Wojciech Wiatr Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Witam, miło się patrzy na tak profesjonalną robotę, mam pytanie odnośnie technologi wykonania zawiasów na lotkach, może jakiś poglądowy szkic. Pytam bo czeka mnie to przy moim Jantarze 1- 4m na klapach i lotkach. Pozdrawiam i czekam niecierpliwie na zdjęcia całości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 pytanie odnośnie technologi wykonania zawiasów na lotkach, może jakiś poglądowy szkic Kolega na innym forum podał link na tema sposobu robienia zawiasów: http://www.wingsandwheels.com/page28.htm u mnie jest jak poniżej jest to bardzo proste rozwiązanie: Zawiasy te latają w kilku moich i syna modelach jak poniżej: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 I zawias jest z takiej samej taśmy jak w linku ? Żeby kilka sezonów wytrzymała to musi być niebieska ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Dzięki, teraz jest kwestia jakiej taśmy użyć :roll: nie orientuję się za bardzo w ty temacie, myślałem bardziej nad robieniem zawiasów ale ta technologia jest warta przemyślenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Nie wiem jak folia Oracal 751, bo tej jeszcze nie stosowałem ale w wielu skrzydłach wytrzymywała spokojnie do końca modelu folia którą oklejałem skrzydła, nawet solar light. Można użyć Colex-u. Na większe stery czasami kupowałem taki grubszy, w rolkach o szer. 5 cm (Tessa). Rozwijam na szybie i zwężam na jaki potrzebuję. Ważne, żeby przyklejać wpierw dół. Lotkę, klapę czy co tam - położyć na górnym pokryciu skrzydła, statecznika przez pasek forniru czy balsę 0,8mm i przykleió dolny pasek taśmy. Odwrócić ster do normalnego położenia i przykleić górną taśmę. Grubość podkładki trzeba dobrać do sztywności taśmy i wielkości wychyleń steru. W większości wypadków wystarcza zwykły Scotch elektroinstalacyjny ale nie zawsze fajnie wygląda. Graupner miał kiedyś taką taśmę do zawiasów - była trochę grubsza od naszej pakowej ale nie tak sztywna jak gruba Tessa. Chociaż w wypadku dużych modeli ta gruba Tessa jest wskazana. Ale jakoś tak wolę silikon. Wojtek - pochwal się tym Jantarem. Powodzenia - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Całą technologię klejenia usterzenie wyłożył kolega perfekcyjnie i tak też będę kleił. Co do taśmy to użyję czegoś co nazywa się kavan i jest dostępne bodajże w modele max. Jeśli chodzi o Jantara to narazie nie ma się czym chwalić mam dopiero kadłub i rdzenie wycięte ze styropianu na CNC, robota ruszy jak będzie nieco cieplej to i będzie się czym pochwalić jak będzie zainteresowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Na zawiasy jest konkretnie taśma ROBBE DO STERÓW : http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=1_26&products_id=7594 Dziękuję wszystkim za miłe słowa cenne porady i konstruktywną krytykę. Wiedzę tą wykorzystam do budowy następnych modeli. Trzeba jednak powiedzieć w końcu Amen. 8) Składanie Cobry do pierwszego lotu dobiegło końca, poniżej filmik z prób elementów sterujących . Zostały do zrobienia elementy dekoracyjne w postaci znaków rejestracyjnych oraz wykończenie kokpitu ale to potem. Model do lotu waży ostatecznie 3750 g co mnie bardzo cieszy. Ciekawostka jest taka, że po złożeniu wszystkiego model jest idealnie wyważony do pierwszego lotu bez ołowiu. ;D http-~~-//www.youtube.com/watch?v=zXFjab2ThWs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Regulatora nie wypróbowałeś ! Gratulacje ! Jest bombowy ! Czekam na oblot. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol.M Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Pięknie się prezentuje, folia wyszła rewelacyjnie, skrzydła jak malowane Gdzie kupowałeś tą folię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Żeby kilka sezonów wytrzymała to musi być niebieska ? Olo zgrywus kilka sezonów to tylko wytrzyma mocna koloru obojętnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Model poleciał zrobiłem dwa loty pierwszy start i oblot wykonał Damian Cobra dała znać w zakręcie że lubi prędkość zasygnalizowała lekką próbę korka ale Damian szybko zareagował i było ok. Drugi lot wykonałem ja. Start to trudny moment, który trzeba potrenować ale model poleciał. Spisuje się bardzo ładnie warto było poświęcić trzy dni na regulacje kątów i innych detali. Lądowanie z hamulcami bardzo przewidywalne i na krótkim odcinku daje się model posadzić jak dla mnie łatwo. No cóż teraz tylko regulacje i loty. Model ostatecznie ma masę do lotu 3 800 g i o dziwo z silnikiem o mocy 710 W wspina się żwawo . Na jednym pakiecie można zrobić 4 windy z zapasem na przestrzelone lądowanie na wysokość około 400 m. Z takiego jednego wejścia zrobiłem lot trwający koło 9 min bez termiki. W zał. Kilka zdjęć i filmik z drugiego lotu modelu pilotowanego przez moją skromną osobę. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=Gx3LV39uids Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol.M Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Gratuluję udanego oblotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 W niektórych momentach na niebie mozna sie pomylić.....Bomba ! - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Dziękuję przy dobrej pogodzie dam jakieś lepsze media ze startu i lotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Co prawda nie cały film z Cobrą ale jest widoczny start modelu. W momencie wypuszczania ma ½ mocy bo wyrywa już model z ręki potem daje ¾ mocy. Przypomnę, że model ten ma masę do startu 3 800 g a silnik według danych producenta 710 W. http://www.youtube.com/watch?v=BDnh-9u6gCk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specyfick Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 NO fajnie, ale może takie wrażenie mam ale nie za bardzo ŚC masz z tyłu w Cobrze ? Jakoś tak nos zadzierała mi tam przed tym zwrotem pierwszym, ale może to z wiatrem zwrocik. Tak by wychodziło. Mam wrażenie ze odrobinę ten ŚC coś tyłuje. Ale może to tylko wrażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Paweł zakręty był nie szybowcowe a myśliwskie, a jedyne wytłumaczenie to warunki pogodowe turbiło, dmuchało i nie latało się przyjemnie dopiero pod wieczór był spokój. Jeszcze nie miałem okazji polatać w spokojnych warunkach żeby popatrzeć jak model chodzi i co trzeba poregulować, dobrze, że zwróciłeś na to uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specyfick Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Trzeba zobaczyć jak się zachowuje w nurkowaniu, nie wiem czy trzymasz SW model czy nie. A jak w nurkowaniu to sprawdzić to na bank wiesz. Ten zwrot z wiatrem na filmie to okej, podniesiony nos, zwolnił i tam kręciłeś, to ogólnie dlatego tak wyszło. Ale później model już pod wiatr jakoś tak ucieka nosem, tuz przez załączeniem silnika. Z filmu trudno to rozpoznać, ale jakoś tak dziwnie, może to faktycznie turbulencje. Myślę ze test nurkowania powie wszystko. Wydaje mi się że wolno ładnie lata a szybko zadziera. Ale to wiesz z filmu wynika mi, co nie zmienia faktu że model ładny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 To już chyba ostatni mój wpis a tym wątku. Dziś był wspaniały poranek na lotnisku byliśmy parę minut po ósmej. Udało mi się wylatać 3 pakiety Cobrą termiki nie było za wiele ale można było się pobujać na pakiecie koło 40- 50 min. Po jedenastej zaczął się upał i zakończyliśmy latanie spiesząc do innych zajęć. Model sprawuje się więcej jak dobrze i lepi się powietrza, jestem bardzo zadowolony . Udało sie zakończyć regulacje zabrakło tylko białej taśmy na łaczenie skrzydeł z kadłubem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 A mi model wygląda na nieskończony - brak pilota w kabinie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi