Robert Tomzik Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Witam, jako że w modelach F2B coraz szerzej stosowany jest napęd elektryczny, chciałem zgłębić ten temat. Modele zawodnicze ważą w granicach 1600÷1900g. Znalazłem tego typu silniki firmy AXI. Nie miałem nigdy doczynienia z modelami elektrycznymi i niektóre moje pytania czy wywody mogą wywoływać uśmiech u kolegów więc proszę o wyrozumiałość Po przeanalizowaniu oferty tych silników zauważyłem, że silniki różnią od siebie pewnymi parametrami. - ilość obrotów z 1V: im mniejsza ilość obrotów z 1V tym większa sprawność. I teraz np. chcąc osiągnąć 10000obr/min, silnik musi być zasilany wyższym napięciem, niż silnik, który może uzyskać większą ilość obrotów z 1V. Zakładam, że będę latał przy około 8000÷9000obr/min. Im silnik będzie miał mniejszą ilość obr/1V to przy tych obrotach osignię większą moc. Dobrze rozumiem? Czy TAKI silnik byłby lepszy do F2B niż TAKI ? - zasilanie: przyjmuje wstepny wybór silnika AXI 2826/12, którego wydajność obrotów z 1V wynosi 750. Gdybym zastosował pakiet 4-ogniwowy LiFe 2300mAh 13.2V uzyskałbym 9900obr/min. Zakładając maksymalny ciągły pobór prądu podczas lotu na maksymalnym poziomie 25A (choć może będzie mniejszy, nie wiem - tutaj też pytanie do kolegów o to ), to (2.3A/25A)*60min=5.52min, trochę mało... Musiałby być pakiet co najmniej 3000mAh. Co do rodzaju akumualtorów to widzę, że LiFe były by chyba najlepsze. jaka jest ich żywność w stosunku do LiPol-i? Jeśli coś nie tak myślę, proszę mnie poprawić - regulator: tutaj odrazu nasuwa mi się pytanie: Jaki musi być prąd regulatora w odniesieniu do prądu silnika? Jak go powinno się dobrać? Do uwięzi wystarczy najprostszy regulator, ale niezawodny, no i żeby dało się wpiąć timer włącząjący i wyłączący napęd w odpowiednim czasie, któryś z tych, które zostały opisane w tym poście: http://www.pfmrc.eu/viewtopic.php?t=34335 Trochę się rozpisałem, proszę o cierpliwość i pomoc w temacie Pozdrawiam Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Sciagnij sobie program drive calc- jest bardzo prostu w uzyciu i dostaniesz odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania. Wybierasz silnik, regulator, akumulatory i smiglo, a w zamian dostajesz czas lotu na pelnym gazie, prad, moc itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Witam . Zdecydowanie polecam silnik o 950 obrotach na Volt . Zasilanie musisz jednak zrobić z pakietu 4S LiPo 3000 mAh , niestety pakiet LiFe 2300 nie pozwoli Ci na wystarczająco długie loty . Regulator 50-60 Amper . Ceny pakietów LiPo tak pospadały , że większa trwałość LiFe już nie rekompensuje większej wagi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Tomzik Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Witam, leszek-bart, czemu polecasz silnik o większej ilości obr/1V? Czym jest to spowodowane? (nie żebym kwestionował, pytam z czystej niewiedzy). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylkub Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Cześć, w Polsce elektrykami latają : Krystian Borzęcki ,Tomek Wlazłowski, do nich masz najbliżej, a także Janusz Węcławiak i Tomasz Tonder z Poznania. Skontaktuj się z nimi to wszystkiego się dowiesz. Po co wyważać otwrte drzwi. Pozdrawiam S.Kubik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
F2BTOM Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Silnik to AXI 2826/13D dostępny w Veka Model , Igor Burger lub u mnie, regler spin 66 z nowym softem (przy opcji wł. Hamulca działają ustawienia heli 3d) aku wystarczy 2 x 3 S 2250mAh 30C, lub 35C Lipolek polecam Tornado Power (tanie i dobre) Timer od Igora na PIC-u 12F683 i oczywiście odpowiednie ustawienia reglera i Timer-ka. W razie W dzwoń !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Tomzik Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Witaj kolegów dzięki za info, lubię takie konkrety Chciałbym zbudować dwa takie same modele; do jednego włożę Stalkera, którego mam od Św.p Andrzeja Rachwała, a do drugiego chciałem założyć napęd elektryczny. Naraize robie rozeznanie w temacie, ale zima zapowiada się pracowicie, mam plan własnie zrobić dwa modele. Napewno zadzwonie Baaa, wpadne do sosnowca Często robie trasę Częstochowa→Kraków, więc kiedyś tam zbocze do Ciebie. Pozdrawiam Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 I jak tam boje z elektrykami?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Kuras Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Pytane do przechodzących na "elektrykę" - czy i jeśli to o ile musieliście doważać swoje modele ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj-tech Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Napęd elektryczny jest cięższy od spaliny. Ile doważyć model to nie jest już to tak jednoznaczne. Zrobiłem model elektryczny taki sam jak miałem z silnikiem spalinowym MVVS 8cm. W spalinowy miałem dodany ciężarek na przodzie coś ok. 50g a do elektryka wyważenie mi wyszło idealnie. Ale "spalina" wyszła mi bardzo lekko bo ważył 1650g a elektryk już 1830g. Teraz zrobiłem nowy model o wadze 1750g w którym mam pakiety lżejsze o 50g niż w poprzednim i wydłużyłem przód o 10mm żeby zrównoważyć ciężar. Niestety nie sprawdziło mi się to i środek ciężkości mam o 5mm przesunięty do przodu więc muszę trochę doważyć go na ogonie. Wagowo tak się to prezentuje: silnik AXI 2628/12 -200g pakiet 2250mAh - 350g regulator jeti 66 -50g +krzyżak mocowania silnika, kable, konektory wyjdzie ok. 650g. silnik MVVS razem z tłumikiem + zbiornik + dodanie wagi łoża (spalina musi mieć ten przód solidniejszy) ok. 550g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Akurat w przypadku samolotu na baterie środek ciężkości można łatwo regulować miejscem lokalizacji baterii właśnie, w spalince nie jest już tak łatwo... Aaaa wracając do sedna to silniczki spalinowe i tak są lepsze :-))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Kuras Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Dzięki Wojtku za info. co do łatwości regulacji położenia SC w takiej akrobatce, to podejrzewam ze nie jest jednak tak łatwo, bo pakiet raczej jest "upychany" w odpowiednio przygotowanym miejscu chociaż jakaś mała możliwość regulacji pewnie jeszcze jest. moje pytanie odnośnie doważania, miało dodatkowy cel, a mianowicie kończymy prace nad własnym timerem (hardware już gotowy wkrótce zdjęcia) którego waga będzie wynosiła ok 20g. Dlaczego tak dużo - powód jest prosty, napakowaliśmy w niego trochę elektroniki tzn. programowanie, odczyty rzeczywiste i inne możliwości będą dostępne przez aplikacje na smartfona. W tej chwili jesteśmy na etapie "wygładzania" aplikacji. Podstawowe możliwości ( niektóre będą dostępne w kolejnych wersjach rozwojowych): - pamięć kilku modeli lub ustawień (np. pogodowych) - ustawianie czasu opóźnienia startu (sek) - ustawianie obrotów startowych ( narastających %) - ustawianie czasu narastania obrotów (sek) - ustawienie obrotów przelotowych (%) - ustawienie całkowitego czasu lotu (min:sek) - ustawienie obrotów "do lądowania" (%) - ustawienie czasu obrotów "do lądowania" ( sek) - wyświetlenie w czasie rzeczywistym czasów i ustawień - wyświetlanie parametrów prądowych baterii - zasięg do 100 m (bluetooth) - współpraca z akcelerometrem - cena ok 60PLN Timer + ok 100PLN akcelerometr ( ale to jeszcze wymaga obliczeń) pozdro DK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Kuras Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 w załączeniu zdjęcia modułu w pierwszej wersji Beta testowej. Jest to wersja rozwojowa i już teraz mamy w planie kilka modyfikacji tudzież usprawnień. Po pierwszych testach " w locie", które zakładam że odbędą się już w kwietniu, będziemy mieć pełny obraz sytuacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 10 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 Witam . czy timery powstały ? Do czego służy ten akcelerometr ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi