utopia Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Ten z allegro właśnie jest chiński :wink: . Pytanie czy jedną sztukę opłaca się sprowadzać samemu - moim zdaniem nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motofan11 Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 konktenbit,ciekawa konstrukcja. Śruby trapezowe to właściwie konieczność i napęd śruby po przez przekładnie na pasku zębatym, Teraz jak masz frezarkę(ploter) możesz sobie sam zrobić takie koła a napęd na paskach dlatego żeby wibracje nie przechodziły na silnik gdyż to może prowadzić do rezonansu silnika no i jak mamy przełożenie to mamy większą dokładność . do poszukujących sterowniki tu są http://www.nikomp.com.pl/cgibin/shop?buy=ZEDK4541&sid=57c19522 tylko nie widzę płyty głównej z zestawu NE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konktenbit Opublikowano 12 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 tylko nie widzę płyty głównej z zestawu NE Płyta jest prosta, na upartego to można i kablami wszystko połączyć bez płytki drukowanej. Sterowniki z nikomp są proste w montażu i najważniejsze, że otrzymujemy już wszystkie elementy, jeden wieczór i gotowe. Robić/zamawiać płytkę potem kupować elementy - podobne pieniądze. Szkoda czasu. Co mi się jeszcze podoba w mojej maszynie, to że nie muszę się martwić czy wycinana balsa jest jednolita czy jest ona twarda, miękka, średnia czy sklejka jest odpowiednia czy frezuję w pleksie czy poliwęglanie. Zakładam na blat co mam i wycina. Teraz jak masz frezarkę(ploter) możesz sobie sam zrobić takie kołaMyślałem nad modernizacją zanim ją skończyłem ale raczej szkoda czasu i pieniędzy na udoskonalanie tej konstrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motofan11 Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 konktenbit, zrób tylko 4 oś obrotową i już frezujesz kółka , nie musisz dokładać kolejnego sterownika, os X podłączasz do obrotowej a Z i Y wykorzystujesz do robienia kółek do następnej maszyny:) acha musisz mieć przekładnie na tej osi tu warto zwiedzić okoliczne skupy złomu:) False zapomnij o 3,5 A z tego sterownika 1,5 to MAX ale do amatorskiej maszynki wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konktenbit Opublikowano 4 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Witam ponownie. Napiszę parę słów po prawie roku używania plotera i to używania dość intensywnie. Maszyna pracowała i pracuje po 3-4 godziny dziennie z przerwami +/- tydzień. Cięła i grawerowała tylko tworzywa sztuczne i drewno. Nie wycinałem w metalu ani nawet nie grawerowałem. Pracuje nadal tak jak na początku. Dokładność jest taka jak na zdjęciach z początku postu. Poprawiłem kilka rzeczy ale można powiedzieć, że to tylko kosmetyka. Na prowadnicach/profilach aluminiowych widać ślady zużycia ale nie ma jakiś głębokich rowków czy coś podobnego. Kilka zdjęć z wycinania Wicherka 25. Sklejka balsowo-lipowa 3mm. Tu wręgi. Boki kadłuba i żeberka przykadłubowe. Żebra. Poskładane na sucho. Nawet na podstawie tak prostego modelu, wydawało by się, że pomyłki są niemożliwe - a jednak. Kilka rzeczy muszę poprawić. Tu kłania się projektowanie modeli pod CNC w 3D. Można sobie wszytko sprawdzić czy pasuje. Wiem też, że to prosty model i można to wyciąć ręcznie ale nie o to chodzi. Pozdrawiam. Konrad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam D Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Zrealizowałem swoje stare marzenie i zbudowałem sobie frezarkę. Wyszła bardzo fajnie i ciągle się nią bawię. Wrzucam zdjęcia z różnych okresów, do budowy przez pierwsze próby z małą ręczną frezarką jako wrzecionem, aż do wersji ostatniej z opcjonalnym stołem podciśnieniowym. Tak to wygląda: Jak będzie zainteresowanie powiem więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YaneQopter Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Gdyby był ktoś zainteresowany to mam materiał do budowy takiej frezarki CNC. A jest to: a) 2x wałek liniowy fi=25mm, dł=1170mm 2x wałek liniowy fi=32mm, dł=1170mm c) 1x śruba trapezowa fi=20mm, dł=1220mm + nakrętka mosiężna Bez wózków. Tylko komplet! Jak coś, to proszę na PW Przepraszam za zamieszanie. Zostawiam je sobie! Będę chciał w przyszłości zbudować taką frezarkę (chyba) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konktenbit Opublikowano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 , aż do wersji ostatniej z opcjonalnym stołem podciśnieniowym. Tak to wygląda: A coś więcej możesz napisać o tym stole? Sam go robiłeś, z czego, czym zasilany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam D Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 A coś więcej możesz napisać o tym stole? Sam go robiłeś, z czego, czym zasilany? To ostatnie zdjęcie. Składa się z dwóch sklejonych arkuszy sklejki 8 mm. W arkuszach wyfrezowane są kanały. Potem je skleiłem. Na koniec zostało powiercenie otworów i splanowanie powierzchni stołu. Wszystko zrobiłem sam, bo frezarka jest już na takim stopniu ukończenia, że może sobie sama robić elementy a nawet skopiować się . Podciśnienie z odkurzacza jest wystarczające do depronu i balsy. Potrzebna jest regulacja mocy odkurzacza żeby się nie ugotował. Nie potrzeba wcale dużo tej mocy. U mnie jest to może ze 20-25%. Całość zrobiłem ze względu na kłopoty przy frezowaniu otworów ulżeniowych w depronie. Frez ma tendencję do podnoszenia materiału. Na brzegach, tam gdzie depron jest przyklejony taśmą czy przyciśnięty, wszystko jest OK. Natomiast na środku arkusza zdarza się, że materiał się podnosi i zamiast ulżeniowego przefrezowania jest otwór na wylot . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konktenbit Opublikowano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 A dasz rade naszkicować na zdjęciu jak przebiegają kanały w środku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam D Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 A dasz rade naszkicować na zdjęciu jak przebiegają kanały w środku? to górna część stołu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konktenbit Opublikowano 12 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Docięta reszta elementów wicherka. Części skrzydła balsa 3mm, żebra statecznika 2mm Część żeber skrzydła. Tu w formatkach. Statecznik. I całość Jeszcze filmik z cięcia. Z telefonu więc taki sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Fajne niskobudżetowe maszynki, jeśli robią swoje to tylko gratulować. Moja konstrukcja jest nieco inna ale i robi w czym innym. Jest to oczywiście samoróbka , poniżej zdjęcie z rycia w duralowej płycie. http://www.fotosik.p...150ece7379.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Mam pytanie jak rozwiązujecie sposób łożyskowania i napędu(sprzęgiełka?) śruby napędowej? No i jeszcze jakich tanich alternatyw prowadnic używacie? Kolega kontenbit chwali się kosztami całości poniżej 500zł a tego co widziałem w sklepach z częściami do CNC tyle kosztują same prowadnice (i to z tych najtańszych) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam D Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Tutaj masz najciekawszy przekrój z mojej maszyny. Jest to przekrój przez bramę i oś Z, wzdłuż osi Z właśnie. Widoczny jest sposób łożyskowania i napędu śruby pociągowej. Musisz mi wybaczyć uproszczenia rysunkowe silnika, sprzęgła czy łożysk. Rysunek był robiony na moje potrzeby. Jak czegoś nie zrozumiesz dopytaj. Odpuściłem sobie oszczędzanie na prowadnicach, zastosowałem typowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konktenbit Opublikowano 15 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Sprzęgło u mnie to wężyk, łożyskowanie mam zrobione na zwykłych łożyskach a prowadnice to wałek i łożyska. Łożyska kupione na Allegro po 1zł za szt, wałki z ksero za kilka zł też Allegro. Wszystko jest rozwiązane jak tu: http://ultralajt.web...albumid=3568820 . W moim ploterze obciążenia są, można powiedzieć, żadne w porównaniu do nawet "półprofesjonalnych" maszyn i takie rozwiązania sobie radzą. Do cięcia balsy, balso-sklejki czy tworzyw sztucznych, z prędkościami jakich używam (~300 mm/min) nadspodziewanie dobrze to wychodzi. Ja jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Adam D, dzięki za obrazki. Miałem na myśli głównie sposób jak zamontować to wszystko na nagwintowanych prętach bez gładkich odcinków wielowypustów czy nacięć.Sprzęgiełka jakie widziałem w sklepach mają możliwość łączyć tylko dwa gładkie wałki o tej samej średnicy, a w maszynie mamy cieniutki gładki wałek silnika i gruby gwintowany pręt. Ostatnie narazie podstawowe pytanie-jak dobierać grubość wałków i prowadnic? Planuję pole robocze 800x800mm i frezowanie w drewnie, laminacie, tw. sztucznych, może aluminium i miedź. Na początek myślałem o śrubach 14mm z castoramy, zamiast trapezowych, bo 600zł za jedną nakrętkę trochę przekracza mój budżet. Prowadnice mam na oku takie: http://allegro.pl/prowadnica-liniowa-z-podpora-sa16-1000mm-i2629231196.html + łożyska http://allegro.pl/lozysko-liniowe-otwarte-w-obudowie-sme16-sbr16-i2629231552.html . Powinno wystarczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam D Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Śruba jest stoczona na końcach. Niestety tego nie da się uniknąć. Jest więc przetoczenie pod dwa łożyska, gwint nakrętki która to trzyma i małą średnicę pod sprzęgiełko. Widzisz to na przekrojach? Prowadnice takie jak moje. Moim zdaniem zupełnie wystarczające. Frezowałem aluminium. Ze śrubą jest inaczej. Ja też początkowo szukałem śrub metrycznych. Ale nie znalazłem prostych i nie poobijanych. Poza tym potrzebujesz dużego skoku. Moment silników krokowych spada szybko wraz ze wzrostem prędkości obrotowej. Bardziej opłaca się obracać powoli śrubą o dużym skoku. Znalazłem nakrętki tarnamidowe T14x4 na Allegro za bodaj 30 zł. Śruba trapezowa jest tylko dwa razy droższa od tej budowlanej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YaneQopter Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Czy byłby ktoś w stanie i za ile, zrobić taką elektronikę do plotera? Jak zmierzyć śrubę trapezową żeby określić jej parametr? I czy ma to wpływ na dopasowanie silników krokowych a tym samym na prędkość posuwu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam D Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Poszukaj na allegro i ebay pod hasłami sterownik+cnc+lpt+mach. Niektóre są tańsze niż moje składane w domu. np. http://allegro.pl/tb6560-sterownik-silnika-krokowego-3-osiowy-cnc-fv-i2626239634.html T14x4 to śruba trapezowa o średnicy 14mm i skoku 4mm. Takie rzeczy jak prędkość posuwu i wielkość kroku możesz potem ustawić w programie sterującym ploterem. Da się dopasować dowolne śruby. Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi