polch Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Z racji tego że moje konstrukcje miały tendencje do rozpadania się w powietrzu, a to dźwigar pękł, a to motor z wręgą odleciał i z racji tego że latać nie umiem, postanowiłem kupić model co to "sam" będzie latał. Relację z budowy sobie odpuściłem, bo raczej nic nowego nie wniosłaby do forum. Mam jednak prośbę, abyście spojrzeli na zdjęcia i ocenili czy dobrze wyważyłem model. SC wyznaczyłem pięć centów od natarcia, tak blisko kadłuba jak pozwalała "wyważarka". Model zamontowane ma już całe wyposażenie i w takim stanie poleci (mam nadzieję...) Pytam o wyważenie, bo wydaje mi się (po analizie filmu z ostatniej katastrofy) że model miał SC dużo w tył przesunięty, po starcie zadarł jak wściekły w górę, chwile (bezwiednie) potrzymałem go w zawisie na śmigle, po czym zwalił się na prawe skrzydło. Wyprowadziłem go nieporadnie z tego ale po dwóch ciasnych kołach było już po wszystkim :mrgreen: Chciałbym tego uniknąć dziś, bo pogoda w sam raz do oblotu (rozbicia modelu) wiec pod wieczór chce podjechać ulotnić model na lotnisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Wygląda dobrze, a jak ze skłonem i wykłonem silnika? Na początek powinieneś mieć też prop-saver na śmigło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polch Opublikowano 16 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Byłem na rekonesansie na lotnisku. Dziś z lotu nici, bo za mocno wieje na moje oko ...a jak ze skłonem i wykłonem silnika?Model ma wykłon już że tak powiem z fabryki - czy się mylę?O skłonie zapomniałem na śmierć... Włożę klin pomiędzy wręgi i powinno być oko, ile stopni mu zapodać? Na początek powinieneś mieć też prop-saver na śmigło.Zamówie na przyszłość. Teraz założyłem taki kołpak jaki przyszedł mi z silniczkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Czy jest ustawiony fabrycznie wykłon i skłon silnika to zapytaj Marka. To widać: W widoku z boku lekkie pochylenie do dołu, a w widoku z góry lekkie przechylenie na prawo. Ok 1-3 stopnie na skłon i wykłon. Spróbuj zaprogramować hamulec na silniku, aby móc śmigło zatrzymać poziomo przy lądowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polch Opublikowano 16 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Ok zapytam. Co do programowania hamulca to nawet nie wiedziałem że da się zatrzymać śmigło w określonej pozycji :shock: Karty programującej nie mam do regla, ale popróbuje z apki ustawić. Niewiele z instrukcji kumam, ale może coś z tego wyjdzie. EDYTA Z mojego dłubania w reglu, to wyszło tyle, że jak odpalę apkę, a następnie odbiornik, to po wyłączeniu trotle cut (czy jak to się tam pisze) - silnik wkręca mi się na jakieś 20% obrotów :shock: Po zalogowaniu z tymże przełącznikiem w pozycji off wszystko gra. Zauważyłem natomiast, że kiedy delikatnie przesuwam drążek gazu ku górze, to silnik wydaje dziwne/inne dźwięki niż normalnie i kręci w lewo :shock: O tym żeby hamulec ustawić to zapomnieć mogę raczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Żeby silnik kręcił się w prawo to podmień miejscami dowolne dwa kabelki od silnika. Jaki masz regiel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polch Opublikowano 16 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Nie zrozumieliśmy się. Silnik kręci mi i w prawo i w lewo - bez zmiany kabli... Jutro nakręcę filmik, bo przy sztucznym świetle mi kamera nie wyrabia. EDYTA Pierwszy filmik. Włączam apkę, potem tr cut, następnie loguje odbiornik - efekt na załączonym filmiku. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=iDLE7iHceIc&feature=player_detailpage I drugi (oczywiście jak trzeba to nie chce wyjść...) gdzie przy płynnym rozkręcaniu silnika kręci się on w lewo i dziwne odgłosy z siebie dobywa :mrgreen: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=wU3JMEWo7Ao&feature=player_detailpage Czasem potrafi wejść na dość spore lewe obroty, zanim zacznie kręcić w prawo, czego nie udało mi się pokazać na filmie. To normalne jest, czy coś nie tak z reglem? Mam dokładnie ten regulator i silnik cf2822 Silnik nie ma fabrycznie skłonu i wykłonu, więc muszę to poprawić. EDYTA Chyba poprawiłem mocowanie silnika? Zdjęcia z przed i po zabiegu Będzie to grało, czy wyjdzie w praniu :rotfl: ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Pisząc o hamulcu na silniku myślałem o opcji w regulatorze - "Brake Type" http://test.yinyanmodel.com:7323/download/EMAX%20Plane%20ESC%20User%20Instruction%202010.pdf Również mam tego EMaxa silnik i regiel. Świeżo po podłączeniu do ACCU mam coś podobnego, przy czym silnik okręci się góra o 30st a potem już kręci dobrze. Po zatrzymaniu również już dobrze startuje. U Ciebie wygląda to masakrycznie. Niestety nie pomogę z tym. Popytaj w dziale z elektroniką bo nie jest to normalny objaw.. Skłon ok, wykłon chyba nieco za duży, ale zostaw. Po locie zobaczysz czy trzeba doregulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polch Opublikowano 17 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Oko. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luqas Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 miałem takie same objawy jak na twoim silniku(też na 2822). nie osiągał pełnych obrotów, problem z niskimi obrotami w ogóle ich brak drganie śmigła, okazało się że w jednej fazie pękły dwa druciki gdzieś przy jakimś krecie się naruszyły, odlutowałem silnik od regla, felerne druciki po usunięciu cyny się wysunęły, z ich długości znalazłem miejsce gdzie się kończą i tak oto kabelki od silnika mam teraz o połowę krótsze ale wszystko znów działa. chyba chodziło w tej awarii że cewka lub więcej po po prostu były odłączone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polch Opublikowano 24 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Rozbiorę silnik i zobaczę, tyle że nie znam się na tym, no i mój silnik był nówka sztuka bez kreta. Do wczoraj znaczy się :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 To opowiadaj, daleko poleciałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 http-~~-//www.youtube.com/watch?v=wU3JMEWo7Ao&feature=player_detailpage Nie zdarzyło Ci się jeszcze nigdy, że w czasie prób styropiańców odmaszerował statecznik poziomy..? ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polch Opublikowano 24 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Pierwszy lot i szczena mi opadła, model lata sam... Ja tylko przeszkadzałem wytrącając Wilgę z równowagi. Wystartowałem na klapach - poszła w górę tak lekko i wolno że chyba z buta bym ją dogonił ;D Dobrze że mi piloci krzyknęli żeby m klapy schował bo pewnie szybko by się latanie skończyło, a tak tylko mały kapotaż przy lądowaniu. Było mi już wszystko jedno gdzie siądę, bo trząsłem się jak galareta i do pasa bym nie dociągnął. Po pierwszym locie, wypaleniu kilku szkodliwych papierosów trzeba było zmienić lotnisko, bo zaczęło się szkolenie na szybowcach. Niestety, pierwszy bardzo (moim zdaniem) udany lot, uśpił moją klasową czujność i przyglebiłem. Straty do przyjęcia - ułamane śmigło, skrzywiona goleń i obluzowany silnik na łożu. Zamawiam piastę z gumą i kilka śmigieł, tylko jakie, dalej APC? Poniżej filmiki z ziemi i z modelu http://www.youtube.com/watch?v=7Cs0K_uBoEQ http://www.youtube.com/watch?v=iWupPuSU31I http://www.youtube.com/watch?v=fOLLkeABKmQ http://www.youtube.com/watch?v=TKcA0vzlWHE Nie wiem dlaczego przyglebiłem, albo za mało wprawy, albo za małe obroty jej dałem, albo dałem się podpuścić że model jest nie wytrymowany (lekko zadzierał przy pierwszym locie) i przestawiłem ster wysokości? Nie wiem, za mało doświadczenia mam, ale jedno jest pewne: moja czujność klasowa została uśpiona :rotfl: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polch Opublikowano 24 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 http-~~-//www.youtube.com/watch?v=wU3JMEWo7Ao&feature=player_detailpage Nie zdarzyło Ci się jeszcze nigdy, że w czasie prób styropiańców odmaszerował statecznik poziomy..? ;D Nie...ale będę pamiętał... :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Ritmann Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 czyli miałeś ustawione fabrycznie od Marka skłon i wykłon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polch Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Nie, nie miałem. Ustawiłem jak na fotkach widać i do dziś Wilga lata świetnie, nawet z obciążeniem dodatkowym w postaci nart i gopro z obudową. Razem ponad 230g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Ritmann Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 no to super a mnie lądowanie wygląda jakby było za szybko i za stromo. Znaczy się, podejście miałeś pod zbyt dużym stopniem. starj się lądować nie nad sobą, a przed z boku, lądowanie ma 3 fazy i one pomagają podejście, wytrzymanie i przyziemienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mopas001 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 A ja podczepię się do tematu i napiszę tylko że tak jak kolega wyżej nie otrzymałem niestety prętów wzmacniających oraz z braku wiedzy nie zrobiłem skłonu i wykłonu silnika bo niestety taki już ze mnie nowicjusz, szkoda tylko że w instrukcji nie było takiej informacji jakby nie było kluczowej i chyba bardzo potrzebnej przy budowie modelu. Tutaj duży minus dla producenta. Mam nadzieje że będzie latał jak trzeba mimo tego błędu konstrukcyjnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Ritmann Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 nie wierze ze nie miales info w instrukcji o sklonie i wyklonie. Marek by takiego byka nie zrobil. jesli nie poprawisz silnika i nie dasz mu tych 2stopni to powodzenia w oblocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi