miksell Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Od jakiegoś czasu chodziło za mną zbudowanie modelu ESA. Wybór padł na Hellcata od Marka Rokowskiego. Malowanie Amerykańskie Koszty: - Model kosztuje ok 108 zł - 2x spraye (niebieski, szary) ok 20 zł - silnik dzwonek tower pro 39 zł - 3x serwo - 30 zł - regulator 18A ok 40 zł - odbiornik (miałem) - żywica UHU 5 min ok 20 zł - UHU do klejenia styropianu ok 8 zł - cyjanoakryl - 5 zl - przyspieszacz do CA ok 15 zł - drut 1,2mm - 1 zł SUMA: 286 zł :-) Model z racji małej ilości czasu budowałem ok 2 tygodni. Sklejenie bardzo proste, sporo czasu schodzi na wycięcie szczelin pod lipola i cały sprzęt. W odróżnieniu od zaleceń producenta nie udało mi się zamocować sterowania sterem wysokości za pomocą bowdena (za duże opory, za słabe serwo itp) Zdecydowałem się umieścić serwo bezpośrednio pod sterem wysokości. Oprócz tego sporo czasu zeszło mi na myślenie nad zamocowaniem regulatora. Ostatecznie wyżłobiłem szczelinę za silnikiem i tam schowałem regulator i kable. Problemy: ESA powinno ważyć ok 380g.... Zamocowałem lipola 1500 i masa z nim wyszła równo 400g. W sumie gdyby zastosować 1 serwo do lotek, mniejszego lipola 1350 to masa powinna zejść poniżej 400g. Ale..... po pomalowaniu i oklejeniu kalkomanią model waży ok 435g.... wywnioskować można że farba waży ok 35g. Do pomalowania zużyłem 2 małe spraye. W sumie to się tego nie spodziewałem. Jak na razie zrobiłem 1 oblot. Model lata bardzo ładnie, w sumie to nawet go nie trymowałem. Miałem 1 kreta ------> bez uszkodzeń ;-) Generalnie model zbudowałem jako zabawkę i coś do szkolenia pilotażu. Na razie nie planuję kombatów:-) Może kiedyś zamocuje do niego Jakieś uproszczone FPV PORADA: Jeśli chcecie zbudować Hellcata i po prostu się nim pobawić (Mnie najwięcej frajdy sprawia budowania a nie latanie), to polecam modelu Hellcata ale o przestrzennej konstrukcji (Również od Marka z www.napolskimniebie.pl) hellcat za 170 zł. Model trochę większy, z kabinką i środkiem (siedzenie, stery, guziczki itp.) Generalnie zestaw bardzo fajny, polecam wszystkim. ZDJĘCIA: niestety z budowy nic nie ma... tylko efekt końcowy ;-) Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
rkajor Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Piekny maly detal tylko - brak zaokraglonych krawedz na powiechniach sterowych - tylko z przodu o ile sie nie myle sa zaokraglenia - taka pedantyczna obserwacja
miksell Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2011 W sumie to trochę ciężki. Zrobię oblot na dniach i wszystko się wyjaśni. Generalnie to też mi się podoba, ale... kilka rzeczy bym teraz inaczej rozwiązał ;-) Wpadłem, na genialną poradę odnośnie redukcji masy. Przed malowaniem białe elementy kalkomanii (gwiazdki można nakleić na EPP i zamalować na niebiesko, po wyschnięciu farby odklejamy naklejkę i mamy bardzo ładne bielutkie EPP. Ktoś kto to kiedyś robił wie o co chodzi ;-) W dodatku będzie to ładnie wyglądać ;-)
misiekkk Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Jeśli chcecie zbudować Hellcata i po prostu się nim pobawić (Mnie najwięcej frajdy sprawia budowania a nie latanie), to polecam modelu Hellcata ale o przestrzennej konstrukcji (Również od Marka z www.napolskimniebie.pl) hellcat za 170 zł. Model trochę większy, z kabinką i środkiem (siedzenie, stery, guziczki itp.) A możesz jakiegoś linka do niego bo nie mogę go znaleźć ? Może ślepy jestem...
miksell Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Link do tematu na forum opisującego budowę tego modelu: HELLCAT
Thonni Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Interesuje mnie jak rozmieściłeś swój osprzęt w modelu ja niebawem będę posiadaczem MIG-a 3 z cyber fly http://www.cyber-fly.pl/produkt-1914.html i szukam pomocy w rozmieszczeniu swojego osprzętu mianowicie gdzie lepiej czy na zewnątrz czy w środku :?: :? Niektórzy mówią że jak w środku to osłabia konstrukcję kadłuba a jak na zewnątrz to lepiej . Doradź co byś polecił do mego pierwszego ESA ze sposobem rozmieszczenia wyposażenia :?
miksell Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Nie jestem esiarzem więc wielkiego doświadczenia w modelach ESA nie mam;-) Generalnie to lobię jak wszystko jest w modelu a nie na zewnątrz. Generalnie to wciskając baterię i tak musisz naciąć kadłub. Jak będziesz mieć wielkiego kreta to i tak coś tam się rozleci. Ja rozmieściłem regulator za silnikiem ok 3 cm, później lipol i dopiero odbiornik. Generalnie to po pomalowaniu muszę sprawdzić wyważenie, i konfiguracja może się jakoś pozmieniać.
robertus Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Thonni, Pan Marek z pewnością Ci pomoże linkami, zdjęciami itp. Mi bardzo pomógł z Su-26. Zobacz może to:P40 me109 no i mig-3 Możesz też zasugerować się moimi zdjęciami su-26 w albumie.
Dj. Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Doradź co byś polecił do mego pierwszego ESA ze sposobem rozmieszczenia wyposażenia Cześc, ze względu na prostotę modelu (łatwośc w budowie) rozmiesć wyposażenie na zewnątrz, no może czesć z tego wyposażenia. Odbiornik możesz wsadzic do kadluba zaklejając go z zewnątrz np. kawałkiem taśmy przezroczystej. Regulator blisko silnika(dobre chłodzenie), serwa - do lotek w kadłubie lub w skrzydle( jeżeli sa dwa), serwo od SW w okolicach kabiny(pod nią), natomiast pakiet proponuje próbnie przymocowac gumą do kadłuba i wukonać kilka lotow próbnych aby wyznaczyć najlepsze położenie w/w. Chodzi oczywiscie o optymalne wyznaczenie srodka ciezkosci modelu. Jak już znajdziesz to miejsce wytnij w kadłubie otwór (troszkę mniejszy od pakietu) i w powietrze...
miksell Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Dziś był oblot. Samolot lata rewelacyjnie. ;-) Jestem bardzo miło zaskoczony, wręcz zachwycony. :-) Latałem jakies 15 min. Po 7 min coś mi się popsuło (prawdopodobnie regulator) bo gaz zaklinował się na 100% - brak reakcji na drążek. Latałem i latałem bo chciałem wyczerpać baterię, w końcu wleciałem w pole kukurydzy (na pełnym gazie ;-) ) Model nie ma żadnych uszkodzeń. ;-) Teraz jak będę mieć chwile to montuje fpv do esa ;-)
meteor Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Teraz jak będę mieć chwile to montuje fpv do esa ;-)Przestanie fajnie latać i zrobi się jeszcze cięższy klocek :? Pod FPV to albo coś koło 1m, albo lekkie ESA (320g) i mała kamerka z małym nadajnikiem.
miksell Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Przestanie fajnie latać i zrobi się jeszcze cięższy klocek Pod FPV to albo coś koło 1m, albo lekkie ESA (320g) i mała kamerka z małym nadajnikiem. ryzyk fizyk.... spróbujemy zobaczymy ;-)
Marcus Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Z tego co pamiętam Dawid próbował ESA + FPV. Aha. Dawid - 'ECO400' .
meteor Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Ten model już jest z 80g za ciężki
miksell Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Ten model już jest z 80g za ciężkiI co z tego, skoro lata ;-) I tak w zawodach nie będzie on nigdy startować ;-)Zważę FPV i myślę, że może się udać, a jak nie to trudno, mam URSUSA ;D
miksell Opublikowano 11 Września 2011 Autor Opublikowano 11 Września 2011 Dzisiaj odbył się dłuższy lot Hellcatem. Z baterią 1500 mah (tak wiem to za dużo na przepisowe ESA) przetrwał w powietrzu 23 minuty ;-) Model lata bardzo dobrze, praktycznie jak po sznurku ;-) Z racji spalenia poprzedniego regulatora zamontowałem regulator redox 30A - nie było nic niepokojącego i mało się nagrzał. Generalnie bardzo fajny model, szybki, zwrotny i ciężko go przeciągnąć ;-) Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
marek rokowski Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 trenuj, trenuj! a może spróbujesz pobawić się z nami za 3 tygodnie w Krakowie w ramach II Bitwy o Wawel? Oj! będzie się działo...
miksell Opublikowano 11 Września 2011 Autor Opublikowano 11 Września 2011 Mój Hellcat jest za ciężki, waży 450g ;-) Tutaj filmik z lotów
miksell Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 Dalszy ciąg zabawy z Hellcatem. Zamontowałem do niego keychain #16. Kamerka zamocowana na kadłubie i skierowana w lewo.
Rekomendowane odpowiedzi