,5 litra paliwa w powietrzu. Zaczęło się rano od kolejnej regulacji. Wyniki były zadowalające więc zdecydowałem się na loty. Po całym dniu i kolejnych regulacjach silnik pracuje coraz lepiej. Aktualnie jego praca jest już poprawna i w locie jest ok. W dalszym ciągu pracuje na lekkim przelaniu. Niskie obroty też zauważalnie zmalały. Wydaje mi się, że jest to po prostu problem "nowości" silnika i z dnia na dzień będzie coraz lepiej pracował i dawał się regulować. Jeszcze pytanie do zainteresowanych... Jakie minimalne obroty z reguły macie ustawione w swoich 4T? Jest jeszcze tylko jeden problem, mianowicie samolot nawet na minimalnych obrotach ciągnie do przodu i nie można go zatrzymać. Czy zmniejszenie skoku śmigła pomoże? A może macie na to jakieś swoje patenty? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samolot nawet na minimalnych obrotach ciągnie do przodu i nie można go zatrzymać.

A co to za model, jakiej średnicy koła, jaka nawierzchnia? Najprawdopodobniej nadal obroty za duże. Nie kombinowałbym ze skokiem śmigła bo to tylko zastępcze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik aktualnie pracuje w SuperAIR Black Horse'a . Koła standardowe 60mm . Nawierzchnia to krótko przystrzyżona trawa. Niższych obrotów nie mogę póki co ustawić bo się krztusi i gaśnie. Dla informacji powiem jeszcze, że tak samo dzieje się kiedy jest maksymalnie przelany na niskich (1,5 obrotu śruby od ustawień nominalnych), także nie jest to raczej problem regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej jest; przecież silnik ma swoje parametry i nie może pracować idealnie na przelaniu lub zubożony. W moim gdy zubażałem to po wzroście obr do max zaczynały spadać. Gdy mieszanka za bogata to roblemy z uruchomieniem. Ponieważ na niedzielę muszę przygotować model to możliwe, że jutro odpalę swego ASP 60; on nawet po przymusowej kąpieli w Bałtyku - pamiętny 13 sierpień - zapalił bez problemu. Oczywiście wcześniej zostaqł przesuszony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z kolejnych lotów i regulacji. Jestem obecnie bardzo zadowolony kulturą pracy tego silnika. Okazało się, że po ostatnich regulacjach silnik zalewał się na niskich. Po dzisiejszej regulacji i lotach pracuje bardzo ładnie. Nie trzęsie, niskie obroty na poziomie 2500rpm, ładnie się wkręca... Daje się także zauważyć, że słabiej ciągnie na wolnych obrotach i samolot nie ucieka po pasie (ze względu na niższe obroty) :) Aktualne ustawienia są na prawdę bardzo zadowalające. Przelatam na nich trochę litrów po czym przystąpię do ostatecznej regulacji w celu zmniejszenia niskich obrotów. Ponawiam pytanie do użytkowników w jakim przedziale macie ustawione niskie obroty w swoich silnikach?

I kolejne pytanie... Latał może ktoś na tym silniku i śmigle 13x4? Chciałbym trochę zmniejszyć prędkość modelu i nie wiem czy owe śmigło się sprawdzi. A może dać mniejsze śmigło... Powiedzmy 12x4? (w sumie to często strzygę trawkę i mniejsze śmigło było by jak znalazł :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój FS120 ze śmigłem 16x8 ustawiałem na 2000 w pozycji do startu (w Mustangu). Chodził znacznie wolniej, jednak potrafił wtedy ni stąd ni zowąd gasnąć. Cały Mustang ważył 4500, a silnik ma ciąg 4800, czyli zapas spory, ale na wolnych nie ruszał z miejsca.

W czterosuwach właśnie tak jest, że ciut powyżej wolnych mamy już spory ciąg... :|

W czterosuwach dobrą zasadą jest dawanie większej średnicy z mniejszym skokiem. Podają niby 11x7...12x6, ale ASP w ogóle średnice śmigieł chyba zaniża, skoro mój OS FSα56 chodzi cacy na 13x6, a przecież ASP są od OS nieco silniejsze. Moim zdaniem FS61 na 13x6 będzie chodził bez problemów. Niestety gorzej będziesz miał z utrzymaniem modelu w miejscu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.