Jopek Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Witam Posiadam model katana 1,8 waga ok 5 kg . Zastanawiam sie jaki silnik zamontowac 4 t 25-30 cm czy benzyna o podobnej pojemnoisci . Nie mialem jeszcze doswiadczenia z 4t zawszy były 2 t żarowe . Co proponujecie zamontować ? . Jak wyglada praca 4t jest przyjemna dla ucha ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Praca 4t jest zawsze przyjemniejsza dla ucha niż 2suwa benzyny. Dla ucha bo dla kieszeni nie koniecznie :rotfl: Pamiętaj, że pojemność benzyny musi być o 1 czy dwie klasy wyższa niż 4suwa. Jesli kieszeń wytrzyma bierz 4t ale nie zapominaj, że sa również 4t benzyny wasnie w przedziale pojemności, którą podajesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlmtb Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 4-takt jak dla mnie to absolutnie konieczność, ale ja latam wyłącznie makietami. Wszyscy moi koledzy, którzy latają szeroko pojętymi akrobatami nie bawią się w dźwięk tylko w moc i cenę eksploatacji. Bacząc na powyższe to benzyna powinna być lepsza do modelu, który i tak wykonuje ewolucje niemożliwe dla prawdziwego samolotu a jedynie, czego oczekuje pilot takiego modelu to moc, która pozwoli zawisnąć na śmigle nad pasem. W tym porównaniu benzyna wygrywa z 4-taktem nawet tym benzynowym, bo ten dla odmiany kosztuje krocie i również jest słabszy od dwusuwowej benzyny o tej samej pojemności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Benzyny 4t są wyjątkowo paliwożerne i drogie i do tego słabsze. Zależy czy chcesz makietowo czy akro i ważna moc. Brał bym zwykła np. 20cmrcgf mocy więcej jak 26cm tej samej firmy. Na tym silniku z APC16x10 piper 6,5kg idzie pionowo do góry jak akrobat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jopek Opublikowano 31 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Dzieki za podpowiedz ja jak na razie nie robie zawisu chce sobie poltac i potrenowac podstawową akrobacje . Czesto latam u brata na wsi i rodzina cala oglada takze chyba wybiore 4t tak na poczatek a potem moze sie kupi benzynke do jakiegos giganta Mam jeszcze jedno pytanie czy do tego modelu da sie wpakowac instalacje dymową i jak to wyglada z 4 taktem ? Troszke czytalem na ten temat i podobno lepiej do benzyny .. Wyższa temperatura spalin , Ale jak sie da kapilarke do tlumnika to moze zatrybi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 Ja mam Yaka 55 1,8 m waga do lotu 4800g silnik DLE 30ccm model leci pionowo do góry, także to byłby najlepszy wybór do twojego modelu. Ale wybór należy do ciebie,odnośnie dymu to raczej pod benzynę ale w tym temacie też jestem zielony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAREKSAJDAK Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Witam! W tym konkretnym przypadku zdecydowanie polecam benzynę,która w powietrzu jest znośna dla ucha, moc nie do pogardzenia. Ważne jest,gdzie przechowujemy model-zapach. 5L nitro - 100 zł 5L benzyny - 30 zł , pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Ważne jest,gdzie przechowujemy model-zapach.Ja trzymam w "dużym" pokoju czyli gościnnym :mrgreen: . Zero zapachu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jopek Opublikowano 3 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 Dzieki za podpowiedzi tak po zastanowieniu stwierdzilem ze chyba wezme benzyne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Benzyny 4t są wyjątkowo paliwożerne ...No większej bzdury jeszcze nie słyszałem. Iloma modelami z takimi silnikami latałeś? Czy może słyszałeś, jak kolega, kolegi mówił.Ja mam Saito FG14, 20 i 36 i śmiało mogę stwierdzić, że niema oszczędniejszego latania. Mam również silniki 2T benzynowe i żarowe 2T i 4T, więc mam porównanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlmtb Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Benzyny 4t są wyjątkowo paliwożerne ...No większej bzdury jeszcze nie słyszałem. Iloma modelami z takimi silnikami latałeś? Czy może słyszałeś, jak kolega, kolegi mówił.Ja mam Saito FG14, 20 i 36 i śmiało mogę stwierdzić, że niema oszczędniejszego latania. Mam również silniki 2T benzynowe i żarowe 2T