PiotrK. Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 chciałem zbudować coś w rodzaju park flyera, ok 1m rozp, ale na silnik spalinowy, np ASP 09A (jest w ofercie WIMAREXU), głównie z ciekawości jak się takie maleństwa (tzn silniki) zachowują... czy ktoś z Was miał do czynienia z tym silnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gfilipek Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Witaj. Jam sporo doświadczeń z tym silnikiem... Nie wiem co chciałbyś się o nich dowiedzieć. Dla mnie są rewelacyjne. Zastępują z powodzeniem napęd elektryczny klasy 400. Są bardzo ekonomiczne. Na zbiorniku 55ml (mniejszych gotowych nie widziałem), można latać spokojnie 20min i dłużej. Silnik taki miałem w Delcie i dwóch kombatach 0.9m rozpiętości. Najważniejsze jest u nich dotarcie. Bez na prawdę dobrego docierania nie nadają się do lotów. Odkręcasz iglicę o 2.5 obrotu i odpalasz. Miałem dwa egzemplarze tego silnika i oba musiałem podgrzewać świecą co chwila przy docieraniu. Przepalisz ok 150ml paliwa i można wkładać silniczek do modelu. Dobrze dotarty odpali ci nawet z palca. Czytałem wiele opinii o problemach z małymi silniczkami jak i z tym modelem. Nie mogę się z tym zgodzić - podejrzewam, że w obu przypadkach chodziło o dobre dotarcie. Do silnika polecam śmigło APC 6x3 lub 6x4, Ten silniczek lubi wysokie obroty. Wady. Wykonany jest chyba z jakiegoś stopu aluminium. Przelanie go przy odpalaniu może spowodować pogięcie się korbowodu ! (jeden tak załatwiłem). Niby w każdy silnik można tak uszkodzić, ale ten jest aż nadto podatny na ten rodzaj uszkodzenia. Przez panewkę leci sporo oleju, tłumik również jest dosyć nieszczelny (miejsce łączenia) co bardzo brudzi model Reasumując - POLECAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrK. Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 dziękuję za informacje! jaki skład paliwa polecasz? czytałem gdzieś, że te silniki lubią wysoki udział nitrometanu w paliwie na zdjęciu z Wimarexu u dołu tłumika (zakładam że to coś okrągłe za cylindrem to tłumik) wychodzi rurka w pancerzu z drutu; co to jest? no i jeszcze jedno pytanie: rodzaj świoecy; w Wimarexie polecają świece OS nr 8; a Ty czego używasz? pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Filip - jaki jest teoretyczny ciag takich silniczków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gfilipek Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 No i mam za swoje :oops: Źle przeczytałem temat... Wszystkie informacje które napisałem tyczą się ASP 06A ! Moderatorzy - co robimy/zrobicie ? Kasujemy ? Co prawda większość tyczy się i tego silnika... (poza śmigłami ) Najmocniej przepraszam Panowie. P.S. Osobiście nie wybrałbym 09A - 2 razy cięższy od 06A - pewnie inne stopy metali zastosowano do jego produkcji. Ehhhhhh.......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Silniczek sprawuje się bardzo dobrze, ale bardzo lubi nitro. Poniżej 10% źle reaguje na ruchy przepustnicy, 15% to minimum do komfortowej pracy. Przy tych osiągach silnika raczej wybrałbym OS 10. Zwróć też uwagę na to, że tłumik wymusza odpowiednio długie łoże, będzie problem z zakupem. Ponadto od razu wykombinuj jakąś silikonową rurkę na tłumik bo paskudzi wprost na firewall. na zdjęciu z Wimarexu u dołu tłumika (zakładam że to coś okrągłe za cylindrem to tłumik) wychodzi rurka w pancerzu z drutu; co to jest? To nie pancerz tylko rurka wydechu jest karbowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrK. Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 DEEM, mam kilka pytań: wg WIMAREX-u silnik waży 96 gramów wg ModeleSklep - 152,6 gramów (http://modele.sklep.pl/product_info.php?cPath=24_124&products_id=1569) ile waży na prawdę? jakiego typu są łożyska wału: panewki czy kulkowe? wg ModeleSklep silnik ASP jest wykonany w technologii "chrom ABC"; a OSMAX 10? dlaczego wybrałbyś OSMAX? w czym jest lepszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 wg WIMAREX-u silnik waży 96 gramów wg ModeleSklep - 152,6 gramów (http://modele.sklep.pl/product_info.php?cPath=24_124&products_id=1569) ile waży na prawdę? Wszystkie sklepy piszą bzdury. Przede wszystkim to nie ASP lecz AP (może to jedna firma, nie wiem). Waga faktycznie wg ModeleSklep, ale moc 0,25 km (wg instrukcji) a nie jak podaje 0,47 czy 0,35 wimarex. jakiego typu są łożyska wału: panewki czy kulkowe? Łożyska kulkowe. wg ModeleSklep silnik ASP jest wykonany w technologii "chrom ABC"; a OSMAX 10? A nie wiem. Nie mogę się w instrukcji doczytać. dlaczego wybrałbyś OSMAX? w czym jest lepszy? Ogólnie we wszystkim. Mniejsza waga, prosta regulacja, na 5% nitro chodzi jak marzenie, do AP muszę użyć rozrusznika a os zapala od kiwnięcia palcem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrK. Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 dziękuję za informacje! AP podobał mi sie m.in ze względu na tłumik i jego ułożenie: umożliwia zabudowanie silnika w wąskim kadłubie do OSMaxa tłumik jest większy niż sam silnik (tak to wygląda przynajmniej na zdjęciu) czy porównując wagi uwzględniłeś w przypadku OS-a również tłumik? pozdrawiam Piotr Kaczecki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 do OSMaxa tłumik jest większy niż sam silnik (tak to wygląda przynajmniej na zdjęciu)czy porównując wagi uwzględniłeś w przypadku OS-a również tłumik? Istotnie, wagi tłumika nie brałem pod uwagę. Z tłumikiem waga jest porównywalna. Tłumik aż tak wielki nie jest, nie mam przed sobą dziesiątki ale w sklepie widziałem że jest proporcjonalny jak inne. Zebyś mnie dobrze zrozumiał. Nie zamierzam odwieść Cię od zakupu tego silnika, jest całkiem fajny. Faktem jest że gdybym dziś miał wybrać silnik tej pojemności wziął bym os`a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 mialem ten silnik jeszcze jako norvel, przechodzil ok 40godzin, i potem jescze dzielnie sluzyl do holowania szybowca 1,5m, palil latwo nawet bez nitro tylko 25% oleju, jedno przerzucenie palcem i juz gadal Teraz docieralem koledze ten sam tylko jako AP 09, silnik bardzo fajny, lekki i mocny, spokojnie krecil smiglami 7x3 7x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Moderatorzy - co robimy/zrobicie ? Kasujemy ? Proponuję zostawić. Sam tu zajrzałem, bo mam Norvela 06 i spodziewałem się jakiś informacji o tych stosunkowo rzadkich maleństwach typu 06 - 09 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 jakby Ci interesowalo to dzis sie dowiedzialem ze kumpel sprzedaje tego AP co docieralem, tu jest link: http://www.allegro.pl/item229633153_silniczek_apalinowy_ap_061_a_wasp.html osobiscie moge powiedziec ze silnik wypalil tyle co pisze i jest igielka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrK. Opublikowano 11 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 a propos małych silników znalazłem ostatnio w necie takie rozważania http://modelarzrc.ok1.pl/viewtopic.php?t=14&sid=0674f1b5309163923301962676e58de6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Wyrwane z treści; Za trzecim razem się zalał Istnieje podejrzenie zgięcia korbowodu OSy są tak doskonale zbudowane, że nawet docierania nie potrzebują Spostrzeżenia są na tyle subiektywne że trudno z nimi polemizować, ale temu człowiekowi nie dał bym silnika do docierania. Żeby zalać silnik i ew. zgiąć korbowód zapalając z palca to trzeba mieć talent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gfilipek Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Wyrwane z treści;Za trzecim razem się zalał Istnieje podejrzenie zgięcia korbowodu OSy są tak doskonale zbudowane, że nawet docierania nie potrzebują ... Żeby zalać silnik i ew. zgiąć korbowód zapalając z palca to trzeba mieć talent. Czytam 3 raz ten wątek i takich treści jakie wyrwałeś nigdzie nie widzę. Ślepy jestem czy tobie wyobraźnia dyktuje coś czego nie ma ? Pokaż palcem gdzie jest zalanie, odpalanie z palca i gięcie korbowodu razem. Ciekawi mnie komu byś nie dał silnika do dotarcia :rotfl: PiotrK. napisał/a: dlaczego wybrałbyś OSMAX? w