Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Temat na pewno nie umarł, bardzo podoba mi się jego sylwetka.

Za parę dni powinienem mieć wydrukowane plany na A0.

W międzyczasie szukam też informacji do zrobienia pełnokadłubowego modelu 8)

Opublikowano

Dołączona grafika

Skontaktuj sie z Marcinem (nick shandor ) Mysle ze pomoze a jak nie bedzie mial czasu to jak wyrazi zgode to ja pomoge ;)

 

a moznabylo miec wlasny nowy samolot...... i to jakrze piekny.

Miejmy nadzieje ze kiedys moze wrocimy do tego projektu....

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=peTO1f8PxJI&feature=player_embedded

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=VNcQZydqGWc&feature=related

Opublikowano

Ruszyło się.

Prototyp wykonany jest z depronu 5mm. Rozpiętość 69cm, długość 104cm, waga części depronowych 80gram.

Wyciąłem elementy, Dołączyłem skrzydła do "kadłuba", wkleiłem pręty węglowe w płat.

Dołączona grafika

Opublikowano

Potrzebuję pomocy w wyliczeniu SC, zanim zacznę nim rzucać jak rzutką.

Jak mam traktować ten samolot, Klasyk to nie jest, delta, latające skrzydło?

Liczyć tylko dla stricte skrzydła, czy jakoś "noski" z przodu też?

A jak skrzydło to tylko trójkąty czy z powierzchnią kadłuba na przedłużeniu trójkątów.

 

Jeszcze nie do końca oklejony. Zabrakło mi czerwonej taśmy.

Taki waży 120g

Dołączona grafika

 

No i poszybował. Musiałem skorzystać z bezwietrznej pogody. :D

Przylepiłem obciążenie na dziobie, na czuja. Drobna korekta a oto wynik.

Moim zdaniem dobrze, ew do drobnej korekty. Cały czas to samo wyważenie, różne sposoby wyrzutu.

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=gVqCuctf7qk

 

Środek ciężkości wyszedł mi 8 cm za załamaniem początku skrzydła.

Na stanowisku pomiarowym (dzięki uprzejmości syna) ;D

Dołączona grafika

Opublikowano

Tych, którzy nie zaglądają do innych działów, z przyjemnością informuję, że buduję parkflayera na podstawie naszej rodzimej konstrukcji EM-10 Bielik.

Dołączona grafika

 

O procesie powstawania poczytajcie tutaj. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/23770-em-10-bielik-parkflyer/

 

Tymczasem w tym wątku będę już uzbrajał konstrukcję.

Samolot w tej chwili waży 120gram

Śmigło będzie pchające max 7 cali

Akumulator 1300mAh-25C - waga 112gram

Serwa HXT900

Myślę o silniku emax 2812 + śmigło 7x3,5 lub jakiś wolniejszy setup np z emax 2822.

 

Sądzę, że w 350gramach się zmieszczę, czyli 12,3 uncji.

Opublikowano

pierwszy i ostatni lot najlepszy. Aczkolwiek dociążył bym jeszcze przód ale tylko kilkoma gramami max.

Opublikowano

Hmmm może ja pomyśle o sylwetkowym Skorpionie jak mój mig migiem pocałuje ziemie .

Byłby drugim modelem sylwetkowym w historii PFM rodzimie polskich jetów (wiele tego nie było-została by IRYDA i GROT a Iskra chyba się jeszcze u nas przewijała)

PS szkoda że nie z białego depronu,wystarczyła by przezroczysta taśma .

Genialne-można robić eFy ,migi ale wpaść na pomysł wykonania naszego Bielika - szapo ba

Opublikowano

Ja w tamtym roku zrobiłem pzl 230 skorpiona, dużo w nim było wad, model był konstrukcyjny z depronu. Praktycznie budowałem na podstawie

oraz rzutów sylwetkowych samolotu.

Sterowanie było zrobione trochę dziwnie ale się sprawdza ale ciężko było by mi tu je rozpisać. Wady dotyczyły głównie układu sterowania :oops: no dobra opisze jak to było zrobione :) to było na zasadzie rurek takich przez które się puszcza kable można kupić w elektrycznym. Na zewnętrznej rurce po bokach osadzone były stateczniki od ''kaczki'' i ogona co zapewniało im możliwość teoretycznie obrotu o 360*.... teoretycznie bo praktycznie szły 45*w góre i 45* w dół maksymalnie :?. CO tu dużo pisać zwrotna była bestia i pożarła mi 3 serwa :mrgreen: :mrgreen: a właściwie wspomniany układ sterowania po prostu albo duże serwa albo mniejszy model i tyle.

Opublikowano

CO tu dużo pisać zwrotna była bestia i pożarła mi 3 serwa :mrgreen: :mrgreen: a właściwie wspomniany układ sterowania po prostu albo duże serwa albo mniejszy model i tyle.

Przede wszystkim trzeba dobrać przełożenie odpowiednie. 45 stopni przy pływającym usterzeniu to masakra jakaś :) Chyba że się chce zawracać na miejscu.

Opublikowano

Napisałem że to wychylenie maksymalne jakie dało się osiągnąć a latałem na około 10* z tyłu 15* z przodu z tego co pamiętam. Może zrobię jeszcze jeden taki model ale na razie

za mało czasu po 8 lekcji dziennie i klasówki praktycznie każdego dnia skutecznie ograniczają moją działalność modelarską :mrgreen:

Opublikowano

Mój temat o Skorpionie też gdzieś znajdziecie na PFM ale wróćmy do rzeczy- właściwie zrobiły się dwa tematy Bielika i trudno ogarnąć gdzie pisać :D co do napędu jesli śmigiełko 7" ci nie straszne może spróbuj -

Mój Cutlas na emaxie 2412 na śmigle E 7x6 model ważył ponad 550g i nie wiele potrzeba było do zrównania ciągu z wagą (pakiet 3s)

Opublikowano

Jeśli chodzi o uzbrojenie to raczej tutaj. Jeśli sprawy konstrukcyjno-projektowe to w dziale projekty.

7 cali to absolutny max dla śmigła. Większe będzie już haczyć o ster wysokości. Jeszcze szukam odpowiedniego silnika, przyznam się, że w gąszczu silniczków na HK jeszcze się za bardzo nie orientuję

Czy są śmigła składane pchające?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.