Skocz do zawartości

Mały górnopłat spalinowy pod silnik os. max 15 LA


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 177
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

dzisiaj odbył się drugi oblot modelu

 

 

I powiem szczerze , że jest dużo lepiej model reaguje na lotki ,ale jeszcze nie jest ustawiony tak jak bym chciał

 

zmniejszyłem kąt natarcia skrzydła i doważyłem troszkę dziób modelu środek ciężkosci mam na dzwigarze

 

 

tendencja modelu jest taka , że jak dam mu więcej gazu to stawia dziób do góry

a jak zdejme na niskie obroty to traci dosyć szybko pułap

Opublikowano

Skłon większy - tak, ale czy ŚC bardziej do tyłu, to nie koniecznie. Sprawdź jak masz ustawiony ster wysokości przy drążku ustawionym na środek. Możliwe że masz go w dół, żeby kompensować efekt zadzierania nosa. Wtedy możliwe, że pomoże samo zwiększenie skłonu silnika. Musisz teraz pożonglować tymi parametrami: skłon, ŚC.

Opublikowano

ŚC na dźwigarze, następnie SW doprowadź do takie położenia trymerem aby bez gazu model łagodnie opadał potem skłonem silnika reguluj lot silnikowy tak aby na maksymalnych obrotach model delikatnie się wznosił.

Opublikowano

Wczoraj odbyły się testy :D

 

Zmniejszyłem kąt natarcia skrzydła i doważyłem model na przód :( troszkę waga całego modelu wzrosła o prawie 40 gram :/ model wazy 1100gram

ale silnik daje rady

 

 

jedno co mnie mocno zdziwiło to spalanie silnika os .max

 

wszystkie samolotowe które posiadam to ASP od ponad 7,5 ccm wzwyż i szczerze mówiąc są dużo mocniejsze i sporo mniej palą nigdy nie miałem porównania, gdyż nie miałem silnika samolotowego os max ... teraz mam i wiem że dużo mocniejsze i mniej spalące paliwo są silnik ASP co nie mówie że os.y są złe :(

 

poza tym na początku miałem lekki problem z odpaleniemi ustawieniem tego silnika, ale

teraz chodzi przyzwoicie

Opublikowano

Czyli ASP 7,5cm? pali mniej od OS MAX 2,5 cm?? To by było dziwne. Chyba że tym mniejszym latasz głównie na maksymalnych obrotach, a tym większym ledwie "pyrcząc". To by świadczyło raczej o tym, że albo masz źle dobrane śmigła, albo nieodpowiednie silniki dla danych modeli albo porównujesz spalanie w modelach o różnej specyfice latania.

 

Oczywiście, relatywnie w odniesieniu do pojemności, mniejszy silnik może spalać więcej paliwa, ale nominalnie to raczej nie. W każdym razie tak wynika z moich doświadczeń.

 

Używając ASP 46 i OS MAX 15, zbiornik paliwa starczał mi na ok. 15 minut lotu. Z tym że przy ASP zbiornik miał 300ml, a przy OS 100ml.

Opublikowano

Latasz na mocno przelanym silniku ,

OS MAX 15LA lubi duże obroty i proponował bym abyś założył śmigło 7x4 a wtedy wyciśniesz moc max z silnika.

Opublikowano

Latasz na mocno przelanym silniku ,

OS MAX 15LA lubi duże obroty i proponował bym abyś założył śmigło 7x4 a wtedy wyciśniesz moc max z silnika.

Na ziemi około 14tys

Leszku, sprawdź obrotomierz tudzież silnik, albowiem moja pięćdziesięcioletnia Enya 09 III kręci o ponad tysiąc rpm więcej na APC 7x4 :wink:
Opublikowano

Nie ma sensu licytować się czyj i jaki silnik wkręca się najwyższe obroty bo nie o to chodzi. Trzeba by było wziąć pod uwagę za dużo argumentów jakie mają na to wpływ ( paliwo , mieszanka paliwa i powietrza w gaźniku , wilgotność itp.) można napisać pracę magisterską .

 

Ja tylko odpowiadam na pytanie zadane przez

Aeron1 - a jakie przy smigle 7x4 powinny być wtedy obroty silnika???

I mój silnk tyle kręcił, co nie przeszkadza fajnie latać modelem Insomniac 15cu

Opublikowano

Ciekaw jestem co z tego będzie.

Czy ktoś może napisać krok po kroku jak się czyści taki silnik?

Czytałem tematy poświęcone konserwacji ale zazwyczaj jest napisane że trzeba to zrobić natomiast dla takiego laika jak ja ważne jest jak to zrobić.

No i czy po odkręceniu tylnego dekla trzeba go jakoś doszczelniać i co powinienem zastać tam po odkręceniu czy w środku jest jakaś olej bądź smarowidło czy powinienem to czymś smarować co jakiś czas ?? Może to i banalne pytania ale ja o spalinach nie mam jeszcze zielonego pojęcia.

Opublikowano

Cały silnik jest smarowany z oleju który jest w paliwie i nie trzeba niczego smarować. Jeśli chodzi o konserwacje to poczytaj na forum. Ja tam po lataniu niczego nie czyszczę prócz modelu z oleju. :rotfl:

Silnik można skontrolować na koniec sezonu przepłukać i zakonserwować np olejem maszynowym, właśnie przez dekielek i świece... Bez powodu też nie sciągaj głowicy i nie rozkręcaj silnika w drobny mak, bo raz spasowany/dotarty silnik tego nie lubi....

 

Pozdro i powodzenia w lotach..

Opublikowano

Czesc a to Ty kupiłes moj model :)

 

wiesz co silnika nie rozkręcaj w ogóle , bo nie ma sensu konserwuj go jedynie przez odkrecenie świecy i wlanie do niego oleju

 

ale go nie rozkręcaj bo on chodzi pięknie

 

 

będziesz jedynie musiał troszke pokombinować z ustawieniem skłonu lub dowazeniem modelu na przód

 

pozdrawiam Darek

Opublikowano

Mam tylko jedno pytanie. Czy on wogule lata czy pion w górę i na skrzydło w pogoni za kretem ? Bo nie wiem czy próbować nim latać czy od razu na warsztat.

Natomiast pytałem o rozkręcanie bo idzie zima i nie długo trzeba będzie przygotować go do leżakowania.

 

Czy komuś chciało by się opisać procedurę odpalania ?

Opublikowano

Model lata

 

nie tak idealnie jak wszystkie moje górnopłaty , musisz powalczyć troche z doważeniem go na przód

 

jeśli chodzi o kąt natarcia skrzydła masz już ustawiony ta podkładka pod spływ skrzydła która jest przyklejona do kadłubu to jej nie odrywaj,ponieważ ona tam ma być i kąt natarcia na którym latałem jest ustawiony

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.