czym jest lepszy? Ogólnie we wszystkim. Mniejsza waga, prosta regulacja, na 5% nitro chodzi jak marzenie, do AP muszę użyć rozrusznika a os zapala od kiwnięcia palcem. Dobre :rotfl: "Ogólnie lepsze we wszystkim" - Subiektywne spostrzeżenie (też wyrwane z treści) 1. Tylko w regulacji jeśli chodzi o serię LA. 2. To jest wątek o ASP 09A ASP przy dobrej regulacji i dotarciu również odpalisz z palca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Treść pierwszego wątku z tematu; Wczoraj postanowiłem odpalić moje dwa nowe silniki: ASP .09 Hornet i OSMax 10LA. Podobne parametry: moc ,pojemność, obroty. Spodziewałem się, że OS zapali przy pierwszym podejściu i będzie pięknie pracował, a z opinii jakie krążą na temat tej firmy wnioskowałem, że dokonałem dobrego zakupu. AP kupiłem z myślą budowy trenerka dla moich dzieci. Czytałem, że jest trudnym silnikiem. Stwarza problemy z regulacją, a każdy egzemplarz ma własne parametry niezgodne z założeniami producenta. Silniki zostały odpalane w modelarni p.Morzdżonka, wieloletniego modelarza i guru naszych okolic. Pierwszy w hamowni wylądował OS. Paliwo podane, świeca nagrzna, rozruch z palca. Ano tu pisze że z palca Zabuczał i cisza. Powtórka, zabuczał i cisza. Za trzecim razem się zalał. A tu że się zalał Ale niech będzie że jestem ślepy i mam wybujałą wyobraźnię. 1. Tylko w regulacji jeśli chodzi o serię LA.2. To jest wątek o ASP 09A 1. Przecież o innym nie pisałem 2. I mam rozumieć że własne sugestie są zakazane? Jakoś założycielowi tematu to nie przeszkadzało. ps. nie bardzo rozumiem ogólny ton treści Twojego wątku. Chcesz dziś komuś nawtykać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Deem przesadziles, albo potrzebujesz isc po okulary: stoi jak wol: Za każdym podejściem to samo. Baliśmy się użyć rozrusznika, ale chciał niechciał trzeba było spróbować. Odpalił. Po spaleniu zbiornika zamilkł i do tej pory nie udało się go uruchomić. Istnieje podejrzenie zgięcia korbowodu Sprobowali odpalic go z rozrusznika i dlatego jest podejrzenie pogiecia korbowodu. Prawda jest jednak, ze trzeba na prawde solidnie zalac silnik zeby pogiac korbowod. Musieliby odpalac go w pozycji odwroconej i sporo paliwa musialoby sie zebrac w glowicy zeby stanowilo opor ktory spowodowalby pogiecie waly przy probie przekrecenia. Normalnie gdy paliwo dostaje sie do silnika przez wal to albo musialo lac sie struga przez tlumik, albo sam juz nie wiem co. Mi osobiscie o tyle podoba sie ten artykul, ze pokazuje doswiadczenia ludzi, ktorzy o dziwo zrazili sie do OSa na rzecz chinskich ASP. Sam rozgladam sie za tania alternatywa dla MVVSow i OS w rozmiarze 4cm3 (kombaty), ale na konkretny zakup jeszcze sie nie zdecydowalem - inne priorytety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Fakt. Istotnie tak pisze. Błędem było sklecenie w jedno zdanie dwu akapitów. Jak powiedział pewien Znany Antek „taki skrót myślowy”. Tak bywa kiedy nie chce się szeroko rozpisywać, a pisząc wcześniej w temacie poczułem się „przywołany do odpowiedzi”. Nie zmienia to jednak mojego zdania że nie oddał bym człowiekowi silnika do dotarcia. OS to mój pierwszy silnik i podchodziłem do niego czerpiąc wiedzę tylko z sieci, bez wcześniejszych doświadczeń i bez żadnego guru. Rozpisywać się na temat uruchamiania nie ma co, po prostu zagrał od razu. Seria LA pomimo swoich wad, do uruchomienia, pokuszę się o stwierdzenie, jest najprostsza. Dlatego dziwię się jak można było to spieprzyć. Mam dwa ASP i tytułowego AP. Jak wcześniej pisałem, to fajny silniczek. Pozostałym też nic do zarzucenia i przy następnym zakupie chyba również pójdę w tym kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Tak już jest że spieprzyć można wszystko :mrgreen: Ten gość spieprzył coś przy OS następny coś przy ASP a inny na ST i tak powstaje wizja wyższości jednego nad drugim gdzie kłótnie i różnice zdań końca nie mają Przynajmniej się dowiedział że cena motorka to nie wszystko :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.