bandi Opublikowano 28 Września 2011 Autor Opublikowano 28 Września 2011 to takie kupie bo ja stosuje 8x 5 ale jakoś aż tak dużego ciągu nie daje
bandi Opublikowano 29 Września 2011 Autor Opublikowano 29 Września 2011 dzisiaj odbył się drugi oblot modelu I powiem szczerze , że jest dużo lepiej model reaguje na lotki ,ale jeszcze nie jest ustawiony tak jak bym chciał zmniejszyłem kąt natarcia skrzydła i doważyłem troszkę dziób modelu środek ciężkosci mam na dzwigarze tendencja modelu jest taka , że jak dam mu więcej gazu to stawia dziób do góry a jak zdejme na niskie obroty to traci dosyć szybko pułap
Capriman Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 To sc bardziej w ogon i silnik w dół... Ten kont natarcia jak teraz masz?
Callab Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 Skłon większy - tak, ale czy ŚC bardziej do tyłu, to nie koniecznie. Sprawdź jak masz ustawiony ster wysokości przy drążku ustawionym na środek. Możliwe że masz go w dół, żeby kompensować efekt zadzierania nosa. Wtedy możliwe, że pomoże samo zwiększenie skłonu silnika. Musisz teraz pożonglować tymi parametrami: skłon, ŚC.
Aeron1 Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 ŚC na dźwigarze, następnie SW doprowadź do takie położenia trymerem aby bez gazu model łagodnie opadał potem skłonem silnika reguluj lot silnikowy tak aby na maksymalnych obrotach model delikatnie się wznosił.
bandi Opublikowano 30 Września 2011 Autor Opublikowano 30 Września 2011 DZIĘKI za pomoc Będę testował model dalej;) odezwę się jak go ustawie
bandi Opublikowano 1 Października 2011 Autor Opublikowano 1 Października 2011 Wczoraj odbyły się testy Zmniejszyłem kąt natarcia skrzydła i doważyłem model na przód troszkę waga całego modelu wzrosła o prawie 40 gram :/ model wazy 1100gram ale silnik daje rady jedno co mnie mocno zdziwiło to spalanie silnika os .max wszystkie samolotowe które posiadam to ASP od ponad 7,5 ccm wzwyż i szczerze mówiąc są dużo mocniejsze i sporo mniej palą nigdy nie miałem porównania, gdyż nie miałem silnika samolotowego os max ... teraz mam i wiem że dużo mocniejsze i mniej spalące paliwo są silnik ASP co nie mówie że os.y są złe poza tym na początku miałem lekki problem z odpaleniemi ustawieniem tego silnika, ale teraz chodzi przyzwoicie
Callab Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 Czyli ASP 7,5cm? pali mniej od OS MAX 2,5 cm?? To by było dziwne. Chyba że tym mniejszym latasz głównie na maksymalnych obrotach, a tym większym ledwie "pyrcząc". To by świadczyło raczej o tym, że albo masz źle dobrane śmigła, albo nieodpowiednie silniki dla danych modeli albo porównujesz spalanie w modelach o różnej specyfice latania. Oczywiście, relatywnie w odniesieniu do pojemności, mniejszy silnik może spalać więcej paliwa, ale nominalnie to raczej nie. W każdym razie tak wynika z moich doświadczeń. Używając ASP 46 i OS MAX 15, zbiornik paliwa starczał mi na ok. 15 minut lotu. Z tym że przy ASP zbiornik miał 300ml, a przy OS 100ml.
Aeron1 Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Latasz na mocno przelanym silniku , OS MAX 15LA lubi duże obroty i proponował bym abyś założył śmigło 7x4 a wtedy wyciśniesz moc max z silnika.
Capriman Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Bandiemu już sie chyba znudził ten model, ale ciiiii . Aeron1 - a jakie przy smigle 7x4 powinny być wtedy obroty silnika???
Aeron1 Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Na ziemi około 14tys a w locie wygląda to tak
MASK Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Latasz na mocno przelanym silniku , OS MAX 15LA lubi duże obroty i proponował bym abyś założył śmigło 7x4 a wtedy wyciśniesz moc max z silnika. Na ziemi około 14tysLeszku, sprawdź obrotomierz tudzież silnik, albowiem moja pięćdziesięcioletnia Enya 09 III kręci o ponad tysiąc rpm więcej na APC 7x4 :wink:
Aeron1 Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Nie ma sensu licytować się czyj i jaki silnik wkręca się najwyższe obroty bo nie o to chodzi. Trzeba by było wziąć pod uwagę za dużo argumentów jakie mają na to wpływ ( paliwo , mieszanka paliwa i powietrza w gaźniku , wilgotność itp.) można napisać pracę magisterską . Ja tylko odpowiadam na pytanie zadane przez Aeron1 - a jakie przy smigle 7x4 powinny być wtedy obroty silnika??? I mój silnk tyle kręcił, co nie przeszkadza fajnie latać modelem Insomniac 15cu
Kristoff Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Heh no ładnie bandi pozbył się problemu, a ja go nabyłem Zobaczymy co z tego wyjdzie Może jeszcze będzie latał.
Kristoff Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Ciekaw jestem co z tego będzie. Czy ktoś może napisać krok po kroku jak się czyści taki silnik? Czytałem tematy poświęcone konserwacji ale zazwyczaj jest napisane że trzeba to zrobić natomiast dla takiego laika jak ja ważne jest jak to zrobić. No i czy po odkręceniu tylnego dekla trzeba go jakoś doszczelniać i co powinienem zastać tam po odkręceniu czy w środku jest jakaś olej bądź smarowidło czy powinienem to czymś smarować co jakiś czas ?? Może to i banalne pytania ale ja o spalinach nie mam jeszcze zielonego pojęcia.
Capriman Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Cały silnik jest smarowany z oleju który jest w paliwie i nie trzeba niczego smarować. Jeśli chodzi o konserwacje to poczytaj na forum. Ja tam po lataniu niczego nie czyszczę prócz modelu z oleju. :rotfl: Silnik można skontrolować na koniec sezonu przepłukać i zakonserwować np olejem maszynowym, właśnie przez dekielek i świece... Bez powodu też nie sciągaj głowicy i nie rozkręcaj silnika w drobny mak, bo raz spasowany/dotarty silnik tego nie lubi.... Pozdro i powodzenia w lotach..
bandi Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 Czesc a to Ty kupiłes moj model wiesz co silnika nie rozkręcaj w ogóle , bo nie ma sensu konserwuj go jedynie przez odkrecenie świecy i wlanie do niego oleju ale go nie rozkręcaj bo on chodzi pięknie będziesz jedynie musiał troszke pokombinować z ustawieniem skłonu lub dowazeniem modelu na przód pozdrawiam Darek
Kristoff Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Mam tylko jedno pytanie. Czy on wogule lata czy pion w górę i na skrzydło w pogoni za kretem ? Bo nie wiem czy próbować nim latać czy od razu na warsztat. Natomiast pytałem o rozkręcanie bo idzie zima i nie długo trzeba będzie przygotować go do leżakowania. Czy komuś chciało by się opisać procedurę odpalania ?
bandi Opublikowano 13 Października 2011 Autor Opublikowano 13 Października 2011 Model lata nie tak idealnie jak wszystkie moje górnopłaty , musisz powalczyć troche z doważeniem go na przód jeśli chodzi o kąt natarcia skrzydła masz już ustawiony ta podkładka pod spływ skrzydła która jest przyklejona do kadłubu to jej nie odrywaj,ponieważ ona tam ma być i kąt natarcia na którym latałem jest ustawiony
Rekomendowane odpowiedzi