Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przymierzam się do budowy modelu toto-2. Posiadam 4 serwa cyfrowe, regulator 40A, silnik (niestety do helika), oraz apkę 35MHz Walkery. (kupiłem to wszystko na tablica.pl za 50zł polecam naprawdę fajne rzeczy można tam wyrwać :) ) Na razie posiadam depron 6mm. Muszę się wyposażyć jeszcze w 3mm. I tu moje pierwsze pytania czyli gdzie mogę kupić klej Soudal, czy mogę zastąpić sklejkę balsą, jeśli nie to czym mogę pociąć sklejkę (zamówiłem taki zestaw nada się ? http://swiatnarzedzi.pl/Zestaw_modelarski_Proxxon_28910-1151.html ) i gdzie ją kupić , oraz gdzie można nabyć i mniej/więcej w jakiej cenie żywice epoksydowe. (5 min, 30 min, epidian 53).

Proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam

Opublikowano

Modele.sklep.pl Do klejenia używam uhu por. Tez świetnie daje radę. Wrega silnika lepiej zeby byla ze sklejki. A tak to balsa tez moze byc no ale odpowiedniej grubości.

Opublikowano

Witam

Przymierzam się do budowy modelu toto-2. Posiadam 4 serwa cyfrowe, regulator 40A, silnik (niestety do helika), oraz apkę 35MHz Walkery. (kupiłem to wszystko na tablica.pl za 50zł polecam naprawdę fajne rzeczy można tam wyrwać :) ) Na razie posiadam depron 6mm. Muszę się wyposażyć jeszcze w 3mm. I tu moje pierwsze pytania czyli gdzie mogę kupić klej Soudal, czy mogę zastąpić sklejkę balsą, jeśli nie to czym mogę pociąć sklejkę (zamówiłem taki zestaw nada się ? http://swiatnarzedzi.pl/Zestaw_modelarski_Proxxon_28910-1151.html ) i gdzie ją kupić , oraz gdzie można nabyć i mniej/więcej w jakiej cenie żywice epoksydowe. (5 min, 30 min, epidian 53).

Proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam

Najpierw kup spokój. Bo na razie widzę, wielki zapał, acz lekko pachnący słomą. :wink:

 

Silniki od śmigłowców mają zwykle zbyt dużą prędkość obrotową do samolotów takich jak Toto.

Najlepiej kup popularny silnik typu "dzwonek", np. TP 2410 lub podobne. kv ok 1000-1200. Zasilanie 3S (11.1V) moc 120-200W.

 

Klej Soudal kupisz tam, gdzie i piankę - w sklepie budowlanym. Soudal ma wiele klejów w ofercie, a ciebie interesuje "Wodoodporny klej do drewna klasy D4/B4".

Ja jednak polecę również UHU POR. Żywic epoksydowych jest pełno. Epidian to dobra żywica, ale są lepsze. Do celów budowy Toto, wystarczy ci nawet zwykły Poxipol - też jest żywicą epoksydową. Szybkie żywice o krótkim czasie utwardzania nadają się do klejenia elementów. Te o długim czasie utwardzania - do laminowania. Nie budujesz tu modelu laminatowego, ani opartego na tej technologii, a jedynie model z okazyjnym użyciem żywicy - więc wystarczy ci niemal dowolna, dwuskładnikowa żywica. Skoro wspomnieliśmy o UHU, to mają też żywicę 5 minutową, oraz o podwyższonej wytrzymałości 300kg. Ta druga nadaje się do prostych laminowań.

 

Sklejki balsą nie zastąpisz. Balsa to bardzo miękkie i delikatne drewno. Jego zaletą jest mała masa oraz łatwość obróbki. Jeżeli jakiś element został wskazany na planie, do wykonania ze sklejki, to zastąpienie jej balsą w tym miejscu jest po prostu bardzo, bardzo złym pomysłem (choć pewnie ktoś by użył zaraz dosadniejszych słów ;) ).

 

Sklejkę tniesz tak samo jak każde inne drewno - piłą.

W przypadku detali o skomplikowanych kształtach lub małych, używa się piłki włośnicy o bardzo cieniutkim brzeszczocie. Jest też parę technik wycinania detali o nietypowych kształtach z płyt, ale to już wytłumaczy ci pan/pani od ZPT. :P

 

Kupowanie frezów do miniszlifierki, w przypadku gdy:

A - nie masz pojęcia jak tego użyć.

B - Użyjesz do jednego detalu.

 

Jest po prostu zbędnym wydatkiem.

 

Postaraj się raczej o dobre imadełko modelarskie, brzeszczot do metalu z ramką, piłę włosową, komplet pilników do metalu klasy 250 oraz "iglaków" - do sklejki. Da się nimi także obrabiać balsę i inne drewno.

Komplet dobrych wierteł do drewna i metalu (tylko nie takich za 3zł/komplet) o dużej rozpiętości rozmiarów od 1-13mm. Przydadzą się. Do tego dobra wiertarka lub wkrętarka z opcją wiercenia.

 

Sklejkę od biedy wytniesz nawet nożem, choć wymaga to precyzji i trochę pracy (trzeba nacinać kolejne warstwy).

 

Przyda się też ci dobrej klasy nożyk modelarski z wymiennymi ostrzami - naprawdę warto zainwestować nawet i 50zł w uchwyt dobrej klasy. Od biedy na początek noże do tapet też się sprawdzą.

 

Nie śpiesz się, nie nakręcaj zbytnio.

Ułóż sobie plan prac - choćby i na miesiąc. Pracując dziennie po półgodziny, zdziałasz więcej niż przez osiem godzin na raz.

 

Przygotuj narzędzia i materiały oraz plany. Pracuj metodycznie. Rób jedną rzecz na raz.

 

NAJPIERW zbuduj model. Potem myśl o wyposażeniu. Bo może się okazać, że będzie jednak potrzebne inne, niż zakładałeś przed budową. I co wtedy? :wink:

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

A więc tak, silnik się nie nada na pewno, za szybki. Imadło posiadam dosyć konkretne, co do klejów moja mama pracuje w hurtowni budowlanej na fakturach więc jakby co to może mi kupić co potrzebuję. Frezy kupiłem do modelu u-boota z plastiku, więc jakby mogły się przydać do modeli rc byłoby super. Co do wiertarki, mam 2 wkrętarki z funkcją wiercenia oraz mikro-wiertarkę (zwaną dremel) firmy Macalister z elektroniczną regulacją obrotów. Nożyk mam z metalową oprawką Stanley`a i ostrza olfy, oraz skalpel, cyrkiel, i nóż do cięcia pasków (1-2mm) także Olfy. Znalazła by się też ramka z brzeszczotem tylko muszę pokopać w garażu :) Kiedyś próbowałem ciąć sklejkę 2mm nożykiem ale po wysypie niecenzuralnych słów poszedłem do sąsiada stolarza ;)

Chwilowo mogę dość rzadko opisywać ponieważ mam uszkodzony Pc i jestem u babci.

A jeszcze jedno gdzie mogę dostać depron 3mm gładki ? w Castoramie jest tylko rowkowany...

Pozdrawiam

Opublikowano

Mi też w niczym nie przeszkadzają i wiem też ile można za tą cenę kupić depronu rowkowanego...Ale kolega chciał nie rowkowany więc linka mu podesłałem.

 

EDIT. A z tymi 10 arkuszami to nie przesadzajmy :? 8)

Opublikowano

Chciałem gładki ponieważ w instrukcji do toto żeberka są z depronu 3mm oklejonego papierem z 2 stron a rowkowany trudno będzie obkleić. W najbliższym czasie zamówię sklejkę i zaczynam relację :) :jupi:

Pozdrawiam

Opublikowano

a po co z 2-ch stron oklejac?? przeciez jak cos bedziesz oklejał i malowal z jednej !

Chodzi o same żeberka, które są oklejane papierem z dwóch stron w celu wzmocnienia. Rowki sa minimalne, nie powinno być kłopotu z oklejeniem. Można też trochę zeszlifować depron.
Opublikowano

Chciałem gładki ponieważ w instrukcji do toto żeberka są z depronu 3mm oklejonego papierem z 2 stron a rowkowany trudno będzie obkleić.

Wiesz co, przejrzyj jeszcze raz dokładnie plany... :wink:

Tym razem ze zrozumieniem.

 

Na zdjęciu żeberka są oklejone z jednej strony, ale tylko dlatego, że nie chciało się autorowi odklejać od pianki szablonów. :lol2:

Równie dobrze można je odkleić, zyskując parę gram na masie, a nie tracąc nic na wytrzymałości.

Możesz je wykonać nawet z depronu dwustronnie rowkowanego i nic to nie zmieni.

:)

Opublikowano

Może zostały one oklejone w celu usztywnienia, wzmocnienia ? To mój pierwszy model, nie wiem jeszcze dokładnie co i jak, skoro tak pisało w instrukcji tak mam zamiar zrobić, chociaż jeśli można okleić z jednej strony to mi to nawet pasuje 8) :mrgreen:

 

Tak dla jasności : :) 8)

Wklejam żeberka wykonane z obustronnie oklejonego papierem depronu 3 mm, można też osować depron 6 mm

http://motylasty.pl/toto002b.html

 

Pozrdawiam

Opublikowano

Możesz wykonać żeberka z depronu 3mm i okleić je papierem po bokach w celu wzmocnienia, aczkolwiek wg mnie nie ma to sensu. Lepiej wyciąć od razu z depronu 6mm. Postąpiłem tak w ok 4 skrzydłach do modelu toto-1 i sprawdziło się. Pomiędzy dźwigary można wkleić wypełnienie depronowe, skrzydła będą miały większa sztywność.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.