i 4T, więc mam porównanie. A jak z tymi sajtowskimi benzynami. Czytałem że są wrażliwe na wysokie temperatury. Sam byłem świadkiem jak FG20 puchł z przegrzania na tegorocznym Żarze. Pytam bo mam ochotę na FG36 lub FG56 i trochę się waham czy nie będzie z nimi kłopotów. :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Jeśli chodzi o Żar to pewnie w moim P6E Hawk,a a właściwie już nie moim. Tak, to prawda, muszą mieć dobre chłodzenie, ale kiedy już je mają to dają wile satysfakcji z latania. Wspomnianym Hawkiem można było latać godzinę na baku. Dodam jeszcze, że Hawk ważył ponad 6 kg i Saito FG20 dawał sobie z nim radę. Teraz mam taki sam silnik w Christen Eagle z Seagull'a i tam też musiałem się napracować nad ażurowaniem maski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlmtb Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Jeśli chodzi o Żar to pewnie w moim P6E Hawk,a a właściwie już nie moim. Tak, to prawda, muszą mieć dobre chłodzenie, ale kiedy już je mają to dają wile satysfakcji z latania. Wspomnianym Hawkiem można było latać godzinę na baku. Dodam jeszcze, że Hawk ważył ponad 6 kg i Saito FG20 dawał sobie z nim radę. Teraz mam taki sam silnik w Christen Eagle z Seagull'a i tam też musiałem się napracować nad ażurowaniem maski. A w czym siedzi FG 36? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 A to ja się dopytam, długo masz tego FG20 ? Troche mi nie pasuje ze nie są pierscionkowane. Chciałem kupic FG30 do Pipera 2,8m bo zdaje mi się ze OS120SE troche za mały do tego....no ale brak pierścionka nie przemawia do mnie na TAK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Długo, to zbyt dużo powiedziane. W P6E Hawk'u latałem nim jeden sezon. Muszę jednak przyznać, że jest dosyć kapryśny na początku. To nie jest silnik, który dotrzesz na ziemi jednym bakiem, ale efekt końcowy całkiem fajny. Jeśli chodzi o twojego Piperka, to ja bym polecił Ci Zeonah'a 26. Mam go w DHC-2 7kg i radzi sobie super. Wiem, że może dźwięk nie ten, ale niezawodność od pierwszego odpalenia, praktycznie nie regulowałem go przez cały sezon, a i starter do niego łatwo założyć FG-36 siedzi w pudełku :rotfl: . Mam zamiar mu dokupić P-51 lub P47 z Top Flite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlmtb Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 FG-36 siedzi w pudełku . Mam zamiar mu dokupić P-51 lub P47 z Top Flite.A ja mam ochotę go zamontowac w P-47 ale z Hangar 9 który wejdzie do sprzedaży w styczniu 2012. http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN4485 A co jest z tymi pierścionkami? Benzyniaki Saito ich nie mają? :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 mam ochotę go zamontowac w P-47 ale z Hangar 9 który wejdzie do sprzedażyCzy ktoś z Was wie dlaczego tak szacowna firma modelarska robi model samolotu bojowego z lat II WŚ i okleja go folią, która świeci się jak :mrgreen: ? Ja swoim małym rozumkiem tego nie pojmuję :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Dlatego warte uwagi moim zdaniem są wersje ARC z Top Flite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 A co jest z tymi pierścionkami? Benzyniaki Saito ich nie mają? Wszystkie bez wyjątku mają pierścienie tłokowe. Major chyba coś innego miał na myśli, może doprecyzuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlmtb Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Dlatego warte uwagi moim zdaniem są wersje ARC z Top Flite.Też się nad nimi zastanawiałem ale w porównaniu do p-47 z H9 mają pewne istotne wady.- Po pierwsze P-47 z H9 ma chyba jako jedyny model myśliwca dzielone skrzydło co w zasadniczy sposób ułatwia transport. - Kolejna przewaga to zdejmowany kokpit i dostęp do bebechów od góry podobnie jak w akrobatach. Można sobie pogrzebać na lotnisku, sprawdzić stan paliwa nie demontując skrzydeł i nie wywracając modelu do góry nogami - I na koniec wygląda że do P-47 z H9 da się założyć normalne w miarę tanie golenie i siłowniki typowego podwozia pneumatycznego. W modelach z TP tylko drogi Robart będzie pasował. A błyszczącą folię jakoś przeżyję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi