Skocz do zawartości

Jaki silnik zamontowac 4t czy benzyna ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam model katana 1,8 waga ok 5 kg . Zastanawiam sie jaki silnik zamontowac 4 t 25-30 cm czy benzyna o podobnej pojemnoisci . Nie mialem jeszcze doswiadczenia z 4t zawszy były 2 t żarowe . Co proponujecie zamontować ? . Jak wyglada praca 4t jest przyjemna dla ucha ?

Pozdrawiam

Opublikowano

Praca 4t jest zawsze przyjemniejsza dla ucha niż 2suwa benzyny. Dla ucha bo dla kieszeni nie koniecznie :rotfl: Pamiętaj, że pojemność benzyny musi być o 1 czy dwie klasy wyższa niż 4suwa. Jesli kieszeń wytrzyma bierz 4t ale nie zapominaj, że sa również 4t benzyny wasnie w przedziale pojemności, którą podajesz.

Opublikowano

4-takt jak dla mnie to absolutnie konieczność, ale ja latam wyłącznie makietami. Wszyscy moi koledzy, którzy latają szeroko pojętymi akrobatami nie bawią się w dźwięk tylko w moc i cenę eksploatacji.

Bacząc na powyższe to benzyna powinna być lepsza do modelu, który i tak wykonuje ewolucje niemożliwe dla prawdziwego samolotu a jedynie, czego oczekuje pilot takiego modelu to moc, która pozwoli zawisnąć na śmigle nad pasem.

W tym porównaniu benzyna wygrywa z 4-taktem nawet tym benzynowym, bo ten dla odmiany kosztuje krocie i również jest słabszy od dwusuwowej benzyny o tej samej pojemności.

Opublikowano

Benzyny 4t są wyjątkowo paliwożerne i drogie i do tego słabsze.

Zależy czy chcesz makietowo czy akro i ważna moc.

Brał bym zwykła np. 20cmrcgf mocy więcej jak 26cm tej samej firmy.

Na tym silniku z APC16x10 piper 6,5kg idzie pionowo do góry jak akrobat.

Opublikowano

Dzieki za podpowiedz ja jak na razie nie robie zawisu chce sobie poltac i potrenowac podstawową akrobacje . Czesto latam u brata na wsi i rodzina cala oglada takze chyba wybiore 4t tak na poczatek a potem moze sie kupi benzynke do jakiegos giganta ;)

Mam jeszcze jedno pytanie czy do tego modelu da sie wpakowac instalacje dymową i jak to wyglada z 4 taktem ? Troszke czytalem na ten temat i podobno lepiej do benzyny .. Wyższa temperatura spalin , Ale jak sie da kapilarke do tlumnika to moze zatrybi :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja mam Yaka 55 1,8 m waga do lotu 4800g silnik DLE 30ccm model leci pionowo do góry, także to byłby najlepszy wybór do twojego modelu.

Ale wybór należy do ciebie,odnośnie dymu to raczej pod benzynę ale w tym temacie też jestem zielony.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

W tym konkretnym przypadku zdecydowanie polecam benzynę,która w powietrzu jest znośna dla ucha, moc nie do pogardzenia. Ważne jest,gdzie przechowujemy model-zapach.

5L nitro - 100 zł

5L benzyny - 30 zł , pozdrawiam.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Benzyny 4t są wyjątkowo paliwożerne ...

No większej bzdury jeszcze nie słyszałem. Iloma modelami z takimi silnikami latałeś? Czy może słyszałeś, jak kolega, kolegi mówił.

Ja mam Saito FG14, 20 i 36 i śmiało mogę stwierdzić, że niema oszczędniejszego latania. Mam również silniki 2T benzynowe i żarowe 2T i 4T, więc mam porównanie.

Opublikowano

Benzyny 4t są wyjątkowo paliwożerne ...

No większej bzdury jeszcze nie słyszałem. Iloma modelami z takimi silnikami latałeś? Czy może słyszałeś, jak kolega, kolegi mówił.

Ja mam Saito FG14, 20 i 36 i śmiało mogę stwierdzić, że niema oszczędniejszego latania. Mam również silniki 2T benzynowe i żarowe 2T i 4T, więc mam porównanie.

A jak z tymi sajtowskimi benzynami. Czytałem że są wrażliwe na wysokie temperatury. Sam byłem świadkiem jak FG20 puchł z przegrzania na tegorocznym Żarze. Pytam bo mam ochotę na FG36 lub FG56 i trochę się waham czy nie będzie z nimi kłopotów. :?

Opublikowano

Jeśli chodzi o Żar to pewnie w moim P6E Hawk,a a właściwie już nie moim.

Tak, to prawda, muszą mieć dobre chłodzenie, ale kiedy już je mają to dają wile satysfakcji z latania. Wspomnianym Hawkiem można było latać godzinę na baku. Dodam jeszcze, że Hawk ważył ponad 6 kg i Saito FG20 dawał sobie z nim radę. Teraz mam taki sam silnik w Christen Eagle z Seagull'a i tam też musiałem się napracować nad ażurowaniem maski.

Opublikowano

Jeśli chodzi o Żar to pewnie w moim P6E Hawk,a a właściwie już nie moim.

Tak, to prawda, muszą mieć dobre chłodzenie, ale kiedy już je mają to dają wile satysfakcji z latania. Wspomnianym Hawkiem można było latać godzinę na baku. Dodam jeszcze, że Hawk ważył ponad 6 kg i Saito FG20 dawał sobie z nim radę. Teraz mam taki sam silnik w Christen Eagle z Seagull'a i tam też musiałem się napracować nad ażurowaniem maski.

A w czym siedzi FG 36?
Opublikowano

A to ja się dopytam, długo masz tego FG20 ? Troche mi nie pasuje ze nie są pierscionkowane. Chciałem kupic FG30 do Pipera 2,8m bo zdaje mi się ze OS120SE troche za mały do tego....no ale brak pierścionka nie przemawia do mnie na TAK.

Opublikowano

Długo, to zbyt dużo powiedziane. W P6E Hawk'u latałem nim jeden sezon. Muszę jednak przyznać, że jest dosyć kapryśny na początku. To nie jest silnik, który dotrzesz na ziemi jednym bakiem, ale efekt końcowy całkiem fajny. Jeśli chodzi o twojego Piperka, to ja bym polecił Ci Zeonah'a 26. Mam go w DHC-2 7kg i radzi sobie super. Wiem, że może dźwięk nie ten, ale niezawodność od pierwszego odpalenia, praktycznie nie regulowałem go przez cały sezon, a i starter do niego łatwo założyć :P

 

FG-36 siedzi w pudełku :rotfl: . Mam zamiar mu dokupić P-51 lub P47 z Top Flite.

Opublikowano

mam ochotę go zamontowac w P-47 ale z Hangar 9 który wejdzie do sprzedaży

Czy ktoś z Was wie dlaczego tak szacowna firma modelarska robi model samolotu bojowego z lat II WŚ i okleja go folią, która świeci się jak :mrgreen: ? Ja swoim małym rozumkiem tego nie pojmuję :!:
Opublikowano

A co jest z tymi pierścionkami? Benzyniaki Saito ich nie mają?

Wszystkie bez wyjątku mają pierścienie tłokowe. Major chyba coś innego miał na myśli, może doprecyzuje?
Opublikowano

Dlatego warte uwagi moim zdaniem są wersje ARC z Top Flite.

Też się nad nimi zastanawiałem ale w porównaniu do p-47 z H9 mają pewne istotne wady.

- Po pierwsze P-47 z H9 ma chyba jako jedyny model myśliwca dzielone skrzydło co w zasadniczy sposób ułatwia transport.

- Kolejna przewaga to zdejmowany kokpit i dostęp do bebechów od góry podobnie jak w akrobatach. Można sobie pogrzebać na lotnisku, sprawdzić stan paliwa nie demontując skrzydeł i nie wywracając modelu do góry nogami

- I na koniec wygląda że do P-47 z H9 da się założyć normalne w miarę tanie golenie i siłowniki typowego podwozia pneumatycznego. W modelach z TP tylko drogi Robart będzie pasował.

A błyszczącą folię jakoś przeżyję :D

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.